Jump to content

Problema pornire e36


Fan4BMW

Recommended Posts

Am si eu o mica , mare problema daca pot sa i spun asa care deja ma ingrijoreaza , este vorba de masina mea bmw 318i motor m40b18 din 1992 e36 , dupa ce am dus masina la un service si i am reconditionat motorul de la 0 si am loato acasa a aparut o problema , nu imi mai porneste masina la prima cheie de loc , trebuie sa dau la cheie si sa apas aceleratia altfel nu porneste dupa ce porneste nu am treaba cu ea sta bine in relantiu totul e ok dar de exemplu daca o pornesc de 20 ori intr-o zi a 21 a oara proneste fara sa apas aceleratia baieti de la service mi au zis ca ar fi sonda lambda sa cumpar sonda lambda , dar am zis sa va intreb pe voi care posibil ati mai patit ca si mine si sa nu fie de la sonda sa nu dau bani aiurea va multumesc anticipat , si multumesc bmw club ca exista.
Link to comment
Share on other sites

Ai putea verifica cu alta sonda lambda care merge bine. Oricum simptomele descrise de tine sunt singurele? Raspunsul motorului la acceleratie cum e? Nu cade in cap inainte sa se zvacneasca sa se tureze daca o calci mai brusc si mai tare? Cu consumul cum stai, pt ca se stie ca o ia razna cand face figuri sonda asta? Martorul din bord de la ulei se stinge cand dai prima data la cheie de nu porneste?
Link to comment
Share on other sites

La fel imi face si mie cateodata,are toane,cand vrea o ia la sfert iar cand nu vrea nu vrea si gata...adica tre' s-o tin mai mult pe contact ca s-o ia din loc.

 

Sunt multe topicuri deschise pe tema asta(chiar si eu am deschis unul),iar din cate am inteles,primele bube ar fi sonda si debitmetrul,dupa ce le-ai schimbat p-astea si vezi ca tot aceleasi simptome are,incepi sa rascolesti:senzori,bobine,bujii,valve,furtune...etc. Sunt o groaza,insa cele mai frecvente ar fi debitmetrul si sonda..

Link to comment
Share on other sites

Ai putea verifica cu alta sonda lambda care merge bine. Oricum simptomele descrise de tine sunt singurele? Raspunsul motorului la acceleratie cum e? Nu cade in cap inainte sa se zvacneasca sa se tureze daca o calci mai brusc si mai tare? Cu consumul cum stai, pt ca se stie ca o ia razna cand face figuri sonda asta? Martorul din bord de la ulei se stinge cand dai prima data la cheie de nu porneste?

 

@bmwdrifter - ar fi o idee cu alta sonda lambda dar nu stiu pe nimeni in oras sa imi dea sonda sa sa vad daca e de la asta , sincer sa fiu uneori am senzatia ca bag picioru in ea si sta pe loc si uneori am senzatia ca merge prea bine , consumul stau foarte bine resita-timisoara sunt 100 km consum 6 , in oras 9 maxim 10 mers pana in 2.500 ture , da se stinge dar nu prea se stinge adica pana porneste masina el tot palpaie apoi se stinge ca si cum ar fi un scurt asa se comporta.

 

@catalin - am folosit search dar nu am gasit ceva concrect si la sub meu doar devieri.

Edited by Fan4BMW
Link to comment
Share on other sites

Am mai auzit chestia asta la cineva caruia nu-i reglasera bine distributia. Mai multe detalii n-as putea sa-ti dau. Masina pornea ok inainte sa o duci in service?

da pornea perfect fara nici o problema doar ca avea probleme cu motorul de aia am duso

Link to comment
Share on other sites

Am mai auzit chestia asta la cineva caruia nu-i reglasera bine distributia. Mai multe detalii n-as putea sa-ti dau. Masina pornea ok inainte sa o duci in service?

 

Distributia se poate exclude din start daca nu are vanos, pt ca si numai un dinte daca e devansata deja merge destul de prost, porneste greu si consuma cat un Veyron dar merge mai naspa decat un logan de 1.4!

 

@bmwdrifter - ar fi o idee cu alta sonda lambda dar nu stiu pe nimeni in oras sa imi dea sonda sa sa vad daca e de la asta , sincer sa fiu uneori am senzatia ca bag picioru in ea si sta pe loc si uneori am senzatia ca merge prea bine , consumul stau foarte bine resita-timisoara sunt 100 km consum 6 , in oras 9 maxim 10 mers pana in 2.500 ture , da se stinge dar nu prea se stinge adica pana porneste masina el tot palpaie apoi se stinge ca si cum ar fi un scurt asa se comporta.

 

 

Consumul ti-e chiar foarte bun(poate chiar prea bun), deci as exclude sonda lambda si debitmetrul, si mai degraba m-as orienta catre vacumuuri sau furtune fisurate putin, ca astea sunt simptome de tras aer fals...daca mai da si rateuri in toba cand face figuri e clar amestec sarac, deci aer fals....

Link to comment
Share on other sites

Distributia se poate exclude din start daca nu are vanos, pt ca si numai un dinte daca e devansata deja merge destul de prost, porneste greu si consuma cat un Veyron dar merge mai naspa decat un logan de 1.4!

 

 

 

Consumul ti-e chiar foarte bun(poate chiar prea bun), deci as exclude sonda lambda si debitmetrul, si mai degraba m-as orienta catre vacumuuri sau furtune fisurate putin, ca astea sunt simptome de tras aer fals...daca mai da si rateuri in toba cand face figuri e clar amestec sarac, deci aer fals....

Pai sincer sa fiu cu tine toate furtunele de la motor cred ca trebuiesc schimbate ca majoritatea 90% sunt coapte..am un furtun de cand pun mana pe el se rupe instant deja am taiat de 3 ori din el

 

multumesc ca ma ai lamurit cu distributia deja faceam cu inima

 

pai inainte sa segmentez motorul lua cam 15 lejer in oras , dar mi sa spus ca aveam si conductele de benzina fisurate sau ceva de genul ori cum eu spun acum ca a meritat investitia ca o scot prin benzina

 

am un prieten are golf 4 combi care ma invideaza masina o are de 2 ani a luato dupa anul 2000 si are motor 1.6 si consuma mai mult decat 1.8 meu...inafara...

Edited by Fan4BMW
Link to comment
Share on other sites

Pai sincer sa fiu cu tine toate furtunele de la motor cred ca trebuiesc schimbate ca majoritatea 90% sunt coapte..am un furtun de cand pun mana pe el se rupe instant deja am taiat de 3 ori din el

 

multumesc ca ma ai lamurit cu distributia deja faceam cu inima

 

pai inainte sa segmentez motorul lua cam 15 lejer in oras , dar mi sa spus ca aveam si conductele de benzina fisurate sau ceva de genul ori cum eu spun acum ca a meritat investitia ca o scot prin benzina

 

am un prieten are golf 4 combi care ma invideaza masina o are de 2 ani a luato dupa anul 2000 si are motor 1.6 si consuma mai mult decat 1.8 meu...inafara...

 

 

App de segmentat,poti sa dai mai multe detalii? cat te-a ajuns,ce-ai mai inlocuit in afara de segmenti,cum se comporta motorul acum fata de dinainte de segmentare(sunt diferente majore sau...?),etc. Multumesc :)

Link to comment
Share on other sites

pai am facut urmatoarele.

 

1.Planat chiulasa

2.segmenti

3.cuzineti biela

4.cuzineti palier

5.2 pistoane schimbate

6.garnitura de chiulasa + tot setu de garnituri

7.verificat bloc sa nu fie dus (ca altfel mi sa spus ca trebuia hornuit) nu ma pricep spun ce mi au zis mecanici

 

dupa i am schimbat tot atunci

 

pompa de apa

termostat

kit distributie

restu de curele de la alternator si asa mai departe

bujiile

 

diferente? pai un m40b18 cea mai proasta alegere la inceput am facut cu inima cat a fost in rodaj manca ulei mai mult cat un tractor acu papa 0 ulei si diferentele se vad la consum la viteza cam tot alea sunt :)

 

si am mai schimbat multe dar nu le tin minte daca vrei o sa fac poze la facturi sa vezi ca nu mint

Link to comment
Share on other sites

Pai sincer sa fiu cu tine toate furtunele de la motor cred ca trebuiesc schimbate ca majoritatea 90% sunt coapte..am un furtun de cand pun mana pe el se rupe instant deja am taiat de 3 ori din el

multumesc ca ma ai lamurit cu distributia deja faceam cu inima

 

pai inainte sa segmentez motorul lua cam 15 lejer in oras , dar mi sa spus ca aveam si conductele de benzina fisurate sau ceva de genul ori cum eu spun acum ca a meritat investitia ca o scot prin benzina

 

am un prieten are golf 4 combi care ma invideaza, masina o are de 2 ani a luato dupa anul 2000 si are motor 1.6 si consuma mai mult decat 1.8 meu...inafara...

 

Pana nu le schimbi cu unele noi sau unele verificate ca nu-s coapte nici nu are rost sa te mai gandesti la altceva, probabil ti-e fisurat si furtunul de la regulatorul de relanti, si atunci asta-i baiu de ce nu porneste la prima cheie, si faza e ca, porneste la a 2-a pt ca fisurile sunt mici si se astupa dupa prima cheie prin vacumuul creat de motor, si uneori cum zici porneste din prima cand porii din furtune sunt astupati. Distributia garantat nu e, deci clar nu tre sa-ti mai faci probleme :)

 

O masina mai ales de genul cum sunt acestea mai complicate si nu prea noi trebuiesc intretinute mai mult, si verificata fiecare componenta inca de la cumparare, ca altfel problemele dupa cum vezi apar, si nu-s putine...

 

E ceva normal mai ales inafara pt ca motorul mic trebuie turat mai tare pt aceeasi viteza, ture unde pierderile prin frecari sunt si mai mari!

Link to comment
Share on other sites

pai am facut urmatoarele.

 

1.Planat chiulasa

2.segmenti

3.cuzineti biela

4.cuzineti palier

5.2 pistoane schimbate

6.garnitura de chiulasa + tot setu de garnituri

7.verificat bloc sa nu fie dus (ca altfel mi sa spus ca trebuia hornuit) nu ma pricep spun ce mi au zis mecanici

 

dupa i am schimbat tot atunci

 

pompa de apa

termostat

kit distributie

restu de curele de la alternator si asa mai departe

bujiile

 

diferente? pai un m40b18 cea mai proasta alegere la inceput am facut cu inima cat a fost in rodaj manca ulei mai mult cat un tractor acu papa 0 ulei si diferentele se vad la consum la viteza cam tot alea sunt :)

 

si am mai schimbat multe dar nu le tin minte daca vrei o sa fac poze la facturi sa vezi ca nu mint

 

 

Numai la consum se simte,atat???:o Dar forta motorului nu a crescut,ca totusi...ma gandesc ca ai schimbat mai bine de juma' de motor si ar trebui sa fie ceva mai vioi...

La ce ai enumerat mai sus,banuiesc ca te-a saltat de cateva mii bune(€)...in conditiile astea nu era mai rentabil sa iei alt motor?

Link to comment
Share on other sites

Numai la consum se simte,atat???:o Dar forta motorului nu a crescut,ca totusi...ma gandesc ca ai schimbat mai bine de juma' de motor si ar trebui sa fie ceva mai vioi...

La ce ai enumerat mai sus,banuiesc ca te-a saltat de cateva mii bune(€)...in conditiile astea nu era mai rentabil sa iei alt motor?

Nu ma saltat la mine bune sincer sa fiu ca nu mai tin minte exact undeva la 1200-1500 euro totul parca cu tot cu manopera tot , era bine sa iau alt motor si nu era bine pentru ca daca stai sa te gandesti pe un motor la shrot cu tot cu transport montaj si asa mai departe ajungi la 500 euro sa nu vorbim de alte omologari si alte chestii macar sti ca pe asta lai facut si il ai bun , alea de la shrot te pot tine 1 zi te pot tine 10 ani acuma dupa noroc..si depinde si cum mergi cu ea...eu zic ca merita bani la urma urmei...

 

iar legat de "zvacnit sau mers mai bine" nu am observat nici o diferenta pentru ca sunt obisnuit cu 1.8 daca il faci de la 0 nu inseamna ca ai 2.5 pe masina tot 1.8 ramane dar sunt multumit decat poate el asa cum e acuma

Edited by Fan4BMW
Link to comment
Share on other sites

Nu ma saltat la mine bune sincer sa fiu ca nu mai tin minte exact undeva la 1200-1500 euro totul parca cu tot cu manopera tot , era bine sa iau alt motor si nu era bine pentru ca daca stai sa te gandesti pe un motor la shrot cu tot cu transport montaj si asa mai departe ajungi la 500 euro sa nu vorbim de alte omologari si alte chestii macar sti ca pe asta lai facut si il ai bun , alea de la shrot te pot tine 1 zi te pot tine 10 ani acuma dupa noroc..si depinde si cum mergi cu ea...eu zic ca merita bani la urma urmei...

 

iar legat de "zvacnit sau mers mai bine" nu am observat nici o diferenta pentru ca sunt obisnuit cu 1.8 daca il faci de la 0 nu inseamna ca ai 2.5 pe masina tot 1.8 ramane dar sunt multumit decat poate el asa cum e acuma

 

Nu era vorba de puterea efectiva(CP),insa din cate cunosc eu,un motor "obosit" fie el de 1.2 fie de 3.5,dupa multe sute de mii de km si uzura care consta in pierdere de compresie,jocuri accentuate in angrenaje,uzura mare,cai/orificii infundate sau olarite,etc(sunt o groaza),nu mai scoate aceeasi putere/forta ca nou,deci la un moment dat,dupa ani si ani devine mai "lesinat"; de aceea te-am intrebat daca e vreo diferenta.:)

Link to comment
Share on other sites

[/color]

Nu era vorba de puterea efectiva(CP),insa din cate cunosc eu,un motor "obosit" fie el de 1.2 fie de 3.5,dupa multe sute de mii de km si uzura care consta in pierdere de compresie,jocuri accentuate in angrenaje,uzura mare,cai/orificii infundate sau olarite,etc(sunt o groaza),nu mai scoate aceeasi putere/forta ca nou,deci la un moment dat,dupa ani si ani devine mai "lesinat"; de aceea te-am intrebat daca e vreo diferenta.:)

sa raspund direct la obiect nu ma refeream la cp , ma referam ca o data obisnuit cu o masina e tare greu sa mai simti vreo diferenta nu ca , cp ca si functionalitate exact cum ai descris tu mai sus , poate o fi vreo diferenta dar eu unul sincer nu am simtito decat la consum si sa zicem ca parca parca merge mai bine ca inainte

Link to comment
Share on other sites

sa raspund direct la obiect nu ma refeream la cp , ma referam ca o data obisnuit cu o masina e tare greu sa mai simti vreo diferenta nu ca , cp ca si functionalitate exact cum ai descris tu mai sus , poate o fi vreo diferenta dar eu unul sincer nu am simtito decat la consum si sa zicem ca parca parca merge mai bine ca inainte

 

 

OK,am inteles.:thumbsup: . Orcum ai dreptate,nou tot nou ramane;ai dat un ban da' stii ce-ai bagat in el si acum esti sigur pe el.

Link to comment
Share on other sites

OK,am inteles.:thumbsup: . Orcum ai dreptate,nou tot nou ramane;ai dat un ban da' stii ce-ai bagat in el si acum esti sigur pe el.

Ma bucur ca esti de acord cu mine desi nu mai este cum a fost de fabrica dar macar stiu ce masina am.

Link to comment
Share on other sites

Fii si tu mai explicit... cum anume se comporta cand vrei sa o pornesti?

Eu tot 1.8 M40 am.

Sonda lambda poti sa o deconectezi si sa mergi lejer si fara ea. Eu cand am cumparat pisica, aveam sonda lambda doar de forma, ca sa nu iasa gazele prin gaura ei. Nici fire nu avea, erau taiate si am mers vreun an asa fara probleme.

O problema ar putea fi pompa de benzina. Eu am patit-o cu ea, se bloca mecanic! Trebuia sa o scot si sa o lovesc usor, apoi incepea sa mearga.

Acum, mai nou am probleme cu electromotorul. Mi s-a dus bendixul si trebuie sa insist vreo 20-30 de secunde ca sa arunce bendixul pe coroana! Dar nu e problema, am un electromotor nou, si e o problema de zile pana il montez pentru ca sunt putin ocupat zilele astea.

Deci, explica exact cum reactioneaza masina cand "ii dai la cheie".

Link to comment
Share on other sites

Fii si tu mai explicit... cum anume se comporta cand vrei sa o pornesti?

Eu tot 1.8 M40 am.

Sonda lambda poti sa o deconectezi si sa mergi lejer si fara ea. Eu cand am cumparat pisica, aveam sonda lambda doar de forma, ca sa nu iasa gazele prin gaura ei. Nici fire nu avea, erau taiate si am mers vreun an asa fara probleme.

O problema ar putea fi pompa de benzina. Eu am patit-o cu ea, se bloca mecanic! Trebuia sa o scot si sa o lovesc usor, apoi incepea sa mearga.

Acum, mai nou am probleme cu electromotorul. Mi s-a dus bendixul si trebuie sa insist vreo 20-30 de secunde ca sa arunce bendixul pe coroana! Dar nu e problema, am un electromotor nou, si e o problema de zile pana il montez pentru ca sunt putin ocupat zilele astea.

Deci, explica exact cum reactioneaza masina cand "ii dai la cheie".

deci sonda lambda cade sa zic asa ca merge si fara nu?

 

atunci inseamna ca e altceva , pompa de benzina se aude bazaitu ala ca baga benzina dau la automat face vhmm vhmm vhmm da sa porneasca da nu pleaca fara sa calc aceleratia pana porneste dupa ce porneste merge nu am treaba ei mai mult de atat nush ce as putea sa iti spun ca nu face alte figuri

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa dai jos bancheta si capacul de la pompa de benzina iar in momentul in care dai la automat roaga un prieten sa loveasca usor cu coada unui ciocan pompa de benzina.Si a mea a facut figuri cand mai ramanea blocata.Pana la urma am schimbat pompa de benzina si de atunci nu am mai avut probleme.
Link to comment
Share on other sites

Incearca sa dai jos bancheta si capacul de la pompa de benzina iar in momentul in care dai la automat roaga un prieten sa loveasca usor cu coada unui ciocan pompa de benzina.Si a mea a facut figuri cand mai ramanea blocata.Pana la urma am schimbat pompa de benzina si de atunci nu am mai avut probleme.

Pompa de benzina sa blocat 1 singura data , sa rezolvat problema , pompa merge deci masina imi porneste dupa ce calc aceleratia nu vad sincer legatura cu lovitu pompei de benzina daca nu este blocata ? daca dau cu coada la ciocan porneste fara aceleratie?

Link to comment
Share on other sites

Masina poate merge si fara sonda lambda, conditia e sa fie deconectata.

Daca e stricata si e conectata la calculatorul masinii, ea tot transmite "informatii" calculatorului care pot duce la functionarea proasta a motorului.

Incearca sa o deconectezi.

 

Daca spui ca ai avut pompa blocata chiar si o data, inseamna ca ar trebui sa te gandesti la alta. Din experienta iti spun ca nu te mai tine mult si o sa inceapa sa se blocheze destul de des.

Asta nu inseamna ca problema ta ar fi de acolo, dar e indicat sa verifici!

 

Dupa cum zici ca face cand vrei sa o pornesti, problema e de la aprindere si pot fi mai multe cauze.

Le enumar: Pompa benzina, filtru benzina, injectoare, bujii, bobina inductie, delco, debitmetru, valva relanti, furtunele si firele aferente.

 

Avand acelasi motor, recunosc ca nu m-am lovit de problema ta pana acum, dar in cei 7 ani de cand am masina, am schimbat cam tot ce inseamna furtune si am "dubluri" cam la toate piesele enumerate mai sus.

Ce pot sa-ti spun, cred ca "pisicile" au "personalitate", a mea sigur are.

Am avut si eu parte de destule surprize din partea ei, dar asa cum au aparut tot asa (unele) au si disparut. Anumite simptome apar la cald, altele la rece, altele cand este umezeala afara.

Link to comment
Share on other sites

Masina poate merge si fara sonda lambda, conditia e sa fie deconectata.

Daca e stricata si e conectata la calculatorul masinii, ea tot transmite "informatii" calculatorului care pot duce la functionarea proasta a motorului.

Incearca sa o deconectezi.

 

Daca spui ca ai avut pompa blocata chiar si o data, inseamna ca ar trebui sa te gandesti la alta. Din experienta iti spun ca nu te mai tine mult si o sa inceapa sa se blocheze destul de des.

Asta nu inseamna ca problema ta ar fi de acolo, dar e indicat sa verifici!

 

Dupa cum zici ca face cand vrei sa o pornesti, problema e de la aprindere si pot fi mai multe cauze.

Le enumar: Pompa benzina, filtru benzina, injectoare, bujii, bobina inductie, delco, debitmetru, valva relanti, furtunele si firele aferente.

 

Avand acelasi motor, recunosc ca nu m-am lovit de problema ta pana acum, dar in cei 7 ani de cand am masina, am schimbat cam tot ce inseamna furtune si am "dubluri" cam la toate piesele enumerate mai sus.

Ce pot sa-ti spun, cred ca "pisicile" au "personalitate", a mea sigur are.

Am avut si eu parte de destule surprize din partea ei, dar asa cum au aparut tot asa (unele) au si disparut. Anumite simptome apar la cald, altele la rece, altele cand este umezeala afara.

Multumesc un raspuns mai mult decat satisfacator , o sa dau sonda jos i rog pe cei de la service sa ma lase sa fac o tura doua sau 3 cu ea sa vad cum merge daca e no mai pun de loc , iar legat de restu le iau pe toate la rand pana gasesc buba mersi omule sa traiesti 1 mie de ani

Link to comment
Share on other sites

Multumesc un raspuns mai mult decat satisfacator , o sa dau sonda jos i rog pe cei de la service sa ma lase sa fac o tura doua sau 3 cu ea sa vad cum merge daca e no mai pun de loc , iar legat de restu le iau pe toate la rand pana gasesc buba mersi omule sa traiesti 1 mie de ani

 

 

Sa ma tii si pe mine la curent in legatura cu sonda...sa-mi spui daca sunt diferente.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.