Jump to content

Stie cineva un specialist BMW electrica/electronica?


Recommended Posts

n-are nimic daca l-a alimentat direct cu conditia sa-l fi alimentat la motor(al EV-ului), nu la modul... caz in care ramane suspiciunea modulului defect.

 

eu zic ca n-are nimic EV-ul, banuiesc ca nu l-ai incins suficient, incarca-i instalatia cu freon, porneste clima si va porni si electroventilatorul ;)

Link to comment
Share on other sites

@ RAzvan_alfa - Asta se intampla numai la masinile cu vasc.

@Mishoo - Pe amandoua le-au alimentat pe direct

@Robytza - Am facut testul cu caldura, termostatul dschide, apa circula, incepe sa bage caldura foarte multa in masina (simptomele descrise de tine erau cand nu era facuta aerisirea)

@Paul - Nu stiu exact unde au alimentat, in invalmasala aia, nu am putut sa fi atent la tot ce se intampla (era un mecanic gen... DORELE...)

@Rhaziel - A fost incins pana la 106-107 gr - NU ARE voie sa nu porneasca. Dar daca ar fi asa as fi cel mai fericit

 

Nu stie nimeni daca e sau nu nenorocirea aia de siguranta (de 50 amp)? Ca maina e la ~15 KM...

Link to comment
Share on other sites

Pentru ev-ul de E46 nu exista decat siguranta 37, care e de 50A.

PS: Fir-ar mama ei de lene, daca stai cu fundul pe fotoliu nu o sa se rezolve problema singura. Eu tind sa cred ca masina nu are nimic, daca ai umple circuitul cu freon s-ar lamuri misterul imediat - nici nu e nevoie sa lasi motorul sa se incalzeasca.

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

@Bogdan : Tu nu ai citit ce a zis Calin mai sus? Si anume ca a avut o masina similara si ventilatorul functiona desi nu avea freon in instalatie? :unsure:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/104951-stie-cineva-un-specialist-bmw-electricaelectronica/page__st__120__p__1488558#entry1488558

Deci asta e un drum inchis, nu de la freon e problema.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ev-ul de E46 nu exista decat siguranta 37, care e de 50A.PS: Fir-ar mama ei de lene, daca stai cu fundul pe fotoliu nu o sa se rezolve problema singura. Eu tind sa cred ca masina nu are nimic, daca ai umple circuitul cu freon s-ar lamuri misterul imediat - nici nu e nevoie sa lasi motorul sa se incalzeasca.

 

 

Atunci inseamna ca asta e pentru alt model de BMW...

The power output stage receives power from a 50 amp fuse (located in glove box above the fuse bracket).

 

Tot tu ai postat! :)

 

Am hotarat sa nu fac nimic pana luni cand o voi duce la MHS (unde se va umple si inslatia cu freon). Service-ul unde este acum masina este de acord sa achite atat costurile platformei cat si interventia de la MHS.

Service-ul este unul cu reclama pe forum si dupa ce se va rezolva cu masina, voi scrie un review!

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

@ RAzvan_alfa - Asta se intampla numai la masinile cu vasc.

 

Nu neaparat, ti-am zis si eu, din felul in care sunt asezate, la un accident frontal, vasul de expansiune vine direct in fulia de la pompa servo care se sparge (am patit asta la doua masini), si atunci cureaua e posibil sa forteze axul pompei de apa, la una din masini a trebuit sa schimb pompa de apa pentru ca se simtea si la mana cand invarteai de fulie ca nu se mai invarte rotund. Ma rog, acum zici ca nu e cazul la tine ca nu s-a intamplat asa ceva, dar exista posibilitatea in special la motoarele cu 6 cilindrii care sunt relativ aproape de radiator.

 

Si nici n-a fost un accident atat de grav, ca si cum ai da in fundul cuiva, nu stiu cat de grav a fost la tine.

 

http://img148.imageshack.us/img148/1175/img0143rc.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

@Bogdan : Tu nu ai citit ce a zis Calin mai sus? Si anume ca a avut o masina similara si ventilatorul functiona desi nu avea freon in instalatie? :unsure:

http://www.bmwclub.r...58#entry1488558

Deci asta e un drum inchis, nu de la freon e problema.

 

Am inteles asta, spuneam doar ca e o modalitate simpla sa verifice 2 lucruri simultan:

- ca modulul de comanda al ventilatorului functioneaza

- ca DME-ul nu a fost afectat (primeste informatii de la IHKA si trimite comenzi catre electroventilator)

 

 

Atunci inseamna ca asta e pentru alt model de BMW...

The power output stage receives power from a 50 amp fuse (located in glove box above the fuse bracket).

 

Tot tu ai postat! :)

 

Fuse bracket poate ca nu e acelasi lucru cu fuse box. Deasupra cutiei de sigurante nu se afla decat o alta simpla cutie de conexiuni (X428).

Link to comment
Share on other sites

Am inteles asta, spuneam doar ca e o modalitate simpla sa verifice 2 lucruri simultan:

- ca modulul de comanda al ventilatorului functioneaza

- ca DME-ul nu a fost afectat (primeste informatii de la IHKA si trimite comenzi catre electroventilator)

E o eroare de logica pe undeva.

Cum crezi ca poti sa testezi daca are ceva DME sau modulul de comanda, atata vreme cat trebuie sa comande ventilatorul indiferent de presiunea freonului?

Link to comment
Share on other sites

Au sunat de la MHS si au spus ca este electroventilatorul defect (desi este nou BMW OEM) si ca sa comand altul. Ideea este ca nu se poate aduce decat peste 5 zile pe comanda atat la MHS cat si la service unde am reapart-o!

 

Are cineva idee de un magazin in Buc unde pot sa gasesc ventilatorul? Chiar si after market?

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Ar fi indicat sa nu folosesti unul aftermarket gen TYC, ca te trezesti cu motorul fiert cand ti-e lumea mai draga. Daca e sa iei altul, ia un BOSCH, e pana in 1000 lei daca stii unde sa cauti.

Sau daca platesc asigurarile, ia tot BOSCH de la AB cu 1800 lei :).

 

Am unele suspiciuni asupra verdictului dat de MHS, e prea de tot ca un produs de genul asta sa iasa pe poarta fabricii fara un control de calitate, teste etc.

Doar daca poate a patit ceva in procedurile de test facute de Dorel.

 

Ma gandeam si la altceva: Paul zice asa

La maxim, cand factorul de umplere este de 95%, tensiunea indicata ar trebui sa fie apropiata de 12V.

 

Putem aplica si reciproca, in sensul in care daca e alimentat la 12V, factorul de umplere e >95% ? Daca reciproca e valabila, se aplica specificatiile MS43:

At a sensing ratio of between 90- 95% the fan is running at maximum speed. Below 10% or above 95% the fan is stationary.

explicand astfel de ce ventilatorul nu porneste nici alimentat direct.

Link to comment
Share on other sites

Testul pe care l-au facut ei consta in urmatoarle:

 

1. Au pus freon si au pornit motorul. Au apasat pe fulg si nu a plecat.

 

2. Au pus diagnoza GT2 si au dat comanda la ventilator si nu a plecat

 

3. Au luat un alt ventilator (de pe alta masina, cred) si fiind instalatia cu freon OK, au apasat din nou pe fulg si a pornit si compresorul si ventilatorul.

 

Concluzia lor, de inlocuit ventilatorul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.