Jump to content

Un vis implinit


C_o_s_m_i_n

Recommended Posts

Senzorul de pe motor masoara o rezistenta fata de masa variabila cu temperatura. Senzorul are 2 terminale, unul e legat la masa, al doilea se duce in dme. Pe el masori fata de masa o rezistenta care variaza cu temperatura motorului. Nu ai nevoie decat sa te legi la firul din dme si vei putea citi aceasi rezistenta. Legandu-te in paralel nu influentezi cu nimic informatia care intra in dde.

 

Iti dau pe mail pozele din ista cu locatia senzorilor.

 

LE: eu luam un cititor de can ca sa extrag informatia de temperatura, cea care e transmisa de dde si ajunge la kombi si foloseam un display cu 2 digiti. :frantics:

De ex asta : http://www.alibaba.com/product-gs/373932485/Car_Multi_function_OBD_Data_Reader.html

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

Mersi Adi. Astept mail-ul.

Legat de senzor.. repet, acesta nu trebuie sa aiba legatura cu masa. Asa e modulul asta, are intrarile flotante. Deci musai sa pun senzorul meu.

Insa o sa ma ajute amplasarea celor de pe masina, sa il pun undeva in vecinatatea unuia dintre ei.

Am gasit si eu multe variante cu afisare pe display cu LED, insa n-am vrut sa tai nimic pe nicaieri si nici sa-mi agat display-ul pe undeva. Asa ca am ramas pe clasic. :)

 

Inside, tre sa le trag prin dreapta, sa iasa la motor prin burdufurile firelor ce ies din DDE si merg la motor. :)

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru pe care l-as schimba ar fi sa pun toate ledurile rosii, desi e ceva subiectiv, pentru ca se armonizeaza mai bine cu restul luminilor de interior, dar pierzi din functionalitate.

 

Oricum tot respectul pentru modul in care ai grija de masina :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

In stanga temperatura (acum indica 100 grade)

 

Banuiesc ca mai calibrezi temperatura nu? pentru ca vara o sa-ti arate galben rosu aproape tot timpul :rolleyes:

 

Plus ca in anumite conditii e normal sa ajunga temperatura motorului si la 110 grade, iar in cazul asta tu nu o sa mai observi daca urca temperatura mai sus decat ar fi normal :thumbsup:

 

Ps; eu as pune la a 7-a linie sa fie 100 grade :sorcerer:

Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

Ion, prima data le-am pus toate portocalii tocmai pentru ca da mai bine in peisaj. Insa cum ai mentionat si tu, pierdeam mult la functionalitate. Ar trebui tot timpul sa numar liniutele. Iar cand esti la volan, ai nevoie de atentie la multe altele, nu la numarat leduri. :)

Asa ca am ales varianta asta pentru ca e mai usor de urmarit.

 

Cam asa ar fi legenda:

http://b9.imgsrc.ru/c/cosmin34/1/35252211wte.jpg

Exista o infinitate de combinatii de culori si praguri. Practic temperaturile masurate pot fi in plaja -50, +125 grade.

Depinde doar de preferinte. :)

 

Smiley, o sa mai fie o calibrare fina + calibrarea finala pe masina, daca n-o sa fiu multumit de plaja.

La mine acum, iarna temperatura sta intre 88-92 grade. Peste 95 nu prea are ce cauta. Iar daca vara va fi, asta e. Eu as vrea ca in mod normal sa am aprinse toate ledurile verzi si cele galbene.

Scopul meu e sa stiu in orice moment cam pe la ce temperatura ma situez, cat de repede sau incet imi ajunge motorul la temperatura de regim.

Asta mai ales acum iarna. Ca vara nu prezinta interes.

 

Mi-e groaza doar de frigul asta ca nu poti lucra cum vrei cu plasticele... :coldb: :cold:

 

Ce bine ar fi daca as putea extrage temperatura motor din CAN si s-o traduc in ce am eu nevoie...

E vreun electronist care a lucrat cu asa ceva?

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca mai calibrezi temperatura nu? pentru ca vara o sa-ti arate galben rosu aproape tot timpul :rolleyes:

 

Plus ca in anumite conditii e normal sa ajunga temperatura motorului si la 110 grade

 

N-are cum sa ajunga la temperatura asta, daca ajunge e problem :)

 

La mine vara urca pana la 97 de grade, apoi scade la 92-94 in functie de cat de solicitat e motorul.

Link to comment
Share on other sites

eu as merge pe leduri rosii in plaja 20-50 grade , apoi sa lasi verde pana la 90 . Eu schimb termostat principal la masina pt ca acum imi sta in 83-86 grade dupa ce l-am schimbat pe cel de la egr , inainte imi statea in 70 . Din ce am mai intrebat ar trebui sa stea in 95-96 , pt functionare optima . Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

eu as merge pe leduri rosii in plaja 20-50 grade , apoi sa lasi verde pana la 90 . Eu schimb termostat principal la masina pt ca acum imi sta in 83-86 grade dupa ce l-am schimbat pe cel de la egr , inainte imi statea in 70 . Din ce am mai intrebat ar trebui sa stea in 95-96 , pt functionare optima .

Eu am schimbat ambele termostate, am pus originale, pe termostatul principal scrie ca deschide la 88 de grade, temperatura imi sta la 89, mai urca la 90, scade iar la 88, dar rar.

Link to comment
Share on other sites

Pai asta e chiar simplu, poti face flash la kombi cu un zb de e63 sau e64 modelul pus pe motorizarile 3.5d care in loc de consumul instantaneu afiseaza temperatura la ulei. Ramane doar de schimbat plasticul de la ecran ca sa reflecte noua realitate. :) Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

Pai asta e chiar simplu, poti face flash la kombi cu un zb de e63 sau e64 modelul pus pe motorizarile 3.5d care in loc de consumul instantaneu afiseaza temperatura la ulei. Ramane doar de schimbat plasticul de la ecran ca sa reflecte noua realitate. :)

gata , l-ai provocat pe cosmin :)))

Link to comment
Share on other sites

De fapt trebuie un zb de la un benzinar e6x problema este ca toate cadranele cu indicatie de temperatura de ulei au turometru de benzinar, codand bordul pentru diesel, turatia va merge in plaja de jos si nu va fi o indicatie corecta. Trebui sapat putin daca face cineva plasticul de la bord cu turatie de diesel si indicatie de temperatura de ulei. Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

De fapt trebuie un zb de la un benzinar e6x problema este ca toate cadranele cu indicatie de temperatura de ulei au turometru de benzinar, codand bordul pentru diesel, turatia va merge in plaja de jos si nu va fi o indicatie corecta. Trebui sapat putin daca face cineva plasticul de la bord cu turatie de diesel si indicatie de temperatura de ulei.

ce inseanma acea roata dintata galbena

imi apare apare de multe ori cand opresc motorul si nu am nici o eroare (e60 535d 2005) :excl:

Link to comment
Share on other sites

De fapt trebuie un zb de la un benzinar e6x problema este ca toate cadranele cu indicatie de temperatura de ulei au turometru de benzinar, codand bordul pentru diesel, turatia va merge in plaja de jos si nu va fi o indicatie corecta. Trebui sapat putin daca face cineva plasticul de la bord cu turatie de diesel si indicatie de temperatura de ulei.

Pai daca eu codez clusterul de diesel cu un zb de benzinar, turometrul nu va indica in ture de benzinar? Adica 9000 in loc de 5000.

Eu am un cluster de E60LCI perfect functional, pe care ne putem juca.

Din cate stiu, exista o firma in Uk care face si cadrane custom.

 

Ramane problema ca turometrul va indica 9000 rot/min, nu 5000 cum ar trebui. Gresesc?

Link to comment
Share on other sites

clusterul tau are seria ta de sasiu in el sau e a altei masini? Daca nu e seria ta, nu pot sa ti-l codez. Daca ai un programator de eeprom-uri iti explic cum sa modifici seria in cluster si sa pui seria masinii tale, daca nu mi-l poti trimite si ti-l fac eu aici.

Eu ma refeream la altceva, daca pui un cluster de benzinar si il codezi pentru diesel, turometrul se va misca ca la un diesel adica zona rosie va incepe la 4500 ture in aceasi pozitie pe cadran unde cel de benzina are marcat 6500 de ture, deci indicatia va fi incorecta. Pozitia acului pe cadran e corecta dar plsticul are alte gradatii. Indicatia de RPM pe can bus vine la fel si la benzina si la diesel, diferenta e data de plaja valorilor si gradatia ceasurilor.

 

ce cluster ai? de diesel? ne putem juca fara probleme, ii punem zb-ul de benzinar si il codam si iti va arata temperatura la ulei in loc de consumul instanataneu, doar ca gradataia cadranului va fi tot l/100km

Link to comment
Share on other sites

Gradatia cadranului in l/h (de fapt mpg) e ultimul lucru care ma deranjeaza.

Clusterul de care vorbesc nu are seria mea de sasiu in el. E de diesel Anglia (nu cred ca e o problema asta).

Daca reusim, cadranul il rezolv eu. :)

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.