Jump to content

Experiente personale pe circuit


alexrosiu

Recommended Posts

inca nu am fost pentru ca am asteptat sa se mai racoresca afara, daca ma duc cand sunt peste 50C nu are rost, e mult prea chinuitor pentru masina plus ca am observat ca la temperaturi asa ridicate nu trage foarte bine pe ultima banda de 1000rpm, ceea ce este normal, cred, plus ca m-ar lasa franele si mai repede. Acum s-a deschis sezonul aici de curse si s-a mai racorit(cca 30-33C), dupa F1 vreau sa ma duc, pana atunci sper sa imi schimb si lichidele pentru ca nu am avut timp pana acum!

 

Da, cand sunt temperaturi mari, motorul trage mai greu, anvelopele se uzeaza mai repede si franele ajung mai usor la limita! Dar, astept primele impresii dupa ce incerci circuitul! Sa nu uiti de poze (mai ales cu anvelopele inainte si dupa!:)).

Link to comment
Share on other sites

Daca tot vorbim de karturi, am scos si eu in prima si singura data cand am fost la ei, pe cel de 13 cai, 1:19:01. Din cate stiu timpii se reseteaza saptamanal, daca nu zilnic. Eu fusesem al patrulea in acea zi, spre exemplu.

 

Daca facem un campionat m-as baga si eu, dar in weekend, altfel nu am timp decat seara/noaptea.

Link to comment
Share on other sites

Maine daca vin la intalnire vin cu Clio ca BMW-ul din pacate nu pot sa-l misc. Dar suntem macar 3-4 sa mergem la sigur? Ca altfel n-as veni sa stau in frig... :rolleyes:

 

EDIT: Ohooo... pai eu la 100 Kg inseamna ca n-am nicio sansa. Am power/weight ratio prea slab :frantics:

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Chiar, mai stie cineva ceva de trackdays perioada asta.?

 

E chiar util topicu. :thumbsup:

 

Pentru mers pe circuit sunt multe de vorbit: -performance,

 

-defensive driving cu evitarea unor situatii critice,

 

-sau doar pt placerea persoanala,

 

In functie de nevoi masina trebuie pregatita din ce in ce mai bine,de la ulei de calitate,verificat bucsi bielete de directie,ar fi de preferat fara roti exagerat de mari.

Link to comment
Share on other sites

Am cativa prieteni care merg regulat. Locuiesc la ~ 90 de km de circuit.

Poate confirma si colegul DSF, cu un 545i a reusit sa scoata cam 4 tururi din ele.

Nu erau ele noi noute, dar normal mai tineau destul de mult. Bine el la masina aia are cam aceasi problema ca si mine, rar sare de 15-18k cu un set de gume., dar acolo le-a "decimat" .. :) .

Sa nu crezi ca erau cauciucuri maxxon, ci Brigstone Turanza

 

Nu stiu ce ti se pare asa greu.

 

Bineinteles ca depinde si de masina si de sofer, dar e un exemplu cam la ce sa te astepti. LA mers in halul asta,

daca ai cea mia mica problema cu supensia, cam acolo ii pui capacul, daca nu crapa acolo, crapa la scurt timp (ma refer la cate o bucsa capat de bara etc.. )

 

Am fost de cateva ori pe Zandvoort, cu 545i si 1 data cu 530d la un eveniment BMW.

Parerea mea sincera e : daca vrei sa conduci sportiv si nu sa te plimbi pe circuit, cel mai bine e sa inchiriezi o masina (gen Porsche, M3 . Sunt de obicei firme pe langa care se ocupa cu asta).

 

De ce :

Nu faci nimic cu DTC-ul activat. Cu el scos dupa cateva tururi te deprinzi sa iei curbele la limita aderentei . ( asta dupa ce pierzi controlul de vreo 10 ori cu invartelile si fumul de rigoare :D).

La limita aderentei si fara LSD un cauciuc va fumega permanent in curbe, din pacate cam acelasi , datorita circuitului inchis unde curbele sunt pe aceeasi parte.

Dupa vreo 4-5 tururi de circuit , daca mai pierzi si controlul si te invartesti putin pe la 60-90 km/h ( uzura maxima) termini un cauciuc. Nu prea ai ce controla cand pleaca de spate la 60-70 km/h, daca o prinzi in primele milisecunde si o redresezi e bine, daca nu frana calcata si astepti sa se opreasca. E deajuns o chestie din asta ca sa-ti faci un flat spot pe cauciuc si dupa aia sa tremure sau sa ai o bataie la roata.

Chiar si fiind sofer perfect , lipsa LSD-ului iti barbereste un cauciuc .Asa ca la final daca ai de plata 2xBridgestone Pottenza RE052 RFT = 700 euro minim, mai bine dai 300-400, inchiriezi o masina si ii dai omor.

 

Altfel cu DTC-ul activat, trec pisicutele 325 cu LSD sau mai stiu eu ce Honda pe langa tine de zici ca stai pe loc si te mai faci si de ras.:D

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Un M3 nu-l gasesti sub 800 euro pentru 130 km (6 tururi). Porsche-le GT3 este semnificativ mai scump (aprox 1,500 euro)!! Si, ca sa faci doar 6 ture, .... (abia te ..exciti :laugh:).

Da, poti lua ceva mai ieftin, adica Suzuki Swift (125 cp-200 euro) sau VW Scirocco (211cp-400 euro), sau Renault (Clio RS-350 euro sau Megane RS-500 euro). Eu vorbeam despre tractiune SPATE.

(preturile sunt pentru 6 ture, FARA carburant si bilet de intrare. Pe Nordschleife 4 tur costa 89 euro.

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

cam cat e intrarea pe un circuit? se plateste pe zi? sau pe tura?

 

Unde ? Pe Nurburgring asta sunt preturile dar e destul de aglomerat si sunt multe evenimente oficiale.

 

Un M3 nu-l gasesti sub 800 euro pentru 130 km (6 tururi). Porsche-le GT3 este semnificativ mai scump (aprox 1,500 euro)!! Si, ca sa faci doar 6 ture, .... (abia te ..exciti :laugh:).

Da, poti lua ceva mai ieftin, adica Suzuki Swift (125 cp-200 euro) sau VW Scirocco (211cp-400 euro), sau Renault (Clio RS-350 euro sau Megane RS-500 euro). Eu vorbeam despre tractiune SPATE.

(preturile sunt pentru 6 ture, FARA carburant si bilet de intrare. Pe Nordschleife 4 tur costa 89 euro.

 

Pai 6 ture sunt vreo 150 km, iti garantez ca te saturi , pentru ca e destul de obositor.

Sunt tot felul de pachete inclusiv cazare , instructor , masina de circuit si iesi mai ieftin.

Link to comment
Share on other sites

Daca mai iei si insructor, ajungi la ...faliment!:laugh: Crede-ma! Cazarea , cu mic dejun, pentru 2 persoane este cam 60 euro/noapte. Instructorul costa muuult (cam 8-900 euro pe zi). Doar un tur cu RingTaxi, ca pasager, este 195 euro!!!! Cu Aston Martin V8, este 295 euro, un tur (pasager). Am pus poze cu ambele masini pe topicul meu, (masina mea)

Am cautat dupa toate variantele, dar niciuna nu e prea avantoajoasa (pentru bugetul nostru de romani!).

Apoi, daca faci 2000 km -dus si alti 2000 km -intors, nu te dai 6 ture!!! Ajung 6 INTR-O zi, dar ......(tu stai aproape, deci poti da o fuga in weekend, dar , din Bucuresti.....:hyper:)

 

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Pai cine a zis ca e ieftin. Dar nici sa faci 4 RFT-uri praf (minim 1000 euro) nu e ieftin. Eu ziceam daca vrei sa conduci, ca de plimbat pe Nurburgring poti sa te plimbi si cu Logan 1.5 Dci, nu te opreste nimeni, si te costa doar intrarea.

Pai daca as pleca din Romania, probabil doar drumul ar fi 1200 euro (benzina). :D

E ok sa te duci pe circuit de cateva ori sa-ti faci damblaua, dar daca vrei sa te apuci de "racing" iti trebuie masina modificata pentru asa ceva si o cari cu platforma.

 

Personal mi se pare mai frumos si palpitant sa faci 500 km prin pasurile elvetiene, decat sa dai cateva sute bune de euro pentru alergat in cerc pe Nurburgring.

Din Romania se ajunge usor in Ungaria pe circuit , pentru cine vrea sa aibe adrenalina.

Nurburgring-ul poti sa-l vizitezi cand esti in trecere , platesti 1 tura, faci 500 poze ca sa vada prietenii ce "racer" esti si iti vezi de drum.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Da, pasurile elvetiene sunt minunate! Dar si cele italo-austriece! Dar era vorba despre circuite. Pasurile sunt superbe. As vrea sa fac un tur, la iarna. Nu stiu cum stau ei cu deszapezirea, dar as incerca!:laugh:

 

N-ai cum ca sunt inchise. Am fost eu in iulie si era 1 grad pe Furka pass sus la 2500 m. Au bariere si se inchid prin noiembrie. N-ai ce sa faci nici cu mama cauciucului de iarna pe polei sau gheata in pante de 10-12 grade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.