Jump to content

Un vis implinit


C_o_s_m_i_n

Recommended Posts

Nu pot garanta ca era stock, dar proprietarul nu e vitezoman si nici n-a remapat-o. Daca nu e stock, asa a luat-o fara sa stie. Era un F10 chelut, nici macar incalzire in scaune nu avea, nici dublu climatronic, nici... nici... nici... Ba mai avea si jante pe 19 care teoretic trebuiau sa-l incetineasca.
Link to comment
Share on other sites

Ănclin sa cred ca cei 380 Nm au foat exploatati foarte eficient de cutie. DacĂŁ selectezi și modul Sport cutia schimba si ceva mai rapid și nu lasĂŁ turația motorului sa scada sub 2000 rpm, și in genere plecĂŁrile de pe loc sunt foarte reușite ținând cont de puterea/cuplul produse de N47.
Link to comment
Share on other sites

Cosmin...:| eu nu cred, era cel putin softat stage 1+. Am un prieten cu care am fost acum 2 luni sa zic in pitesti sa luam un F10 (2.0 N47 184hp automat 8 trepte), in spatele lui am mers cu un e46 2.0 136 cp (remapat), cand se baga in depasire sau bagam piciorul amandoi, nu vreau sa exagerez, stateam cel putin la aceeasi distanta sa nu zic ca ma si apropiam. Cu E60 am facut liniuta cu 3.0 d(tot e60) de 218 cp, de abia pe la 130 km/h a trecut de botul masinii mele si se distanta foarte foarte incet. Amicul mi-a tot zis de atunci "cand facem o liniuta", nu am avut timp, dar m-ai lasat masca, nu cred asa ceva, eu ma astept sa-l fac praf. Am mers cu F10 respectiv cand l-am luat.

 

Incerc sa fac si o filmare. Am un prieten cu A4 de 131 cp (remapat egr off), sunt sigur ca il face si A4 respectiv, zic asta ca A4 respectiv se tine bine la mine, iar eu cum ma astept sa-l las in urma:D...

Clar iti spun ca nu era stoc, doar stiu ca timisoara-severin i-am dat stres unuia din oras cu F10, in linie dreapta cand bagam amandoi piciorul ma indeprtam de el usor usor de la 160-220 km/h si era 2.5 205cp din estimarile mele vazand cum trage raportat la softul meu (clar nu era 2.0 184cp tin minte).

 

Softul meu nu are mai mult de 210 cp( facut la Kenbobo, deci nu e sa zici ceva profi cu dpf on)

Edited by WIN60
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Da, eu cu soft Completechip am vorbit singur. Sa ma uit daca mai am filmarea pe undeva sau am sters-o de draci.

Am plecat amandoi de pe la 40-50 parca si pana pe la 150. Nu de la 0.

F-ul era in mod normal, nu Sport.

 

Aici e dovada. Repet, amandoi cu pedala in podea, eu mai si schimbam treptele, el doar se distra:

 

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Interesant, eu am un E60 520d automat - fabricat la sfarsit de 2009 stock de 177 cp (cu update soft integral la masina la Bavaria in 2013 facut) si m-am dat de mai multe ori cu 520d F10 si masinile sunt aproape identice la aceleratie,E60 automat pus pe modul sport chiar ia putin avans.

 

Ori F10 avea soft cred eu ori softul tau Cosmin e unul mai moderat si avand si cutia manuala poate de aici sa pierzi la schimbarile de trepte din avantaj.

Link to comment
Share on other sites

Posibil din fiecare cate un pic. F10 e automat, poate are si soft, E60 e manual, softul meu nu e cel mai bun. Altfel nu vad ce ar fi iar de tras, masina mea asa a tras dintotdeauna.

Ah... poate fi remap-ul de pe F10 vinovat ca nu scade consumul extraurban sub 6.5... Sau poate chiar e un soft agresiv si de aici consumul. Eu credeam ca asa e F10.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca pe diesel exista Sport Automatic Transmission pe motoare mici (am impresia ca doar pe 530D si 535D) dar nu ar strica sa cautati prin SP Daten sa vedeti daca exista, cei care aveti cutii automate (nu vorbim aici de 520d, pe asta sigur nu exista). E vorba de optiunea $2TB .

 

Eu am resoftat la 530i cutia 6hp19 cu softul de S2TBA si retrofit la schimbatorul drept mic cu sport button , cu maneta in stanga si sport activat masina se transforma. Presupun ca la diesel unde cuplul este mult mai mare ar trebui sa se simta si mai mult. La manuale din pacate raman reflexele soferului :D

 

PS: acest "workaround" merge doar la LCI-uri.

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa spun ca odata cu scaunele confort, am inlocuit si stofa de deasupra volanului cu piele, cum era pe E60 pana in 2004. Pacat ca au renutat la vechea varianta, stofa aia ce-a urmat e de tot rahatul. Da un aspect de cheap.

 

http://b9.icdn.ru/c/cosmin34/7/56358007JuI.jpg

 

Ma si intreb daca merita toate astea. Vorba unuia, o masina veche tot veche ramane...

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Ma si intreb daca merita toate astea. Vorba unuia, o masina veche tot veche ramane...

 

Este veche, dar ca si build quality este net superioara modelelor noi. Pe de alta parte, sigur la un moment dat te vei plictisi de ea, indiferent de cat de dotata si impecabila este si vei dori ceva mai nou. Dupa ce tragi linie, s-ar putea sa concluzionezi ca nu merita sa investesti atat intr-o masina mai veche, dar daca vei trece la ceva mai nou sigur vei avea un gust amar overall, cel putin la inceput.

Link to comment
Share on other sites

Mda... toate astea ma macina, ca nu stiu incotro s-o apuc. Insa la un moment dat sigur voi vrea ceva mai nou.

La fel s-a intamplat si cand era Nokia 6310i, unii probabil il mai tin minte. Era o capodopera la vremea respectiva si mi se parea ca niciun alt telefon nu-l va putea inlocui. Cu toate astea, am ajuns la telefoane care le inlocuim la 2-3 ani cu altele probabil nu la fel de fiabile dar care ne satisfac nevoile iar cel putin mie nu mi-ar mai trebui acel Nokia nici macar ca telefon de birou.

Ei, cu masina nu e chiar acelasi lucru pentru ca sumele sunt mult mai mari si pentru unii chiar prea mari ca sa se joace de-a incercatelea.

Insa lumea se schimba, la fel si pretentiile, nevoile, tehnologia. In cativa ani s-ar putea sa fie demodate toate masinile astea clasice si sa fie bataie pe cele electrice sau hibride. Atunci cui mai demonstram build quality?

Sigur ca am putea tine in garaj si un E60 pe langa alta masina, dar asa am acasa inca 2 Nokia 6310i care strang praful si ma intreb de ce nu le-am vandut cat inca aveau cautare.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Analogia cu 6310i este oarecum corecta, dar nu in totalitate. La telefoane impactul tehnologic este mult mai rapid si functionalitatea sporita este argumentul principal pe care-l ofera un gadget de genul in 2017. Un telefon cu cat stie sa faca mai multe, cu atat mai bine. Masinile in schimb au cam ramas la fel, da, a mai aparut un Apple CarPlay, un Android Auto, o cutie de viteze automata foarte performanta, dar la baza o masina face fix acelasi lucru ca in 1990 - in linii mari, este un mijloc de deplasare din punctul A in punctul B. Restul sunt variabile - tinuta de drum, confort, dotari, spatiu etc. Sa nu mai vorbim de pachetul standard de dotari care este neschimbat de ani de zile - chiar si F30-uri mai ies pe poarta fabricii fara faruri cu lupe, fie ele chiar si cu halogen. Mie mi se pare ireal acest fapt.

 

Sa fim seriosi, ce face un E60 face si un F10 si la multe aspecte este chiar peste. Din pacate tot ce e nou are design atractiv si tehnologie avansata (si totusi limitata), dar in schimb dau impresia ca sunt construite sa te tina maxim 5-8 ani, in functie de exploatare. Societate de consum at it's best.

 

Daca discutam strict dpdv financiar, da, este intelept sa vinzi masina cat valoarea ei este la un prag decent si poti recupera o parte din investitie. Mai ajuta si faptul ca este BMW si isi mentine altfel pretul. Si legat de electrice, pana vor fi cu adevarat relevante in Romania, va mai curge multa apa pe Dunare. Prea multa.

Edited by fullrespect
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

E60 nu este cu nimic mai fiabil decat f10, chiar mai fiabil mi se pare f10-le, spun pt ca le am avut pe amandoua. In schimb e60-ul in anumite locuri are materiale mai de calitate, dar f10 este peste e60 cam la toata capitolurile. O masina veche va manca mereu mai multi bani si timp de cat una mai noua, fiecare isi ia ce simte, amandoua fiind masini interesante.
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

No bun... E60 automat bun si cu minim de dotari (nici pe departe ca a mea) nu gasesc in Germania sub 12-13000€.

Am gasit un F10 automat si dotat dupa pretentiile mele cu 17000 acasa. Sa o fac ori sa n-o fac?

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat pastrezi E60-ul, da, DO IT! Nu da E60-ul!! Deci vrei din Germania (mai bine), doar ca este mai scump ca in tara. Din cei 150 km cat am mers cu F10-ul amicului dupa care am fost sa-l luam, iti recomand sa-l iei cu un minim de 2 optiuni:

 

-functia cu comfort/eco/sport

-pilot automat (ACC) cu functia de franare automata la pericole (un singur buton)

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai pe amandoua nu le tin. Pana s-o vinde E60-ul, da. Dar doua nu tin. Nu sunt in situatia financiara sa ma lafai in masini, am si eu alte proiecte de viitor.

Insa oferta e tentanta. ACC cu franare nu cred ca are.

Link to comment
Share on other sites

Putem sa vedem de curiozitate cat de dotat este si cum arata la banii aia? Chiar sunt curios ca nici eu nu stiu daca sa trec la F10, inca nu sunt convins 100%...

 

Eu zic sa treci la F10, pe masina ta daca ai noroc sa caute cineva o masina si sa fie dispus sa plateasca in plus pentru cum este ingrijita si ce retrofituri are eu zic ca o dai repejor la un pret corect pentru ambele parti :)

Edited by ckh
Link to comment
Share on other sites

Da totusi...nu cred ca se consuma asa multi bani cu ambele:D asta de acum e impecabila si oricum o sa mergi mai mult cu F10:D...dar tu stii, nu cred ca e vorba de lafaleala daca tii un E60 si un F10 ca oricum nu ai cum sa le folosesti pe ambele in acelasi timp.

 

 

Chestia este ca are butonul ala acolo care cred ca este pentru franarea respectiva automata la depistarea obstacolului (se inroseste displayul) insa pilotul automat ACC am inteles ca il setezi din comenzile de pe volan.Deci normal se poate sa aiba ACC fara butoane deloc.

 

Cred ca astea sunt cele mai tari optiuni la F10:D parerea mea si inca una pentru ca stiu ca o sa faci retrofit (ceasuri full display:D)

Edited by WIN60
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

L801A National version Germany

P735A Basic Package

P9BDA Business Package

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

S1CCA Auto start/stop function

S1CDA Brake Energy Regeneration

S205A Automatic transmission

S230A Extra package, EU-specific

S258A Tire with run-flat functionality

S2K3A BMW LA wheel, V Spoke 331

S320A Deleted, model lettering

S403A Glass roof, electrical

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S430A Interior/outside mirror with auto dip

S431A Interior mirror with automatic-dip

S453A Climate-controlled seats, front

S456A Comfort seat with memory

S465A Through-loading system

S488A Lumbar support, driver and passenger

S494A Seat heating driver/passenger

S496A Seat heating, rear

S4CEA Fine woodgrain vers., Fineline anthrac.

S4NBA Autom. climate control with 4-zone ctrl

S4U2A Eco pro

S4URA Ambient interior lighting

S502A Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC)

S522A Xenon Light

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S575A Supplementary 12V sockets

S609A Navigation system Professional

S612A BMW Assist

S614A Internet, preparations

S615A Expanded BMW Online Information

S616A BMW Online

S620A Voice control

S633A Preparation, mobile phone, Business

S677A HiFi System Professional DSP

S698A Area-Code 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices

S6ABA Control for Teleservices

S6VCA Control for Combox

S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth

S851A Language version German

S879A On-board vehicle literature German

S8KAA Dummy-SALAPA

S8SCA Telematics access request,country-spec.

S8TFA Active pedestrian protection

S8THA Road sign detection

S8TNA Daytime run.lights adjus.via light menu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.