Jump to content

Stie cineva un specialist BMW electrica/electronica?


Recommended Posts

@Domi la mine nu e cu vasc si ventilator auxiliar. Este vorba de un singur ventilator, comandat electronic de catre DME in functie de mai multi parametrii. Vasc este la modelele mai vechi.

 

Asadar Domi si Beldiman - Multumesc pentru incercarea de a ajuta insa la m ine este ALT sistem. NU ARE VASCOCUPLAJ

 

@XXL - Misterul F 3 este lamurit in pagina 3! NU are legatura cu electroventilatorul. Eu vorbeam de F75 (daca e si la e46)

Astept un raspuns de la Paul.

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 chestii pe care as vrea sa le lamuresc.

 

1. Mai sus cineva a dat copy-paste de pe un alt forum unde scrie ca in functie de temperatura, ECU trimite un voltaj mai mic pe fir si atunci ventilatorul porneste si in functie de variatia tensiunii isi modifica sau nu turatia. Dar pe alte forumuri scrie ca ECU comanda ventilatorul prin impulsuri. Care varianta o fi cea reala?

 

 

2. Am gasit peste tot ca daca se scoate mufa de la senzorul de pe furtun, ventilatorul trebuie sa se porenasca pe viteza maxima. La mine acest lucru nu se intampla (am incercat si cu un strap pe mufa). Asta poate insemna totusi ca ECU e de vina, sau ca pe undeva circuitul este intrerupt, nu?

 

Mi-a fost frica sa o las pana la 110 grade. Cel mai mult am lasat pana la 106-107 grade si am oprit!

 

 

S-au verificat toate sigurantele de catre un electrician si am inteles ca sunt toate OK.

 

Am gasit pe net info ca ar exista 2 sigurante (F75 si inca una) IN SPATELE panoului de sigurante iar F75 este cea pentru Cooling FAN. Dar baietii vorbeau de E39. O exista si la e46 asa ceva?

 

 

 

@Beldiman - O sa-l verifice pe tester la MHS Luni.

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

salut. deasupra sigurantelor care le vezi in torpedou, mai exista un rand de sigurante mai mari (peste 50 A) care au alta forma. se afla sub grilajul acela negru sub forma de radiator (deasupra de sigurantele masinii). se da torpedoul jos pentru a ajunge mai usor la ele. poti sa incerci sa le verifici si pe acelea. din pacate nu am WDS la lucru ca sa ma uit sa-ti zic exact daca te impacteaza direct vreo siguranta de acolo.

o alta idee ar fi sa verifici toate firele de masa de la senzori si ventilator. adica sa verifici daca chiar sunt conectate la masa. s-ar putea dupa reparatie sa-ti fi vopsit suruburile pe care sunt legate masele respective. de obicei tendinta e sa se verifice voltajul de pe plusuri dar nu si masa.

daca aveai drum in TM rezolvam noi problema.

Cand incerci sa-i dai drumu la cooling fan din DIS nu-ti da nici o eroare ?

Link to comment
Share on other sites

OK te rog sa imi confirmi.. deci spui ca nu ai vasc ci numai un ventilator electric. Cel de AC, auxiliar, din fata ventilatorului il mai ai ? ti-a facut cineva fan delete upgrade inseamna.

 

Din cate stiu doar pe Z4 cu motoare M54 a fost inlocuit de un ventilator electric. E singura exceptie .

In rest nu sunt motoare BMW fara vasc de prin anii 90, am impresia ca si ceva e36 316i fara AC erau cu ventilator electric si cam atat.

 

Cred ca 90 % din cei care citesc topicul tau se gandesc fixc la ventilatorul auxiliar de AC., care e electric intradevar.

 

Normal cand se face upgrade-ul asta se adauga o termocupla care il comanda.

 

Vrei sa spui ca nu ai nici ventlatorul auxiliar de AC ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Doamne, deci cu tine nu se poate ajunge la nimic intr-o discutie, o tii pe a ta si atat. Nu vrei sa intelegi ca M54 are ventilator electric? Unele sunt cu vasc, altele doar cu ventilator. Eu am avut si 325i si 330xi doar cu ventilator electric, fara auxiliar fara nimic.

 

Uita-te mai bine pe realoem.

Link to comment
Share on other sites

Este cum spune WLF. Domi, crede-ma ca nu exista vasc. Hai sa nu mai poluam topicul ca devine greu de citit pentru cineva care poate chiar are o info, insa cand vede pagini intregi mi-e ca n-o sa mai aibe rabdare!

 

@Robytza - Chiar m-ar ajuta daca as stii ca una din sigurantele alea are leg cu cooling FAN. Sa nu dau jos torpedoul degeaba. Plus ca este greu sa ajung la masina... este intr-un service in Bucurestii Noi. Nu au activat cooling FAN din DIS ca NU AU GASIT OPTIUNEA ASTA PE DIAGNOZELE LOR! :frantics:

 

Thx!

 

PS: Chiar rog un moderator sa stearga posturile legate de vasc!

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

La accident nu ti s-a spart mufa de la ventilator, ma refer la cea de la instalatia de pe masina?

 

Fulia de la pompa servo a fost intreaga? Mie de la fulia de pompa servo mi s-a dus si pompa de apa, a trebuit schimbata.

Link to comment
Share on other sites

Mufa a scapat intreaga; nu a ajuns pana la pompa de apa! Masina a fost reparata in totalitate dupa accident si singura problema care ma impiedica sa o aduc in parcare este aceasta problema cu ventilatorul... ca fierbe motorul! :( Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Eu spun ce informatie am, ce te ataci asa.

Daca stii exceptii foarte bine.

Eu cred ca 90 % din cei care au citit despre problema, mai ales ca ii tot dadeau cu AC-ul credeua ca vorbeste de ventilatorul auxiliar. m-am uitat si in realoem,d ar nu pot sa vad toate M54 facute vreodata, ca imi i-a cativa ani..

 

 

 

 

Dar ce am vazut la compact e46 de europa aveau toate

 

 

 

"The E85 cooling system is similar to the E46 with the exception of the following changes:

Cooling module (viscous fan eliminated)

Air-controlled IHKA system (water valves eliminated)

Use of Electric Power Steering (power steering cooler eliminated)"

 

Poate o fi vreo editie specialad e climat torid sau a facut cineva upgrade, cum s-a intamplat de multe ori.

Link to comment
Share on other sites

Pe ce parte ai lovit-o? La pasager? In ce am vazut eu la alta masina, vasul de expansiune a dat in fulia de la pompa servo, a spart-o, si probabil cureaua a fortat pompa de apa si a dezechilibrat-o.

 

Eu spun ce informatie am, ce te ataci asa.

Daca stii exceptii foarte bine.

Eu cred ca 90 % din cei care au citit despre problema, mai ales ca ii tot dadeau cu AC-ul credeua ca vorbeste de ventilatorul auxiliar. m-am uitat si in realoem,d ar nu pot sa vad toate M54 facute vreodata, ca imi i-a cativa ani..

 

Eu nu ma atac, tu vad ca in continuare nu vrei sa intelegi ca nu e nici o exceptie, este de fapt o regula.

 

 

Dar ce am vazut la compact e46 de europa aveau toate

 

 

Arata-mi unul singur cu vasc.

Link to comment
Share on other sites

uite aici o lista cat china

 

http://www.realoem.c...eur=1&details=1

 

In plus ai linkul catre cealalta documentatie care am postat-o.

Poti sa mergi pe 5 forumuri de europa si de state cu probleme la M54 legate de vasc.

Probabil ca ai si tu dreptate si cele cu ventilator simplu nu sunt rare, dar nu sunt toate oricum.

 

Dar e alta discutie.

 

 

Poate daca spunea din start ca are modelul special cu ventilator electric si fara cel auxiliar de AC nu ne mai bateam capul atat.

Mie nu mi s-a parut de loc de la sine inteles despre ce ventilator vorbeste.

Sper sa gasesti o solutie Alexx, dar daca erai mai clar de la inceput.."am masina X, anul Y cu .. zzzz:" ..

scuze de off-topic

 

 

 

 

 

 

.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Toate E46 care ai pus tu link, au si cooling unit cu ventilator. Deci de unde stii care are ce?

 

Pai tocmai asta am si spus, unele sunt cu vasc, altele doar cu ventilator, ce dracu e asa greu de inteles, nu este nici o exceptie sau vreun caz extraordinar. A lui Alex este cu ventilator, nu i-a facut nimeni vreun fan delete sau altceva. Cum dracu sa fie model special? :)

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Poate daca spunea din start ca are modelul special cu ventilator electric si fara cel auxiliar de AC nu ne mai bateam capul atat.

Mie nu mi s-a parut de loc de la sine inteles despre ce ventilator vorbeste.

@DOMI, cred ca se intelegea din tot ce a postat el, dar si din ce au postat ceilalti... simpul fapt ca s-a discutat despre influenta senzorului de presiune freon, ar fi trebuit sa iti spuna ca e vorba de un singur ventilator, si anume electric... :)

 

acum hai sa lasam topicul curat, ca sa se mai inteleaga totusi ceva din el... :excl:

Link to comment
Share on other sites

Domi, o data pentru totdeauna, oricine se uita aici si are E46 pe benzina, ORCINE, stia ca e vorba de un singur ventilator, pentru ca majoritatea au ventilator si nu vasc. Fa un sondaj sa vezi in ce masura covarsitoare, toti au pe E46 electroventilatoare, nu sunt modele speciale sau alte exceptii, pur si simplu asa sunt. Incheiem aberatia asta de discutie?

 

Unele modele cu cutie automata au si vasc.

http://www.realoem.c...179&hg=11&fg=35

 

Pai si a contestat cineva ca nu sunt si cu vasc? A contestat ca nu sunt cu ventilator. :)

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Eu zic asa:

- ventilatorul nu porneste pentru ca nu are motiv - temperatura nu a ajuns la 109-110 grade, intervalul maxim peste care temperatura devine periculoada pentru motor

- ca urmare, acul din bord functioneaza corect

- daca Alex presurizeaza instalatia de climatizare, ventilatorul o sa porneasca

 

Altfel spus, totul functioneaza corect, ne facem griji degeaba :).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.