Jump to content

Senzor prezenta pasager


Recommended Posts

Am vazut ca exista un topic doar pentru modelul mai nou.

Pe mine ma intereseaza cum stau lucrurile la E46 FL 2004. Mergand mai mult singur in masina, nu ma enerva cine stie ce ca 1 data pe luna se aprindea si se stingea dupa ~5 min cand luam pe cineva.

Acum am avut de facut un drum de vreo 4000 km in 12 zile si m-a deranjat ca se tot aprindea si stingea iconita din bord corespunzatoare. (In general la deal se aprindea - la vale se stingea; dar nu pot sa stabilesc o regula clara).

Treceau ore bune de mers in care nu se aprindea.

 

Intrebarea mea este:

Nu se poate pune circuitul pe direct? Adica sa fie airbagul pasager activ tot timpul ca cel de la sofer?

Consider ca este un mare factor de risc sa nu functioneze un airbag la o masina. Si nu vreau sa mai tolerez aceasta situatie.

Cauzele pentru care se strica mai rar sau mai des ma intereseaza mai putin.

La ultimile 2 testari masina nu a avut nicio eroare.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Din ce am inteles senzorul respectiv are o retea sau ceva de genul asta. Si ma gandeam ca aia s-a stricat nu senzorul.Pentru ca daca te batzai in scaun senzorul se stinge.

In functie de feedbackul vostru (cat de des se strica senzorul) as putea opta sa schimb senzorul daca de la el este problema.(desi eu nu cred)

 

Eu consider ca este o prostie sa risti sa nu se deschida airbagul pentru a avea niste costuri mai mici in caz de accident.

Nu e neaparat o chestiune de bani - e o chestiune de principiu.

 

Probabilitatea de a avea acolo un copil este foarte mica. (scaunele lor se monteaza in spate). Daca vrei musai sa pui copilul in fata (impotriva tuturor recomandarilor) restul producatorilor au un switch on-off de obicei in torpedou.

 

Cand nu am pasager in dreapta iconita de inactivare sta invariabil stinsa (banuiesc ca airbagul va exploda in caz de accident) si in cazul in care am pasager o apuca palpaitul (ba se aprinde rosu-ba se stinge). In traducere directa este posibil sa nu functioneze.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Las' ca rezolvam cumva. In cel mai rau caz cumpar 2 rezistente si o dioda si le pun ca in montajul de mai sus. Pana una-alta ar trebuie sa dau cu un spray de contact in prima faza.

 

La mine ba se aprinde-ba se stinge; Mai mult sta stins - dar oricum nu imi convine situatia.

Link to comment
Share on other sites

Airbag-ul frontal pentru pasager NU va functiona in cazul in care eroarea se datoreaza senzorului de prezenta (plasei) din scaunul pasagerului.

Rolul acelei plase nu este acela de a detecta prezenta unei persoane pe scaun si a nu mai declansa airbag-ul frontal (pentru reducerea costurilor cum mai auzeam pe aici), ci pentru a detecta daca persoana care ocupa locul pasagerului este destul de "masiva" pentru a suporta socul declansarii. Altfel spus, riscul de a muri strivit de airbag vs nedeclansarea acestuia este mai mare in cazul copiilor, de aceea senzorii de prezenta ar trebui sa fie referiti ca si senzori de greutate.

 

In concluzie, modulul de control va trece airbag-ul frontal pe OFF in atare situatie.

 

Pentru E9x, E6x si E83 s-a efectuat chiar si un recall.

http://www.bmwusa.co...taryRecall.aspx

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine este o nebuloasa cand in functioneaza si cand nu; daca martorul respectiv poate indica doar ca e senzorul este picat si airbagul sa functioneze etc.

Nu cred ca in 2004 (mai ales la 3 stele la siguranta) aveau airbag variabil (adica sa se deschida mai mult sau mai putin functie de greutatea ocupantului).

 

Chiar daca de exemplu ar fi teoria voastra adevarata (presupunem ca becul sta aprins rosu si airbagul functioneaza si fara pasager) rezulta ca producatorul are mari problema de logica:

A. In cazul unui accident fara pasager trebuie schimbat bordul - de unde rezulta costuri suplimentare inutile

B. Nu vad cum se mai poate airbagul deschide in "trepte" senzorul fiind defect

 

Montajul ala simplu recomandat de e46fanatics (2 rezistente si o dioda) emuleaza rezistenta senzorului+plasa la greutate nominala.

In plus specifica faptul ca martorul se aprinde si in alte situatii; si in cazul in care nu pun montajul si am o eroare nu am cum sa-mi dau seama intrucat e deja aprins.

 

PS: Chiar daca nu ar fi nici o problema de functionare nu vreau sa stau cu o iconita rosie aprinsa in bord.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

ateva detalii despre functionare la E36

 

 

"Every time the car is turned on, the airbag system (and all other computer-controlled systems) performs a self-test. The airbag light comes on during this test. At the end of the self-test (4-6 seconds), the light goes out. If there is no fault found, the light stays off. If a fault is found (during this self-test or any previous self-test), the light comes back on and stays on until the fault is cleared. During the test, the igniters in the explosive charges are tested for presence - not enough current to set off the charge, just enough current to let the system know that the igniter is intact. If an explosive cannister was taken out of the system before running the self-test, the self test would fail. The only component not system tested is the explosive material itself. I work with a guy that actually worked for a company (now out of business) that made airbag explosive cannisters. The explosive is extremely stable and remains viable for at least 20 years."

 

sursa: http://forums.bimmerforums.com/forum/showpost.php?p=8171852&postcount=17

Link to comment
Share on other sites

Inca nu am incercat; Ma gandeam ca din miile de posesori de E46 e cineva care vrea sa impartaseasca aici cum a rezolvat; sa nu ma apuc eu sa reinventez roata.

Nu ar fi prima oara cand toti au zis ca nu se poate o chestie si eu am fost deschizator de drumuri.

 

Din cele 2 metode descrise: dioda este la fel - dar de aici asemanarile se opresc.

In varianta 1 exista 1 singura rezistenta si 1 dioda legate in paralel. In montajul din filmulet (varianta 2) exista 2 rezistente si 1 dioda legate in serie. Ambele emuleaza plasa - deci pornesc de la premisa ca senzorul e bun.

 

Este posibil sa mearga ambele variante. Costurile (cel putin online) sunt de 1-2 lei/per reper. Deci pot fara nicio problema sa le verific pe amandoua. De 5 lei e posibil sa iau si 1 dioda si 3 rezistente.

 

Am oprit la un service de langa locuinta si mi-au spus sa se intereseze si sa trec saptamana viitoare si il rezolva. Probabil trebuie sa intrebe la randul lui pe unul care a facut.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

diferenta dintre cele doua cum ai precizat, o varianta in paralel, si cealalalta in serie, reiese din valoarea rezistentelor, in paralel era rezistenta de 4,7kohm, iar ceea in serie de 100 de ohmi. asta daca imi aduc bine aminte. daca incerci sau rezolvi, e bine, pentru cui ii se intampla sa stie ce face si cum, desi am acceasi observatie ca si tine nimeni nu zice nimik. Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.