Jump to content

Senzor prezenta pasager E46 2004 FL


MOTANUL

Recommended Posts

Diagnostic: Din cand in cand - doar in momentul in care era cineva pe scaunul pasagerului se aprindea iconita rosie de airbag. La inceput extrem de rar. In ultima perioda mai des.

Daca pasagerul se misca un pic in scaun, becul rosu corespunzator din bord se stingea.

 

De aici am tras concluzia ca senzorul este bun si plasa din scaun are un contact intrerupt-imperfect. (nu am pus testerul pe masina).

 

Pentru a rezolva problema am cautat sa pun un circuit care sa emuleze plasa cu ocupant pe ea.

Adica la orice accident airbagul pasagerului sa se deschida indiferent daca exista ocupant sau nu.

Altelnativa ar fi fost sa dau toata tapiteria jos sa schimb plasa cu una noua si buretii de deasupra si dedesupt. (altfel exista riscul mare sa se rupa si cea noua). Costuri undeva intre 300-500 euro. La scaune normale spre minim - la cele sport spre maximul limitei de pret.

 

Componentele au costat sub 1 leu.

Necesar: 1 rezistenta de 15 kohm si o dioda de 1N4 007

Se leaga in paralel dioda cu linia gri la firul albastru (vezi poze)

Eu asta am montat si verificat; Din ce am citit rezistenta poate varia intre 3.3-30 kohm si dioda poate fi 1N4 00... (si 001 si 007 etc)

 

http://img268.imageshack.us/img268/5056/e46occupancysensor.jpg

 

 

Trebuie specificat din start ca senzorul trebuie sa fie bun. In caz contrar acesta trebuie schimbat. Montajul de mai sus inlocuieste plasa din scaun.

 

post-13754-0-50871600-1310992589_thumb.jpg

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/104124-senzor-prezenta-pasager/page__view__findpost__p__1481484

 

Pozitie:

Senzorul se gaseste sub scaunul pasagerului in spate (in dreptul spatarului)

Eu nu am scos scaunul din suruburi pentru ca nu a fost necesar. Senzorul se demonteaza foarte simplu si se pune la loc un pic mai complicat - pe pipaite mai mult (la mine cred ca a durat sub 5 minute sa il pun la loc).

Operatiuni:

1. Se achizitioneaza componentele de mai sus

2. Se leaga in paralel la libera inspiratie a fiecaruia (partea gri a diodei la firul galben)

3. Se scoate senzorul prin spate (se roteste un pic si iese usor)

4. Se desfac cele 2 mufe pentru a nu lucra sub scaun.

5. Se monteaza dispozitivul pe firele alb=albastru inanite sau dupa mufa (pe net am vazut ca se puneau pe firele care duc la plasa; eu am pus direct pe firele care ies din senzor) Merg la fel de bine ambele variante.

6. Se izoleaza

7. Se prinde senzorul la loc

8. Problema este rezolvata. (Daca se sta mult pana se strica plasa de tot si iconita din bord ramane aprinsa continuu am citit ca nu se stinge nici dupa montarea dispozitivului de mai sus; in acest caz este necesara resetarea cu ajutorul unui tester). La mine nu a fost cazul

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Poze:

 

Ca sa nu mai scot letconul de la naftalina am folosit prinderi mecanice.

In poze apar 2 diode pentru ca am vrut sa apara ce este scris pe dioda folosita fata-verso.

In montaj este nevoie doar de una asa cum am specificat mai sus.

Ar mai fi fost necesari niste soricei sau alte mijloace de prindere mai ferma (o sa leg mai bine montajul sa nu il agate la spalatorie)

 

20110719_0059.JPG

 

20110718_0044.JPG

 

20110718_0046.JPG

 

20110718_0047.JPG

 

20110718_0051.JPG

 

20110719_0060.JPG

 

20110719_0063.JPG

 

20110719_0064.JPG

 

20110719_0066.JPG

 

20110719_0067.JPG

 

20110719_0069.JPG

 

 

20110719_0071.JPG

 

20110719_0072.JPG

 

20110719_0074.JPG

 

20110719_0076.JPG

 

20110719_0078.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

in mod normal , cand senzorul este defect , airbagul de la pasager SE declanseaza indiferent ca nu este pasager

nu inteleg ce se obtine in urma acestui DIY ?? sa nu sara aibargul din dreapta , sa nu stea becu aprins sau doar un senzor de prezenta "fabricatie proprie "

Edited by ex0rcistu
Link to comment
Share on other sites

motane,este necesar deconectarea bateriei?foarte util DIY,bravo :good:

 

Eu nu am deconectat bateria. Am luat cheia din contact - am scos senzorul din mufe; Am adaugat montajul - am pus senzorul la loc. Eu am pus montajul la iesirea firelor din senzor.

 

@ ex0rcistu

Conditia necesara este ca senzorul sa fie bun nu defect.

MOntajul emuleaza plasa din interiorul scaunului defecta. (pentru care trebuie data toata tapiteria jos pentru inlocuire). Si e putin probabil sa mai arate scaunul cum trebuie dupa demontat-montat.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

treaba e buna si valabila ;) am reusit si eu, cu 1 rezistenta de 15 kohm si o dioda de 1N4 007. am fost la resetat, si nu s-a mai aprins.

acum intrebarea e..in caz de accident, airbagul sare, nu? la modelul e46, 316i, 1999, nu exista un manual switch off ptr airbagul pasagerului? ar rezolva problema, ma gandesc... cand nu ai pasager, il inchizi, si gata, nu mai sare...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

deci ca sa inteleg....firele alb si albastru care le tai de la mufa aia...raman asa in "aer"????

deci mufa aia e "pa" ?? adica mufa aia duce la plasa si montajul ala cu dioda si rezistenta imita plasa..?

va multumesc astept un raspuns urgent ca am si un consum de 600mA pe standby la un e39....am masurat consumul de amperaj...cu metoda scoate borna pune un conector de la ampermetru pe baterie...si celalalt conector la borna scoasa....apoi am scos la rand rezistenele..si am observat ca la sig nr 4 ..adica "passanger comp" am acest consum imens de 600ma, banuiesc ca de aici survine problema...va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

deci ca sa inteleg....firele alb si albastru care le tai de la mufa aia...raman asa in "aer"????

deci mufa aia e "pa" ?? adica mufa aia duce la plasa si montajul ala cu dioda si rezistenta imita plasa..?

va multumesc astept un raspuns urgent ca am si un consum de 600mA pe standby la un e39....am masurat consumul de amperaj...cu metoda scoate borna pune un conector de la ampermetru pe baterie...si celalalt conector la borna scoasa....apoi am scos la rand rezistenele..si am observat ca la sig nr 4 ..adica "passanger comp" am acest consum imens de 600ma, banuiesc ca de aici survine problema...va multumesc!

 

pe firele alea alb/albastru care intra in senzor se monteaza dioda cu rezistenta. firele astea au o mufa in capat care se conecteaza cu plasa din scaun. dupa ce tai firele, nu-si mai are rolul. o poti lasa prinsa de senzor si poti baga inapoi mufa de la plasa din scaun ca sa nu-ti ramane firele atarnate pe acolo. dioda cu rezistenta imita plasa din scaun. s-a inteles?

Link to comment
Share on other sites

pe firele alea alb/albastru care intra in senzor se monteaza dioda cu rezistenta. firele astea au o mufa in capat care se conecteaza cu plasa din scaun. dupa ce tai firele, nu-si mai are rolul. o poti lasa prinsa de senzor si poti baga inapoi mufa de la plasa din scaun ca sa nu-ti ramane firele atarnate pe acolo. dioda cu rezistenta imita plasa din scaun. s-a inteles?

 

DA :D , ms

 

sper sa rezolv problema cu consumul de curent nu neaparat cu becu ala....ca m-a disperat...am consum pe sig nr 4..la e39 aceasta sig zice ca e "passanger comp/trunk light" becu la portbagaj e verificat nu ramane aprins...ramane sa vedem acest senzor...

ura!

Link to comment
Share on other sites

Nu e de la asta.

de la ce poate sa fie??? ca nu stiu ce sa mai fac....nu stie nimeni sa ii dea de cap...si asa m-am apucat singurel sa rezolv...

 

pai nu mai functioneaza luminile din interior...torpedou, portbagaj...si e comuna si cu spalator parbriz..ma rog.

deci e asa

 

sig 4 "passanger comp/trunk light"

 

sig 2 si 4 spalator parbriz

 

deci sig 4 e comuna si pe spalator

 

si automat nici stropitorile nu mai fct

 

si ce se intampla daca scoti siguranta? ce nu-ti mai functioneaza?

pai nu mai functioneaza luminile din interior...torpedou, portbagaj...si e comuna si cu spalator parbriz..ma rog.

deci e asa

 

sig 4 "passanger comp/trunk light"

 

sig 2 si 4 spalator parbriz

 

deci sig 4 e comuna si pe spalator

Edited by djice
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ce se intampla de fapt cand acest senzor se duce complet, apare vreo avertizare pe bord de unde imi pot da seama sau nu pot afla decat daca pun masina pe tester ?

Faza e ca la mine masina nu ma avertizeaza deloc in momentul in care pornesc la drum fara sa-mi pun centura de siguranta. Nu mi se aprinde nici un martor in bord, nu se aude nici un sunet de avertizare. Stie cineva cum se rezolva problema asta ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.