Jump to content

Probleme cu plasa din scaunul pasager


papu84

Recommended Posts

Probabil ca foarte multa lume are probleme si are becul de la airbag aprins din cauza plasei de pe scaunul din dreapta (cantarul) care vede daca este cineva pe scaunul din dreapta, daca este activeaza airbagul, daa nu este, airbagul nu sare. De cele mai multe ori acea plasa se intrerupe. Se poate anula eroarea din bord. La E46 va uitati sub scaunul pasager unde gasiti un modul intr-un capat are 3 fire in celalat capat 2 fire (albastru alb)

Firele albastru si alb se duc in scaun. Acelea sunt firele de la plasa de la scaun. Taiati firele care ies din scaun, scoateti mufa din modul (mufa cu firele alb si albastru) cumparati o rezistenta de 200 ohmi si o dioda. lipiti dioda cu dunga gri spre firul albastru si inseriati rezistenta de 200 ohmi cu dioda si lipiti-o de firul alb. Bagati mufa in modul si gata (la E46 facelift) se stinge becul singur, la e46 model mai vechi trebuie tester. Acest modul este la mai toate modelele bmw si schema functioneaza si la E60 (am incercat eu) Sunt si modele de E60 (LCI) sau cele cu cheie cartela. La acele modele nu gasiti sub scaun modului acela. Trebuie sa va bagati sub scaun, desfaceti un pic pielea (are niste cleme pe partea din spate a scaunului) si acolo gasiti modulul (este imbracat intr-un silicon transparent si in el intra o panglica din plastic cu 4 fire. Taiati panglica aia, scoateti mufa cu tot cu modulul acela transparent. Aveti nevoie de 2 rezistente de 150 ohmi. Modulul acela are 2 canale care sunt in felul urmator. Extremele sunt un canal si cele din mijloc alt canal. Cu un cutter taiati siliconul acela astfel incat sa aveti acces sa lipiti rezistentele. Lipiti rezistentele in felul urmator. Prima rezistenta lipiti-o intre extreme cea de-a doua pe pinii din mijloc (acolo unde venea banda aia de plastic) Asta e tot. Resetati modulul airbag si gata.

post-4061-0-71461700-1311188232_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

la e60 2004 se stinge singur becul sau e nevoie de tester dupa ce faci lipiturile descrise mai sus?

 

la e60 2004 se stinge singur becul sau e nevoie de tester dupa ce faci lipiturile descrise mai sus?

 

salut! din cunstintele mele daca ai cheia romb, cea cu lama nu se stinge ci trebuie resetat cu un tester (cred ca acesta este cazul tau), la cele cu cheie cartela se stinge singur. Nu vb din auzite, am facut eu si merge dar tre sa fii atent cum pui dioda sa fie exact cum ti-am zis altfel nu merge.(eu am folosit o dioda exact ca cea din poza, aia neagra, demontata de pe o placa cu piese) Eu azi am montat la un E60 2004 (cheie romb) si la un E60 cheie cartela. la E60 cheie cartela cel cu modulul ala de tre sa pui 2 rezistente dupa ce am pus rezistentele si am bagat mufa dupa vreo 20 secunde s-a stins becu de la airbag, a ramas doar ala de la centura. Cand am luat complet contactul si l-am pus s-au stins toate becurile in schimb la E60-ul cu cheie romb a trebuit resetat cu testerul. Tu cum ai? ai modulul ala pe care scrie SBE ? cu fir albastru si alb? la ala cred ca trebuie pus testerul.

 

Si inca ceva. Pentru cei care o sa intrebe acum "Dar mai sare airbagul daca lovesc masina?" raspunsul meu este: Cred ca da. Eu la masina la care am facut problema aprea din cand in cand. in principiu plasa era buna dar erau momente cand dadea eroare. Am taiat panglica si am masurat cu un aparat de masura firele. Am masurat extremele dupa care firele din mijloc. Intre extreme cu scaunul neocupat aveam in jur de 800 ohmi. Cand se punea cineva pe scaun scadea pe la 300 ohmi. La fel si cu circuitul al doilea adica firele din mijloc. La inceput am pus fix resistenta de 800 pe ambele circuite si s-a stins becul. Dar eu cred ca cu rezistenta de 800 modulul spunea ca nu e nimeni pe scaun. Din moment ce atunci cand se asaza cineva pe scaun rezistenta scade in jur de 300-400 de ohmi (depinde de greutatea celui care se asaza) eu punind rezistenta de 150 ohmi simuleaza ca scaunul este ocupat. Din pacate masina la care am montat avea dezactivat bip`ul de la centura ca sa-mi dau seama daca vede scaunul ocupat sau nu.

 

Voi posta maine si pozele cu modulul ala transparent si cum am lipit firele. Puteti si voi eventual sa masurati rezistenta plasei cu/fara pasager si puneti rezistenta in functie de valoarea pe care o masurati cand scaunul este ocupat. Majoritatea plaselor nu sunt intrerupte permanent ci au momente cand se intrerup asa ca eu crec ca veti puta masura valoarea.

 

P.S. la modelul LCI, cel cu modul transparent dupa ce am taiat panglica aia mi-au iesit ochii pina sa masor pt ca panglica aia trebuie bagat un cutter in ea, luat plasticul de pe traseele alea si razuit usor ca sa faca contact cu aparatul de masura. Primul circuit este intre extreme si al doilea este intre cele din mijloc.

 

Succes!

Edited by papu84
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Mai exista un DIY aici: My link

Si da, e corect cum spui tu.

Am incercat la un E60 (2004) si merge, dar intr-adevar trebuie stearsa eroarea.

 

 

La E46 si E60 merge, nu vad de ce nu ar functiona si la E39.

recent am pus la e46d 2002 Fl sa stins beculetu rosu fara resetare cu tester

 

Probabil ca foarte multa lume are probleme si are becul de la airbag aprins din cauza plasei de pe scaunul din dreapta (cantarul) care vede daca este cineva pe scaunul din dreapta, daca este activeaza airbagul, daa nu este, airbagul nu sare. De cele mai multe ori acea plasa se intrerupe. Se poate anula eroarea din bord. La E46 va uitati sub scaunul pasager unde gasiti un modul intr-un capat are 3 fire in celalat capat 2 fire (albastru alb)

Firele albastru si alb se duc in scaun. Acelea sunt firele de la plasa de la scaun. Taiati firele care ies din scaun, scoateti mufa din modul (mufa cu firele alb si albastru) cumparati o rezistenta de 200 ohmi si o dioda. lipiti dioda cu dunga gri spre firul albastru si inseriati rezistenta de 200 ohmi cu dioda si lipiti-o de firul alb. Bagati mufa in modul si gata (la E46 facelift) se stinge becul singur, la e46 model mai vechi trebuie tester. Acest modul este la mai toate modelele bmw si schema functioneaza si la E60 (am incercat eu) Sunt si modele de E60 (LCI) sau cele cu cheie cartela. La acele modele nu gasiti sub scaun modului acela. Trebuie sa va bagati sub scaun, desfaceti un pic pielea (are niste cleme pe partea din spate a scaunului) si acolo gasiti modulul (este imbracat intr-un silicon transparent si in el intra o panglica din plastic cu 4 fire. Taiati panglica aia, scoateti mufa cu tot cu modulul acela transparent. Aveti nevoie de 2 rezistente de 150 ohmi. Modulul acela are 2 canale care sunt in felul urmator. Extremele sunt un canal si cele din mijloc alt canal. Cu un cutter taiati siliconul acela astfel incat sa aveti acces sa lipiti rezistentele. Lipiti rezistentele in felul urmator. Prima rezistenta lipiti-o intre extreme cea de-a doua pe pinii din mijloc (acolo unde venea banda aia de plastic) Asta e tot. Resetati modulul airbag si gata.

post-4061-0-71461700-1311188232_thumb.png

la e46 FL.am folosit o dioda cu o val mai mare 1n4007 e vr'o problema eroarea a disparut fara resetare.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

recent am pus la e46d 2002 Fl sa stins beculetu rosu fara resetare cu tester

 

 

la e46 FL.am folosit o dioda cu o val mai mare 1n4007 e vr'o problema eroarea a disparut fara resetare.

 

 

 

 

 

 

Nu este nici o "problema". La unele modele (cele instalate incepand cu anul 2000), modulul se autoreseteaza. Pentru linistea ta, verifica in testul II de bord daca iti functioneaza martorul de airbag.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Salut.

 

Am si eu aceeasi problema cu becul aprins in bord,am masurat cu aparatul plasa de la scaunul pasagerului si nu indica nimic nici gol nici cu cineva in scaun,eu zic ca e defecta,am dreptate?

Daca e buna trebuie sa indice 200 ohmi cu pasager si 800 ohmi fara pasager dupa cum am vazut mai sus.

Eu am un 320d 136cp din 2000,daca fac acel montaj o sa mearga? Mai trebuie resetat la tester?Nu merge sa scot borna de la baterie si sa o pun iar dupa cateva minute?Nu se reseteaza si asa?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 7 months later...

Salut!

Am un e90/2008 si de ceva vreme am eroarea CC-ID 97 in bord, din ce am citit pe forum, de vina ar fi plasa din scaunul din dreapta.

Ma puteti ajuta cu informatii despre cine monteaza astfel de plase?

As vrea sa o schimb, ma intereseaza si preturi.

Multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Si eu la e91 am problema cu eroare airbag din cauza plasei din scaunul pasagerului care apare cand se misca pasagerul apoi se stinge dupa cateva secunde , am mers la cineva cu sa mi-l codeze cu ncs expert, a pus pe nicht_aktiv optiunile respective dar nu a reusit sa mi-l dezactiveze, ramanea martorul airbag mereu aprins, a spus ca nu stie de ce nu merge ca a facut asta la nenumarate masini si nau fost probleme, am ramas cu ea asa ....
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.