Jump to content

M54B22 consum ulei


miu 5er

Recommended Posts

  • 4 months later...

Baieti dupa cate vad eu toata lumea se plange de consumul asta de ulei dar nimeni nu face nimic, nimeni nu are curaj sa se bage in motor sa gaseasca cauza, aceiasi problema o am si eu am cumparat e39 le 2.2 in vara cand am venit cu el acasa in 3000 km in jur de 3.5l ulei papat.... am preferat sa elimin celelalte probleme care le avea frane garnituri motor schimb uleiuri diferential cutie motor filtre bla bla bla, in toamna am sa ma apuc de motor, cu un prieten de al meu mecanic, o sa il dam jos de pe masina si il facem bucati ca sa fim siguri ca gasim cauza, toata treaba ma duce la 1500 euro, cred ca , cauza in sine vine de la semeringurile de la supape sau segmentii de ungere....in nici un caz un pvc sau ce stiu eu ce scurgere nu poate duce la un asemenea consum.... am zis ca il desfacem ca sa il facem cap coada cuzineti segmenti semeringuri poate si culbutori etc sa fie treaba treaba, daca pana la toamna nu gaseste nimeni cauza sper sa o gasesc eu :)

 

P.S. am schimbat si bujiile si ce sa vezi cele vechi sunt fff ancrasate de funingine asta inseamna ca uleiul este consumat prin ardere...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Din proprie experienta va spun ca nu e adevarata povestea cu "motoarele de BMW consuma ulei". La E46 am batut ~50k km fara sa completez vreodata un gram de ulei, pana acum doi ani, dupa un concediu, cand incepuse sa consume deodata cam 1l/1000 km. Prima oara m-am gandit la valva PCV, pe care am schimbat-o, apoi am verificat compresia, gandindu-ma la segmenti. Nici vorba, aveam undeva intre 15-16 bar pe fiecare cilindru. Rezolvarea a fost schimbarea simeringurilor de supapa. Am un schimb de ulei de-atunci (schimb uleiul cel mult la 10k km, iar dupa un concediu cu drumuri lungi/forja il schimb chiar daca-i inainte de termen) si a revenit la consumul firesc de 0ml intre schimburi. Motorul are aproape 210k km si a mers doar cu ulei BMW/Castrol cu specificatie BMW. Asadar, daca motorul consuma ulei, undeva e o problema. Nu e normal.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Baieti dupa cate vad eu toata lumea se plange de consumul asta de ulei dar nimeni nu face nimic, nimeni nu are curaj sa se bage in motor sa gaseasca cauza, aceiasi problema o am si eu am cumparat e39 le 2.2 in vara cand am venit cu el acasa in 3000 km in jur de 3.5l ulei papat.... am preferat sa elimin celelalte probleme care le avea frane garnituri motor schimb uleiuri diferential cutie motor filtre bla bla bla, in toamna am sa ma apuc de motor, cu un prieten de al meu mecanic, o sa il dam jos de pe masina si il facem bucati ca sa fim siguri ca gasim cauza, toata treaba ma duce la 1500 euro, cred ca , cauza in sine vine de la semeringurile de la supape sau segmentii de ungere....in nici un caz un pvc sau ce stiu eu ce scurgere nu poate duce la un asemenea consum.... am zis ca il desfacem ca sa il facem cap coada cuzineti segmenti semeringuri poate si culbutori etc sa fie treaba treaba, daca pana la toamna nu gaseste nimeni cauza sper sa o gasesc eu :)

 

P.S. am schimbat si bujiile si ce sa vezi cele vechi sunt fff ancrasate de funingine asta inseamna ca uleiul este consumat prin ardere...

ce am auzit pana acum despre consumul de ulei s-a datorat semeringurilor de la supape, dupa schimbarea lor consum f mic spre 0

Link to comment
Share on other sites

Salut la toata lumea,

 

Sunt cam nou pe aici. Am un E39 520i din 2001 cu motorul M54B22 si 170 CP(benzina). L-am achizitionat acum 3 luni si are 217000 KM. Dupa ce am eliminat toate peroblemele de pierderi ulei(avea multe garnituri imbatranite), constat ca consuma ulei(circa 250-300 grame/600 KM). De cum am luat-o, am schimbat uleiul si am pus 5W30 Castrol EDGE. Zilele asetea am vazut ca mai este un tip de CASTRO 5W30(MAGNATEC). Mai am vreo doi prieteni cu aceasi masina si motor(M54B22 seria 5). Unul are 175000 KM si consum 1.5L/1000KM, iar celalalt 180000 KM si cam la 4000/1L ulei. Nici una din masini nu scoate fum deloc, si de mers merg foarte bine.

Ceilalti doi prieteni de ai mei folosesc ulei 10W60 CASTROL. Stiu ca mai toata lumea zice despre motoarele de BMW ca consuma ulei, dar eu cred ca este ceva in neregula in motor. Mai are cineva problema la tipul asta de motor? Credeti ca trebuie segmentare? Poate ar trebui sa pun 5W30 MAGNATEC si nu EDGE cum am acum?

baga 10W40 CASTROL MAGNATEC NU EDGE EDGE E PT VW AUDI CU MOTOR POMPE DIUZE,DACA SI ATUNCI CONSUMA POTI INCERCA 15W40 TURBO .

Link to comment
Share on other sites

Confirm si eu legatura dintre simeringuri supape si consum ulei(asta daca nu sunt alte scurgeri sau alte defecte-gen valva PCV); am fost destul de sceptic, insa dupa ce am primit si eu sfaturi pe forum am schimbat simeringurile si dupa aproape 20.000 km si doua schimburi de ulei pot confirma: consumul de ulei este insesizabil.

 

Ulei mai gros, aditivi....niste porcarii care nu elimina cauza consumului de ulei, ci poate o agraveaza.

Link to comment
Share on other sites

Confirm si eu legatura dintre simeringuri supape si consum ulei(asta daca nu sunt alte scurgeri sau alte defecte-gen valva PCV); am fost destul de sceptic, insa dupa ce am primit si eu sfaturi pe forum am schimbat simeringurile si dupa aproape 20.000 km si doua schimburi de ulei pot confirma: consumul de ulei este insesizabil.

 

Ulei mai gros, aditivi....niste porcarii care nu elimina cauza consumului de ulei, ci poate o agraveaza.

la n42 avem valva pcv? cum iti dai seama daca e valva de vina pt viitor :D sau trec direct la semeringuri :frantics:

Link to comment
Share on other sites

la n42 avem valva pcv? cum iti dai seama daca e valva de vina pt viitor :D sau trec direct la semeringuri :frantics:

la n42 este valva pcv....acum cum iti dai seama ca e dusa nu pot sa iti spun, dar eu o incadrez in categoria pieselor care imbatranesc si trebuie schimbate, ca si fuliile sau rolele; oricum, eu cand am schimbat-o stiu ca ma minunam nu neaparat ce simpla este(are o membrana in interior care imbatraneste), ci cat de mult isi pierdusera din elasticitate furtunele aferente....care imbatranesc si ele.

Link to comment
Share on other sites

Pai ai punctat bine, ca daca intrebi "orice" mecanic e clar ca ala a facut la viata lui motoare de 1310 si Aro la greu si asa o sa te sfatuiasca, asta e clar.

 

Fiecare masina este facuta sa mearga cu un anumit tip de ulei, cu anumite vascozitati la rece si cald , coroborate cu orificiile de ungere, curgerea si circuitul uleiului im motor, ca sa nu mai mentionam si presiunea uleiului; faptul ca masina incepe sa consume ulei nu se datoreaza decat unor piese componente care prezinta uzuri sau anumite defecte.......nu inseamna ca gata, trebuie trecuta pe ulei mai gros ca incepe sa consume....eu cel putin dupa 3 masini detinute personal m-am convins ca "normalitatea consumului de ulei", cat si "cresterea vascozitatii dupa un anume numar de km" sunt niste prostii transmise din generatie un generatie si care nu au ca scop decat eventual ascunderea unor probleme tehnice.

Link to comment
Share on other sites

Tu habar nu ai cum arata un motor desfacut asa ca nu vb aiurea,daca la un motor zice producatoru ca ii trb 0w40 asta nu inseamna ca dupa 300k tot 0w40 ii trb ,daca un producator zice sa bagi elf tu neaparat tr sa bagi elf?alti o avut 50 nu doar 3.fiecare cu conceptia sa. Edited by 99buz
Link to comment
Share on other sites

Tu habar nu ai cum arata un motor desfacut asa ca nu vb aiurea,daca la un motor zice producatoru ca ii trb 0w40 asta nu inseamna ca dupa 300k tot 0w40 ii trb ,daca un producator zice sa bagi elf tu neaparat tr sa bagi elf?alti o avut 50 nu doar 3.fiecare cu conceptia sa.

In general nu imi place sa intru in discutii in contradictoriu, insa datorita faptului ca ai facut niste afirmatii legate de persoana mea fara sa ma cunosti si mai ales pentru ca ai un talent sa maltratezi limba romana prin felul in care scrii, am sa it raspund: ca am vazut motoare desfacute, si nu unul(oricum nu trebuie sa demonstrez nimic), si nu neaparat prin faptul ca de profesie sunt inginer(nu auto, adevarat), si in alta ordine de idei nu am sustinut ca unui anumit motor ii trebuie asociat un anumit brand (asta inseamna marca....gen elf), dar ca indicele uleiului trebuie mentinut in timp, si ca faptul ca la un moment dat apare un consum de ulei la motorul respectiv acest fapt se datoreaza ori unor uzuri ale partilor componente peste anumite tolerante, ori anumite defectuini, si nu un semn ca trebuie folosit un ulei mai gros.

 

Pe de alta parte, fiecare face cum crede ca de aceea este democratie, si fiecare are dreptul la o parere, iar cu bunurile lui face cum crede de cuviinta.

 

PS Sunt convins ca vei sesiza nuantele din fraza de mai jos, luata de pe site-ul unui producator de ulei cunoscut:

 

 

Thicker oil can be better for older engines in which engine parts have worn over the years. However, it is generally recommended to always stick with the viscosity recommended by the manufacturer of the particular engine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa folosesti ulei mai gros nu e o solutie. Daca motorul nu are uzura la nivelul liniei/cilindrilor/chiulasei, si motivul pentru care consuma ulei e PCV-ul sau simeringurile, atunci punand ulei mai gros nu numai ca nu rezolva problema mecanic, dar datorita tolerantelor mai mici asociate cu uzura redusa, singurul lucru pe care o sa-l faca uleiul mai gros va fi sa mareasca tolerantele prin introducerea sub aceeasi presiune, a unui ulei mai vascsos. Ca sa raspund unei intrebari anterioare, DA, simeringurile se pot schimba fara demontarea chiulasei.
Link to comment
Share on other sites

Sa folosesti ulei mai gros nu e o solutie. Daca motorul nu are uzura la nivelul liniei/cilindrilor/chiulasei, si motivul pentru care consuma ulei e PCV-ul sau simeringurile, atunci punand ulei mai gros nu numai ca nu rezolva problema mecanic, dar datorita tolerantelor mai mici asociate cu uzura redusa, singurul lucru pe care o sa-l faca uleiul mai gros va fi sa mareasca tolerantele prin introducerea sub aceeasi presiune, a unui ulei mai vascsos. Ca sa raspund unei intrebari anterioare, DA, simeringurile se pot schimba fara demontarea chiulasei.

Stii vreo metoda de depistare a valvei pcv? ma refer cum poti sa iti dai seama daca e valva PCV? sa nu te apuci direct de semeringuri...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu alta metoda de verificare a valvei decat prin demontare. Sunt sigur ca se poate verifica pe masina, cu motorul pornit, masurand cu un manometru, dar nu stiu ce valori ar trebui sa fie. Pretul e destul de mic, si avand in vedere ca oricum e consumabil, o poti schimba preventiv. Uite aici un DIY:

 

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=263731

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.