Jump to content

Senzor prezenta pasager


Recommended Posts

eu nu am probleme de acesta natura, doar intrebam in caz ca apare. ce rol are acel condesator acolo oare! si cum de ai ajuns la o rezistenta de 56kohmi? exemplele de mai sus sunt rezistente de 100ohmi si 4.7kohm.!

 

din ce vad in poza, ele sunt in paralel toate nu? dioda, rezistenta si condesatorul.

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

eu nu am probleme de acesta natura, doar intrebam in caz ca apare. ce rol are acel condesator acolo oare! si cum de ai ajuns la o rezistenta de 56kohmi? exemplele de mai sus sunt rezistente de 100ohmi si 4.7kohm.!

 

din ce vad in poza, ele sunt in paralel toate nu? dioda, rezistenta si condesatorul.

Au experimentat altii valorile cu osciloscopul comparativ cu un seat senzor original. Respecta montajul si o sa mearga sigur.

Link to comment
Share on other sites

Din ce banui eu ca are calculatorul de airbag inauntru, la circuitul descris de @dariepl:

 

-condensatorul nu are importanta. Este prea mic decat daca se face un ON/OFF pe acea linie desi la valoarea rezistentei, ma indoiesc ca are vre-un efectcondensatorul

-dioda este cu siliciu. Merge inlocuita cu orice dioda (cu siliciu, tensiune inversa >40V, curent >200mA)

-rezistenta este si ea irelevanta daca intrarea este statica. Daca se face ON/OFF repetat, este necesara ca pe perioada de OFF sa aduca intrarea la 0V.

 

Teoria este asta:

 

-linia de senzor prezenta este trasa in sus printr-o rezistenta

-plasa de pe scaun are o rezistenta minima si maxima (nu infinita si nu 0)

-daca se deschide circuitul (plasa rupta undeva => rezistenta infinita) calculatorul va masura o tensiune mai mare pe intrare ceea ce va duce la eroare

-daca se pune in scurt senzorul (rezistenta 0), tensiunea masurata va fi de 0V deci iarasi va da eroare

-optim, trebuie sa se mentina teniunea peste 0V si nu mai mare de xV. In cazul de fata, tensiunea este tinuta pe la 0.7-0.75V. Banui ca daca da eroare totusi cu acest circuit, se pot monta doua diode in serie

 

Mai exista variante in care calculatorul se uita secvential la acest senzoru si trage intrearea in sus, masoara, dupa care lasa intrarea libera si masoara din nou. Asta este varianta la care m-am referit cand am scris mai sus de ON/OFF

 

Au experimentat altii valorile cu osciloscopul comparativ cu un seat senzor original. Respecta montajul si o sa mearga sigur.

 

Si pe osciloscop ce au gasit? Ceva forme mai interesante?

Link to comment
Share on other sites

Din ce banui eu ca are calculatorul de airbag inauntru, la circuitul descris de @dariepl:

 

-condensatorul nu are importanta. Este prea mic decat daca se face un ON/OFF pe acea linie desi la valoarea rezistentei, ma indoiesc ca are vre-un efectcondensatorul

-dioda este cu siliciu. Merge inlocuita cu orice dioda (cu siliciu, tensiune inversa >40V, curent >200mA)

-rezistenta este si ea irelevanta daca intrarea este statica. Daca se face ON/OFF repetat, este necesara ca pe perioada de OFF sa aduca intrarea la 0V.

 

Teoria este asta:

 

-linia de senzor prezenta este trasa in sus printr-o rezistenta

-plasa de pe scaun are o rezistenta minima si maxima (nu infinita si nu 0)

-daca se deschide circuitul (plasa rupta undeva => rezistenta infinita) calculatorul va masura o tensiune mai mare pe intrare ceea ce va duce la eroare

-daca se pune in scurt senzorul (rezistenta 0), tensiunea masurata va fi de 0V deci iarasi va da eroare

-optim, trebuie sa se mentina teniunea peste 0V si nu mai mare de xV. In cazul de fata, tensiunea este tinuta pe la 0.7-0.75V. Banui ca daca da eroare totusi cu acest circuit, se pot monta doua diode in serie

 

Mai exista variante in care calculatorul se uita secvential la acest senzoru si trage intrearea in sus, masoara, dupa care lasa intrarea libera si masoara din nou. Asta este varianta la care m-am referit cand am scris mai sus de ON/OFF

 

 

 

Si pe osciloscop ce au gasit? Ceva forme mai interesante?

In poze toate datele. Am la masina mea montajul asta de 2 ani si functioneaza !

post-13754-0-50871600-1310992589_thumb.jpg

post-13754-0-54548700-1310992596_thumb.jpg

post-13754-0-73647400-1310992603_thumb.jpg

post-13754-0-05430400-1310992610_thumb.jpg

post-13754-0-88448800-1310992626_thumb.jpg

post-13754-0-47547200-1310992633_thumb.jpg

post-13754-0-48152100-1310992640_thumb.jpg

post-13754-0-56834800-1310992648_thumb.jpg

How to simulates a passenger.doc

Link to comment
Share on other sites

dariepl nu contesta nimeni ca nu merge, ideea este sa mearga la cat mai multi utilizatori. la toti e la fel sau difera ceva? si foarte frumos din partea ta, ca ai pus si poze. Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Hai ca eu am cumparat de dimineata componentele pentru montajul varianta 1 si 2.

 

Toate la fabuloasa suma de 50 bani. Bine ca a aparut si cineva in domeniu in discutie;

 

Eu am luat componentele pt montajul 1

Paralele dioda (1N4 007) + rezistenta (intre 3k3-30k; daca nu ma insel am luat de 15K)

Montajul 2 serie: rezistenta(100 ohm)-dioda (1N4 007)-rezistenta (100 ohm)

Vanzatoarea a spus ca 1n4007 si 1N4001 sunt acelasi lucru

 

Condensator am vrut sa cumpar dupa-masa si nu am gasit (desi am fost pe maica domnului unde sunt 5-6 magazine).

 

Din discutie inteleg ca nu e neaparat nevoie de condensator.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Nu au fost probleme. A mers cu varianta 1:

rezistenta 15 kOhm si dioda 1N4 007. Costuri sub 1 leu. Manopera - toate adunate 15-20 minute.

 

Am facut proba doar 1 minut (ramane sa mai merg ~1 saptamana sa vad daca reapare). Am dat de cateva ori la cheia si iconita rosie isi facea testul si se stingea (cum e normal sa faca). Chiar daca ma batzaiam in scaunul pasagerului nu se mai aprindea cum facea inainte. O sa fac un DIY cu detalii.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Nu au fost probleme. A mers cu varianta 1:

Chiar daca ma batzaiam in scaunul pasagerului nu se mai aprindea cum facea inainte. O sa fac un DIY cu detalii.

 

Foarte tare.

+1

multi proprietari de e46 (printre care ma aflu si eu) iti vom fi recunoscatori!

Link to comment
Share on other sites

Am deja o saptamana de cand am montat dispozitivul. Nu s-a mai aprins niciodata iconita in bord. Eu nu am avut nevoie de tester pentru ca iconita se aprindea si stingea singura. Am inteles ca la cei care ramane aprinsa tot timpul e nevoie de tester din ce am citit pe E46fanatics.

 

Probabil la urmatoarea scanare si vor vedea erorile stocate pana la reparatie. La cati km fac mai e mult pana la revizie...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.