Jump to content

Un vis implinit


C_o_s_m_i_n

Recommended Posts

Sa stii ca indicatorul de la nFL nu e chiar asa de precis, pot cobori gradatiile chiar daca termostatul e stricat. Cel mai bun este meniul 7.0. Ma intreb daca exista vreo modalitate/codare care sa afiseze permanent pe BC meniul respectiv. Edited by buldy
Link to comment
Share on other sites

Sa stii ca indicatorul de la nFL nu e chiar asa de precis, pot cobori gradatiile chiar daca termostatul e stricat. Cel mai bun este meniul 7.0. Ma intreb daca exista vreo modalitate/codare care sa afiseze permanent pe BC meniul respectiv.

 

Asa ceva mi-as dori eu. Se poate?

Link to comment
Share on other sites

Daca verifici sa zicem odata pe luna temperatura in mers, este suficient. Nu vad de ce ai sta cu ochii pe un ceas care sta fix. Abia daca variaza temperatura (90-95). Pe ceas nu vei vedea mai nimic.

 

Iar pentru incalzirea apei, la 49 de grade incepe sa-ti bage caldura in masina. Asta iti poate da un indiciu iarna.

Link to comment
Share on other sites

Da, e destul de important indicatorul, mai ales la masinile cu filtru de particule. E o cauza des intalnita pentru infundarea filtrelor de particule pentru ca nu se declanseaza procesul de regenerare decat dupa ce lichidul de racire nu atinge o anumita temperatura.
Link to comment
Share on other sites

Apropo de codare, ar fi interesant sa poti accesa din meniul bc-ului si temperatura apei si cea a uleiului. Cunoscut fiind faptul ca uleiul ajunge mai greu la temperatura de lucru decat apa. Dupa mine, si stilul de condus ar trebui adaptat la asta. Pentru cresterea duratei de viata a motorului.
Link to comment
Share on other sites

O data cu apropierea de temperatura de lucru a motorului se sting treptat toate ledurile. E valabil doar la M.

 

 

Varianta asta mi se pare mult mai interesanta! Pana nu ajunge apa la 90gr sa-ti fie aprinse niste LED-uri pe galben ori ca aceste LED-uri se stinga treptat odata cu cresterea temperaturii apei pana cand aceasta ajunge la temp optima, in asa fel incat aceste semnale galbene sa te avertizeze a nu forta motorul in tot acest interval de timp! Poate niste LED-uri pe rosu sa se aprinda (in mod invers) atunci cand incepe sa depaseasca 90gr! Evident, implementat acest sistem de LED-uri impreuna cu o grafica adecvata!

Link to comment
Share on other sites

Se inroseste portiunea aia pe disculk turometrului doar cand fierbe apa sau cum ? Intreb fiindca nu am observat sa se intample ceva in sensul asta pana acum.

La tine (masina fiind nFL), se misca gradatiile alea in sus cand e motorul rece si coboara pe masura ce se incalzeste motorul. S-a vrut a fi un indicator de temperatura, dar la care au renuntat odata cu trecerea la facelift. Asa ca noi... am ramas cu un indicator mai putin.

 

sau un gauge aditional montat undeva in vecinatatea ceasurilor care sa se si asorteze cu ele :

http://www.gaugeguys.com/images/Classic%20Images/BT2240-00C.jpg

Eu chiar vorbeam serios. :p

 

Sa stii ca indicatorul de la nFL nu e chiar asa de precis, pot cobori gradatiile chiar daca termostatul e stricat. Cel mai bun este meniul 7.0. Ma intreb daca exista vreo modalitate/codare care sa afiseze permanent pe BC meniul respectiv.
Probabil ala nu era de precizie, insa asta va fi. Va indica destul de precis temperatura, nu doar un anumit algoritm de limitare a turatiei in functie de temperatura (cum era ala de nFL).

Din pacate nu se poate coda sa-ti afiseze permanent temperatura pe BC...

 

Daca verifici sa zicem odata pe luna temperatura in mers, este suficient. Nu vad de ce ai sta cu ochii pe un ceas care sta fix. Abia daca variaza temperatura (90-95). Pe ceas nu vei vedea mai nimic.

Iar pentru incalzirea apei, la 49 de grade incepe sa-ti bage caldura in masina. Asta iti poate da un indiciu iarna.

Pe mine nu temperatura la care ajunge ma intereseaza. Dupa ce ajunge la temperatura nominala, sunt destul de convins ca nu variaza mai mult de 5-10 grade in jurul valorii de 90.

Ma intereseaza PANA ajunge la 90. Sa poti adapta stilul de mers la temperatura. Nu ma incanta ca aproximez eu temperatura in functie de distanta parcursa si sunetul motorului pana e cald.

95% din masini cred ca au indicatorul asta. Si nu e o prostie. Doar la BMW intre anii 2007-2010 lipseste.

 

Varianta asta mi se pare mult mai interesanta! Pana nu ajunge apa la 90gr sa-ti fie aprinse niste LED-uri pe galben ori ca aceste LED-uri se stinga treptat odata cu cresterea temperaturii apei pana cand aceasta ajunge la temp optima, in asa fel incat aceste semnale galbene sa te avertizeze a nu forta motorul in tot acest interval de timp! Poate niste LED-uri pe rosu sa se aprinda (in mod invers) atunci cand incepe sa depaseasca 90gr! Evident, implementat acest sistem de LED-uri impreuna cu o grafica adecvata!
Da, e foarte buna ideea si e realizabil cu microcontroller. Insa masurarea peste 90-100 de grade cred ca e inutila. Motoarele astea nu ajung niciodata acolo. Iar in caz ca ar fi.. sunt convins ca apar o gramada de avertizari pe bord sau iDrive.

 

La toata treaba asta pe mine nu partea electronica ma framanta, cat aspectul final. Nu vreau sa fiu foarte invaziv in masina, dar nici sa iasa kitsch.

De-asta oscilez intre linii sau puncte. Culoarea poate fi oricare. Clustere de test am.

Mai trebuie doar studiat putin aspectul...

Link to comment
Share on other sites

cosmin de ce nu iei un ELM pe care sa-l lasi conectat la OBD chiar e cea mai simpla varianta , costa si putin , ai info pe telefon , presupun ca ai un smartphone . Eu cu asta am realizat ca aveam o problema la termostatul EGR altfel habar nu aveam .

 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Crezi ca eu am rabdare sa bag ala in obd de fiecare data, sa pornesc aplicatia pe telefon si s-o urmaresc in timp ce conduc?

Asa pot accesa meniul ascuns la fiecare pornire, dar nu-i comod.

Eu vreau informatia disponibila pe bord in orice moment, fara sa fac nimic pt asta.

Link to comment
Share on other sites

da sigur am procent , eu il las conectat mereu , cand am chef pornesc aplicatia , oricum treaba asta o verifici de cateva ori nu stai cu ochii in ceasuri . Dar ma rog poti incerca sa inventezi ceva .Eu doar am oferit o alternativa rapida fara batai de cap , cealalta recomandare era cu un ceas de dacia :))))))))) Ne scuzati :poke: Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca daca ai reusit sa treci cu vederea " scaparea " celor de la BMW,de cand ai masina ( 2011 ),mai poti suporta si in continuare,nu vad a fi un must have :thumbsup: Sincer,dupa ce am citit aici m-am uitat ( si am luat cunostiinta ) si eu prima oara de ceasul indicator temperatura si am masina de jumatate de an :LMAO:
Link to comment
Share on other sites

Ete ca nici Claudiu nu l-a vazut... :laugh:

 

Myx-ule, acum vad prezentarea. Aseara eram pe telefon.

Cum e pana la urma cu aplicatia? E free ori o platesti si aia separat?

Cat e bagat ELM-ul in OBD banuiesc ca nu mai poti inchide usita, nu? Nu se vede urat?

Link to comment
Share on other sites

Ete ca nici Claudiu nu l-a vazut... :laugh:

 

Myx-ule, acum vad prezentarea. Aseara eram pe telefon.

Cum e pana la urma cu aplicatia? E free ori o platesti si aia separat?

Cat e bagat ELM-ul in OBD banuiesc ca nu mai poti inchide usita, nu? Nu se vede urat?

 

e 15 ron aplicatia full, exista si un trial gratuit dar nu stiu daca vezi live data cu el , poti testa inainte Torque free, nu se vede urat .Exista elm mini vezi pe okazii , e cam jumatate din cel normal , ala uiti de el acolo fara sa te deranjeze cu nimic . Nu mai dau alte detalii ca iar spune Kip ca le import si ma imbogatesc daca vand 3 pe forum :))))))))))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.