Jump to content

Ce rol au cablurile de masa la bmw


Fan4BMW

Recommended Posts

Astazi am vrut sa demontez un cablu de masa de pe capota pe masina era prins in 2 suruburi de 10 si am vrut sa il dau jos sa il izolez ca sa rupt si mi sa rupt sudura de la surubul pe care era prins cablul si acum nu mai am cablu de masa de pe capota pe caroserie era prins ce se poate intampla rau ....si daca imi puteti explica in mare ce rol au cablurile de masa pana luni sper sa rezolv problema multumesc anticipat..
Link to comment
Share on other sites

Cablul de masa de la capota, cel la care te referi tu, are doar rolul de a conecta ferm capota la masa masinii, pentru reducerea radiatiilor electromagnetice.

Muama paul nu ma asteptam la raspuns asa rapid poti sa imi explici si pe limba mea ca nu am iteles 2 cuvinte din ce ai spus tu acolo e de bine sau de rau pot circula cu masina asa?

 

Am atasat si o poza sa vedeti mai exact unde se afla problema

41 copy.jpg

Edited by Fan4BMW
Link to comment
Share on other sites

Poti circula fara probleme cu masina. Acel cablu are rol doar in ecranaj, leaga capota la masa pentru a ecrana radiatiile electromegnetice emise de motor si de tot ce se mai afla sub capota. Prin acest cablu nu se inchide efectiv niciun circuit electric.

Poti merge linistit fara acel cablu, totul va functiona normal.

 

Sunt insa alte cabluri de masa care au un rol mult mai important in functionarea masinii, si anumite echipamente nu vor functiona fara ele. Multe echipamente primesc doar plusul printr-un fir dedicat, iar masa o iau de undeva de pe caroserie/sasiu, printr-un fir de masa. Daca se intrerupe un asemenea cablu, nu vor mai functiona anumite echipamente.

Link to comment
Share on other sites

Ma indoiesc ca neamtul a pus acolo un cablu de masa care daca e deconectat e 100%safe

 

 

Prerea mea e sa il reconectezi chiar daca e doar de ecranaj..ce-i drept :thumbsup:

De asta sunt si eu constient dar acuma ma gandesc cum sa fac ca daca ma apuc sa sudez la loc o sa iasa ca toti draci ma gandeam sa prind cablu de masa tot acolo dar pe surubu de la capota si pe surubu de jos de pe caroserie , dar pana luni nu pot face nici o miscare ca trebuie sa cumpar alt cablu de masa ca ala original sa rupt si de aia lam dat jos...

Link to comment
Share on other sites

Acel "cablu" se numeste bonding lead, are rolul de a aduce ..... in cazul tau capota, la acelasi potential electrostatic cu restul caroseriei (frecarea cu aerul produce curent electrostatic) ca acesta sa fie ulterior descarcat. Unele masini nu il au de loc, pur si simplu un contact metalic (un surub al capotei) face acest lucru (insa in acest caz cu o rezistenta electrica mult mai mare).

Punctul de masa .... arata diferit, la e46 arata ca punctul de + (cel rosu), ca un surub cu o piluita de 13 (cred) doar ca e negru, are rolul de a face o legatura pentru jump-start.

Link to comment
Share on other sites

acel fir face o legatura ferma in restul caroseriei si capota motor,dar exista totusi un contact intre capota si caroserie prin balamele si telescoape....deci garantez ca este 100% safe...asa ca mai lasati nemtii ca nu sunt buricul pamantului.90% din masini nu au acel fir....
Link to comment
Share on other sites

Acel "cablu" se numeste bonding lead, are rolul de a aduce ..... in cazul tau capota, la acelasi potential electrostatic cu restul caroseriei (frecarea cu aerul produce curent electrostatic) ca acesta sa fie ulterior descarcat.

Vorbim de masini, nu de avioane si de frecari :).

Firul acela de masa are doar rol in reducerea radiatiilor electromagnetice produse de echipamentele din compartimentul motor.

Link to comment
Share on other sites

Vorbim de masini, nu de avioane si de frecari :).

Firul acela de masa are doar rol in reducerea radiatiilor electromagnetice produse de echipamentele din compartimentul motor.

 

Din punct de vedere fizic ..... orice componenta sau conductor electric produce si o componenta electromagnetica, insa ... cantitatea produsa de reperele de acest gen in compartimentul motor sunt insignifiante si nu au nici o legatura cu intrebarea adresata de initiatorul topicului. Este vorba de un banal lead ..... metalizare pe romaneste.

PS: "frecarea" aia e unul din primele lucruri pe care le descoperi la fizica ... in clasa a5a cand te joci cu o rigla de ebonita si descoperi ca prin frecare .... se electrizeaza.

Link to comment
Share on other sites

PS: "frecarea" aia e unul din primele lucruri pe care le descoperi la fizica ... in clasa a5a cand te joci cu o rigla de ebonita si descoperi ca prin frecare .... se electrizeaza.

Nu stiu daca tonul tau se doreste a fi sau nu ironic, dar frecarea aia nu are efecte sesizabile decat la avioane, nu la masini.

 

Din punct de vedere fizic ..... orice componenta sau conductor electric produce si o componenta electromagnetica, insa ... cantitatea produsa de reperele de acest gen in compartimentul motor sunt insignifiante si nu au nici o legatura cu intrebarea adresata de initiatorul topicului.

 

Afirmatia "cantitatea produsa de reperele de acest gen in compartimentul motor sunt insignifiante" conduce la ideea ca nu prea ai vazut ce anume se afla in compartimentul motor :).

In compartimentul motor sunt extrem de multe echipamente care produc radiatii electromagnetice importante:

  • sistemul de aprindere - bobine de inductie, bujii, delcou si ruptor unde este cazul, plus cablurile asociate acestui sistem
  • alternatorul
  • electromotorul de pornire
  • toate celelalte electromotoare si pompe electrice
  • toate circuitele electrice prin care se produce o variatie rapida a intensitatii curentului electric

 

Radiatiile se simt foarte bine in sistemul audio de pe masina, daca nu se iau masuri eficiente de reducere a lor.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca tonul tau se doreste a fi sau nu ironic, dar frecarea aia nu are efecte sesizabile decat la avioane, nu la masini.

 

 

 

Afirmatia "cantitatea produsa de reperele de acest gen in compartimentul motor sunt insignifiante" conduce la ideea ca nu prea ai vazut ce anume se afla in compartimentul motor :).

In compartimentul motor sunt extrem de multe echipamente care produc radiatii electromagnetice importante:

  • sistemul de aprindere - bobine de inductie, bujii, delcou si ruptor unde este cazul, plus cablurile asociate acestui sistem
  • alternatorul
  • electromotorul de pornire
  • toate celelalte electromotoare si pompe electrice
  • toate circuitele electrice prin care se produce o variatie rapida a intensitatii curentului

 

Radiatiile se simt foarte bine in sistemul audio de pe masina, daca nu se iau masuri eficiente de reducere a lor.

 

 

Cat nu imi place multiquoteul ..... whatever ....

 

Orice vehicul ce se deplaseaza prin aer va genera energie electrostratica datorita frecarilor, unul dintre factori este viteza (cu cat e mai mare cu atat creste valoarea) ... vad ca tot pomenesti de avioane, ei bine pe langa toate ansamblele fuselajului, capace, suprafete de comanda cat si echipamente electrice ... toate au legatura (electrical bondings - care se poate face in mai multe moduri, unul fiind acest banal lead), iar in aer singurul mod de a o descarca sunt static dischargers (banuiesc ca nu are rost sa continui in acest sens ca suntem pe un forum auto totusi).

Continuam .... daca esti langa un transformator electric vei intalnii anomalii si pertubari de camp, ce ai tu pe masina electric (toata lista expusa care e un mizilic ..... nu vorbim de un IDG de 92kva sau pompe si echipamente de acest calibru) nu va genera nici un fel de problema. Caraitul acelui banal radio il poti face si cu un telefon mobil ..... pe care vad ca nu il legi la caroseria masinii. Legat de masuri de combatere .... aia se numeste ecranare si un banal mash metlic pus in jurul unor componente va reduce sensibilitatea electromagnetica (nu voi intra in alte detalii si metode).

Cred ca am atins toate punctele si cu asta mi-am incheiat pledoaria aici.

Edited by NWZeu
Link to comment
Share on other sites

Cu topicul asta mi-ati adus aminte de copilarie.

Vazusem la "neni" mai in varsta cum puneau snur din ala metalic intre capote si restul caroseriei. Nu stiam la ce foloseste, nu mi-a placut sa invat la scoala dar am pus si eu tresa din aia metalica prinsa cu suruburi :pardon:

 

In rest, s-a raspuns pe topic in mai multe posturi. Acel fir face o legatura electrica ferma intre capota si caroserie. Cum si de ce, cred ca e inutil sa mai discutam.

Poate incalzirea duzelor de parbriz are nevoie de masa de la capota :p

Link to comment
Share on other sites

Te contrazici absolut degeaba.

Radiatiile electromagnetice sunt tratate cu multa seriozitate. Legislatia din Romania si cea internationala este extrem de strica in acest sens. Fara testarea incadrarii in aceste norme nu poate fi comercializat nici un dispozitiv susceptibil de a produce asemenea radiatii. O sa vezi ca la toate echipamentele electronice se face referire la aceste norme.

 

Nu degeaba pe orice amarat de TV, calculator sau chiar uscator de par gasesti o fraza referitoare la radiatiile electromagnetice generate/acceptate de respectivul aparat.

Fara aceste teste nu poate fi aplicata marca CE pe respectivul echipament.

http://www.cclab.com/ce-testing.htm

 

Fara acel banal cablu de masa este posibil ca masina sa nu se incadreze in mormele CE referitoare le radiatiile electromagnetice.

 

E destul de amuzant sa ma contrazic cu cineva care sustine ca acel cablu de masa de la capota are legatura cu frecarea aerului de capota metalica a masinii :) .

 

Poate incalzirea duzelor de parbriz are nevoie de masa de la capota :p

Din cate stiu, pentru incalzirea stropitoarelor exista un fir separat de masa, nu-si iau masa de la capota.

Link to comment
Share on other sites

Acel "cablu" se numeste bonding lead, are rolul de a aduce ..... in cazul tau capota, la acelasi potential electrostatic cu restul caroseriei
pe romaneste legatura electrica!

 

In rest, s-a raspuns pe topic in mai multe posturi. Acel fir face o legatura electrica ferma intre capota si caroserie. Cum si de ce, cred ca e inutil sa mai discutam.

 

acel fir face o legatura ferma in restul caroseriei si capota motor,dar exista totusi un contact intre capota si caroserie prin balamele si telescoape

 

Cand 3 persoane iti spunem acelasi lucru si tu tot crezi ca "ecraneaza" e clar ....

Imi pare rau ca mi-am pierdut timpul sa explic cauza, fenomenul si rezultatul la un nivel care pare "amuzant". I'm out!

Edited by NWZeu
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ca nu ai inteles nimic. Eu mi-am facut datoria sa incerc sa te fac sa intelegi, daca nu s-a putut e doar vina ta. Probabil nu ai cunostintele de baza necesare.

 

Iti repet sustii o imbecilitate ... si cand 3 persoane iti zic acelasi lucru o lasi balta si nu mai bati campii!

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu care sunt cele 3 persoane care zic asa ceva. In afara de tine nu mai sustine nimeni tampenia cu capota si cu frecarea de aer :).

Si chiar daca ar sustine mai multi o prostie, tot prostie ar ramane. Si ar fi corect sa li se atraga atentia ca se inseala.

 

Daca nu ai experienta in domeniu, daca nu ai proiectat vreodata vreun echipament electric, sau daca nu ai incercat macar sa omologhezi unul, vorbesti absolut degeaba. Nu m-ar deranja ca spui prostii, dar e pacat sa ia si altii de bune prostiile astea :) .

 

Acel "cablu" se numeste bonding lead, are rolul de a aduce ..... in cazul tau capota, la acelasi potential electrostatic cu restul caroseriei (frecarea cu aerul produce curent electrostatic) ca acesta sa fie ulterior descarcat.

In mareata ta explicatie, ai inventat si curentul electrostatic. Poti da o definitie a acestui nou tip de curent? Pana acum se stia ca exista doar un singur tip de curent electric, indiferent de cauza care il produce.

 

Probabil ca denumirea completa ar trebui sa fie curent electrostatic de capota. Ca sa poata fi deosebit de alti curenti electrostatici, cum ar fi cel de aripa sau de scut, de exemplu :).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.