Jump to content

BMW e36 (pisicuta)


Catalin BMW

Recommended Posts

Am vazut accident cu E36 si se deformeaza mult prea usor , nu stiu loganul ce e cu el , dar am facut accident cu Bora de exemplu si abia daca s-a indoit tabla pe ea , lovita lateral de un Tir , m-a uimit cat de rezistenta este.
Link to comment
Share on other sites

nu neg ca are ceva care arata a ranforsare, asta nu o inseamna ca are si vreo treaba. Eu nu vorbesc din dodii si auzite, ci din teste de impact si informatii oficiale de la BMW.

Intelege ca e praf la siguranta, inclusiv pentru vremea , clasa si pretul ei, iar cu orice masina moderna de la smart, renault vechi de 11-12 ani, vag si ce mai vrei tu sa compari in sus nu are nici o treaba la capitolul asta, e pe din afara.

NU ai ce ranforsari sa pui in portiera daca restul celulei de impact e praf, adica praguri stalpi, cand iti intra volanul in piept cu tot cu airbag si pedalierul iti zdrobeste picioarele, iar stalpii se deformeaza..

Rezultatul e ca o sa ai portiera dreapta si blocata si nu e funny de loc..

 

Dar nu e problema, daca tu zici ca aia de la NCAP/ NHTSA, si alti 1000 de ingineri zic ca e prosta si tu zici ca e buna, ca ai vazut tu o bara de 1 cm in portiera,cand ai reparat macaraua .. eu te cred pe tine...

Si air nu stiu ce vi se pare asa o amenintare loganul asta, va infoiati asa de zici ca va i-a cineva painea de la gura, parca a-ti fi topti dealeri de e36 si omoara piata logan-ul..

..

e o masina ieftina care se adreseaza fix cumparatorilor care vor cu orice pret o masina noua, ieftina si usor de intretinut si nu vor sh din 1000 de motive personale, mai mult sau mai putin obiective.

E foarte bine ca exista, lumea e mare si ai de unde alege pe gustul si buzunarul fiecaruia..

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ia gandeste-te ...daca impachetezi un televizor ... si il arunci ca aia de pe discovery ..la 60 km la ora dintro duba ...in ce ar rezista televizorul mai bine ? intro cutie de tabla ranforsata? sau intro punga moale din aia cu bule cum au testat aia ? iti dau serialul ? :>

 

gadeste-te ca esti un televizor bagat intr-o masina !! :))

Edited by adytssu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu neg ca are ceva care arata a ranforsare, asta nu o inseamna ca are si vreo treaba. Eu nu vorbesc din dodii si auzite, ci din teste de impact si informatii oficiale de la BMW.

Intelege ca e praf la siguranta, inclusiv pentru vremea , clasa si pretul ei, iar cu orice masina moderna de la smart, renault vechi de 11-12 ani, vag si ce mai vrei tu sa compari in sus nu are nici o treaba la capitolul asta, e pe din afara.

NU ai ce ranforsari sa pui in portiera daca restul celulei de impact e praf, adica praguri stalpi, cand iti intra volanul in piept cu tot cu airbag si pedalierul iti zdrobeste picioarele, iar stalpii se deformeaza..

Rezultatul e ca o sa ai portiera dreapta si blocata si nu e funny de loc..

 

Dar nu e problema, daca tu zici ca aia de la NCAP/ NHTSA, si alti 1000 de ingineri zic ca e prosta si tu zici ca e buna, ca ai vazut tu o bara de 1 cm in portiera,cand ai reparat macaraua .. eu te cred pe tine...

Si air nu stiu ce vi se pare asa o amenintare loganul asta, va infoiati asa de zici ca va i-a cineva painea de la gura...

e o masina ieftina care se adreseaza fix cumparatorilor care vor cu orice pret o masina noua, ieftina si usor de intretinut si nu vor sh din 1000 de motive personale, mai mult sau mai putin obiective.

E foarte bine ca exista, lumea e mare si ai de unde alege pe gustul si buzunarul fiecaruia..

nu zic ca e proasta ,zic ca la o viteza mai mare creed ca se va comporta mai bine fata de logan ! la viteza testata e mai proasta ca loganul,insa creed ca la o viteza mai mare va fi superioara loganului ! ai inteles gresit !

si nu ca am vazut eu o bara de 1cm in portiera si trebuie sa ma crezi pe mine...desfa si tu o usa si uitete,si desfa una la logan...nu e neaparat vorba de usa,eu doar am zis ca are si tu sau nu stiu cine a zis ca nici macar atata nu are...in fine...

Link to comment
Share on other sites

o sa iti mai explic o singura data conceptul de zone deformabile si cage intr-o masina moderna..

Botul motorul se deformeaza zdravan la impact sa absoarba cat mai mult si cusca ( habitaclul) trebuie sa ramana cat mai intact.

Intelge ca 1.5 stele nu se compara nici cu 3 nici cu 4 nici cu 5. Si la asta e chiar mai rau, E ceva mai subtil, nu e doar o stea -2 in plus ca margaretele la pensiune..

Scara asta de siguranta e cam ca si gradele de la cutremur.. diferenta dintre 6 si 7 e cam asa 6 e ceva neplacut si la 7 si ceva esti mort cu cladirea peste tine..

 

 

 

Dar daca ai vazut la discovery cum arunca aia tv-ul eu ma retrag..

Link to comment
Share on other sites

Daca avea ranforsari laterale poate lua si el nota 14, ca e39, nu 8, adica un pic peste jumate

Imi place si mie e36, e o masina ok, dar sa nu ne mintim acum ca e briceagul elvetian al lumii automobilului..

Asta e punctul lui cel mai slab.

 

 

Domi,la faza asta m-ai facut mincinos....chiar crezi ca am zis la misto? Deci iti spun la modul cel mai serios ca e36-le meu ARE ranforsare in usi!!! De-a lungul usii se afla cate o bara metalica destul de groasa care este prinsa de tabla si lateralele usii. Si NU sunt puse de cineva,pt ca se cunoaste ca asa au venit din fabrica...drept dovada si grundul acela care se aplica inaintea vopselei.

Link to comment
Share on other sites

Domi,la faza asta m-ai facut mincinos....chiar crezi ca am zis la misto? Deci iti spun la modul cel mai serios ca e36-le meu ARE ranforsare in usi!!! De-a lungul usii se afla cate o bara metalica destul de groasa care este prinsa de tabla si lateralele usii. Si NU sunt puse de cineva,pt ca se cunoaste ca asa au venit din fabrica...drept dovada si grundul acela care se aplica inaintea vopselei.

 

Citeste ce am scris mai sus..

Link to comment
Share on other sites

luati-va weeii logan si plimbativa voi cu el ! :)) la felul cum puneti voi problema .. ar trebui sa mergem pe jos ! vorbiti numai de izbit in garduri si copaci...si din toate astea ..nu vad cu ce ma avantajeaza daca as avea logan si m-as baga cu el intr-un copac la 120km/h! poate ma lamureste careva!

sau care ar fi dezavantajul ca ma bag cu bmw-ul

 

de confort si oboseala la volan nu vorbeste nimeni?

eu zic ca mai repede intru in copac cu un logan dupa 500 de km decat cu un bmw..mai multa obseala acumulezi intrun logan !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

luati-va weeii logan si plimbativa voi cu el ! :)) la felul cum puneti voi problema .. ar trebui sa mergem pe jos ! vorbiti numai de izbit in garduri si copaci...si din toate astea ..nu vad cu ce ma avantajeaza daca as avea logan si m-as baga cu el intr-un copac la 120km/h! poate ma lamureste careva!

sau care ar fi dezavantajul ca ma bag cu bmw-ul

 

de confort si oboseala la volan nu vorbeste nimeni?

eu zic ca mai repede intru in copac cu un logan dupa 500 de km decat cu un bmw..mai multa obseala acumulezi intrun logan !

 

+1 :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Am citit si nu neg ca ai dreptate,insa insa iti repet: e36 are ranforsari in usi,in toate 4! Acum ca,or fi sau nu de folos sau cat de bune sunt,nu mai stiu,insa stiu ca nu e cheala fata de usa de la logan.

 

Din cate stiam,testele de la NCAP se fac la o viteza de 55km/h.

Link to comment
Share on other sites

luati-va weeii logan si plimbativa voi cu el ! :)) la felul cum puneti voi problema .. ar trebui sa mergem pe jos ! vorbiti numai de izbit in garduri si copaci...si din toate astea ..nu vad cu ce ma avantajeaza daca as avea logan si m-as baga cu el intr-un copac la 120km/h! poate ma lamureste careva!

sau care ar fi dezavantajul ca ma bag cu bmw-ul

 

de confort si oboseala la volan nu vorbeste nimeni?

eu zic ca mai repede intru in copac cu un logan dupa 500 de km decat cu un bmw..mai multa obseala acumulezi intrun logan !

 

nu stiu ce te zbarlesti asa.. citeste mai sus, unde am scris impresiile mele despre un 318i care l-am avut o saptamana pe mana, e pe la pagina 3..

Are calitatile lui, dar nu e o masina sigura.

 

 

Ma culc ca e tarziu..

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

E36 nu are nimic din elementele astea, in afara de airbag-uri (optionale si alea)

 

 

Are si E36 cateva chestii. ;)

 

 

Minutul 1:35

 

 

Am vazut accident cu E36 si se deformeaza mult prea usor , nu stiu loganul ce e cu el...

 

Loganul la accident se cam ... rastoarna.

Link to comment
Share on other sites

Multe pareri aici de la cativa utilizatori fara argumente decat "n-are cum sa fie Loganul mai tare ca bemveuuu!". :rolleyes:

 

Realitatea e ca la teste impartiale organizate de o autoritate in domeniu, de catre ingineri in domeniul sigurantei auto cu resurse si echipamente de milioane de euro, E36 a iesit mai nesigur in caz de impact decat un Logan. Voi va mirati ca ati vazut la viata voastra niste logan-uri facute praf.

Hai sa va explic de ce: Logan-ul, la fel ca toate Renault-urile si masinile mai noi, sunt proiectate sa se dezmembreze, sa se faca acordeon toata masina.... dar sa mentina cat mai intacta celula interioara. Pe scurt, masina se face praf, dar tu supravietuiesti.

E36 se deformeaza mai putin, dar socurile le preiei tu.

 

Eu prefer sa fiu intr-un accident in Logan decat in E36. Asa cum prefer sa fiu in E34 decat in Logan sau in E39 decat in E34 sau intr-un Megane/Laguna cu 5* decat in E39.

 

Haideti sa fim seriosi, daca la performante sau consumul de combustibil sau fiabilitate e relativa discutia in ceea ce priveste old vs new... la siguranta e clar. In ultimii 15 ani la capitolul asta s-au facut cele mai multe imbunatatiri in lumea auto. Ca e "tanc", are "tabla groasa" samd nu mai conteaza. Mai important e "crumple zone" care la masinile noi inseamna ca masina o duci la fier vechi dupa impact si-ti iei alta, iar la masinile vechi.. TU esti crumple zone.

 

In ceea ce priveste performantele, iarasi e clar:

http://www.autoevolution.com/engine/bmw-3-series-e36-sedan-1991-316i-102-hp.html

http://www.autoevolution.com/engine/dacia-logan-2008-16-16v.html

 

102 cai si 1,2 tone pentru E36, 105 cai si 1 tona pentru Logan. Cum naiba va imaginati voi ca e mai rapida o pisica veche de 15 ani nu stiu.

 

Din punctul meu de vedere E36 a fost o masina OK la vremea ei si o masina PROASTA pentru vremurile noastre. La E30 macar stii ca n-ai nimic de siguranta, ca e doar din indemanarea ta sa scapi de accident. E36 iti da falsa impresie ca e masina "moderna" ca ai un airbag acolo.

Loganul se rastoarna si E36 are ceea ce se numeste "snap oversteer". Adica mergi cu ea zici ca-i stabila, ca sta bine pe sosea... poti sa mergi ani de zile cu ea sa prinzi incredere... si o data te arunca in pom. Daca ai E36, cauta un spatiu maaaare unde n-ai ce sa lovesti si incearca sa CONTROLEZI un drift. Eventual uda putin suprafata daca ti-e greu sa faci drift (atentie, DRIFT, nu cerculete la 5 Km/h). Daca n-ai autoblocant o sa vezi cum la un moment dat iti scapa de sub control si nu mai ai ce sa-i faci s-o redresezi. De ce se numeste "snap" ? Fiindca masinile cu RWD bune iti dau o indicatie, iti dau senzatia, iti SPUN cand o sa rupa aderenta.... la E36 pur si simplu se duce fara avertisment.

Link to comment
Share on other sites

Filon daca in prima parte am dubii in prezentarea ta, in ultima cu RWD-ul iti dau perfecta dreptate. Un fapt asemanator mi s-a intamplat si mie. Dupa ani de condus a venit ceasul negru. Pisicuta are 9 vieti dar e si, sireata si iti face felul cand te astepti mai putin.
Link to comment
Share on other sites

michael, imi pare rau de ce ai patit, stiu oarecum povestea la a 3-a mana relatata aici pe forum, sunt si poze postate de tine pe paginile anterioare, nu sunt vreun expert medico-legist , dar cred ca nu sufereai asa rana grava la coloana daca stalpul A de la sofer nu ceda cum a cedat de a venit plafonul peste tine..

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

din pacate e36 ca si e46 fara facelift , in curand si cel cu facelift, sunt cam depasite :)

 

dar, fiecare conduce ce isi permite si ce ii se pare ca i se potriveste , din puctul meu de vedere (cel absurd) si daca loganul va fi peste e90 (nu se va intampla decat poate peste 30 de ani) , tot nu l-as cumpara .

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

in romania, e36 si e46 sunt bune dpdv al costurilor, iar mie personal mi se pare un pic absurd sa conduci o masina f scumpa pe strazile astea. mai zicea si chirila, degeaba avem lamborghini daca nu avem autostrazi. bine, poate sunt eu mai econom sa zicem, dar daca ai o masina scumpa, si sa fie putina firava, pai platesti de cel putin 2 ori plimbarea, o data prin combustibil, asigurare etc, a doua prin piese care trebuie schimbate din cauza drumurilor.

 

la siguranta clar, as prefera una care sa aiba 10* la ncap.

Link to comment
Share on other sites

Multe pareri aici de la cativa utilizatori fara argumente decat "n-are cum sa fie Loganul mai tare ca bemveuuu!". :rolleyes:

 

Realitatea e ca la teste impartiale organizate de o autoritate in domeniu, de catre ingineri in domeniul sigurantei auto cu resurse si echipamente de milioane de euro, E36 a iesit mai nesigur in caz de impact decat un Logan. Voi va mirati ca ati vazut la viata voastra niste logan-uri facute praf.

Hai sa va explic de ce: Logan-ul, la fel ca toate Renault-urile si masinile mai noi, sunt proiectate sa se dezmembreze, sa se faca acordeon toata masina.... dar sa mentina cat mai intacta celula interioara. Pe scurt, masina se face praf, dar tu supravietuiesti.

E36 se deformeaza mai putin, dar socurile le preiei tu.

 

Eu prefer sa fiu intr-un accident in Logan decat in E36. Asa cum prefer sa fiu in E34 decat in Logan sau in E39 decat in E34 sau intr-un Megane/Laguna cu 5* decat in E39.

 

Haideti sa fim seriosi, daca la performante sau consumul de combustibil sau fiabilitate e relativa discutia in ceea ce priveste old vs new... la siguranta e clar. In ultimii 15 ani la capitolul asta s-au facut cele mai multe imbunatatiri in lumea auto. Ca e "tanc", are "tabla groasa" samd nu mai conteaza. Mai important e "crumple zone" care la masinile noi inseamna ca masina o duci la fier vechi dupa impact si-ti iei alta, iar la masinile vechi.. TU esti crumple zone.

 

In ceea ce priveste performantele, iarasi e clar:

http://www.autoevolu...16i-102-hp.html

http://www.autoevolu...008-16-16v.html

 

102 cai si 1,2 tone pentru E36, 105 cai si 1 tona pentru Logan. Cum naiba va imaginati voi ca e mai rapida o pisica veche de 15 ani nu stiu.

 

Din punctul meu de vedere E36 a fost o masina OK la vremea ei si o masina PROASTA pentru vremurile noastre. La E30 macar stii ca n-ai nimic de siguranta, ca e doar din indemanarea ta sa scapi de accident. E36 iti da falsa impresie ca e masina "moderna" ca ai un airbag acolo.

Loganul se rastoarna si E36 are ceea ce se numeste "snap oversteer". Adica mergi cu ea zici ca-i stabila, ca sta bine pe sosea... poti sa mergi ani de zile cu ea sa prinzi incredere... si o data te arunca in pom. Daca ai E36, cauta un spatiu maaaare unde n-ai ce sa lovesti si incearca sa CONTROLEZI un drift. Eventual uda putin suprafata daca ti-e greu sa faci drift (atentie, DRIFT, nu cerculete la 5 Km/h). Daca n-ai autoblocant o sa vezi cum la un moment dat iti scapa de sub control si nu mai ai ce sa-i faci s-o redresezi. De ce se numeste "snap" ? Fiindca masinile cu RWD bune iti dau o indicatie, iti dau senzatia, iti SPUN cand o sa rupa aderenta.... la E36 pur si simplu se duce fara avertisment.

 

Toate ca toate insa tre' sa recunosc,un comentariu de nota 10. Si cu parere de rau o spun dar ai perfecta dreptate.

 

Totusi daca ne uitam in link-urile acelea,vom observa ca la lista de optionale loganul sta extrem de prost neavand nici un sfert din ce are bmw-ul(normal as zice eu pt o masina low-cost,insa totusi...suntem in 2011!).

 

In ceea ce priveste euroncapul ala...am un pic de dubii in privinta lui indiferent de miliardele de euro investite si indiferent de super-inginerii si savantii din cadrul institutiei,si am sa va explic de ce: in primul rand testele se fac la o anumita viteza(destul de mica,zic eu,parca 55km/h),in al doilea rand,se fac o parte din teste si nu toate ce ar implica un accident auto! Adica,de ce nu se fac teste si la 120 la ora,si la 160 la ora,de ce nu se face testul rostogolirii la 100km/h,de ce nu se face testul incendiului,sa vedem atunci cate stele va obtine loganul,cate stele va obtine seria7,samd? Cu siguranta ca in asemenea conditii,nu stiu daca "cea mai sigura masina din lume" va mai obtine macar o jumatate de stea.

 

Sunt sigur ca pe soselele lumii se produc muuult mai multe accidente foarte grave la vitezele pe care le-am dat eu si in conditiile spuse de mine(soldandu-se cu victime sigure) decat la valorile date de euroNCAP.

Link to comment
Share on other sites

se face impotriva unui zid de beton, conplet nedeformabil, si toata energia impactului e suportata de automobil in totalitate, de asta, in viata reala sunt si alte fenomene, masinile ricoseaza, se deformeaza ambele etc.. de asta e destuld e reprezentativ..

Nici o masina nu te salvazea de la impact la de genul ala nici la 100, nu vorbim de 160 de km/h.(cum e la NCAP )

 

 

E destul de relevant. Daca exista risc de leziuni majore la cap piet si picioare la 50 km/h, ce te face sa crezi ca sta mai bine la 160 :)

 

LA accidente la care in momentul impactului intri in ceva solid ca in test (frontal, zid de beton sau stalp) cu 100 km/h nu mai ramane nimic nici din nici o masina.. un exemplu celebru ar fi moartea printesei Diana, aveau 105 km/h cand au intrat intr-un stalp..

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

se face impotriva unui zid de beton, conplet nedeformabil, si toata energia impactului e suportata de automobil in totalitate, de asta, in viata reala sunt si alte fenomene, masinile ricoseaza, se deformeaza ambele etc.. de asta e destuld e reprezentativ..

Nici o masina nu te salvazea de la impact la de genul ala nici la 100, nu vorbim de 160 de km/h.(cum e la NCAP )

 

 

E destul de relevant. Daca exista risc de leziuni majore la cap piet si picioare la 50 km/h, ce te face sa crezi ca sta mai bine la 160 :)

 

LA accidente la care in momentul impactului intri in ceva solid ca in test (frontal, zid de beton sau stalp) cu 100 km/h nu mai ramane nimic nici din nici o masina.. un exemplu celebru ar fi moartea printesei Diana, aveau 105 km/h cand au intrat intr-un stalp..

Erau ĂŽntr-o seria 5, parcĂŁ, nu? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.