Jump to content

Stie cineva un specialist BMW electrica/electronica?


Recommended Posts

have the same car and I have the same problem. I have a question for you. Is your car a manual or an auto? The manual has the electric fan for the radiator.

On my car I diagnozed the problem by hot wiring the fan and it came on, so that meant that the fan is ok, I did some research and called BMW as well. I found out that this car has a 4 pin dual sensor that controls the gauge and the fan, the sensor is appx $18 but its located right under the intake manifold.

asta am mai gasit pe un forum de afara.se pare ca acel senzor are treaba si cu indicatorul.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa fie en senzor temp. si pe chiulasa. Nu stiu unde e pozitionat, cautati-l, trebuie sa fie.

 

Senzorul de temp de pe chiulasa transmite doar in bord temperatura din cate stiu eu.

Este vorba de piesa 3: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT31&mospid=47656&btnr=11_2169&hg=11&fg=15

Se poate sa fie acest senzor de vina.

Edited by BRANDEX
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca ECU preia informatia cu privire la temperatura motorului de la mai multi senzori si ia decizia daca porneste ventilatorul sau nu,in f-tie de cum a fost programat...daca senzorul care transmite informatia in bord,o transmite si la ECU,atunci e clar ECU vede doar 90 grade oricand,cel putin de la un senzor...iar asta ar fi o cauza pt. care nu se porneste ventilatorul...
Link to comment
Share on other sites

Intrebare, intrebatoare, AERISIREA a fost facuta corect?

 

Incearca te rog cu unul din zecii de "testari" care au venit la domiciliu sa porneasca "fan-ul" din GT1, ISTA, etc... poate nu ai contact la masa corect.

 

Ce treaba are aerisirea cu ventilatorul?

 

Mai mult ca sigur, senzorul de pe chiulasa e defect si indica doar 90 de grade, si probabil ECU nu transmite la ventilator ca temperatura este prea mare. In mod normal, sonda de pe radiator (sau furtun, nu stiu exact unde este pozitionata la M54) ar trebui sa transmita la releu si apoi acesta sa porneasca ventilatorul. Pe ventilator este un modul, nu releu. Ar trebui sa verifici si releul de la ventilator ( ar trebui sa fie un Bosch de 30A ).

Link to comment
Share on other sites

In primul rand va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

 

@ Paul - Este vorba de masina mea personala. Seria: WBAAT31070FV40662

@ Robert TAU - Aerisirea s-a efectuat corect (in cele din urma). Cei cu diagnoze nu au gasit meniu pentru pornirea fan-ului manual! Nu aveau diagnoze dedicate BMW! Acum ca o duc la MHS sper sa-mi spuna exact ce are. Cu mai multe telefoane date am reusit sa modific programarea de la MHS din Miercuri in Luni iar Miercuri am facut progr si la Bavaria in caz ca nu rezolva MHS.

@Severus_phantom - Foarte buna observatia, exact asta ma gandeam si eu. TREBUIE sa fie un senzor care are legatura si cu ceasul din bord pentru ca mie nu-mi porneste ventilatorul si in PLUS TEMPERATURA URCA IN CONTINUARE CHIAR DACA ACUL SE OPRESTE LA 90 grade (fapt detectat pe tester)!

@alex230 - Daca e un senzor care comanda atat acul din bord cat si fan-ul atunci ALA E, dar nu am mai gasit aceasta info NICAIERI! Cred ca in citatul tau persoana respectiva are alt tip de masina. Nu am gasit nicaieri la BMW asa ceva: "I found out that this car has a 4 pin dual sensor that controls the gauge and the fan, the sensor is appx $18 but its located right under the intake manifold"".

Unde ar fi asa ceva pe realoem?

 

Ce treaba are aerisirea cu ventilatorul?

 

Mai mult ca sigur, senzorul de pe chiulasa e defect si indica doar 90 de grade, si probabil ECU nu transmite la ventilator ca temperatura este prea mare. In mod normal, sonda de pe radiator (sau furtun, nu stiu exact unde este pozitionata la M54) ar trebui sa transmita la releu si apoi acesta sa porneasca ventilatorul. Pe ventilator este un modul, nu releu. Ar trebui sa verifici si releul de la ventilator ( ar trebui sa fie un Bosch de 30A ).

 

Sper sa nu fie asta; Este extrem de greu sa se ajunga la el! Ar trebui sa-l dea ca eroare. Diagnozele de pana acum au gasit ZERO ERORI. Dar nu erau diagnoze dedicate BMW...

Link to comment
Share on other sites

Se da admisia jos. Sau poate reusesc sa ajunga la el pe sub masina. Nu cred ca-ti apare ca eroare. Acela este senzorul care transmite temperatura in bord. Este in jur de 25 LEI aftermarket si 50 LEI original din cate stiu eu. Edited by BRANDEX
Link to comment
Share on other sites

asta

 

Stiu asta, dar ce legatura are pornirea vetilatorului cu indicarea eronata a temperaturii din bord? El are sonda care porneste ventilatorul la 91/99 grade, la el odata ce senzorul de pe chiulasa transmite doar 90 grade, informatia nu pleaca spre ventilator sa porneasca ca nu a atins temperatura de 91 de grade si ventilatorul nu porneste.

Plus ca pe orice tester, cate de praf este el, apare orice circuit intreupt (de o siguranta), pe cand sonda de temperatura nu o vedenu o vede.

Link to comment
Share on other sites

asta

Schema pusa de tine nu se refera la ventilatorul de racire al radiatorului, ci la un ventilator care se poate instala in e-box, adica in incinta in care se afla ECU :).

 

Singura sonda de temperatura de care tine cont ECU pentru pornirea ventilatorului este cea de la intrarea apei in radiator. Cea pe care initiatorul spune ca a schimbat-o deja. Alte sonde de apa sau ulei au alt rol - calcul injectie, afisare temperatura in bord, stabilire turatie de ralanti, etc.

 

Indicatorul de temperatura in bord nu este liniar. El sta pe mijloc pentru toata gama de temperaturi de functionare normala a motorului - adica intre 75 si 113 grade. Asta doar ca sa nu se ingrijoreze posesorii si sa se intrebe de ce nu le sta acul pe centru :) .

 

Functionarea ventilatorului nu are legatura nici cu temperatura gazelor de evacuare.

 

ECU reduce turatia ventilatorului pe masura ce viteza masinii creste.

Link to comment
Share on other sites

Alex, cand se incinge apa si sare de 90grade, furtunul ce iese din radiator ( cel din stanga cum stai cu fata la masina) este fierbinte sau rece? Te rog verifica asta ca daca ala este rece si termostatul este blocat pe inchis nu o sa porneasca niciodata ventilatorul.

e fierbinte ca l-am intrebat si eu :)

Link to comment
Share on other sites

@ ROBERT_TAU

 

 

Initial furtunul respectiv era rece, dar dupa ce s-a efectuat riguros aerisirea acum este fierbinte. Termostatul am inteles ca lucreaza. Adica peste 90 grade, termostatul deschide, pentru ca pe tester la un momentdat de la ~95 grade temp incepe sa stationeze si/sau sa scada cateva grade, dupa care, in lipsa ventilatorului incepe sa creasca iar, trecand de 100. Aceste aspecte au fost interpretate de catre mecanicii care au lucrat la masina ca fiind dovada ca termostatul functioneaza in parametrii.

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Alex, roaga-i pe mecanici sa verifice minutios sigurantele masinii. Am avut si eu aceste simptome la masina din semnatura, pe scurt am avut un accident si pe langa problemele de tinichigerie mi s-au smuls niste fire ce faceau masa pe caroserie, am inlocuit instalatia electrica de la motor care era avariata, s-au facut lipiturile ca la carte sa nu oxideze ulterior si la sfarsitul lucrarii nu pornea ventilatorul. A durat inca o saptamana pana sa se gaseasca solutia: 3 sigurante arse in tabloul situat sub torpedou.
Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 chestii pe care as vrea sa le lamuresc.

 

1. Mai sus cineva a dat copy-paste de pe un alt forum unde scrie ca in functie de temperatura, ECU trimite un voltaj mai mic pe fir si atunci ventilatorul porneste si in functie de variatia tensiunii isi modifica sau nu turatia. Dar pe alte forumuri scrie ca ECU comanda ventilatorul prin impulsuri. Care varianta o fi cea reala?

 

 

2. Am gasit peste tot ca daca se scoate mufa de la senzorul de pe furtun, ventilatorul trebuie sa se porenasca pe viteza maxima. La mine acest lucru nu se intampla (am incercat si cu un strap pe mufa). Asta poate insemna totusi ca ECU e de vina, sau ca pe undeva circuitul este intrerupt, nu?

 

La ce temperatura ajunge apa? Sare de 110 grade?

Mi-a fost frica sa o las pana la 110 grade. Cel mai mult am lasat pana la 106-107 grade si am oprit!

 

Alex, roaga-i pe mecanici sa verifice minutios sigurantele masinii. Am avut si eu aceste simptome la masina din semnatura, pe scurt am avut un accident si pe langa problemele de tinichigerie mi s-au smuls niste fire ce faceau masa pe caroserie, am inlocuit instalatia electrica de la motor care era avariata, s-au facut lipiturile ca la carte sa nu oxideze ulterior si la sfarsitul lucrarii nu pornea ventilatorul. A durat inca o saptamana pana sa se gaseasca solutia: 3 sigurante arse in tabloul situat sub torpedou.

S-au verificat toate sigurantele de catre un electrician si am inteles ca sunt toate OK.

 

Am gasit pe net info ca ar exista 2 sigurante (F75 si inca una) IN SPATELE panoului de sigurante iar F75 este cea pentru Cooling FAN. Dar baietii vorbeau de E39. O exista si la e46 asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Mi-a fost frica sa o las pana la 110 grade. Cel mai mult am lasat pana la 106-107 grade si am oprit!

aa, pai las-o sa se duca si mai sus, pana la 110 grade... ventilatorul nu porneste la 105 grade FIX (cum iti arata testerul), poate are si el variatiile lui pe valorile masurate de senzori

Link to comment
Share on other sites

poti incerca, nu e mare problema... si ca sa nu faci poc! la vreun furtun, desfa busonul de la radiator... insa grija mare ca atunci cand vei reduce turatia, apa va incerca sa iasa afara

 

zeronoo pomenea ceva despre sigurantele de la DME

am un feeling ca nu au verificat F3 din compartimentul motor (DME Box) :)

F3_Efan_box.pdf

Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 chestii pe care as vrea sa le lamuresc.

 

1. Mai sus cineva a dat copy-paste de pe un alt forum unde scrie ca in functie de temperatura, ECU trimite un voltaj mai mic pe fir si atunci ventilatorul porneste si in functie de variatia tensiunii isi modifica sau nu turatia. Dar pe alte forumuri scrie ca ECU comanda ventilatorul prin impulsuri. Care varianta o fi cea reala?

 

 

Ambele variante sunt corecte- ECU da un voltaj mai mic sau mai mare catre ECM-ul ventilatorului ,dar il da sub forma de impulsuri - din ce am reusit eu sa masor ,cel putin la mine oscileaza undeva intre 0.8 - 1.5V pe firul de semnal.

Eu sunt aprope sigur ca in cazul meu , e de vina senzorul de presiune de pe butelia de freon .

Link to comment
Share on other sites

Dar ce temperatura are motorul cand se duce acul spre rosu?? Cand e la rosu de exemplu, cat e? Mie peste 100 grade mi se pare deja ca ceva nu este in regula...

 

Ce zice paul e corect, la e46 termostatul deschide la cat zice ECU in functie de ce parametri urmareste el, nu deschide la o temperatura anume.

In anumite regimuri de mers prefera sa tina mai sus temperatura pentru eficienta.

In bord acul o sa iti stea la mijloc, sa nu te apuce pandaliile cand vezi variatii mari tot timpul..

 

NU cred ca o sa reusesti sa pornesti asa ventilatorul auxiliar de AC.(numai din cauza ca vascul nu face fata) daca restul sistemul de racire functioneaza cum trebuie ala porneste sa ajute vascul in cazuri extreme.. gen bara la bara cu temperaturi de 40 de grade la umbra..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.