Jump to content

Un vis implinit


C_o_s_m_i_n

Recommended Posts

Dupa montarea noului sistem de franare, ori simt o acceleratie usor mai grea, ori e doar placebo.

Etrierii nu sunt blocati, nu au probleme, scuipau lichid pe furtune la o simpla apasare cu mana a pistonaselor.

Daca e sa afecteze acceleratia, as pune-o pe seama masei discurilor. Pe spate sunt mai grele cu 1kg decat cele vechi, pe fata sunt mai usoare cu 1.5kg. Dar daca e sa conteze, importante sunt cele de pe axa motoare.

 

Poate ca la un 3.0 nu se simte, dar la 2.0 poate fi altceva.

Experiente in acest sens?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dupa discutia lui Theo de aici, am comandat si eu LED-urile respective. Se vad decent. Se monteaza fara adaptari, intra perfect capacul de la far peste LED, fac fade-in/out si evident scad intensitatea pe pozitie, nu se incalzesc foarte tare deci din punctul meu de vedere e un bun compromis.

Sunt convins ca noaptea se vor vedea mai bine langa xenon decat lumina galbena de halogen.

 

http://b9.icdn.ru/c/cosmin34/7/55933687wSu.jpg

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca sunt mai multe variante de wert_xx. Dar credeam ca default e cea mai mare tensiune. Probabil doar prin masuratori le poti identifica.

Le-ai facut mai puternice pe DRL sau pe pozitie? In poza e DRL. Pe pozitie nu vreau mai puternic.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

No deci...

E gresit rationamentul conform caruia prin cresterea tensiunii obtii mai multa lumina din LED-urile astea.

Peste 10V intensitatea luminoasa e constanta. Atat ca scade curentul consumat odata cu cresterea tensiunii. De la 1300mA la 10V, scade la 800mA la 14V. Nimic mai mult.

Apoi sub 10V lumina scade treptat cu scaderea tensiunii. Practic sunt facute sa se comporte exact ca si becurile.

Asa ca las setarile default. Am mai indoit putin cele 3 ghiduri de prindere, sa scad distanta focala. Facand asta, am imbunatatit intensitatea luminii, ajungand cam la cea a becului halogen.

Seara/noaptea insa sunt dementiale, nu sunt deloc prea puternice. Pun in valoare mult mai bine xenonul si sprancenele.

 

http://b9.icdn.ru/c/cosmin34/1/55937851NqY.jpg

http://b9.icdn.ru/c/cosmin34/2/55937852zYh.jpg

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

E valabil doar la modelul asta de leduri. Presupun ca asa e proiectat driverul, sa poata face fading.

La bec, lumina e direct proportionala cu tensiunea.

 

Gabi, cele 3 lamele ale becului H8.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Poate va ajuta urmatoarele date vis-a-vis de ultimele discutii si tinand cont ca lucrez in domeniul de automotive lighting. Bafta!

 

LED-uri: Fluxul luminos(Lm) este direct proportional "cu curentul" de alimentare (A)

 

Becuri: Fluxul luminos(Lm) este direct proportional cu tensiunea de alimentare (V)

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Corect! Se stie.

Insa aici driver-ul LED-ului pastreaza un anumit punct optim de functionare pentru LED, cu UxI constant indiferent de tensiunea/curentul prin driver.

Cu alte cuvinte, la acest ansamblu (driver + LED) degeaba ii variezi tensiunea de intrare (curentul oricum e constant si prea mare) ca el va furniza LED-ului o putere constata intre 10-16V (atat am testat eu).

Link to comment
Share on other sites

Corect! Se stie.

Insa aici driver-ul LED-ului pastreaza un anumit punct optim de functionare pentru LED, cu UxI constant indiferent de tensiunea/curentul prin driver.

Cu alte cuvinte, la acest ansamblu (driver + LED) degeaba ii variezi tensiunea de intrare (curentul oricum e constant si prea mare) ca el va furniza LED-ului o putere constata intre 10-16V (atat am testat eu).

 

Pai driver-ul LED-ului trebuie sa modifice curentul care ajunge la LED. Daca-i modifici tensiunea driver-ului nu inseamna ca se va modifica ceva pe LED. Electronica din spatele driver-ului va furniza in principiu tot timpul acelasi curent catre LED, chiar daca se modifica tensiunea de alimentare a driver-ului. Cam asa se dezvolta electronica pentru LED-uri. Exista o gama de tensiune, 10V pana pe la 16V unde driver-ul trebuie sa furnizeze intr-o toleranta, acelasi curent catre sursele de lumina(LED-uri). Altfel, in momentul in care se testeaza fotometric lampa respectiva, valorile de lumina cerute de standard nu vor mai fi indeplinite si prin urmare lampa nu este legala. Testele de lumina in laborator se efectueaza la 13.5V pt lampile de 12V, iar cele de 24V se testeaza la 28V. Asa zice standardul ECE, dar si cel american, SAE.

Link to comment
Share on other sites

Eu am urmarit consumul pe sursa reglabila cu care am alimentat driverul. Si s-a comportat dupa cum am descris. Daca nu ma crezi, filmez comportamentul si ti-l arat. :)

Stiu ca trebuie sa functioneze cum spui tu, dar astea par a fi putin diferite. Probabil asa le-au gandit, ca sa poata indeplini functiile din AE/DRL.

 

Alex, da.

 

PS: Acum lucrez la piesa de rezistenta. Sper sa vin cu rezultatul pana la sfarsitul saptamanii. :p

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

No... cam despre asta era vorba.

Nu m-a lasat sufletul sa le montez pana nu le-am tras un tratament cu aproape 1L de Leatherique, pana s-a blegit pielea de tot. :pardon:

Acelasi tratament l-a avut si cotiera, mansonul de la schimbator si cel de la frana de mana.

Capacele din spatele scaunelor inca nu le-am montat. Este timp...

 

http://b9.icdn.ru/c/cosmin34/0/55977250jEb.jpg

http://b9.icdn.ru/c/cosmin34/3/55976993MuI.jpg

 

Si cam asa arata textura bizonata la sofer. La pasager e chiar ca nou.

 

http://b9.icdn.ru/c/cosmin34/5/55976995TmB.jpg

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Multumesc! :)

 

N-a fost usor. M-am luptat mult cu ele. O luna am tinut o camera ocupata numai cu scaunele desfacute si imprastiate in zeci de bucati. Dar rezultatul a fost pe masura asteptarilor.

 

Am inceput acum cateva luni cu oglinzile rabatabile electric si electrocrome, apoi culoana de volan electrica si acum am intregit pachetul cu interiorul comfort.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pt retrofit ... eu am interior confort din fabrica si pot spune ca asta este unul din motive pt care m-am atasat atat de mult de masina. Iti ofer o pozitie de condus care la drumuri lungi nu obosesti.

La mine pielea este nappa de culoare maro ... griul e un pic mai pretentios cu curatenia.

Bafta in continuare ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.