Jump to content

Un vis implinit


C_o_s_m_i_n

Recommended Posts

Eu am avut MSport, nu Sport. Deci cele mai dure, pana la suspensia de M5.

Ele sunt in ordinea:

- Standard

- Sport

- Msport

- si suspensia de pe M5 care e cu totul altceva.

 

Pe drumuri bune nu erau probleme, dar eu fac naveta zilnic cu ea si in oras era obositor chiar si pe jantele de 17. Nu mai spun ca pe jantele de 19 senzatia era chiar ca si-n caruta cu roti de lemn.

Dupa ce am condus cateva E60-uri cu suspensie Standard pe acelasi drum pe care il fac zilnic, am ramas perplex. Unde masina mea se zdruncina toata, cu alea parca pluteam. Deci... decizia n-a fost greu de luat.

 

Ale mele nu erau curse, nu erau obosite dar pur si simplu nu le-am mai suportat. O sa le pun la vanzare, sunt convins ca mai sunt maniaci care apreciaza suspensia dura. Acum... tine de preferinte si de drumurile pe care le face fiecare.

In trecut am avut niste amortizoare modificate, ce erau si mai dure decat astea. Si chiar si asa, si-au gasit nasul tot aici pe forum, iar omul e foarte incantat de achizitie.

 

Inca n-am fost in probe cu ea, doar cat am intors-o sa pot lucra pe ambele parti. Deja la prima frana am simtit diferenta. Parca pluteam.

 

O sa vad maine efectul ca azi sunt rupt. Parca-s batut. Era cineva pe forum care se plangea ca i-au cerut vreo 500 de lei pentru manopera. Pai eu n-as face-o nici pentru atat. Doar ca nu-mi dau masina pe mana mecanicilor. Cat oi mai putea...

 

La bieleta antiruliu de pe stanga aveam un burduf rupt si vaselina curgea din pivot. Am schimbat burduful si totul e ok. Am descoperit-o la timp.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Calinus...normal asa este, ideea este sa ai comfort, eleganta...si eu am suspensie M cu jante pe 18, sunt curios cum ar fi cea standard, acum vreo 2-3 ani in Spania parintii mei au mers cu un 520d si au fost foarte fascinati de cat de comfortabila este masina, cand mergeam prin oras era un E60 pachet M negru frumos in fata mea, cand a trecut peste un damb de care stiam m-am speriat cand am vazut cum sa balansat toata masina in sus si in jos, iar eu in spatele lui cand am trecut peste acelasi damb de abia s-a dezlipit masina de asfalt..

 

Cosmin ce parere ai..se merita sa schimbi capetele de bara+rotulele axiale pentru o mica deviatie care face sa traga masina dreapta usor? anvelopele au uzura uniforma (le am de 3000-4000 km maxim oricum)nu as vrea sa scot piese originale bmw si sa pun lemforder doar ca sunt foarte blocate si nu se pot regla la o mica deviatie...eu am zis ca mai bine o las asa.

Edited by WIN60
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Daca se balansa, avea suspensia praf. Dupa ce am probat mai multe E60-uri cu suspensie standard, iti spun eu ca nu tre sa se balanseze nimic in plus fata de suspensia Msport. Doar sa ai confort mult sporit.

Avem si noi un singur bulevard in oras, si ala tot spart si denivelat, cu gurile de canal iesite in sus. E60 cu suspensie standard in mintile ei abia simte ceva. Nu intra in discutie balansul.

Culmea, am luat si curbele din exterior cum le luam cu a mea si n-am simtit nimic negativ. Dimpotriva, la mine pneurile am fost nevoit sa le tin mereu sub presiunea data de producator, pentru a compensa rigiditatea suspensiei. Asta in curbe insemna un ruliu pronuntat. Cele cu suspensie standard si pneuri la presiune mai mare se comportau exemplar. Rolul amortizarii denivelarilor revine amortizorului, nu rotii.

 

Nici nu sta pe ganduri cu capetele de bara. Ce daca-s lemforder? Vei vedea ca-s la fel de fiabile. Eu am pus o bieleta antiruliu Delphi doar in batjocura acum vreo 4 ani, ca a mea avea burduful spart si n-aveam de unde lua burdufuri. Cea Delphi e impecabila si acum, cu tot cu burdufuri, iar cea OE am gasit-o acum cu burduful rupt.

 

Am umblat si eu vreo 2 ani cu o mica deviatie de unghi pe care la reglajul geometriei nu mi-au vazut-o. Nu tragea in nicio parte, dar imi uza exteriorul la anvelope. Acum e reglata bine in sfarsit si anvelopele sunt uzate perfect uniform.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am nimic cu lemforder, e cea mai ok alternativa fata de OE, dar ma gandeam ca doar pentru o mica deviatie sa schimb capetele si rotulele...sunt blocate ca naiba...4 oameni au tras de ele si nimic, le-am si incalzit degeaba..Eu stiu de deviatie, apare si pe stand cand o pui si trage si putin dreapta.

 

Atunci sunt in plan si alea! Mersi frumos!

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

salut Cosmin , da ! amortizoarele acelea reconditionate au ajuns pe vechiul meu e60 si nu am fost multumit , am fost fooarte fooarte multumit ! masina statea numai lipta de asfalt in curbe agresive si pe autostrazi , vijelie daca era, statea fixa dar prima data cand le am montat credeam ca au un defect ceva deoarece se simtea orice denivelare si foarte mult zgomot infundat in masina . Am cumparat 2 flanse noi dupa care vis . Chiar nu mi am dat seama ce defect au , rulmentul era perfect si cauciucul asemenea . .ma gandesc ca flansele prind joc in bile , ca o mica recomandare valabila pentru toata lumea pe viitor , cei care au sensibilitate crescuta la denivelari mici si disconfort fonic fara ca masina sa aiba brate sau bucse stricate ( amotizoare scurse sau care balaseaza) flanse noi si diferenta incredibila . Acum sa vin si cu un exemplu . .vara trecuta am cumparat un e90lci din 2010 din Belgia . de cum am plecat cu ea mi s a parut foarte rigida ,dar zic ca asa or fi astea seria 3 ( masina 170k km foarte ingrijita ) ,ajung cu ea acasa . .horror , in Buzau oricum sunt drumurile foarte proaste , paraca avea roti pe 20 . Controlata toata directia in toate felurile am hotarat sa i pun repede 2 flanse noi . Surpriza s a schimbat masina cu rotile pe 16 pluteste pe orice drum
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na, nu mai stiam cui le-am dat. Ma bucur ca ai fost multumit. :)

Ai pus flanse OE?

Flansele eu nu le-am schimbat acum, desi am o mica bataie cum spui tu si toate articulatiile sunt in regula. Am cumparat o flansa Lemforder de la Grizadan acum cativa ani in ideea de-a scapa de bataie. Vreau sa spun ca am montat-o pe masina si dupa primul drum am pus-o inapoi pe cea veche. Asta noua avea joc VIZIBIL mai mare decat cea veche OE si batea mai rau. Asa ca m-am lecuit.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Hopa... si eu sunt in situatia in care am niste zgomote si masina a fost verificata peste tot, s-au mai redus din zgomote cand am schimbat bucsile oscilante, bucsile la punte, bielete antiruliu spate si bucsi la bara spate, dar mai sunt niste zgomote care mi-am dat seama ca nu am ce sa le fac. O sa vreau sa schimb si eu flansele astea sa vedem!
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu le-as schimba. Is aproape sigur ca ele bat. Acum cu amortizoarele mai moi, bat mai putin. E cam clara treaba. Sunt sceptic insa in privinta producatorului, dupa experienta avuta.

 

Azi am facut vreo 250km. Sunt super incantat de suspensie. :)

Nu e moale ca la un Passat, dar e cat de cat ceea ce imi doream de la o limuzina.

Link to comment
Share on other sites

Cand am inlocuit amortizoarele spate, am observat o mica problema la conductele de aerisire ale rezervorului. Deschizatura prin care intra in caroserie era FOARTE ruginita. Eu cred ca locul a ramas neizolat sau izolat superficial din fabrica, doar un strat subtire de vopsea fara mastic peste.

Am curatat cu freza, am izolat cu grund din abundenta si-am pus un capac din aluminiu lipit cu silicon pentru devierea apei. Nu e el foarte estetic, dar isi va face treaba. Sper sa nu mai fie probleme niciodata.

Is convins ca prea putina lume ii da importanta. In fond, nu e la vedere si nimeni nu tine masina 20 de ani.

 

http://b9.is.pp.ru/c/cosmin34/7/50739707RfJ.jpg

http://b9.is.pp.ru/c/cosmin34/8/50739708VjL.jpg

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ieri am schimbat uleiul si vad ca am ceva pierderi pe partea dreapta, astfel ca e manjit tot electromotorul si s-a prelins pana pe baie. In fata e totul uscat. Eu suspectez garnitura de la capacul culbutorilor sau cea de la capacul distributiei.

E foarte greu accesul, o sa cam ramana pana schimb distributia.

 

De asemenea, cred ca e uzat si simeringul de la iesirea din cutie spre cardan. Ma face de rusine pe-acolo.

Cand da caldura, tre sa ma ocup de probleme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.