Jump to content

Experiente personale pe circuit


alexrosiu

Recommended Posts

Pentru cei ce au fost macar o data cu masina proprie pe un circuit - as vrea sa va intreb cum s-a comportat masina si cat de stock a fost.

 

 

Concret, ce ma intereseaza:

  • ce masina ati condus si ce upgrade-uri a avut?
  • cum s-au comportat franele: fading, uzura?
  • cum s-au comportat cauciucurile: previzibilitate, uzura?
  • cum s-a comportat suspensia. Ce ati simtit ca trebuia imbunatatit?
  • ce lichid de frana ati folosit?
  • s-a supraincalzit motorul?
  • a consumat mai mult ulei decat de obicei?
  • orice alte informatii considerati utile.

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Sunt mai multi aici, pe forum, care au fost pe un circuit!

Pe circuit, primele care sunt afecatte sunt FRANELE! Ele sunt foarte solicitate si, de aceea, sunt susceptibile sa cedeze primele. Apoi, mare atentie la anvelope! (nu se pune problema unor anvelope "ca noi, cu carnita pe ele"!!). Vorbesc despre marca si model de anvelopa. Alegerea lor este, cateodata, cam ...loterie! (din cauza vremii). Si costa pe masura!

Din ce am vazut , nu este CAPITALA puterea motorului, ci stabilitatea, balansul masinii! Fireste ca toate articulatiile trebuie sa fie perfecte, dar o suspensie bine aleasa, un "set" de frane eficiente si andurante si niste anvelope performante fac diferenta!

Link to comment
Share on other sites

Am cauciucuri noi si, zic eu, bune: Continental CSC3.

 

De frane sunt un pic ingrijorat. Lichidul o sa-l scihmb oricum cu MOTUL RBF660, insa nu stiu daca sa pastrez placutele curente (TRW, se pare), care sunt noi (gen 95%) sau daca are sens sa fac o cheltuiala in acest sens (EBC YellowStuff, Ferodo DS2500...)

Link to comment
Share on other sites

Placutele din gama aia doar o sa iti faca praf discurile mai repede. Un lichid de frana mai rezistent la caldura ajuta.

Daca dupa 3-4 ture de Nurburgring mai ai gume de iesit pe strada cu ele in seamna ca nu ai mers destul de repede si iti mai trebuie ceva lectii cu un instructor.

Oricum e fun cu aproape orice masina, problema e ca a ta personala daca o impingi prea mult e posbil sa iti apara ceva probleme costisitoare,

Numai daca iei un set de gume e un 4-500 de euro, cam cat inchiriatul unei masini de track day.

 

Bine, eu mi-as dori sa fiu in stare sa scot din masina mea tot ce se poate, dar sunt inca departe. La nivel amator de cum discutam noi lucrurile stau altfel.

Poti avea suficient fun si cu maisna ta si fara sa o impingi prea tare, mai ales daca nu te pricepi, oricum nu ai sange si skilurile necesare.

Poti fi un sofer foarte bun ( din punctul meu de vedere asta se masoara in numarul de evenimente avut, nu in cate h faci Constanta -Arad) si pe pista sa fii execrabil. Calitatile si skilurile cerute pentru track day sunt altele oricum.

 

Cred ca experienta e de 5 ori mai buna daca mergi cu cineva care se pricepe sau iei un instructor.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@DOMI

Total de acord cu tine. Desi ma consider un sofer bun si un pilot wannabe OKish (in sensul ca la karting de exemplu, ultima data am setat recordul circuitului la AMCKart - bine, e posibil sa se reseteze in fiecare zi, deci nu vreau sa ma laud inutil :) ), totusi nu am fost niciodata pe un circuit, iar de la karturi la o masina de 300cp e cale lunga. Din acest motiv nu ma consider nicicum, si sunt complet constient ca nu pot emite pretentii pe un circuit.

 

De asemenea, nu intentionez sa fac masina praf, sau sa bat vreun record, plus ca sunt sigur ca nu voi avea curaj sa fiu la inaltimea masinii. De aceea imi si pun aceste probleme, daca merita sau nu sa investesc in upgrade-uri atata timp cat piesa cea mai slaba in acest moment sunt eu. Singura mea problema e sa nu ma trezesc ca apas pedala de frana si nu se intampla nimic, sau ca trebuie sa cumpar un set de gume la Budapesta. Apropos, vreau sa ma duc pe Hungaroring, nu pe Nurburgring, unde intr-adevar este preferabil sa inchiriezi o masina de la rent-racecar.de si sa mergi frumos cu un avion pana acolo. Sunt convins ca m-as distra foarte bine cu un 330i cu frane upgradate si rollcage, cum sunt cele ce pot fi inchiriate.

Link to comment
Share on other sites

Pe oricare circuit de F1 este mai "safe" decat pe Nordschleife. Spatiile de degajare sunt muuult mai largi si nu risti sa lovesti masina de parapeti! Daca ai anvelope impecabile, nu cred sa ai probleme pe Hungaroring. Deci, poti merge linistit!
Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=5KiC03_wVjc

 

eu m-am prins cam care e treaba cu amatorii cand am vazut-o pe Sabine Schmitz cum aproape ca a facut Nordschleife sub 10 min, cea e cu adevarat remarcabil pentru orice masina si pilot ..intr-un ford transit.

 

 

 

prima data cand am vazut un van depasind motociclisti pe un circuit.. :)

 

 

 

 

 

Nu cred ca merita sa faci upgrade pentru ceva ocazional. In loc de big brake kit la un 1-200 de euro mai bine un instructor...si 10 ture in plus pe circuit..

 

 

Parerea mea..

 

Link to comment
Share on other sites

@DOMI

Total de acord cu tine. Desi ma consider un sofer bun si un pilot wannabe OKish (in sensul ca la karting de exemplu, ultima data am setat recordul circuitului la AMCKart - bine, e posibil sa se reseteze in fiecare zi, deci nu vreau sa ma laud inutil :) ), totusi nu am fost niciodata pe un circuit, iar de la karturi la o masina de 300cp e cale lunga. Din acest motiv nu ma consider nicicum, si sunt complet constient ca nu pot emite pretentii pe un circuit.

 

De asemenea, nu intentionez sa fac masina praf, sau sa bat vreun record, plus ca sunt sigur ca nu voi avea curaj sa fiu la inaltimea masinii. De aceea imi si pun aceste probleme, daca merita sau nu sa investesc in upgrade-uri atata timp cat piesa cea mai slaba in acest moment sunt eu. Singura mea problema e sa nu ma trezesc ca apas pedala de frana si nu se intampla nimic, sau ca trebuie sa cumpar un set de gume la Budapesta. Apropos, vreau sa ma duc pe Hungaroring, nu pe Nurburgring, unde intr-adevar este preferabil sa inchiriezi o masina de la rent-racecar.de si sa mergi frumos cu un avion pana acolo. Sunt convins ca m-as distra foarte bine cu un 330i cu frane upgradate si rollcage, cum sunt cele ce pot fi inchiriate.

Daca vrei sa schimbi ceva, schimba lichidu de frana... maxim. De altceva nu ai nevoie. Dai banii degeaba pe alte placute.

 

La amckart recordul circuitului este de 30 si ceva de secunde pe tur, nu aveai cum sa scoti timpu asta cu karturile alea de agrement de 6,5 si 13 cai.

Ce timp ai scos ?

 

@Domi ai fost tu pe nordschleife cu o masina cu cauciucuri de strada si le-ai terminat in 3 4 tururi ? sau asa ai citit pe net ?

Link to comment
Share on other sites

Nu exagera! Nu lua "ad literam" ce a scris! Trebuia sa intelegi, doar, ca - pe circuit - uzura pneurilor este muuult mai accentuata decat pe sosea! Si, daca ai o masina puternica si incerci si drifturi pe viraje, poti termina pneurile in 6-7 tururi!
Link to comment
Share on other sites

pai domi a spus 3/4 de ce sa nu fie luat ad literam?? sau zici ca a dat asa la plezneala un numar?

 

S-a referit, sunt sigur, la un numar relativ mic de km parcursi in FORTA, pe un CIRCUIT, in comparatie cu soseaua, in general! Fireste ca uzura depinde de multi factori.

Link to comment
Share on other sites

daca mergi prima data pe un circuit cred ca cel mai bine este sa schimbi doar lichidul de frana pentru a nu se incalzi, in rest sa ai totul in ordine si cauciucuri bune. Fiind la prima experienta nu cred ca o sa ajungi sa duci masina la limita, mi se pare si normal, e masina ta, iti e teama sa nu o dai de gard, sa nu abuzezi prea tare de ea...si eu vreau sa merg luna viitoare cand se deschide aici circuitul, nu am de gand sa fac vreo modificare in afara de lichid de frana, cauciucurile sunt noi si totul e asa cum trebuie, vreau mai intai sa vad cum este cu ea stock pe track si apoi eventual sa fac modificari, desi sincer sa fiu daca vrei sa faci ceva pe circuit iti prepari o masina special pentru asa ceva, altfel e mai mult agrement cu masina de strada. Nici eu, in afara de karting la greu, nu am incercat altceva, insa diferentele sunt foarte mari, la kart nu ai suspensie, ai cauciuc slick, raspunde mult mai repede la comenzi, viteze mult diferite, cred ca in afara de traiectoria in curbe nimic altceva nu e la fel cu o masina de strada, asa ca nu te baza pe asta :).
Link to comment
Share on other sites

La amckart recordul circuitului este de 30 si ceva de secunde pe tur, nu aveai cum sa scoti timpu asta cu karturile alea de agrement de 6,5 si 13 cai.

Ce timp ai scos ?

Timpii aia de ~30 secunde sunt scosi taind circuitul (mi-au confirmat cei de la AMCKart).

Timpul meu de acum 2 saptamani a fost 1:18:65 cu kart de 13cp. Imi amintesc sa fi vazut timpi mai buni demult, deci e posibil sa se fi resetat.

Oricum, hai back on topic.

 

 

 

...si eu vreau sa merg luna viitoare cand se deschide aici circuitul

Te referi la Hungaroring, sau se deschide vreun circuit in Romania de care nu stiu?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mda, cam o data pe an cand trebuie sa creasca pretul terenurilor dintr-o zona, se anunta un circuit. Si acum o luna a aparut ceva pe 4tuning, era chiar si o harta. S-a intamplat deja de atatea ori incat nici macar eu, care sunt optimist de felul meu, nu prea mai cred. Totusi, inca sper :)
Link to comment
Share on other sites

pai domi a spus 3/4 de ce sa nu fie luat ad literam?? sau zici ca a dat asa la plezneala un numar?

 

Am cativa prieteni care merg regulat. Locuiesc la ~ 90 de km de circuit.

 

 

Poate confirma si colegul DSF, cu un 545i a reusit sa scoata cam 4 tururi din ele.

Nu erau ele noi noute, dar normal mai tineau destul de mult. Bine el la masina aia are cam aceasi problema ca si mine, rar sare de 15-18k cu un set de gume., dar acolo le-a "decimat" .. :) .

Sa nu crezi ca erau cauciucuri maxxon, ci Brigstone Turanza

 

Nu stiu ce ti se pare asa greu.

 

Bineinteles ca depinde si de masina si de sofer, dar e un exemplu cam la ce sa te astepti. LA mers in halul asta,

daca ai cea mia mica problema cu supensia, cam acolo ii pui capacul, daca nu crapa acolo, crapa la scurt timp (ma refer la cate o bucsa capat de bara etc.. )

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Fac si eu un comentariu, nu m-am dat pe circuit decat cu kart, dar dupa semi-cursa din weekend cand m-am alergat cu o honda accord model 2000 am ajuns la concluzia ca pt asa alergatura iti trebuie frane si anvelope bune. In rest cat de performanta e masina, asa de mari sunt si senzatile sau emotile :D.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
inca nu am fost pentru ca am asteptat sa se mai racoresca afara, daca ma duc cand sunt peste 50C nu are rost, e mult prea chinuitor pentru masina plus ca am observat ca la temperaturi asa ridicate nu trage foarte bine pe ultima banda de 1000rpm, ceea ce este normal, cred, plus ca m-ar lasa franele si mai repede. Acum s-a deschis sezonul aici de curse si s-a mai racorit(cca 30-33C), dupa F1 vreau sa ma duc, pana atunci sper sa imi schimb si lichidele pentru ca nu am avut timp pana acum!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.