Jump to content

Problema motor e46 318i 2.0l 143CP n42


Recommended Posts

offff cand aud de motorul asta mi se ridica pielea pe spate! Am avut si eu acelasi tip de motor si numai probleme am avut cu el!!! 8 din 10 masini sunt defecte! Toata lumea imi spune ca este unul dintre cele mai proaste motoare ever facute de BMW.Da stiu ca o sa ziceti ca a fost nus ce motor al nus ce an! Nu-mi pasa, atat timp cat BMW a facut testarea motorului direct pe piata! Rusinicaaaa
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut. Am si eu un e46 din 2004, 172.000 km, cu acelasi motor la care de cateva luni am tot auzit dimineata tacanitul in motor dar m-am gandit ca e de la frig pana se incalzeste motorul.

Acum ca s-a mai incalzit si am schimbat uleiul/filtrele si intinzatorul de distributie am fost mai atent la simptomele masinii (in service nici o eroare pe tester si mecanicii mi-au spus ca ceva nu e ok la distributie sau VANOS fara sa le zic eu ce ma deranjeaza la mersul motorului):

-trebuie sa calc putin mai mult pedala fata de perioada fara tacanit la motor dar parca totusi nu este foarte mare diferenta la accelerare si in mers nu prea se aude zgomotul

-consumul mediu pe calculator a crescut cu 0.5 L pe perioada iernii (nu cred ca de la aceasta problema)

-dimineata am pornit masina si 1 minut la relanti cat este bagat mai mult aer in motor tacanitul se aude continuu iar turometrul sta pe la 1100 rotatii si incepe sa scada pana la 700 dupa 2-3 min cand se opreste si tacanitul. Dupa cateva accelerari tot la liber am observat ca acul turometrului nu are lag fata de pedala dar dupa ce iau piciorul de pe ea cum cade acul la liber se aude iar tacanitul pe la 9-800 rotatii si dispare la 700.

 

Ne putem da seama daca este distributia sau un VANOS din aceste simptome? (tacanit la liber pe la 8-900 rotatii/min si posibil in mers dar insezizabil; o masina putin mai lenesa dar fara consum mai mare; voi fi atent daca se mai aude sau nu la relanti si dupa un drum mai lung)As vrea la fel sa nu le zic celor de la service ce cred ca e sa vad ce imi recomanda si ei sa schimb din cele 2 variante.

Daca voi schimba patinele cu unele mai ieftine (gen FEBI) merita sa schimb si lantul sau sa il las pe cel original?

 

Bafta sa aveti cat mai putine pb..sau deloc :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
sal tuturor sunt posesor al unu e46 318i motor 2000 valvetronic . o am de 8 luni nu am avut probleme cu aceasta masina,in afara faptului ca am o pierdere mica de ulei ,la ultima plimbare cu masina dupa aprox 30 de km mers maxim 70 km p ora cand am oprit la semafor si am vrut sa plec mi a clipit o data becu rosu la ulei .urmatoare intersectie acelas lucru am oprit am verificat uleiu care era la nivel .5w30 original bmw care avea maxim 3000 de km .am desfacut busonu sa vad daca am presiune in rampa si aveam .am mers in prima faza si am pus un tester sa vad eventuale erori nu aveam dect o eroare veche pe sonda lambda.am schimbat si uleiu am trecut p castrol 5w40 .si problema nu a disparut .ba in drum spre casa mergand foarte atent sa acult motoru a inceput sa aiba un fel de bataie dar pana in 1500 rpm .dupa care dispare ,am ajuns acasa am oprit si a doua zi dim am pornit mergea perfect nu zgomot nu bec aprins .dupa ce am pornit becu sa stins foarte repede la ulei toate astea pana a ajuns la 90 de grade .atunci licare becu in turati joase si are un zgomot ciudat sus paca ar fi in _chiulasa_ .ajutatima cu niste pareri si o eventuala rezolvare eu sunt din gorj si nu sunt multi mecanici care sa fi umblat in acst model de motor.multumesc anticipat.aveam si un filmulet dar nu am putut sa l incarc .becul nu sta aprins doar clipeste o data cand masina este la relantiu si accelerez si nu face asta tot timpu Edited by wally
Link to comment
Share on other sites

sal tuturor sunt posesor al unu e46 318i motor 2000 valvetronic . o am de 8 luni nu am avut probleme cu aceasta masina,in afara faptului ca am o pierdere mica de ulei ,la ultima plimbare cu masina dupa aprox 30 de km mers maxim 70 km p ora cand am oprit la semafor si am vrut sa plec mi a clipit o data becu rosu la ulei .urmatoare intersectie acelas lucru am oprit am verificat uleiu care era la nivel .5w30 original bmw care avea maxim 3000 de km .am desfacut busonu sa vad daca am presiune in rampa si aveam .am mers in prima faza si am pus un tester sa vad eventuale erori nu aveam dect o eroare veche pe sonda lambda.am schimbat si uleiu am trecut p castrol 5w40 .si problema nu a disparut .ba in drum spre casa mergand foarte atent sa acult motoru a inceput sa aiba un fel de bataie dar pana in 1500 rpm .dupa care dispare ,am ajuns acasa am oprit si a doua zi dim am pornit mergea perfect nu zgomot nu bec aprins .dupa ce am pornit becu sa stins foarte repede la ulei toate astea pana a ajuns la 90 de grade .atunci licare becu in turati joase si are un zgomot ciudat sus paca ar fi in _chiulasa_ .ajutatima cu niste pareri si o eventuala rezolvare eu sunt din gorj si nu sunt multi mecanici care sa fi umblat in acst model de motor.multumesc anticipat.aveam si un filmulet dar nu am putut sa l incarc .becul nu sta aprins doar clipeste o data cand masina este la relantiu si accelerez si nu face asta tot timpu

 

Salut,

Nu stiu daca sunt diferente mari intre 318i din 2000 fata de 2004 cum am eu dar la mine a fost asa:

De bataia la motor mi-am dat seama de cateva luni dar am ajuns la service cu intarziere si recomand sa mergi la un mecanic cat mai rpd si daca iti confirma ca e din zona distributiei eu am facut urmatorii pasi:

-in prima faza intinzatorul de lant (am gasit in carte ceva de genul ca lantul e garantat 300.000 km cu conditia sa fie intins corespunzator - deci erau si ei constienti de intinzator/patine): producator Febi am dat 150 ron cu tot cu manopera si oricum se duce in timp merita schimbat: daca e de la el si nu a slabit lantul sa afecteze si altceva scapi ieftin (eu nu am avut noroc sa scap asa usor :)

-un tester ok (50 Ron)si cineva care stie sa il citeasca nu doar sa vada niste erori date automat de aparat: cu motorul pornit am inteles ca nu prea trebuie sa fie diferente de parametrii intre VANOS/valvetronic intrare si cel de iesire (eu aveam valori cam cu 20% mai mici pe cel de iesire) si la accelerare acesti parametrii sa fie proportionali cu pedala(la mine erau cam statici) si acum incepe lista costisitoare:

-Restul distributiei 400 Ron producator tot Febi:2 patine de plastic, lant + pinion vibrochen la recomandare- la demontare am vazut patinele roase putin pe alocuri si una putin crapata, lantul si pinionul de vibrochen nu prea uzate dar tot le-am schimbat. VANOS-ul pe iesire pocnea usor daca invartea mecanicul lantul dar cum 1 Vanos e minim 1000 Ron si greu de gasit/ livrat(in cel mai bun caz 1 saptamana la BMW direct dar si cu pretul mai mare) am zis momentan sa nu le schimb (la unele modele se pot repara am vazut niste poze cu 400 ron reparatia pe bimmer-service parca dar la mine iar nu am avut noroc mi-au zis cei de acolo ca trebuie altele noi pt motorul din 2004:(.

Deci dupa 1000 Ron bagati in intinzator, patine, lant, pinion vibrochen cu testere si manopera motorul merge mai bine si acum pe tester s-au mai apropiat valorile pe VANOS iesire mai la 10% fata de cel de intrare insa tot cam statice la accelerare si m-am convins ca trebuie schimbate dar ... a cam disparut bataia din motor care daca inainte se auzea mai tot timpul acum in 2 zile de mers cu muzica oprita am mai auzit-o doar de 2-3 ori trecator cate o secunda asa. Sper sa se mentina asa jumatate de an/1 an sa pot schimba ambele VANOS-uri cu unele noi fara sa-mi ruineze bugetul(nu imi place ideea sa schimb doar unul sau ambele SH sa risc sa pice iar:) si chiar daca apar iar greierasii de diesel macar stau linistit ca nu se duce ditributia sa imi strice mai multe:)

 

In legatura cu pierderile de ulei eu aveam motorul pe afara plin de ulei imbacsit de la vechiul proprietar si la fiecare revizie toti mecanicii m-au intrebat daca vreau sa schimb toate garniturile/o-ringurile (500 ron + manopera) insa cum am completat cu max 500 ml din revizie in revizie le-am zis pas. Am decis sa imi curat motorul acum cu distributia si fiind bec daca o sa imi apara ulei pe undeva si sare de pierderea de 50-100 mil la cateva luni macar o sa stiu ce O-ring/garnitura sa schimb sa nu arunc cu banii pe geam.

 

Bafta!

Edited by Bursu'
Link to comment
Share on other sites

Buna seara,

 

Am o problema de 6 luni si anume. PROBLEMA COMUNA LA MODELUL DE BMW e46 318i 2.0l 143CP n42 2001 : Prima sesizare a zgomotului a fost la pornire de dimineata a motorului, o zi facea zgomotul o zi nu, nu era o regula( As dori sa mentionez ca folosesc destul de rar masina).

Zgomotul cu trecerea timpului s-a accentuat si s-a ajuns ca in prezent de la zgomotul de dimineata sa se auda o bataie in subturatie accelerata pe liber, sau in viteza 1,2,3. Iar un ultim fenomen masina nu mai trage bine. La bord nu se aprinde nici un martor.

Pentru o mai buna documentare si exprimare a fenomenului aveti linkurile cu video de mai jos:

 

1. Prima faza : ( Va rog scrie-ti pe youtube : BMW e46 318i 2002 n42 engine startup noise click pe primul video) Zgomotul se aude timp de 2-3 sec la pornire timp-ul iar toanele nu s-au schimbat nici in prezent. Acelesi 2-3 sec dupa care dispare zgomotul si nu se aude la fiecare pornire sau in fiecare dimineata( as explica fenomenul ca si cum ar urca ulei-ul din baie si ar ajunge la tacheti. Tacheti au fost verificati nu au bataie.) Nu sunt tacheti .

 

1. A 2-a faza : da-ti click

Concentratia zgomotului vine de pe aceea bobina/ motoras/ vacum sau ce anume este ( Mentionez nu sunt cunoscator ma puteti contrazice ) aceasta prezinta vibratii daca ti mana pe ea. De altfel i-am scos mufa de pe ea se aprinde la bord EML , am pornit masina nu se mai aude nici o bataie, am mers cu ea 1,2,3 nu se aude nici un zgomot cu ea practic dezactivata. Problema este, poate sa fie doar ea sau si intregul sistem .

 

La service mi s-a schimbat si surubul intinzator ( intinzatorul de lant, nu stiu daca este cel nou sau cel vechi ) in ideea ca este de la lant zgomotul. Precizez ca mai multi "mecanici" cu carcasele de la motor puse au sustinut ca este distributia de lant ca e bataie de lant ( Va rog scrie-ti pe youtube BMW e46 318i 2002 n42 chain tensioner comparison ) Un alt diagnostic erau tachetii si trebuiesc toti schimbati...

 

Un alt aspect folosesc ulei BMW 5W30 cat de original si de calitativ o fi eu ma indoiesc. Nu mi-a mancat ulei niciodata. Datorita faptului ca nu folosesc des masina l-am schimbat in fiecare an in jur de 10 mii pe an m-am gandit ca isi pierde din calitati. M-am saturat efectiv de oameni care habar nu au mai multe decat stiu eu ca pers non-mecanic, de cei care schimba totul la blana pana rezolva problema. Problema existentiala in majoritatea service-urilor.

 

Rog ca cei care au avut problema, sau cunoscatorii sa imi sugereze ideii in rezolvarea problemei. Multumesc frumos. Imi cer scz daca am fst incoeerent. Astept cat mai multe raspunsuri va multumesc !

 

O seara cat mai buna. Si cat mai multi km pt toata lumea cu ulei benzina si cheie !

 

 

 

dupa ce am schimbat intinzatorul mai face ca videoul din imagine?

Link to comment
Share on other sites

din cate se pare N42 nu are valva DISA

 

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2004-e46-316ti-compact-where-disa-valve-help-t94977/

 

http://www.e46zone.com/forum/topic/37803-318i-n42-inlet-manifold-area-rattlehelp/

 

toate masinile euro 4 au pompa suplimentara de aer care merge la pornire/motor rece(altfel nu ar indeplini normele de poluare), insa ca orice pompa si mecanism, poate unele in timp devin mai zgomotoase, in timp ce altele raman intr-o stare mai buna, nu are rost sa enumeram factorii potentiali

 

consumul calculeaza-l din plin in plin, ca altfel nu o sa ai habar niciodata; pe de alta parte, esti sigur ca sondele tale lambda functioneaza? eu cred ca undeva ai o eroare, ceva nu functioneaza bine la consumul asta,asta e parerea mea care are acelasi tip de motor pe aceeasi caroserie

 

pompa de ulei este si ea antrenata de lant,insa nu cred ca ai de acolo galagie

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3175&hg=11&fg=30

 

 

salut scurt si la obiect vreau o parere mi se pare mie sau se aude o bataie la motor?

 

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

esti un domn! Dar sunt atatea pareri incat nu mai stiu ce sa cred? e de la ulei? e de la tacheti? e alta parte mecanica? SPUNE-MI TU O PARERE DAR REPET DUPA CE TE UITI LA VIDEO! PROFUND INDATORAT!

eu cred ca exagerezi......mie nu mi se pare zgomotul atat de mare, eu cred ca esre pompa de vacuum mai galagioasa, iar la pornirile la rece mai face galagie si pompa de aer suplimentara;cauta si tu pe cineva la tine in oras cu motor N42 si compara zgomotul.

Link to comment
Share on other sites

salut scurt si la obiect vreau o parere mi se pare mie sau se aude o bataie la motor?

 

multumesc

da , bate lantul in capac , schimba intinzatorul de lant pana nu sare vreo patina . Sa faci un video si cu motor pornit si desfaci busonul la ulei sa auzi bataia in toata splendoarea :) Exact ca aici la 1:05 http://www.youtube.com/watch?v=fIcKoARLzSQ

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

da , bate lantul in capac , schimba intinzatorul de lant pana nu sare vreo patina . Sa faci un video si cu motor pornit si desfaci busonul la ulei sa auzi bataia in toata splendoarea :) Exact ca aici la 1:05 http://www.youtube.com/watch?v=fIcKoARLzSQ

 

n-am desfacaut ca aici dar in capac se aude bataie normala nu e ca si aici. ca sa zic asa o sa revin cu detalii

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 

1. Prima faza : ( Va rog scrie-ti pe youtube : BMW e46 318i 2002 n42 engine startup noise click pe primul video) Zgomotul se aude timp de 2-3 sec la pornire timp-ul iar toanele nu s-au schimbat nici in prezent. Acelesi 2-3 sec dupa care dispare zgomotul si nu se aude la fiecare pornire sau in fiecare dimineata( as explica fenomenul ca si cum ar urca ulei-ul din baie si ar ajunge la tacheti. Tacheti au fost verificati nu au bataie.) Nu sunt tacheti .[/b]

 

Identic acelasi lucru este si la mine. Eu am crezut ca asa e sunetul lui normal,dar din ce am citit pe aici,vad ca asta e o reala problema... Alta belea acuma,of.. La mine se aude cand o pornesc prima oara pe zi,se aude la inceput vreo 3-4 secunde parca ar fi motor de diesel la pornire. Apoi dupa 4 secunde,revine la normal.. E o problema chiar asa grava? Sau se poate merge si asa cu ea?

Link to comment
Share on other sites

sunetul e prezent la multe N42 fie ca au distributia praf sau schimbata , inclusiv intinzatorul lant nou. Practic tot ce poti face e sa te asiguri ca totul e in regula fizic pe acolo . Uneori mai apare si la mine sa zicem cam o data la 7-8 zile si la mine e schimbat tot . Asa ca se pare ca e un soi de problema ...care persista dar nu se manifesta decat la prima pornire la rece si totusi nu afecteaza cu nimic functionalitatea in timp . Am studiat pe toate forumurile problema asta si confirma ce zic eu aici . Deci daca ai uleiul potrivit , intinzator model nou , distributia schimbata cu patine noi atunci esti in siguranta chiar daca mai auzi sunetul ala aleator .
Link to comment
Share on other sites

sunetul e prezent la multe N42 fie ca au distributia praf sau schimbata , inclusiv intinzatorul lant nou. Practic tot ce poti face e sa te asiguri ca totul e in regula fizic pe acolo . Uneori mai apare si la mine sa zicem cam o data la 7-8 zile si la mine e schimbat tot . Asa ca se pare ca e un soi de problema ...care persista dar nu se manifesta decat la prima pornire la rece si totusi nu afecteaza cu nimic functionalitatea in timp . Am studiat pe toate forumurile problema asta si confirma ce zic eu aici . Deci daca ai uleiul potrivit , intinzator model nou , distributia schimbata cu patine noi atunci esti in siguranta chiar daca mai auzi sunetul ala aleator .

 

merci de raspuns,o sa incerc sa remediez si chestiile astea,pana acum nu am avut probleme cu ea,nu ma deranjeaza in mod expres sunetul,dat fiind faptul ca dureaza 3 secunde la inceput cand se tureaza motorul si apoi isi revine la sunetul lui normal. inca o intrebare am,nu stiu pentru ca nu prea cunosc: in momentul in care pornesc motorul,ramane putin aprins,dupa ce pun contactul,martorul EML in bord,tot asa,cateva secunde. Apoi,dupa 5 cam asa,se stinge. EML insemnand ce anume? Are cumva vreo legatura cu sunetul acela?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Merci,o sa am in vedere astea. M`a disperat,credeam ca am scapat odata cu semeringurile astea schimbate,dar vad ca degeaba. La fel si cu mirosul ala de ulei ars in habitaclu..

un test de compresie?in cel mai rau caz.

Edited by bucaneve
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Merci,o sa am in vedere astea. M`a disperat,credeam ca am scapat odata cu semeringurile astea schimbate,dar vad ca degeaba. La fel si cu mirosul ala de ulei ars in habitaclu..

 

Chiar asa...ca si eu am acel miros. Ma poate ajuta cineva sa-mi spuna cauza ? (ma dispera acel miros)

 

Pe langa asta cum imi dau seama ca am intinzatorul model nou ? Doar daca am acel sunet ? Sau ? Pot vedea sub alta forma, gen ma uit la el....pls help, merci.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.