Jump to content

Stie cineva un specialist BMW electrica/electronica?


Recommended Posts

Am o problema care imi da foarte mari batai de cap la masina de cateva zile.

Masina se afla intr-un service si de doua zile nu s-a reusit rezolvarea problemei (fiind chemati chiar si colaboratori din alte service-uri, ingineri cu diagnoze, etc, ieri la ora 17 o armata de oameni lucrau la masina) si nu a reusit nimeni sa rezolve problema.

Asadar daca cineva cunoaste un specialist, eventual cu o diagnoza asemanatoare BMW (nu INPA, BrainBee sau alte balarii) il platesc sa se deplaseze sa rezolve problema.

Pe scurt, NU PLEACA ventilatorul (nici la 90 grade, nici dupa, s-a ajuns pe tester pana la 110 grade si degeaba) iar motorul se supraincalzeste. S-a schimbat ventilatorul cu unul OEM, s-a schimbat radiatorul cu unul OEM, s-a schimbat senzorul de temperatura cu unul OEM (TOATE NOI), s-a verificat termostatul si functioneaza corect (inchide-deschide), s-au verificat firele din mufa de la ventilator pana in cumputer (demontat torpedoul pana la computer) si e totul OK, nu e nicaieri intrerupt si totusi ventilatorul NU PORNESTE, concluzia mecanicilor fiind ca e o problema electrica/electronica delicata si ca nu au ce sa-i faca. Masina e programata miercuri la MHS, unde va fi dusa pe platforma.

Este posibil ca testerele cu care s-a venit sa nu fi aratat toate erorile (2 testere diferite au gasit 0 ERORI) si un tester BMW sa arate?

 

Multumesc,

 

PS: Inca un amanunt (poate pentru cineva care stie, inseamna ceva). Acul de temperatura din bord nu mai trece de jumatate, respectiv 90 grade de cand ventilatorul nu mai porneste, chiar daca real, temperatura se duce peste 100 grade... pe tester)

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

In cel mai nefericit caz ai o problema cu calculatorul masinii - in sensul ca semnalul pe care il da ventilatorului pentru pornire ( calculatorul da un semnal la o frecventa intre 10-100 Hz - sunt de fapt niste impulsuri dar inca nu am aflat la ce voltaj ) pe care ECM-ul ventilatorului il intelege si porneste motorul ventilatorului .

Banuiesc ca unul din oamenii care s-au invartit pe langa masina au pus un aparat de masura pe firul de comanda care ajunge la ventilator sa vada daca ajung pana acolo impulsuri.

Oricum te rog sa actualizezi topicul cu orice info ai - sunt cam in aceeasi situatie ca tine si troubleshootingul imi mananca deja nervii.

 

releul e pe ventilator din cate stiu

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=752737

 

aici vad ca mai e ceva interesant

 

 

Nu exista releu pentru ventilator la E46 - totul e digital- lucreaza cu semnal primit direct de la calculator.

Link to comment
Share on other sites

In cel mai nefericit caz ai o problema cu calculatorul masinii - in sensul ca semnalul pe care il da ventilatorului pentru pornire ( calculatorul da un semnal la o frecventa intre 10-100 Hz - sunt de fapt niste impulsuri dar inca nu am aflat la ce voltaj ) pe care ECM-ul ventilatorului il intelege si porneste motorul ventilatorului .

Banuiesc ca unul din oamenii care s-au invartit pe langa masina au pus un aparat de masura pe firul de comanda care ajunge la ventilator sa vada daca ajung pana acolo impulsuri.

Oricum te rog sa actualizezi topicul cu orice info ai - sunt cam in aceeasi situatie ca tine si troubleshootingul imi mananca deja nervii.

 

 

 

 

Nu exista releu pentru ventilator la E46 - totul e digital- lucreaza cu semnal primit direct de la calculator.

Au pus un multimetru minus la cumputer si + la mufa de la motor dar asta sa vada daca nu e un scurt sau intrerupt (si nu era). Impulsuri nu au masurat...

Link to comment
Share on other sites

 

Este posibil ca testerele cu care s-a venit sa nu fi aratat toate erorile (2 testere diferite au gasit 0 ERORI) si un tester BMW sa arate?

 

pai armata asta de oameni care a venit sa analizeze masina,nu au avut un tester de bmw? Inseamna ca au venit degeaba...cauta prima data un tester de bmw si citeste erorile....s-ar putea sa ai o eroare in bord,eroare care cu testerele universale nu prea o vezi....

Link to comment
Share on other sites

Ei, da, GT-1 se gaseste si in Bucuresti, sa stii :).

 

Cele 5 cauze ce determina ECM-ul sa comande functionarea electroventilatorului:

1. termoswitchul de pe furtul de racire ce intra in radiator (stanga jos)

2. temperatura gazelor de evacuare

3. viteza masinii

4. voltajul bateriei

5. presiunea din instalatia de A/C

 

Daca toate astea sunt OK, ai nevoie de alt ECM.

Link to comment
Share on other sites

Instalatia de climatizare ai verificat-o ? Are un senzor de presiune pe butelia de freon care e implicat in comanda ventilatorului...

Verifica ce presiune exista in sistem.

 

NU are freon in instalatie, a fost schimbata si instalatia de climatizare (radiatorul de clima) si service-ul in care am lasat masina nu dispune de aparat de umplere freon. Dar nu ar trebui sa aibe legatura, trebuie sa porneasca ventilatorul si cu clima oprita atunci cand se supraincalzeste.

 

@Devil - Te rog lasa mesaj (PM) cu mai multe info si un nr de tel in caz ca nu se rezolva la MHS.

Link to comment
Share on other sites

Ca fapt divers , au ajuns masini din bucuresti si constanta la baiatul ala din cauza diferitelor probleme , care nu au reusit sa ii dea de cap "armata de specialisti" :). pana acum pe toti care i am trimis acolo , s-au intors cu problemele rezolvate.

 

Am vrut sa dau o mana de ajutor atata tot. Din partea mea ii doresc sa isi rezolve problema cat mai repede .

Link to comment
Share on other sites

Ei, da, GT-1 se gaseste si in Bucuresti, sa stii :).

 

Cele 5 cauze ce determina ECM-ul sa comande functionarea electroventilatorului:

1. termoswitchul de pe furtul de racire ce intra in radiator (stanga jos)

2. temperatura gazelor de evacuare

3. viteza masinii

4. voltajul bateriei

5. presiunea din instalatia de A/C

 

Daca toate astea sunt OK, ai nevoie de alt ECM.

hmmm adica daca e picata vreuna din astea nu porneste?"

la el e dubios ca nu porneste nici daca temp>90 grade nici daca porneste AC

voltajul banuiesc ca e ok,masina sta pe loc deci viteza nu are treaba :)

Link to comment
Share on other sites

@Alexxx, radiatorul nu porneste daca nu ai presiune in instalatia de freon, asta ti-o spun sigur.

 

si cu ocazia asta schimba si senzor/sonda de pe rezervorul de freon... nu e scump

 

la el e dubios ca nu porneste nici daca temp>90 grade nici daca porneste AC

pai nu ii porneste ACul, neavand freon in instalatie

Link to comment
Share on other sites

1. Acul din bord functioneaza ca am facut testul in care se dau peste cap toate acele si e OK.

2. @alex230 - nu stiu daca functioneaza cand porenesc AC ca nu am instatia de climatizare incarcata. Am dat drumu la clima dar fara butonul cu fulgul de zapada (compresorul) apasat.

3. Ceva electric, daar ce? ECM este acelasi lucru cu ECU? Daca da, ma ajuta cineva sa-l identific pe realoem, ca nu-l gasesc?! Sunt curios cat costa.

4. Esti sigur ca daca nu e presurizata instalatia nu porneste ventilatorul? Pai sunt unii care nu au clima sau care merg cu clima stricata... daca e asa atunci ar trebui sa le crape motoarele ca nu porneste ventilatorul (ma gandesc si eu, daca tu esti sigur, atunci la MHS le zic ca in prima instanta sa-mi incarce instalatia cu freon).

5. @ Devil - Astept un mesaj.

 

@XXL - NU PORNESTE VENTILATORUL DE LA MOTOR (ceea ce poate duce la calarea motorului) daca nu ai presiune in instalatia de clima/freon?????????????????????????????

 

Daca chiar asa e, atunci astia de la BMW sunt niste DOBITOCI ca au proiectat masina in felul asta!

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

1. Acul din bord functioneaza ca am facut testul in care se dau peste cap toate acele si e OK.

2. @alex230 - nu stiu daca functioneaza cand porenesc AC ca nu am instatia de climatizare incarcata. Am dat drumu la clima dar fara butonul cu fulgul de zapada (compresorul) apasat.

3. Ceva electric, daar ce? ECM este acelasi lucru cu ECU? Daca da, ma ajuta cineva sa-l identific pe realoem, ca nu-l gasesc?! Sunt curios cat costa.

4. Esti sigur ca daca nu e presurizata instalatia nu porneste ventilatorul? Pai sunt unii care nu au clima sau care merg cu clima stricata... daca e asa atunci ar trebui sa le crape motoarele ca nu porneste ventilatorul (ma gandesc si eu, daca tu esti sigur, atunci la MHS le zic ca in prima instanta sa-mi incarce instalatia cu freon).

5. @ Devil - Astept un mesaj.

 

@XXL - NU PORNESTE VENTILATORUL DE LA MOTOR (ceea ce poate duce la calarea motorului) daca nu ai presiune in instalatia de clima/freon?????????????????????????????

 

Daca chiar asa e, atunci astia de la BMW sunt niste DOBITOCI ca au proiectat masina in felul asta!

 

 

Am mai gasit un senzor pe realoem...dar nu stiu ce este/ce face. Stie cineva?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT31&mospid=47656&btnr=12_0899&hg=12&fg=35

 

Piesa 7. Poate o fi asta de vina... eu am schimbat senzorul de pe furtunul de la radiator.

Link to comment
Share on other sites

Bine, Alexxx - aia de la BMW sunt dobitoci.

Du tu masina la MHS, apoi la Iasi, apoi cumpara un ECM si ne mai auzim peste vreo 2 saptamani si 2000EUR cheltuiti :D

 

PS: Da' vezi, sa vii tot fara freon, da ?

 

Suna-l pe tipul asta sa vina sa iti incarce instalatia si ne spui dupa aia ce ai rezolvat:

http://www.bmwclub.r...iul-clientului/

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Ventilatorul porneste atat la cresterea temperaturii motorului CAT SI la cresterea presiunii din instalatia de clima.

Cu alte cuvinte el trebuie sa functioneze chiar si fara freon in instalatie.

Ar insemna ca, daca pierzi vreonul, sa-ti fiarba motorul.

 

Acum cred ca deja e treaba de electrician. Si inca unul foarte meticulos si rabdator. Trebuie verificate fizic toate alimentarile si comenzile (inclusiv senzorul de temperatura - termocupla).

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.