Jump to content

e39 528i putere scazuta + ezitari la turatii joase


Recommended Posts

Salutare! Am si eu nevoie de ajutor in rezolvarea problemelor masinii asteia :(

Simptome :

1 cand motorul e rece (prima pornire) daca accelerez brusc(pe liber),motorul evita sa raspunda iar turele urca in reprize,ca si cand nu ar functiona toate pistoanele. Pornirea e ok,nu dau la automat sau alte probleme.

2 cand e cald,la accelerare brusca (pe liber),pare sa raspunda mai bine,fara ezitari sau senzatie de mers in mai putin de 6 pistoane

3 in sarcina,in primele 2000rpm,daca accelerez treptat,80% din timp motorul are o reactie ciudata : la inceput pare sa inceapa a trage,iar dupa urmeaza un punct mort,daca mentin pedala in acea pozitie incepe sa zguduie masina (merge intrerupt) daca dau un pic de gaz isi revine la stadiul de punct mort,iar daca dau mai mult gaz,isi revine la normal cu o scurgere de putere.Asta in plaja de turatii ralanti ~ 2000rpm.

4 dupa 2000rpm,motorul nu mai face probleme,merge rotund si raspunde la acceleratie...insa are o putere simtitor scazuta fata de cum il stiu,parca dureaza o vesnicie de la a 3-a in sus pana urca spre 6000rpm,iar unde ar trebui sa aibe cea mai mare putere,parca incepe sa moara.

Ce am observat si investigat :

1 cu doza potrivita de accelerare (piciorul pe pedala) de la ralanti pana la jumatatea rpm-urilor motorul trage foarte bine.

2 cu cat creste in ture,cu atat pierde putere

3 am tester inpa ediabas,nu da absolut nicio eroare care ar putea impiedica performantele motorului

4 cu capota deschisa,cu mana pe corpul de acceleratie si cu urechea langa admisie,la decelerare,in momentul cand in admisie se creaza vid,se poate auzi destul de puternic o "portita" prin care trage aer zic eu fals.

5 daca ma joc cu acceleratia undeva intre 800~1300rpm dupa cateva pedale motorul isi schimba mersul intr0unul neregulat,cu simptome de oprire

6 am desfacut admisia + toate furtunele si senzorii de le-am curatat de nu mai stiu cate ori,am folosit si vopsea pentru a etansa furtunele si admisia

...fapt ce a avut un rezultat miraculos...dar timp de o singura tura de circa 2 km,dupa care a revenit la anormal

7 motorul a fost refacut aproape in intregime : arbore,cuzineti,bloc,segmenti,chiulasa,din cauza unei supraincalziri cauzata de o fisura in radiator. Inainte masina mergea mai mult decat perfect.

..sper ca am fost destul de clar in expunerea problemei....eu as da vina pe trasul de aer fals,din moment ce pe tester toate componentele apar ok.

..de curand am facut o plecare in tromba si pe undeva pe la 5000rpm motorul a inceput sa mearga in 4~5 pistoane si in spate,in evacuare puteai clar auzi ca cel putin un piston nu mai are fie scanteie fie carburant.....exact ca atungi cand nu mai ai benzina,..ultimele secunde inainte ca masina sa se opreasca din lipsa de benzina :( ......HELP!

Link to comment
Share on other sites

verifica circuitul de aer(toate tuburile si admisia)sa nu fie crapate sau alceva si sa traga aer fals(daca ai umblat pe acolo si o mers mai bine pe acolo trebuie sa fie buba,uitate atent)

-verifica debitmetru(scoate i mufa si vezi daca merge mai bine,e posibil sa fie stricat si sa nu ti iasa pe tester)

-sonda lambda(scoateo si vezi daca ii intrega,eventual curato)

-filtrele si regulatorul de presiune al combustibilui

---fisele,bobina si bujiile(astea cred eu ca ar fi problema daca iti scade puterea la turatii mari,iti fura scanteie, sau fisa/fisele sun terminate)

Link to comment
Share on other sites

verifica circuitul de aer(toate tuburile si admisia)sa nu fie crapate sau alceva si sa traga aer fals(daca ai umblat pe acolo si o mers mai bine pe acolo trebuie sa fie buba,uitate atent)

-verifica debitmetru(scoate i mufa si vezi daca merge mai bine,e posibil sa fie stricat si sa nu ti iasa pe tester)

-sonda lambda(scoateo si vezi daca ii intrega,eventual curato)

-filtrele si regulatorul de presiune al combustibilui

---fisele,bobina si bujiile(astea cred eu ca ar fi problema daca iti scade puterea la turatii mari,iti fura scanteie, sau fisa/fisele sun terminate)

debitmetrul,l-am scos,motorul reactioneaza cum trebuie,apare si pe tester faptul ca e problema cu debitmetrul daca-l scot,la fel si sondele lambda,apar pe tester daca sunt deconectate,d-asta zic ca sunt in regula,cel putin debitmetrul e cumparat de nou,are 2 ani.Bujiile sunt ngk v-line,au 2 saptamani :( Nu stiu cum sa verific presiunea pe conductele de alimentare, am incercat sa strangulez putin furtunul de retur,la iesire din rampa si mi s-a parut ca motorul merge mult mai rotund. Cat am refacut motorul,masina nu a stat numai in garaj,iar rampa a fost lasata deoparte prin camera motorului timp de vreo 2 saptamani,..sa se fi dus regulatorul de presiune ? Cam cat timp ar trebui sa se pastreze presiune pe rampa dupa ce opresc motorul..pentru ca am impresia ca la mine dupa 5 minute pot scoate turul si returul fara nici un pic de presiune. Pompa,regulatorul...nu prea dispun de bani sa reinoiesc totul pentru o scurgere de aer sau mai stiu eu ce nimic :(

Link to comment
Share on other sites

si as adauga eu la lista asta si senzorul de pozitie al clapetei de acceleratie.

si p-asta l-am desfacut,l-am curatat si am observat uzura pronuntata exact in partea in care o folosesc cel mai mult,1000~3000rpm,dar verificat cu voltmetrul pare ca raspunde,creste si scade voltajul treptat in functie de pozitie. L-am desfacut pentru ca am observat ca daca apasam pedala ~5mm motorul nu se accelera deloc,iar cand o eliberam avea o usoara tendinta de accelerare,ca si cum era pe invers. Cu ajutorul testerului pot pozitiona senzorul cat sa-si faca treaba de la primul milimetru de accelerare...nu cred sa fie asta de vina. Pentru orice eventualitate,are cineva sa-mi vanda la preturi decente,nu ca la reprezentantza :) un senzor de pozitie acceleratie,un corp de releu regulator si o pompa de benzina? Sau o admisie M50 de 2.5 + corp clapeta ( pentru conversie M52-M50) ?

Link to comment
Share on other sites

Nu e prima data cand montez si demontez toate prostiile de pe partea de admisie si electrica in compartimentul motor pentru curatare,niciodata nu am avut probleme de genul asta. Totul a pornit de cand am desfacut motorul,mai exact de la chiulasa. De 3 ori l-am desfacut,prima oara,dupa ce am cumparat tot ce trebuia si extra,l-am asamblat cu aceeasi chiulasa (rectificata cu putin peste cotele admise)si garnitura chiulasa grosime maxima (chiulasa cu garnitura cu tot era cu 2 sau 3 zecimi peste cota maxima ) mergea dumnezeieste,la compresia care o avea doar atingeai pedala si simteai diferenta mare fata de cum era chiar si in cele mai bune zile ale ei),minunea a durat 2 zile,dupa care iar a bagat apa in motor. L-am desfacut a 2-a oara,se observa pe unde intrase apa la cilindrul 3,am considerat ca sunt de vina ghidurile ( luand si din chiulasa si din bloc,am micsorat distanta dintre corpuri,iar ghidurile,fiind stoc,impiedica strangerea chiulasei in parametri) am rezolvat problema,am inchis iarasi motorul,a mers ~ 3 ore dupa care i s-a facut iar sete. ..problema era in chiulasa,era fisurata. In tot acest timp,cat am facut probe cu masina,motorul mergea foarte bine! Am cumparat o alta chiulasa de pe un 2.5 si am montat-o,am luat-o cu arcurile si supapele ei,ca sa nu ma mai chinui cu facutul scaunelor supapelor.Motorul de pe care am luat-o o luase pe ulei,asa ca nu arata foarte bine estetic,insa nu are alta problema,sictirit de 2 luni de munca fara succes,nu am curatat decat camerele de ardere,am montat-o si mi-a luat ceva timp pana am pornit-o..nu facea compresie,supapele erau imbacsite de ulei uscat si nu etansau bine pe scaune,asa ca motorul mergea cateva secunde bine,cateva doar in 4 pistoane,cu timpul 2~3 zile,a inceput sa-si revina,un singur piston mai facea nazuri. Nu puteam nici sa o fortez pt ca avea setul nou,asa ca am mers cu maxim 2000 rpm (de frica) aproximativ 1000km,timp in care motorul si-a dat drumul. Mai precizez ca nici la ora actuala nu am scos catalizatoarele..avand in vedere ca masina arunca cu antigel pe teava,..deci cu siguranta sunt coapte.Saptamana viitoare sunt istorie.
Link to comment
Share on other sites

debitmetrul,l-am scos,motorul reactioneaza cum trebuie,apare si pe tester faptul ca e problema cu debitmetrul daca-l scot,la fel si sondele lambda,apar pe tester daca sunt deconectate,d-asta zic ca sunt in regula,cel putin debitmetrul e cumparat de nou,are 2 ani.Bujiile sunt ngk v-line,au 2 saptamani :( Nu stiu cum sa verific presiunea pe conductele de alimentare, am incercat sa strangulez putin furtunul de retur,la iesire din rampa si mi s-a parut ca motorul merge mult mai rotund. Cat am refacut motorul,masina nu a stat numai in garaj,iar rampa a fost lasata deoparte prin camera motorului timp de vreo 2 saptamani,..sa se fi dus regulatorul de presiune ? Cam cat timp ar trebui sa se pastreze presiune pe rampa dupa ce opresc motorul..pentru ca am impresia ca la mine dupa 5 minute pot scoate turul si returul fara nici un pic de presiune. Pompa,regulatorul...nu prea dispun de bani sa reinoiesc totul pentru o scurgere de aer sau mai stiu eu ce nimic :(

daca dupa strangulare motorul a raspuns eu as zice ca regulatorul este,nu ti face destula presiune sau nu o poate controla(variaza in functie de cat aer isi ia motorul)incearca sa gesesti pe cineva sa ti l dea sa i faci o proba(dureaza vro jumate de ora)asa stii sigur daca sal cumperi sau nu.

mai poti incerca sa i strangulezi de tot returul sa vezi cum merge.

dupa oprire nu trebuie sa ai presiune pe retur.

Link to comment
Share on other sites

daca dupa strangulare motorul a raspuns eu as zice ca regulatorul este,nu ti face destula presiune sau nu o poate controla(variaza in functie de cat aer isi ia motorul)incearca sa gesesti pe cineva sa ti l dea sa i faci o proba(dureaza vro jumate de ora)asa stii sigur daca sal cumperi sau nu.

mai poti incerca sa i strangulezi de tot returul sa vezi cum merge.

dupa oprire nu trebuie sa ai presiune pe retur.

 

 

azi am desfacut-o iar,am facut extra-garnituri din guma de camera de bicicleta :) ca sa fiu sigur ca etanseaza bine admisia,am pornit-o si mergea bine. Sa fiu sigur ca s-a rezolvat,am inceput sa misc de furtune,mufe etc pana am ridicat de unul din capetele admisiei. A inceput sa se auda cum trage aer fals si motorul si-a revenit la obisnuita balbaiala :( Tragand aer fals automat scade vidul din admisie si afecteaza si regulatorul de presiune din moment ce e actionat de vid....si odata cu asta deruteaza debitmetrul si totul e dat peste cap. Daca presez pe admisie,undeva in zona clapetei de acceleratie,incepe sa-si revina,daca ridic de admisie,se deregleaza. Am nevoie de o alta,a mea e uzata in punctele de prindere,garniturile par si ele la fel. Daca tot o schimb,macar sa iau una M50 cu tot cu furtunul care duce in regulatorul de ralanti sa-i pot face un adaptor. ..Cine ma poate ajuta cu asa ceva ? :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Parca exact aceleasi probleme le am si eu la un M52B20...am schimbat pana acum(degeaba): senzor ax came(2x), senzor vibrochen, schimbat ulei & filtre & bujii de 2 ori in jumate de an, garnitura capac + garnituri bujii, pompa benzina...toate piesele noi. Zilele trecute am dat jos si catalizatorul pentru ca deja crapase in el ceramica si scotea un zgomot neplacut...iar masina tot asa merge...

 

Pe diagnoza nu apare nici o eroare care sa dea macar o idee despre proasta functionare a motorului...am fost inclusiv la reprezentanta...nu stie nimeni ce sa-i faca

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Daca aveti suspiciuni ca trage aer fals pe undeva atunci puteti sa dati cu spray de frana pe langa clatepa de acceleratie, pe toata tubulatura de admisie pana la debitmetru, la oringurile injectoarelor si la garnitura dintre galeria de admisie si chiulasa, la garnitura valvei disa.

Daca ar trege pe uneva aer fals atunci cand dai cu spray-ul de frane in zona cu problema trebuie sa creasca turatia motorului, daca nu aveti urechea fina sa sesizati cresterea de turatie atunci urmariti cu terterul turatia in timp ce dati cu spray-ul acela.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.