Jump to content

Stie cineva un specialist BMW electrica/electronica?


Recommended Posts

Eu zic asa:

- ventilatorul nu porneste pentru ca nu are motiv - temperatura nu a ajuns la 109-110 grade, intervalul maxim peste care temperatura devine periculoada pentru motor

- ca urmare, acul din bord functioneaza corect

- daca Alex presurizeaza instalatia de climatizare, ventilatorul o sa porneasca

 

Altfel spus, totul functioneaza corect, ne facem griji degeaba :).

+1

Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

 

Pentru BOGDAN si Mishoo.

 

Nu ne facem griji degeaba! Modul in care am descoperit ca nu merge ventilatorul a fost unul.... brutal. La service mi-au urcat masina pe elevator cu motorul pornit (si nimeni in masina) si au ridicat-o sa vada daca sunt scurgeri pe la radiator si sa inspecteze lucrarea facuta (au fost schimbate mai multe piese). Si a fiert motorul (a mers pe rosu ~10 minute). Din radiator se auzea ca popcorn in cuptorul microunde!

ATUNCI ACUL ERA PE ROSU (cu becul rosu aprins, deasemenea). ABIA DUPA ce s-a racit si s-au mai facut tot felul de testari acul nu a mai urcat peste 90 (chiar daca pe tester se duce mau sus)

 

Asadar NU NE FACEM griji degeaba!

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Asta-i altceva... nu ne-ai zis ca acul poate trece si de jumatate.

Eu zic sa incerci sa mai elimini macar una dintre cauze, oricat de probabila sau improbabila ar fi: presurizeaza sistemul de climatizare si zi-ne ce se intampla.

 

PS: ziceai ca EV-ul l-ai inlocuit, chiar cu unul OEM nou - deci sigur e OK ?

 

* ev = electroventilatorul

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

@Alexxx daca ai un laptop putem sa instalam INPA sau bmwscanner pe el,desi ma mir cum naiba nu au gasit aia in DIS cum sa activeze ventilatorul

OK, te sun maine!

 

sistemul va fi presurizat, revin cu info! Nu stiu ce este EV dar TOT ce am inlocuit la masina a fost original O E M.

Link to comment
Share on other sites

:thumbsup:

 

@Alexxx, dar chiar nu ai gasit pe nimeni cu un prapadit de soft compatibil BMW ? gen DIS/GT1, INPA, BMWScanner, etc... :poke:

XXL - Am considerat ca e o problema care nu se poate rezolva doar cu tester. De exemplu daca activez ventilatorul din tester, aflu ca este bun (nu este ars modulul de pe el), dar nu aflu si de ce nu merge comanda de la ECU meu. + ca au mai fost 2 diagnoze care intr-adevar, nu au gasit cum se activeaza EV, dar au citit erori, temperatura motor, etc si pe testerele repective nu aparea nimic aiurea. Asta m-a facut sa o duc la MHS... si tot asta sa denumesc si topicul in acest fel. Si anume diagnozele BMW (alea ORIGINALE BMW, de costa ~12.000 EUR bucata), pot vedea coduri pe care alte diagnoze de le au "o multime" nu le vad.

Pe langa inginerii cu tester chemati/platiti de service-ul unde se afla masina am incercat si eu sa chem pe cineva de pe forum cu tester si cerea 200 RON pentru o testare (nu ma intrebati cine ca nu dau nume).

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Schema pusa de tine nu se refera la ventilatorul de racire al radiatorului, ci la un ventilator care se poate instala in e-box, adica in incinta in care se afla ECU :).

 

ai dreptate, ma uitam aiurea...

 

@alexxx eventual verifica punctul de masa, mai ales daca ai avut accident

Link to comment
Share on other sites

Din ceea ce vad in prima diagrama nu este decat O SINGURA siguranta care are legatura cu tot ce inseamna cooling, respectiv 37 (care e OK, ca am verificat-o)

 

Vis a vis de masa, acea placa cu toate firele de la masa a fost afectata in accident in sensul ca s-a smuls in singur fir de pe ea, insa a fost cositorit si lipit la loc, dupa care au fost verificate toate firele si sunt OK.

 

Multumesc,

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Ai idee totusi cand devine periculos? De exemplu in mod normal acul la 110 grade sare de jumatate?

Pana la 113 grade e safe.

 

Indicatia acului nu este liniara, adica la 90 de grade sa stea pe centru si la 95 putin mai la dreapta :) .

 

Dupa cum am zis si mai sus, in WDS apare ca acul sta fix pe centru pentru intreaga gama de temperaturi cuprinsa intre 75 si 113 grade celsius.

 

Probabil ca s-a luat aceasta masura deoarece temperatura de functionare a motorului nu este constanta, ci este modificata de ECU in functie de anumiti parametri. Daca acul ala ar arata temperatura fidel si nu ar sta fix pe centru, s-ar panica toti soferii care nu cunosc principiul de functionare.

 

Referitor la treaba cu vascocuplajul, @Alexxx a postat si VIN-ul masinii, asa ca este usor de verificat ca masina are doar ventilator electric.

 

Referitor la cum este comandat ventilatorul, toti stim doar ce am citit in WDS sau in celelalte cateva manuale si indrumare care circula pe net :) .

 

Adica stim DOAR ca modulul de comanda montat pe ventilator regleaza turatia ventilatorului prin modificarea factorului de umplere al tensiunii de iesire.

Nu stim insa ce semnal primeste modulul de la ECU. Adica daca primeste tot un semnal cu factor de umplere variabil, sau primeste o comanda liniara cu o tensiune care variaza intre anumite praguri sau daca primeste un semnal cu frecventa variabila.

Acest lucru nu este trecut in manualele uzuale si am vazut ca nimeni nu se poate pronunta. Aici ar fi nevoie de parerea unuia care cunoaste temeinic sistemul, nu ca noi, doar din auzite de pe net si din rasfoit cateva PDF-uri :).

 

Oricum, un aparat de masura analogic nu este tocmai potrivit. Mai adecvat ar fi un osciloscop in acest caz.

 

Ce nu se mai stie sigur, este daca la modelul cu un singur ventilator ECU chiar nu porneste ventilatorul daca nu are presiune in instalatia de aer conditionat.

 

Toti cei care am citit in WDS am aflat ca la sistemul cu 2 ventilatoare, cel de la aer este pornit intr-adevar doar daca avem presiune de freon. Dar WDS nu este prea explicit in ceea ce priveste functionarea sistemului cu un singur ventilator. Asa ca bajbaim si noi :) .

 

Incearca asa:

Activeaza ventilatorul din INPA. Daca functioneaza, este clar ca lantul ECU - modul comanda - ventilator functioneaza si nu are sens sa mai pierzi timp cu el.

Daca nu functioneaza, verifica daca modulul de comanda (cel situat pe ventilator) primeste plus si minus ferm.

 

Daca primeste alimentare, masoara cu un osciloscop daca ai vreun semnal pe firul de comanda in momentul in care activezi ventilatorul din INPA.

Daca nu ai semnal, treaba este de la ECU. Daca ai semnal, problema este de la modul sau chiar de la ventilator.

 

Revenind, daca poti porni ventilatorul din INPA trebuie sa citesti in INPA ce temperatura indica senzorul de la intrarea in radiator. Daca acesta indica o temperatura prea mica, el este de vina.

Daca temperatura este corecta, este foarte probabil ca sa ai nevoie intr-adevar de presiune in circuitul de freon. Ceea ce mi se pare cam anapoda, sa nu mai poti merge cu masina daca pierzi freonul.

 

Daca tot nu merge, cea mai nefericita situatie ar fi sa fie ECU defect.

Link to comment
Share on other sites

Pot sa va spun sigur ca ventilatorul porneste si fara freon in instalatie. Stiu sigur ca deoarece eu mi-am schimbat aeroterma la masina iar dupa ce am montat noua aeroterma am ramas fara freon in instalatie. Asta se intampla toamna si am zis ca nu ma agit sa pun freon pana in primavara. Intre timp in martie am vandut masina iar noul proprietar nu a pus nici el freon pana nu a dat caldura.

Am mers cateva luni fara freon in instalatie si nu am avut nici o problema. Si am prins si temperaturi de 20 si trafic bara la bara dar ventilatorul a pornit.

Insa masina in cauza a fost un 318i, posibil la 325 sa fie altfel managementul motorului. Dar nu mi se pare normal ca daca se fisureaza vreo conducta de la compresorul clima sau radiator clima, motorul sa se supraincalzeasca din cauza ca ventilatorul nu porneste. Daca e asa, no offense dar domnii ingineri de la BMW AG nu cred ca au facut bine ca au procedat asa.

Link to comment
Share on other sites

Pai daca la tine a pornit ventilatorul si fara presiune in instalatie, inseamna ca asa e.

Era totusi mai simplu pentru Alexxx ca acesta sa fie defectul :) .

 

Sau poate masina nu are nimic. Prima data este posibil sa i se fi supraincazlit ca n-a fost bine aerisita. Se pare ca prima supraincalzire s-a produs in timp de testa masina dupa o reparatie la sistemul de racire.

Si dupa aceea este posibil sa nu mai fi avut curaj sa lase motorul sa ajunga pana la temperatura la care ECU porneste ventilatorul.

Link to comment
Share on other sites

Scoate-i mufa de la senzorul de temperatura care se afla pe chilasa ( piesa 3 din http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT31&mospid=47656&btnr=11_2169&hg=11&fg=15 ). Daca ai posibiliatea sa scoti mufa aceasta, ECU ar trebui sa intre in panica pt ca nu vede temperatura motorului si atunci ar trebui sa porneasca ventilatorul in maxim si sa duca acul pe rosu de la temperatura motorului din bord...asa ceva am patit eu la fostul 525d/2002 cand am scos aceea mufa atunci cand motorul era usor caldut si afara era 25 de grade: am scos mufa si cand am pus contactul, acul din bord s-a dus instant pe max rosu, a pornit ventilatorul in maxim si mi s-a activat si PRE HAITING, adica mi-au tinut aprinse bujiile de parca porneam motorul la -30 de grade.
Link to comment
Share on other sites

Chiar daca nu ar fi fost bine aerisita, ventilatorul nu trebuia sa porneasca odata ce temperatura a crescut ?

 

Poate ca furtunul a fost gol, degeaba sa supraincalzit motorul, daca instalatia a fost partial goala ce sa mai citeasca bietul senzor?

Link to comment
Share on other sites

@BeMWeistul : Patania ta nu are nicio legatura cu masina din acest topic. Nu pe toate masinile functioneaza la fel diversele sisteme.

Mai mult, daca ai fi citit topicul ai fi vazut ca ECU nu tine cont de acel senzor cand comanda electroventilatorul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.