Jump to content

Secrete pe zapada


alex5aru

Recommended Posts

E prima iarna pe care o apuc cu tractiune spate. Astept sa imi spuneti secrete, ce se poate intampla... io stiu... orice sfat imi e bun. Mersi

149793[/snapback]

 

klar trebuie sa accelerezi foarte usor la plecare si neparat sa ai cauciucuri de iarna pe toate rotile... daca faci aceste 2 lucruri nu o sa ai absolut nici o problema (iti garantez eu)... anul trecut eu am mers cu cauciucurile de vara (Pirelli P6000) in iarna (prima mea iarna cu BMW) si am supravietuit dar nu recomand absolut nimanui asta...

Link to comment
Share on other sites

acelasi sfat.Daca ai cutie manuala sa nu smucesti ambreiajul ca atunci ramai pe loc sau mai rau , te rasucesti.Cauciucuri de iarna neaparat pt tractiune spate si mai multa atentie in general.Nu numai la aia din fata dar si la cei din spate care nu au cauciucuri de iarna.Si sa nu franezi brusc .Ca te duci ca pe sanie.Cel mai bine cand ninge du-te intr-o parcare goala , joaca-te unpic cu masina in orice fel se poate pe zapada si apoi o sa intelegi cum se comporta in situatii.Ca sa iti faci o idee
Link to comment
Share on other sites

Subscriu la parcarea inghetata pentru probe...dar atentie la viteza si la marginile parcarii :)

Plecat de pe loc cu treapta 1 cat mai lin posibil, fara accelerari bruste, ca sa nu rupi aderenta cu soseaua...si masina va merge unde vrei tu...daca e polei/zapada inghetata, iarna spre primavara, cand mai da o caldura pe afara ziua de topeste la suprafata zapada si seara ingheata la loc...o sa dansezi putin din fund, mers extrem de incet, nu bruschezi frana...ca o sa te duci ca cu sania (eu am atins asa e28-ul de 2 ori..sanie), frana de motor ...e sfanta si fff utila...treapta a 2-a sau chiar 1-a..daca e ghetzus pe jos...am incercat si cu frana de mana...si-mi aluneca fundul, fara sa observ vreo diferenta fata de frana de motor...e de experimentat, poate eu nu am simtit cum trebuie e28-ul la acest test :blink:...succes

PS: si eu astept iarna cu zapada...pe de o parte sa testez cutia automata cu programul ei de iarna...pe de alta parte sa testez ABS-ul pe zapada, dar parca tot mai bine e fara zapada..ca tu ai ABS si alte sisteme..dar vine unul cu o autohtona/sau alte bombe din 197x, si intra senin in tine...si ai acele sisteme degeaba :)

Succes si o iarna fara evenimenta :)

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu plecatul fara smucituri si cat mai lin este valabila la orice tip de tractiune, atat fata cat si spate, chiar si integrala. E firesc, ai o aderenta scazuta deci nu ai voie sa bruschezi masina....

149856[/snapback]

Asta e valabil nu doar la plecare. Daca nu esti atent (de parca ai merge ca pe oua) la schimbatul vitezelor (in special la retrogradare, ca doar folosesti frina de motor mai mult), poti avea surpriza sa rupi aderenta si sa incepi sa de dai cu sania.

Link to comment
Share on other sites

si inca ceva...la plecarea de pe loc e recomandat sa bagi a 2-a imediat dupa viteza intai ...sa nu turezi deloc in viteza 1.Asta daca trebuie sa pleci din rampa....e alt raport in vitea 2 si pleaca mai lin.Ti-as recomanda sa pleci chiar si cu a 2-a dar cred ca strici ambreiajul .Dar viteza a 2-a cat mai devreme dupa 1 e sfatul meu.Si da ...la retrogradari trebuie sa ai iar grija sa nu alunece fundul.Imi amintesc ca pe un drum de tara , zapada si gheata , cale de sanie ce mai.Inainte de o panta am retrogradat cam brusc si a inceput sa imi danseze spatele.Am controlat-o dar m-am speriat putin.
Link to comment
Share on other sites

Eu am mai spus-o , iarna trecuta , de fapt din ianuarie, am trecut-o cu gume de vara, erau noi le pusesem cand am luat masina..si nu m-am indurat sa mai dau bani si pe alea de iarna...O experienta interesanta, dar cum a zis si crisjohn, nu e de recomandat. Ce-am observat ; intr-adevar DSC-ul te scoate din multe belele si de pe zapada inghetata dar doar daca mergi ca melcul 20-30 la ora maxim, daca bagam frana de motor in unele cazuri fugea fundul imediat , intr-adevar il corecta DSC-ul asta la viteze rezonabile, la plecarea din panta nu erau probleme daca pe sosea era zapada, dar daca era si-un pic de gheata...deja incepea sa danseze..valabil sfatul cu plecarea cat mai incet fara smucituri. Sunt si eu curios de diferenta cu cauciucuri de iarna, ca nu ma mai risc cu astea de vara.

Per total combinatia DSC + gume de iarna + Casco..ar trebui sa elimine grijile oricui.

Si faza cu parcarea goala e cea mai buna scoala, eu am incercat in parcare la Metro Pitesti, seara cand nu mai era lume...e super sa vezi cum masina vrea sa derapeze si parca o mana invizibila o trage de spate si-o aduce sub controlul tau...

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze ca raspund mai greu, am fost plecat din oras si acum am ajuns. Asa... va multumesc chiar super mult pt sfaturi, aproape toate lucrurile imi sunt super necesare. Am manuala pe masina, am luat si niste gume de iarna acum. Oricum, eu am mai trecut 2 ierni ca si conducator auto, ambele pe tractiune fata :blink: Oricum, sper sa nu prea dea zapada, dar daca da, sunt pregatit acum.

Scuze inca o data pt raspunsurile intarziate :)

P.S Pe asta cu frana de motor chiar nu o stiam, daca o dai mai brusca... chiar te intoarce ??!!?!

Link to comment
Share on other sites

Mai era un ,,secret", mai putin elegant pentru astfel de masini dar destul de eficient, am condus numai bmw-uri si credeti-ma ca a mers:greutate in portgaj,sac de ciment,nisip,dala de beton,cam najpa pt.suspensie...dar nu foarte...si fireste lanturile pentru cazurile extreme, eu nu plec iarna fara ele in portbagaj,m-au scos din multe situatii, si am reusit lucruri incredibile cu ele..
Link to comment
Share on other sites

intr-adevar am mers si eu o iarna cu doua borduri in portbagaj dar in primavara trebuia sa schimb un amortizor pe spate.Acum nu stiu daca e din vina bordurii sau din vina masinii?(avea 11 ani cu amortizoare originale , totusi).Daca ai cauciucuri de iarna poti sta mult mai linistit oricum.
Link to comment
Share on other sites

@iulian :frana de motor ...e sfanta si fff utila...treapta a 2-a sau chiar 1-a?oau!

din experienta mea proprie frana de motor la tractiune spate e cam nasoala pe zapada s-ar putea sa te trezesti cu curu in fata!corecteaza-ma daca gresesc!

149983[/snapback]

Nu te corectez...fiecare tip de caroserie are particularitatile ei...la E28-ul anterior nu mi s-a intamplat sa-mi fuga posteriorul in fata..ci dimpotriva, parca ma tinea cineva...PS: jonglezi cu frana de mana...nu o tragi si uiti de ea...o tii in mana si tragi de ea, si iar o lasi...dupa cum simti masina :)

La E34...mi s-a spus ca e mai echilibrata caroseria...50% fatasi 50% spate...deja am observat in curbe stranse cu piatra cubica, pe umezeala...cum parca spatele nu calca drept inainte...ci o mai ia si usor lateral...sper sa ma insel...si sa fie numai un efect in capul meu din diferenta de tonaj dintre E28 si E34...adica 1160kg si 1460kg :blink:

Cat in ce priveste frana de motor....e eficienta...fara sa fuga lateral....ei bine, pe polei...sigur vei face frana de motor cu I-a :) eu am facut... :)

PPS:toate experienta mea se bazeaza pe 5 ierni petrecute pe un E28...si fara incidente prea multe...decat 2..din cauza neatentiei mele...nu din cauza manevrei...

Prima...ala din fata pune frana, prinde o traversa uscata (pe dedesubt treceau tevi de termoficare si uscasera locul, era fara zapada, gheata etc)...ala se opreste...eu poc..

A doua...pe o linie de tramvai...eu mergem, nu prea tare...iese o tanti cu un 3-ar din 2001...eu poc in spate...cu toata frana...vinovat eu..ca am lovit-o in spate stanga...

La ambele...nimic grav pentru ei...numai la mine...capota si respectiv o aripa pe dreapta...

Scuze daca sunt off-topic...dar vreau sa va spun sa pastrati distanta fata de cel din fata...ca el poate pune frana mai eficient decat puneti voi...si mai ales...atentie la sinele de tramvai...m-am dus in bmw-ul ala cu rotile virate spre stanga...ca daca nu puneam frana sa blochez rotile...evitam, deh...lipsa ABS-ului...

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.