Jump to content

Masina veche nu mai e masina!


Recommended Posts

a fost No1. uita-te cate milioane de rechemari au avut in ultimii ani . dupa cate am auzit Mazda ar fi masina cu cele mai putine probleme.

 

BMw ar fi trebuit sa faca cel putin la fel de multe rechemari, dar sunt mai nesimtiti ca Toyota sau mazda.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@Fan4BMW cat de des ai putea sa schimbi bratele ca nu-mi dau seama? n-ar trebui sa fie cazul decat daca dai cu ea in toate gropile, aproape zilnic, altfel nu-mi explic.

 

 

exemplu de masina fiabila, desi ca marca e undeva jos clasata la fiabilitate, e opel astra classic (G). stiu una tavalita pe la tara, n-are nici pe naiba la suspensie si directie.

Pai daca traiesti in tara patriei e normal sa le schimbi des pentru ca aici nu poti merge 10 metri fara gropi si am dat un exemplu cu bratele poate ca nu este cel mai reusit ...

Link to comment
Share on other sites

si cu toate rechemarile tot se vand ca painea calda masinile astea japoneze, in speta Toyota, Nissan, isi mai pastreaza si o valoare de revanzare buna. Da, sunt bune, dar sunt atat de plictisitoare incat nu mi-as lua una, am mers cu mai multe insa la drumuri lungi nu imi face nicio placere sa ma aflu in ea, e prea lipsita de ''viata'', prea rece, iar la capitolul dinamica cam toate sunt barci, nu ma atrage absolut nimic la ele!

 

Pai daca traiesti in tara patriei e normal sa le schimbi des pentru ca aici nu poti merge 10 metri fara gropi si am dat un exemplu cu bratele poate ca nu este cel mai reusit ...

 

eu in 70k km cu fostul E46 318i am schimbat o singura data bucsele pe fata, de brate nici nu se punea problema, iar masina cand am dat-o a trecut cu brio testul de suspensie si celelalte, doar amortizoarele pe spate erau aproape de limita si ar fi trebuit schimbate, in rest totul era OK! Mie mi se pare o masina fiabila, e drept ca nu ii plac drumurile cu gropi sau denivelate rau, insa daca ai grija cum mergi cu ea, folosesti piese de calitate, nu ai probleme!

Link to comment
Share on other sites

Au si ei target-ul lor, nu degeaba sunt no1 in lume la vanzari, sunt proiectate pentru asta, mergi cu ceva din categoria premium japoneze, e alta mancare de peste.

Exemple sunt nenumarate, incepand cu divizia sport de la Nissan, care a inceput cu Skyline la sfarsitul anilor 80, masini la feld e legendare ca si m3 contemporan lui , 350Z mai recenta, si terminand cu Infiniti, lexus, mazda 3 MPS, honda civic type R, sau chiar una cu motor ceva mai mare si versiune sport.. etc..

Link to comment
Share on other sites

mai mult prin RO, au mai fost si bielete si alte maruntisuri, dar nimic de genul brate sau piese majore ale suspensiei, asta vroiam sa zic, ca unii se vaieta ca schimba bratele de 1 sau de 2 ori pe an, ceea ce mi se pare anormal, daca pui brate made in China, atunci da, altfel nu prea vad cum sa le termini asa repede, decat daca mergi legat la ochi sau nu iti pasa de masina! Trebuie tinut cont si de faptul ca am luat o masina in stare buna, cu carte service si totul la zi, normal ca daca luam vreuna cazuta ma vaietam ca ce masina proasta e BMW-ul. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

ce inseamna fiabilitate pentru unii? sa nu schimbe nimic la masina dupa cateva jdemii de km?

sa nu le pice nimic important dupa 10-15 ani si cateva sute de mii de km la bord?

 

e cam ciudat din partea unora care se plang ba de una ba de alta.

cam toti clentii sh vor sa isi achizitioneze masini ieftine, cu cat mai multe optiuni, cu cati mai putini km, servisata la zi in reprezentanta, comsum redus si sa nu aiba probleme in urmatorii 5 ani de exploatare.

 

lasand "pasiunea" la o parte, sunt putini care isi serviseaza masina ca la carte. daca o faci cum trebuie, service-ul nefiind prea ieftin, nu prea te lasa in drum ... indiferent de varsta autoturismului sau nr. de km in bord.

Link to comment
Share on other sites

referitor la elementele de directie si suspensie, mai ales daca ai jante mai mari, eu unul cand vad o groapa cat de mica franez de zici ca mi-a sarit ceva in fata, sau o ocolesc daca pot. :))

 

drumurile ne omoara masinile, hai ca praful se mai rezolva schimband mai des filtrele.

Link to comment
Share on other sites

pentru mine fiabilitate inseamna sa nu cedeze componente majore inainte de o perioada rezonabila, in conditiile in care intretinerea se face corect, in plus miile de gremlini electronici super enervanti, de ajungi sa fii fortat sa iti iei o interfata de diagnostic sa stergi erori saptamanal.in speranta ca nu vor reveni...

 

Cam asta ar fi pe scurt..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

stiu multe nissan care au o chestei ciudata, nu stiu daca si 350Z, desi e posibil ca multe modele impart navigatia si ceva componente de genul..

Practic in mers se stinge navigatia si aproape tot ce inseamna electronica.., nici macar km nu se mai inregistreaza (sunt afectate modelele cu navigatie in special) .

Opresti , dai cheie din nou si e ok. Nu se inregistreaza nici o eroare in ECu. Reprezentatele dau din umeri , si spun ca asa ceva nu exista, forumurile de posesori gem de semnalari ale problemei.. (colegul meu are un qashqai nou si are fix problema asta), in rest cica e super ok masina..

Oricum intra de curiozitate pe un forum Honda, nu neaparat romanesc, desi si acolo e cam la fel.

 

90 % din topicuri nu au legatura cu probleme tehnice, mia degraba upgrade-uri si curiozitati personale, tuning, povesti, care stergatoare sunt mai bune.. merg jentile astea.. .. etc..

Probleme tehnice sunt legate de pornire (80 % baterii maorte sau bujii neschimbate de sute de miid e km) , extrem de rar, sau vezi cate unul "amortizor scurs.. de la ce " ... :) .. dinastea.

Am masina de 4 ani si mi-a aparut un greiere la parbriz.. , scartaie volanul.. :)

Rubrica de piese Sh/dezemembrari e moarta ca si aia cu oglinzi furate.. :)

 

e cu totul altceva.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

stiu multe nissan care au o chestei ciudata, nu stiu daca si 350Z, desi e posibil ca multe modele impart navigatia si ceva componente de genul..

Practic in mers se stinge navigatia si aproape tot ce inseamna electronica.., nici macar km nu se mai inregistreaza (sunt afectate modelele cu navigatie in special) .

Opresti , dai cheie din nou si e ok. Nu se inregistreaza nici o eroare in ECu. Reprezentatele dau din umeri , si spun ca asa ceva nu exista, forumurile de posesori gem de semnalari ale problemei.. (colegul meu are un qashqai nou si are fix problema asta), in rest cica e super ok masina..

Oricum intra de curiozitate pe un forum Honda, nu neaparat romanesc, desi si acolo e cam la fel.

 

90 % din topicuri nu au legatura cu probleme tehnice, mia degraba upgrade-uri si curiozitati personale, tuning, povesti .. etc..

Probleme tehnice sunt legate de pronire, extrem de rar, sau vezi cate unul "amortizor scurs.. de la ce " ... :) .. dinastea.

Am masina de 4 ani si mi-a aparut un greiere la parbriz.. , scartaie volanul.. :)

Rubrica de piese Sh/dezemembrari e moarta ca si aia cu oglinzi furate.. :)

 

e cu totul altceva.

 

 

acelasi lucru se intampla si la e65, daca scot navigatia , nu mai vezi consumul , km , si o gramada de alte lucruri .

Toate au legatura una cu alta.

Link to comment
Share on other sites

stiu multe nissan care au o chestei ciudata, nu stiu daca si 350Z, desi e posibil ca multe modele impart navigatia si ceva componente de genul..

Practic in mers se stinge navigatia si aproape tot ce inseamna electronica.., nici macar km nu se mai inregistreaza (sunt afectate modelele cu navigatie in special) .

Opresti , dai cheie din nou si e ok. Nu se inregistreaza nici o eroare in ECu. Reprezentatele dau din umeri , si spun ca asa ceva nu exista, forumurile de posesori gem de semnalari ale problemei.. (colegul meu are un qashqai nou si are fix problema asta), in rest cica e super ok masina..

Oricum intra de curiozitate pe un forum Honda, nu neaparat romanesc, desi si acolo e cam la fel.

 

90 % din topicuri nu au legatura cu probleme tehnice, mia degraba upgrade-uri si curiozitati personale, tuning, povesti, care stergatoare sunt mai bune.. merg jentile astea.. .. etc..

Probleme tehnice sunt legate de pornire (80 % baterii maorte sau bujii neschimbate de sute de miid e km) , extrem de rar, sau vezi cate unul "amortizor scurs.. de la ce " ... :) .. dinastea.

Am masina de 4 ani si mi-a aparut un greiere la parbriz.. , scartaie volanul.. :)

Rubrica de piese Sh/dezemembrari e moarta ca si aia cu oglinzi furate.. :)

 

e cu totul altceva.

 

Inseamna ca noi stam prost tare la capitolul fiabilitate,de ne vaitam cu miile pe acest forum si nu numai :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

comparativ cu altele mie nu mi se pare ca BMW sta extraordinar, nici macar alea mai vechi.

Lasand la o parte probleme legate de cat tin amortizoare brate pentru care poti da vina pe drumuri proaste.,,n-spe properietari carora nu le-a pasat .. si altele..

au destule bube, suficient de des sa fie considerate tipice si destul de costisitoare.

Ce e drept nici masini noi pe formul asta nu prea sunt.. o mana de posesori de e90 luate noi, si mai putine e60 si poate 2 F10..

Dar daca te uiti pe formurile de afara.. unde procentajul e mai ridicat.. te sperii un pic... e65 si e60 in primii ani de fabricatie daca stateau cateva luni fara sa se aprinda ceva in bord, fara sa piuie sau sa maraie ceva in Idrive, ziceai ca l-au apucat pe dumnezeu de picior.

probleme minore dar enervante...de altfel prezente si pe multe alte masini premium noi (mai putin infiniti, lexus de exemplu)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

comparativ cu altele mie nu mi se pare ca BMW sta extraordinar, nici macar alea mai vechi.

Lasand la o parte probleme legate de cat tin amortizoare brate pentru care poti da vina pe drumuri proaste.,,n-spe properietari carora nu le-a pasat .. si altele..

au destule bube, suficient de des sa fie considerate tipice si destul de costisitoare.

Ce e drept nici masini noi pe formul asta nu prea sunt.. o mana de posesori de e90 luate noi, si mai putine e60 si poate 2 F10..

Dar daca te uiti pe formurile de afara.. unde procentajul e mai ridicat.. te sperii un pic... e65 si e60 in primii ani de fabricatie daca stateau cateva luni fara sa se aprinda ceva in bord, fara sa piuie sau sa maraie ceva in Idrive, ziceai ca l-au apucat pe dumnezeu de picior.

probleme minore dar enervante...de altfel prezente si pe multe alte masini premium noi (mai putin infiniti, lexus de exemplu)

 

treaba e ca , multe din componentele pe care bmw le cumpara sunt facute de bosch si alte firme.

poate 70 % din masina e alcatuita din componente facute de diverse firme.

 

 

Ar trebui sa judecam piesele care se strica :) , bosch , meyle , lemforder :)) .

 

D-aia nici o masina nu e prea fiabila , pentru ca astia strica tot :))

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Faceti-ma si pe mine sa inteleg: am observat ca o buna parte din componentele unei masini sunt facute de anumiti producatori cum ar fi siemens,bosch,lemforder,ZF,etc(sunt extrem de multi). Pai si in cazul asta,BMW AG ce anume produce,au vreo creatie proprie in afara de asamblarea pieselor -facute de alti producatori- pt a finaliza o masina?
Link to comment
Share on other sites

treaba e ca , multe din componentele pe care bmw le cumpara sunt facute de bosch si alte firme.

poate 70 % din masina e alcatuita din componente facute de diverse firme.

 

 

Ar trebui sa judecam piesele care se strica :) , bosch , meyle , lemforder :)) .

 

D-aia nici o masina nu e prea fiabila , pentru ca astia strica tot :))

 

pai le fac dupa specifiicatiile lor, si softul tot al lor e.. :)

plus cand te plangi de bucse si si brate la BMW multi uita ca totusi aproape ca nu mai exista de mai bine de 10 ani BMW sub 1.5 t., . conteaza si asta... mai ales intr-o tara ca Romania.

Ce nu inghit eu si mi se pare de kko sunt cum am zis.. probleme majore la aproape toate masinile cu valvetronic, extrem de costisitoare, cutii picate... costa si astea... si genul ala de gremlini, daca nu ai noroc sa gasesti si pe cinva in stare sa iti faca un diagnostic bun iti ies peri albi..

Nici afara situia cu diagnosticul nu e stralucita. Macar de regula recunosc si stau in banca lor. In De sunt mai bine regatiti in general si chair si in orasele mai mici la orice marca rar o dau in bara. In franta nu stiu exacat cum e. in belgia stiu cu siguranta ca de exemplu si la BMW si la VOlvo, cand isi pun mainle in cap e un tip din Bruxelles care vine odata pe saptmana si ii programeaza pe toti cu chestii neindentificate in ziua aia.. si exemple dinastea pot da..din multe tari.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Chiar daca in fiecare vara din ultimii 7 ani,de cand stau in Italia,am venit acasa cu masina si nu am avut nici cea mai mica problema si mai mult,au fost doi ani in care in primul am facut Siena-Bucuresti-Paris-Siena(aproximativ 8000 de km in 10 zile),iar in urmatorul an Siena-Bucuresti-Istanbul-Atena-Siena(aproximativ 6000 de km),am decis ca anul acesta sa vin cu avionul si in Romania am inchiriat un autoturism si mi s-a parut foarte convenabil din punct de vedere al comoditatii cat si al costurilor care au fost cam la jumatate fata de drumul cu masina.

In tara am venit in primul an cu un golf 3 din 94 care a mers impecabil,in urmatorii 4 cu un opel astra h care nu a dat nici o problema ,iar vara trecuta cu actuala masina care deasemenea nu m-a dezamagit.

Edited by gellu-mihai
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

numai ce am facut 3000 de km (un drum de 700km inainte sa vin spre casa +2300km pana acasa).

Plec in Turcia acum via Bucuresti, mai fac 3000. Asta cam intr-o luna asa.

Cand am ajuns in ROmania am schimbat 2 bucsi antiruliu pe spate si cureaua de la AC, programate mai de mult.

Benzina si bataie.. :) ca merge batranica...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat ca o masina veche sa fie cazan. Depinde de modul in care a fost intretinuta. Daca i-au fost schimbate la timp consumabilele, daca i-au fost inlocuite bucsele si alte cele atunci cand era cazul, daca a fost curatata la interior odata pe saptamana ( asta daca masina a fost folosita des) atunci nu vad de ce sa fie cazan masina. Eu am avut un diesel de 2,4 pe care l-am dus pana la aproape 500.000 km, din 1999, si sunt sigur ca mai merge si acum. Cand am vandut-o arata foarte bine. Nu pot sa spun impecabil, deoarece avem drumuri asa cum avem si inevitabil mai iei cate o pietricica pe capota si pe parbriz... In rest motorul tragea frumos, nu papa ulei deloc, nu avea batai consuma atat cat era nevoie motorina (6% extraurban). Acum in locul acelui diesel este un benzinar d1 1,6 batran de 10 ani,(care functioneaza ca in ziua in care a iesit de pe portile fabricii) deoarece are taxele mai mici, consumul nu e nici ala cine stie ce, si fac drumuri mai scurte acum, asa ca nu se justifica un diesel. Ce vreau sa spun e ca depinde foarte mult de cum a fost intretinuta masina, de la cine a fost cumparata.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Foarte interesant topicul, fiecare are dreptatea lui iar experientele unice ale unora dintre noi pot sa fie de folos pe viitor.

Experienta mea cu "cazanul" E46 316i fabricat in septembrie 1999 a fost una reusita. Distanta parcursa - aprox 4900km - dintre care aprox.1300km pe drum national, restul fiind facuti pe autostrada. Incarcatura, 2 persoane de statura mica + bagajele aferente + AC care a functionat pe toata durata calatoriei. Viteza de deplasare a fost cea legala pentru categoriile de drum respective, media fiind de 68km/h.Consumul afisat la final a fost de 7,1 l/100 afisat de BC.

Cele mai mari distante parcurse pe parcursul unei zile au fost de aprox 1000 de km, preponderent pe autostrada. Consider ca si factorul noroc are importanta lui, pentru ca daca ceda ceva(un bec de exemplu) la masina noaptea pe portiunile de autostrada care apar si in filmuletele de mai jos, era nasol. Fiind o zona cu viraje de mare viteza, fara vizibilitate si doar cu cateva spatii de "servicii" oricand ar fi putut sa se intample un accident.

In alta ordine de idei in aceasta calatorie, in care am trecut prin 4 tari straine, am vazut foarte putine BMW-uri(4-5 E46 nFL, 2-3 E46 FL, 3-4 E90 nFL, 4-5 E87, 3-4 E60 unul fiind implicat intr-un accident pe autostrada si cireasa de pe tort 1 E30 Fl 320i foarte misto, stock). Am dus dorul BMW-urilor de la noi...chiar ma gandeam...frate cate BMW-uri sunt la noi in tara...cred ca numai Germania ne bate :).

Desi "cazanul" meu are peste un deceniu, am stat stresat la un moment dat...pentru ca intr-o "minunata" zona civilizata dintr-o tara civilizata si mai europeana decat a noastra...majoritatea bastinasilor aveau masinile troznite...peste tot pe unde ma uitam vedeam masini troznite din accidente usoare si de la parcari...sa nu dam nume:).

In urma celor citite...dar si a celor traite, pe viitor probabil imi voi lua mai multe masuri de precautie atunci cand voi mai calatori pe distante atat de lungi, indiferent daca masina pe care o s-o conduc o sa aibe 1..10..20 sau mai multi ani :).

 

http://www.youtube.com/watch?v=OCdno4nz834

http://www.youtube.com/watch?v=FK5aWjnwYr4

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.