Jump to content

Raulo's BMW 520 24v


Raulooo

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

poti pun usor M52B28.. care il mai cresti o leaca relativ usor.

 

 

Nu iti ajung 200 de cai ? vrei sa o faci de "liniute"

 

Scz. pt exprimarea gresita.

 

Eu am motor de 2000 si vreau de 2500. Trebuia o virgula pe acolo :).

Link to comment
Share on other sites

cred ca cel mai simplu e sa pui un m50b25, dar trebuie aceasi versiune cu ce ai tu adica non-vanos, altfel o sa ai multe batai de cap cu instrumentele, si sondele, pana la urma o sa iti trebuiasca si bord complet de varianta cu VANOS.

Plus ca o sa trebuiasca reconditionat si ala..

 

 

 

 

 

Motorul si blocul arata identic, scapi si fara omologare RAR, daca nu ai trecuta seria motorului in carte.

Intradevar 40 de cai o sa se cunoasca inv reme ce consumul ramane aproape identic..

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cred ca cel mai simplu e sa pui un m50b25, dar trebuie aceasi versiune cu ce ai tu adica non-vanos, altfel o sa ai multe batai de cap cu instrumentele, si sondele, pana la urma o sa iti trebuiasca si bord complet de varianta cu VANOS.

Plus ca o sa trebuiasca reconditionat si ala..

 

 

 

 

 

Motorul si blocul arata identic, scapi si fara omologare RAR, daca nu ai trecuta seria motorului in carte.

Intradevar 40 de cai o sa se cunoasca inv reme ce consumul ramane aproape identic..

 

Da, stiu.... Tot cu tine am discutat acuma cateva luni despre acest transplant. Intradevar trebuie sa caut un M50B25 non-vanus (defapt asta si imi convine, am inteles ca vanusul asta si creaza multe probleme)

Link to comment
Share on other sites

la toate BMW oboseste, e un set de garnituri care se schimba, nu e scump setul, vreo 30-50 de dolari toate, dar iti trebuie set special de scule si in plus putini mecanici sunt in stare sa alinieze tot la loc cum trebuie.

In cel mai bun caz dureaza 6h toata operatia, daca gasesti pe cineva cu setul ala de scule.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la toate BMW oboseste, e un set de garnituri care se schimba, nu e scump setul, vreo 30-50 de dolari toate, dar iti trebuie set special de scule si in plus putini mecanici sunt in stare sa alinieze tot la loc cum trebuie.

In cel mai bun caz dureaza 6h toata operatia, daca gasesti pe cineva cu setul ala de scule.

Ms. de sfat. In cazul care am sa optez pt un motor cu Vanus (putin probabil, deoarece eu am non-vanus, iar transplantul este mai usor cu unul fara vanus) am sa tin cont de sfat.

Link to comment
Share on other sites

Motorul si blocul arata identic, scapi si fara omologare RAR, daca nu ai trecuta seria motorului in carte.

 

 

Nici nu ma gandesc la omologare. Daca e sa vand masina, o vand cu tot cu motorul de 2000.

 

 

 

 

Am inteles ca daca un motor sta in standbye peste 2 ani, e un motor "distrus". Ce pot face ca sa nu "pierd" motorul ???

Link to comment
Share on other sites

pune mai bine 2,8

 

e mai scump,dar posibilitatile de dezvoltare sunt net superioare

 

si consumul e mai mic decat la 2,5 ai cuplu si acceleratie mai bune

 

Bun sfat, totusi raman cu ideea la unul de 2500 deoarece au aceasi forma, iar 200 cai sunt arhisuficienti pt mine.

 

nu ai ce sa ii faci, se duc garniturile. Ala care o sa il cumpere o sa ii crape garnituri rapid, in cateva mii de km.

Am primit totusi un sfat: Sa iau o cheie si sa invart axul cotit, ca sa arunce dinou ulei in sus. Ce ziceti ?

Edited by Raulooo
Link to comment
Share on other sites

2.8-ul e mult mai complicat de omologat RAR deoarece nu s-a pus pe E34 din fabrica. Am vazut ca nu te intereseaza, dar m-am gandit sa scriu in caz ca mai citeste cineva si ii vine vreo idee. :rolleyes:

Insa daca nu te intereseaza omologarea, cauta un 2.8 sanatos. Si asta are vanos si trebuie sa schimbi calculator si nebunii, dar parerea mea e ca merita. Am avut M50 de 2.5 pe E34 care avea vreo 1400Kg si acum am M52 2.8 pe E39 de 1600 Kg si trebuie sa recunosc ca trage mult mai bine 2.8-ul. Se simte clar diferenta... E34 nu avea zvac-ul asta (dat de cuplu) nici macar cu diferential de 4:45 (cam cel mai scurt care s-a montat pe E34). Iar la 2.8 mai poti sa-i faci modificari sa-l duci in 230 poate chiar 240 cai aspirat natural.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

filon,sper ca nu te referi la mine,stii ca pe mine nu ma intereseaza omologarile :rolleyes:

 

on.este suficient si motorul de 2,5 daca ai noroc sa nimeresti unul bun

 

putin umblat la admisie si evacuare,oricum o diferenta majora fata de 2,0

Link to comment
Share on other sites

Nici nu ma gandesc la omologare.

 

Era vorba despre Raulooo...

 

La M50 nu prea ai ce sa-i faci la admisie. Nici macar filtrele K&N nu ajuta chiar asa mult. In unele cazuri s-au raportat chiar pierderi de putere (daca pui filtru sport conic fara cold air intake, adica bucata aia de plastic sa traga aer din grila, ci il tii asa sa traga aer cald de langa motor). Iar evacuarea la BMW-uri nu e foarte restrictionata. Mai castigi 5-10 cai daca o schimbi complet, inclusiv galeria de evacuare si pui "serpisori".

La M50 poti sa-i schimbi axele cu came cu unele sport si sa-i pui chip. Astea chiar iti aduc o imbunatatire de performante, dar si costa.

Link to comment
Share on other sites

 

putin umblat la admisie si evacuare,oricum o diferenta majora fata de 2,0

 

ce sa ii faci la admisie ?

 

 

Nu sunt adeptul de a umbla la motor, gen : chip, toba sport (nu o suport). Cu cati cai a iesit el de la mama lui cu atat sa ramana, dar sa ramana (caut conditie perfecta a motorului)

 

Era vorba despre Raulooo...

 

La M50 nu prea ai ce sa-i faci la admisie. Nici macar filtrele K&N nu ajuta chiar asa mult. In unele cazuri s-au raportat chiar pierderi de putere (daca pui filtru sport conic fara cold air intake, adica bucata aia de plastic sa traga aer din grila, ci il tii asa sa traga aer cald de langa motor).

 

Filtre sport !

- un cct

- o prostie

Link to comment
Share on other sites

Materiale folosite:

 

- tub instalatii cu diametru de 90 mm si taiat la o lungime de 120 mm

- placa aluminiu de 2mm grosime din care am facut capacele

- bara filetata de M8

- 6 racorduri ( 3 buc. de Ø10 si 3 buc. de Ø6)

- silicon de etansare

- lana de otel

- surub M8 (pt. golirea recipientului )

- banda de teflon pt. etansarea racordurilor

Pt etansare trebuiau saibe de aluminiu sau cupru, dar avand in vedere ca capacele sunt facute din aluminiu, nu a mai fost cazul de aceste saibe.

 

--

 

La capace am atasat 2 cate 2 cecuri pt. ca racordurile/surbul pt. golire sa aibe partea filetanta mai mare

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pe viitor vreau sa inbunatatesc dispozitivul, anume vreau in loc de surbul pt. golire sa aplic un robinet de care atasez un racord. De racord aplic un furtun care il duc pana jos (aprope de baia de ulei).

Astfel golirea se va face cu usurinta

post-47662-0-93520200-1311328647_thumb.jpg

post-47662-0-52753400-1311328652_thumb.jpg

post-47662-0-02708200-1311328657_thumb.jpg

post-47662-0-22258000-1311328668_thumb.jpg

post-47662-0-17965100-1311329436_thumb.jpg

Edited by Raulooo
Link to comment
Share on other sites

normal e cu un filtru in el sa prinda impuritati si de golit pui un furtun la fund care pleaca spre baia de ulei.

 

 

Toata ideea e sa recuperezi vaporii de ulei din admisie , sa nu ii arzi ci sa ajunga in baie si sa iti reduca consumul de ulei, dupa ce sunt filtrati. Motoarele mai noi au valva PCV cu spearator de ulei, care face asta,

cum spuneam mai sus M50 are un biet furtun fara nici o valva.. mai invarte o leaca vaporii cu gazele din admisie si ii plimba de colo colo, fara sa dea o sansa vaporilor de ulei sa faca condes ca lumea si sa fie recuperati.

Uite despre ce vorbesc.. langa vanos ai furtunul ala care iese din capac..

http://www.realoem.c...857&hg=11&fg=15

poate il integrezi acolo..

e doar idee..

 

uite si un design al colegului cristimm..

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/82870-oil-catch-can/

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Da @Domi

 

Cu ajutorul colegului @cristim am reusit sa ajung la acest proiect

Am studiat bine bine topicul facut de el.

 

Doar ca am incercat sa fac alfel de dispozitiv fara a folosi sudura. De aceea am aplicat dispozitivul, am reusit cu scule decente (tarod Ø10 , tarod Ø8, burghie de 6,7,8,9,10 si gata )

 

 

Daca imi aduc bine aminte, ai contribuit si tu cu ceva replyu-uri la acel topic :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.