Jump to content

Masina veche nu mai e masina!


Recommended Posts

Rulmentii se schimba in 15 minute iar colectorul cam tot asa. Nu stiu de ce iti lua tie o zi ca sa-i schimbi.

 

 

Pt ca mi-a zis ca trebuia sa dea comanda de ei si nu venea in aceeasi zi(nu stiu de ce) ci a doua zi dimineata,pt ca la magazinul respectiv(cu care lucra el probabil) nu-i avea pe stoc.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca orice masina te poate lasa ... sansele la o masina mai noua sa inceapa sa pice pe ea una alta sunt evident mai mici. Totul se rezuma la nr. de km al masinii si mai putin la vechimea ei. Bine o sa spuna multi ca anumite componente sunt invechite ... da ... dar uzura e cel mai puternic factor in aceasta ecuatie. Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

ceve de genu asta am patit eu cu un vw passat din 2003 , eram in 2007 deci destul de noua, s-a stricat releul de incarcare si am ramas la 200 km de bucuresti, noroc ca a venit un prieten sa ma traga , nevasta-mea era insarcinata, afara era super cald, deci se poate intampla si la masini mai noi, oricum dupa aia mi s-a pus pata si am vandut-o
Link to comment
Share on other sites

cea mai mare pondere o are intretinerea... multi considera ca daca masina luceste de curata, musteste de optiuni si primeste ulei si filtre la timp e super-intretinuta...

 

 

 

 

multi zic ca masinile noi sunt mult mai "nefiabile" decat cele vechi, nu zic ca nu e adevarat intr-o oarecare masura, doar ca in zilele de azi masinile fac mult mai multi km in mai putin timp decat in trecut... de multe ori o masina de 5-6 ani are peste 100 000 de km... si te gandesti ca mai vezi unele de prin anii '9x ca au cu ceva mai mult dar arata de pici din ele...

 

 

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Vecinule brailean Catalin.

Nu mai fi trist.

 

Acum vreo doua luni am fost in Olanda, Germania, Belgia.

Am cumparat de acolo doua pubele cum le zic eu. Un Seat Inca 1,9sdi si un Renault Kangoo 1,9dci. Mi-e jena sa spun cat am dat pe ambele...

Au bagat mii de kilometri in vest si apoi drumul spre casa incarcate cu piese de camion. Adica grele nene, intre 500 si 700kg plus cate doi ciumpalaci in fiecare masina.

Din 150 nu le-am scos nici la nemti nici mai incoace.

Au mers exemplar, fara repros si repet, sunt niste pubele...

 

Asa ca, matale ai avut GHINION!!!

Link to comment
Share on other sites

unde ti-ai rezolvat pana la urma masina? in Arad?

 

 

Da colegu',pana sa postez aici pe forum,am intrebat la un magazin de piese auto de un service si mi-a dat un nr de tel al unui electrician,oricum de unde ramasesem eu cu masina (pe petru rares) nu mai era mult pana la service-ul ala(vreo 5-600m).

Iti multumesc mult de telefon,oricum am memorat nr tau,in caz ca se mai intampla vreodata...apelez la tine.:drinks:

 

Vecinule brailean Catalin.

Nu mai fi trist.

 

Acum vreo doua luni am fost in Olanda, Germania, Belgia.

Am cumparat de acolo doua pubele cum le zic eu. Un Seat Inca 1,9sdi si un Renault Kangoo 1,9dci. Mi-e jena sa spun cat am dat pe ambele...

Au bagat mii de kilometri in vest si apoi drumul spre casa incarcate cu piese de camion. Adica grele nene, intre 500 si 700kg plus cate doi ciumpalaci in fiecare masina.

Din 150 nu le-am scos nici la nemti nici mai incoace.

Au mers exemplar, fara repros si repet, sunt niste pubele...

 

Asa ca, matale ai avut GHINION!!!

 

 

Tot ce-i posibil d-rive,pt ca ma gandesc ca de atata timp nu am avut probleme cu ea(exceptand ziua cand am luat-o),si deodata sa ma lase...+ celelalte peripetii neplacute care nu au avut nici-o legatura cu starea tehnica a masinii!

Link to comment
Share on other sites

eu sa zic sa stai linistit, ai avut doar ghinion, nu poti anticipa chiar toate piesele care o sa cada la masina. Mai mergeam cand ma plictiseam cu un prieten care aducea masini din DE si il ajutam sa le aduca in tara, erau unele de care ziceam ca nu are cum a ajunga cu ea in RO dupa cum arata, totusi ajungeau...:), asa ca nu iti fa griji, ce ti s-a intamplat tie se poate intampla oricui, e drept uzura masinii si nu vechimea, duc la asemenea intamplari, poti avea o masina de 10 ani cu putini km, rulajul duce la uzura pieselor, nu anii care trec! Uita-te la o statistica ADAC si vezi ce masini se defecteaza in DE pe austrada, sunt o gramda masini de cel mult 4-5 ani din marcile premium, asa ca nu fii suparat pe masina :).

 

Imi pare rau pentru micutul pe care l-ai pierdut! :(

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

cea mai mare pondere o are intretinerea... multi considera ca daca masina luceste de curata, musteste de optiuni si primeste ulei si filtre la timp e super-intretinuta...

 

 

 

 

multi zic ca masinile noi sunt mult mai "nefiabile" decat cele vechi, nu zic ca nu e adevarat intr-o oarecare masura, doar ca in zilele de azi masinile fac mult mai multi km in mai putin timp decat in trecut... de multe ori o masina de 5-6 ani are peste 100 000 de km... si te gandesti ca mai vezi unele de prin anii '9x ca au cu ceva mai mult dar arata de pici din ele...

Eu sunt cu totul de acord cu tine ca simplul schimbat al uleiului si filtrelor nu inseamna ca ai o masina pusa la punct ! Dar ce putem face sa avem masina pusa la punct , sa ne apucam sa schimbam tot la ea , sa pastram doar blocul motor si chiulasa ? Eu am un E46 din 99 si in prezent nu am nici un necaz cu el , va trebuii sa plec in Grecia in august ce sa fac ca sa fie pusa la punct ca uleiul si filtrele le-am schimbat ?

Edited by cristiansan7
Link to comment
Share on other sites

Naspa moment Catalin. Ai avut ghinion. Si eu am patit-o anul trecut in Romania.

 

O masina veche e masina dar felul in care o pui la punct pentru un drum lung e foarte diferit fata de o masina noua si presupune ceva cheltuieli. Daca vrei sa te bazezi pe ea trebuie sa faci "mecanica" preventiva. Adica nu astepti sa bata ceva sau sa dea eroare. Abordarea e similara cu o restaurare. Daca te apuci de suspensia fata , nu schimbi doar o bieleta care bate, le cumperi pe toate si schimbi tot ce se poate schimba pentru ca fierul e vechi, cauciucul imbatraneste etc. La fel cu curele, pompa de apa, senzori, pompe de combustibil si alte piese fara de care potential ramai in drum. La o masina veche rar te lasa motorul sau cutia , sunt accesoriile care pica. Daca faci un efort financiar si schimbi cam tot ce se poate "consumabil" , 3-4 ani nu mai ai probleme si ai curajul sa pleci la drum lung.

Link to comment
Share on other sites

Uite o parere pertinenta: masinile mai vechi chiar daca nu au atatia km la bord arata jalnic. In schimb cele de generatie mai noua (dupa 2000) chiar daca se spune despre ele ca nu sunt facute "ca inainte" au sute de mii de km si inca merg.

 

Pe de alta parte nici eu nu inteleg ce ar trebui facut ca sa ai grija de o masina.

 

Eu ii schimb uleiul si filtrele la timp, verific unghiul de fuga la 3 luni, schimb cauciucurile in functie de anotimp, ii fac cosmetizare in fiecare sezon, verific clima, directia, telescoape, etc.

Link to comment
Share on other sites

Uite o parere pertinenta: masinile mai vechi chiar daca nu au atatia km la bord arata jalnic. In schimb cele de generatie mai noua (dupa 2000) chiar daca se spune despre ele ca nu sunt facute "ca inainte" au sute de mii de km si inca merg.

 

Pe de alta parte nici eu nu inteleg ce ar trebui facut ca sa ai grija de o masina.

 

Eu ii schimb uleiul si filtrele la timp, verific unghiul de fuga la 3 luni, schimb cauciucurile in functie de anotimp, ii fac cosmetizare in fiecare sezon, verific clima, directia, telescoape, etc.

 

Faci bine ce faci. Dar, piesele se schimba cu unele de ORIGINE (NU de prin targuri!!), tot ce este cauciuc imbatraneste in timp si trebuie inlucuite (anvelope, furtune, racorduri etc), directia si suspensia se schimba PERECHE (NU doar amortizor stanga, de exp) si ...altele. Putini isi duc masina MACAR o data pe an la o reprezentanta ca sa-i faca o verificare din bara-n bara (chiar daca nu costa nici 200 lei). Ca sa nu mai discutam de reparatii si/sau revizii!

Link to comment
Share on other sites

Eh, s-au intamplat chestii mai grave la masini mult mai noi. Acum nici o sapt 320d-ul unui prieten a cedat, la vreo 150km de casa (acceptabil totusi). Becul de la ulei aprins, fum gros, probabil turbina dusa. Deci se poate orice, la orice masina, desi parca dupa ce le luam din germania, chiar si second, venim cu ele, n-au nici pe naiba primele mii de km.
Link to comment
Share on other sites

Faci bine ce faci. Dar, piesele se schimba cu unele de ORIGINE (NU de prin targuri!!), tot ce este cauciuc imbatraneste in timp si trebuie inlucuite (anvelope, furtune, racorduri etc), directia si suspensia se schimba PERECHE (NU doar amortizor stanga, de exp) si ...altele. Putini isi duc masina MACAR o data pe an la o reprezentanta ca sa-i faca o verificare din bara-n bara (chiar daca nu costa nici 200 lei). Ca sa nu mai discutam de reparatii si/sau revizii!

 

Deci pana la urma n-ai spus nimic concret. Cele prezentate de tine oricum le face orice om de pe forumul asta, ca doar de asta e pasionat de masina si de BMW in special. Si doar de asta stam pe forumuri, ca avem grija si vrem sa stim totul despre masina noastra.

 

In ceea ce priveste piesele originale aici e mult de discutat. De exemplu, daca pun un filtru Mann in loc de unul original nu cred ca fac rau, daca pun un brat Lemforder in loc de OEM nu cred ca fac rau, daca pun ambreiaj LUK in loc de OEM, daca pun placute TEXTAR in loc de OEM s.a.m.d.

Link to comment
Share on other sites

une sa ai defecte si sa fie neglijata si alta e sa iti moara in drum.

HAi sa iti spun ce am facut eu in aprilie.

Stateam la garajul meu intr-o duminica dupa amiaza si mesteream ceva la masina. Nu mai stiu exact ce faceam, imi gasisem de lucrul la ea ceva. .

Apare un cuplu de mosi si ma intreaba daca stiu un service deschis la ora aia ( duminca dupa amiaza.. nici o sansa). Le spun ca nu, apoi ii intreb ce problema au si am zis sa arunc o privire.

Era un Opel GTC nou nout, avea 20k km, dintr-un motiv care imi scapa nu mai avea baterie de loc. Le-am dat curent , am stat ceva, vreo 20 de min pana sa o ia, ca era descarcata complet, dar au plecat din loc.

Aveau aia lacrimi in ochi ca daca chemau o platforma duminica le lua 400 de euro sa ii duca la un service 10 km, plus ca oricum luni ii rezolva, deci mai pierdeau o zi.

 

ideea ca dinastea grave la genul sa ramai in drum se pot intampla si la case mai mari.

Bineinteles ca daca masina este veche si neglijata, sansele sunt mai mari.

 

 

Eu cu vechitura me in 2 ani am facut 60k km. Am ramas o singura data in drum, cand mi s - a ars pompa de benzina. A fost subit, fara avertisment, motorul a murit din mers la vreo 10 km de Arad. Am inteles ca se poate intampla oricand, si nu da nici un semn.

Am avut noroc cu baietii din club, au venit, m-au tractat, mi-au gasit pompa imediat, a venit un alt baiat mi-a montat-o, in 3 h eram gata.. chiar facusem un topic pe tema asta am ramas masca cum erau baietii aia din Arad..

 

O singura data a mai murit, de data asta era acasa in garaj, cand peste week-end am lsat portbagajul partial deschis, si lumina de la el mi-a halit bateria..

 

 

Oricui merge la durmuri lungi prin europa ii recomand sa isi faca un abonament la ADAC. Este 80 de euro in primul an si 60 in urmatorii. Nu conteaza in ce tara EU esti.

 

Este un fel de asigurare, ai asigurata platforma, masina de schimb sa iti continui calatoria etc.. foarte foarte multe servicii in caz de astfel de patanii. Si o poti face usor si la o masina veche.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

 

Oricui merge la durmuri lungi prin europa ii recomand sa isi faca un abonament la ADAC. Este 80 de euro in primul an si 60 in urmatorii. Nu conteaza in ce tara EU esti.

 

 

si romanii din romania pot? :)

 

referitor la lumina din porbagaj, ale noastre cred ca nu au, dar de la e39, e46 incolo s-a pus temporizator si la portbagaj, se stinge lumina in nu stiu cate minute daca il lasi deschis.

Link to comment
Share on other sites

La e34 aia din interior se stinge de exemplu, la porbagaj nu stiu.. ori e a mea defecta ori au uitat de portbagaj.

Deviem..

ideea e ca da, poti face si din Romania. Eu de ADAC stiu si am, dar sunt mai multe site-uri si companii care ofera astfel de asigurari, parca si euroassurance ii spune

assurance 0 km sau ceva de genul..

 

Adac aveam facut cand umblam cu o mazada cu numere zoll 4 luni.. de atunci am..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu as starbate europa in lung si in lat fara nicio grija cu o masina non-euro cu gestiune mecanica (nu electronica). Pot sa va pun poze cu renaultul meu 16" din 1967 inclusiv pe platou bucegi iarna, turul romaniei de 2000 km etc.

Evident faci compromis la stabilitate, distanta de franare, siguranta etc. Dar la fiabilitate nu ai nicio grija.

 

Aveam incredere in masina respectiva la orice ora. Tot ce incepe de la motor euro 1 in sus nu as mai avea incredere. Cam la orice masina (in special cele euro 3, 4 si 5) mai veche de 10 ani pot sa apara surprize de genul celor de mai sus. Apar si la cele pana in 10 ani - dar mult mai rar. (gen bobine, sonde lambda, erori de tot felul)

Link to comment
Share on other sites

repet erori e una, moarta in papusoi sa nu ajungi acasa e alta.

si o masina moare complet sa nu o urnesti din loc de la probleme electrice 90% din cazuri..

Ori se arde ceva.. gen releu, o pompa, ori ai un scurt care iti mananca bateria, nu mai incarca etc..

 

 

Ar mai fi racirea, dar pana si aia mai legi furtunul cu ductape, mai torni niste apa, mergi mai usor, te tarai la un service..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

o masina non-euro cu gestiune mecanica (nu electronica). l)

 

Asa si eu as merge cu dacia :frantics: sa am de rezerva un set de fise , cateva perechi de platini si un capac de delcou plus alte minuni si as pleca cu ea oriunde !! :rofl:

Link to comment
Share on other sites

Citeam pe un blog, scosese BMw un enduro foarte misto, exceptional. PAcat ca avea o cheie electronica, daca ramanea fara baterie o resetai cu tester de repezentanta.

Si un enduro e o chestie cu care faci turul Africii.. si tipul asta chiar asta facea.

 

Binenteles ca pateste treaba cu cheia prin Nigeria.. :)

Sper sa mai gasesc linkul sa il pun aici..

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nici astea noi nu sunt gandite prost. Nu prea ramai in drum asa usor. Cam toti senzorii sunt redundanti , pica unul te tarasti in limp-mode pana acasa. La fel la cutiile automate ( limp mode a-3-a si a-4-a, dar ajungi acasa). Acum daca rupi diferentialul sau cardanul acolo ramai si cu una din 1950 sau din 2011. Ideea e ca piesele pe duca te cam anunta cand sunt pe moarte. Totul depinde de posesor. Daca schimbi curele si role doar atunci cand te lasa in drum si pompa de apa dupa ce ai fiert motorul, atunci n-ai ce sa-i ceri masinii.

 

Oricum un scanner odb mic si portabil e bun sa-l tii in masina in caz de surprize. Plus trusa de scule prezenta pe orice BMW completa.Sunt multe lucruri care se pot rezolva cu o surubelnita sau cu o cheie de 10.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

eu am in masina asa.. cabluri de dat curent,

o cutiuta cu un set de sigurante de tot felul

becuri de rezerva de tot felul

2 surubelnite

cateva cheite mici.. de la 8 la 13..

duct tape

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mi-am luat acum vreo 2 saptamani un adaptor ODB 2 pe bluetooth ELM327 cu vreo 40 euro si merge perfect cu
pe Android. Citeste / reseteaza erori. Live data la multi parametrii si merge cam la toate masinile dupa 98 cu ODB 2. Il tin in masina si softul il rulez fie de pe telefon sau tableta. Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.