Jump to content

Stie cineva un specialist BMW electrica/electronica?


Recommended Posts

Te superi degeaba bogdane , nu zic ca acolo sunt toti niste incompetenti , dar majoritatea sunt si nu sunt singurul care sustine lucrul asta. Anul trecut cand am fost la ei ca sa vad de ce imi sta e60 ul inclinat pe partea dreapta [ am dynamic drive pe el ] , ma puneau sa inlocuiesc inlocuiesc tot felul de piese , cand de fapt tot vinovatul era un scurt la un senzor de la roata [ problema asta am rezolvat o in reprezentanta bmw din torino ]

 

Si sunt destui clienti care au apelat la mhs si au ramas cu un gust amar , de ce?

 

Nu vreau sa starnesc nici o polemica pe aici , scopul acestui forum e sa ne ajutam intre noi , sa venim cu o solutie buna la fiecare problema , nu sa ne certam sau sa ne dam in cap. stima

Link to comment
Share on other sites

A fost verificata, e vorba de siguranta nr 37 si este OK. Defapt, mecanicii in disperare de cauza au verificat TOATE sigurantele din panou si sunt OK.

 

SUnt 2 intrebari mai sus, la care as fi recunoscator de un raspuns. ECM-ECU, realoem (unde) si pret? si Linkul de mai sus cu piesa 7.

 

Thx,

Link to comment
Share on other sites

@Devil: nu se supara nimeni, dar la cum il stim pe Alexxx, ii place sa se arunce la niste chestii SF in loc sa o ia metodic si sa elimine fiecare cauza in parte.

@Alexxx: poftim - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT31&mospid=47656&btnr=12_1081&hg=12&fg=10

 

Piesa 7 e un sensor din compartimentul motor aflat in cutia cu DME. Inlocuieste-l si pe ala, daca te incalzeste cu ceva.

Link to comment
Share on other sites

ia-le pe rand, in ordinea crescatoare a pretului...

 

eu raman la parerea ca senzorul e de vina... el da comanda catre ECU cand trebuie sa porneasca

 

Ce senzor este acesta? Ca nu seamana cu cel pe care l-am inlocuit eu, cel de pe furtunul de radiator, partea inferioara.

 

@Devil: nu se supara nimeni, dar la cum il stim pe Alexxx, ii place sa se arunce la niste chestii SF in loc sa o ia metodic si sa elimine fiecare cauza in parte.

@Alexxx: poftim - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT31&mospid=47656&btnr=12_1081&hg=12&fg=10

 

Piesa 7 e un sensor din compartimentul motor aflat in cutia cu DME. Inlocuieste-l si pe ala, daca te incalzeste cu ceva.

 

Multumesc, dar ce face aceast senzor?

Link to comment
Share on other sites

@alex230: Se intampla asta in situatia in care exista un singur senzor (gen debitmetru - cand DME urmareste o harta bazata pe rotatiile motorului, estimand cantitatea de aer), dar daca ai doi senzori care transmit informatii contradictorii ? Daca ar fi fost de la senzori si unul nu functiona, DME-ul nu avea de unde sa stie temperatura lichidului de racire si atunci comanda electroventilatorul sa functioneze la capacitate maxima. Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

@Alexxx: cred ca era un senzor folosit pentru a raci compartimentul DME (comanda la ventilatorul micut din interior), dar la modele mai vechi. Nu imi amintesc sa fi vazut asa ceva la niciun model dupa 2001.... oricum, se pare ca pragul lui e de 35* Celsius.

 

Temperatura la motor cum ai citit-o ? Din meniul ascuns din bord sau cu testerul ?

Link to comment
Share on other sites

Ai avut accident cu masina? Ventilatorul este controlat direct de ECU la modelele astea fara vascocuplaj.

 

Da, piesele au fost schimbate in urma unui mic accident. De ce? Exista vreun rationament la intrebarea asta?

 

@Alexxx: cred ca era un senzor folosit pentru a raci compartimentul DME (comanda la ventilatorul micut din interior), dar la modele mai vechi. Nu imi amintesc sa fi vazut asa ceva la niciun model dupa 2001.... oricum, se pare ca pragul lui e de 35* Celsius.

 

Temperatura la motor cum ai citit-o ? Din meniul ascuns din bord sau cu testerul ?

Temperatura am citit-o pe tester. Am specificat ca e o chetie ciudata, in sensul ca acul din bord creste doar pana la jumatate, desi temperatura se duce peste!

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt sigur dar parca are si un senzor care masoara temperatura uleiului.Dar daca spui ca nu mai merge de la accident cred ca este un fir inrerupt undeva ,sau un scurt in instalatie.Cred ca mai mult din ce erori da INPA nu cred ca da alt tester BMW Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

 

THE LIST:

=========

 

Instructions to access the hidden OBC functions:

1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position

2. OBC should show "Test"

3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features

3. Wait for display to show "Off"

4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it

5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s

==========================================

 

 

BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes

nr example description

1 Car Engine and cluster data

1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)

1.1 4nnn K-number

1.2 690236 Cluster Part #

1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)

1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)

1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster

1.6 Not used

1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)

2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,

indicators and LEDs to confirm function

3 SI Data

3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)

3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)

4 Momentary Consumption

4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km

4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour

5 Distance Gone Consumption

5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km

5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)

6 Fuel Level sensor inputs in liters

6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters

6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters

6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase

7 Temperature and Speed

7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)

7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135

7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min

7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour

8 Input value in HEX form

8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code

8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right

8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)

8.3 18C ADC Value outside temperature

9 Battery

9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v

9.1 242013+?

9.2 074_78+?

9.3 0011+?

10 Not used

11 Not used

12 Not used

13 GonG Gong Test

14 Not used

15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high

1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0

Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active

1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot

16 Not used

17 Not used

18 Not used

19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18

19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"

20 Not used

21 Software Reset; reset OBC settings

00 End of test

Link to comment
Share on other sites

Da, piesele au fost schimbate in urma unui mic accident. De ce? Exista vreun rationament la intrebarea asta?

 

XXL intrebase acum ceva vreme daca ti-ai vandut masina, ca o vazuse intr-un service accidentata, in ideea ca poate nu tie ti s-a intamplat.

Link to comment
Share on other sites

In incercarea de a rezolva o problema similara ( ventilator cu personalitate care nu vrea sa porneasca ) la 320d nFL e46 am gasit urmatoarele informatii despre cum modul de functionare al ventilatorului. Este copy-paste de pe un alt forum, nu este meritul meu :)

 

Se stie bine ca vin cele 2 fire groase la modulul electronic pe care avem premanent 12v si mai vine si acel fir de semnal care intra tot in modul. Din modul ies 2 fire groase care duc direct la motorul ventilatorului.

Firul de smnal vine din computer, deci orice functionarea ventilatorului este gestionata in totalitate de computer. In ce priveste comanda de pornire a ventilatorului cel putin la modelul meu 320d 136cp 2000, computerul primeste informatii de la 2 senzori :

 

1. Senzorul de temperatura a motorului

2. Senzorul de presiune pe circuitul de freon

 

Stiind aceste lucruri se simplifica diagnosticarea problemei, astfel incat ventilatorul porneste in urmatoarele situatii :

 

1. cand se incinge lichidul de racire si trebuie racit radiatorul (lucru sesizat de senzorul de temp. al motorului)

 

2. cand creste presiunea pe circuitul de freon din cauza ca se incinge (lucru sesizat de senzorul de presiune freon)

 

Cum functioneaza Modulul electronic:

 

Am zis ca intra 2 fire groase cu 12V permanent si un fir de semnal si ies 2 fire direct la motoras. Acest modul electronic da tensiune la iesire spre ventilator in functie de tensiunea de pe firul de semnal. Aceasta tehnologie permite ca turatia ventilatorului sa fluctueze in functie de necesitate. Astfel ca daca pe firul de semnal avem 12V ventilatorul nu merge. Pe masura ce tensiunea scade pe firul de semnal, porneste si ventilatorul, si pe masura ce scade tensiunea functioneaza la turatie din ce in ce mai mare.

De exemplu, pe masura ce motorul se incinge, treptat tensiunea pe firul de semnal tensiunea scade astfel incat pe la 105 grade cand termostatul sa deschis la maxim pe firul de semnal o sa avem 5 - 7V, tensiune la care modulul electronic da deja drumul la ventilator. Pe masura ce se raceste radiatorul implicit motorul tensiunea pe firul de semnal creste, respectiv turatia ventilatorului scade pana cand se opreste si tot asa.

Sau cand dam drumu la AC o sa vedem cum scade imediat tensiunea pe firul de semnal iar pe masura ce radiatorul de freon se incinge respectiv presiunea pe circuit creste, scade tensiunea pe firul de semnal pornind ventilatorul pana raceste radiatorul si tot asa.

 

Inainte sa schimbati orice senzor si sa cheltuiti bani verificati urmatorul lucru cu motorul pornit

 

1. Masurati tensiunea pe firele groase la intrarea in modulul electronic (trebuie sa fie 12 - 14 V)

2. Masurati tensiunea intre minus si firul de semnal in urmatoarele conditii

2.1 Daca nu aveti tensiune inseamna ca este intrerupt firul de la compute pana la modul si teoretic ventilatorul merge intruna si cu motorul oprit...

2.2 Porniti clima, in cateva secunde radiatorul de freon se incinge si trebuie sa porneasca ventilatorul. Masurati tensiunea pe firul de semnal. Daca freonul se incinge iar pe firul de semnal tensiunea se invarte tot pe la 12V inseamna ca trebuie verificat senzorul de presiunea de la freon si firele de la senzor la computer. Inseamna ca computerul nu a primit semnal de la senzor ca atare nu trimite nici un semnal la ventilator.

2.3 Setati afisajul de la bord sa va indice temperatura motorului si mergeti pana ajungeti la 90 grade dupa care opriti si lasati motorul sa mearga la relanti sau accelerati la 1500 - 2000 turatii, pana creste temperatura motorului. In mod normal, pe masura ce temperatura creste peste 90 tensiunea scade treptat de la 12V astfel incat pe la maxim 105 grade o sa avem intre 5 - 7V deci ventilatorul trebuie sa porneasca. Daca motorul se incinge spre fierbere si tensiunea nu scade pe firul de semnal probabil este dus senzorul de temp al motorului sau firele lui sunt intrerupte.

2.4 Daca pe firul de semnal tensiunea scade pana in zona 5-7V fie ca e vorba de pct. 2.2 sau 2.3 dar ventilatorul nu porneste, masurati tensiunea la iesire din modul, daca e zero, inseamna ca este dus modulul electronic, daca avem tensiune inseamna ca e dus motorasul ventilatorului. (ventilatorul se poate testa simplu cu o tensiune de 12V pe direct)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, ideea este ca am schimbat si senzorul de temp de la motor (cel de pe furtun) si tot degeaba. Iar daca firele erau intrerupte la senzor sau in scurt, atunci ventilatorul trebuia sa primeasca semnal de la ECU sa mearga la turatie maxima non stop, insa el nu porneste deloc in nici o situatie...
Link to comment
Share on other sites

Despre ce masina e vorba? Functionarea ventilatoarelor nu este identica pentru toate versiunile. Mai bine pui VIN-ul.

E posibil ca unele din parerile de mai sus sa fie corecte, dar sa se refere la modele diferite :) .

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca cei 2 senzori(cel de temp motorului si cel de pe inst de freon),lucreaza oarecum independent,pt ca daca nu-ti functioneaza inst de freon A/C ul,asta nu inseamna ca nu trebuie sa-ti porneasca ventilatorul. De ex la mine,inainte sa umplu inst cu freon,nu-mi functiona deloc ac-ul,insa ventilatorul pornea constant de cate ori era necesar; dupa ce am bagat freon in inst si dadeam drumul la ac,ventilatorul pornea si se oprea mult mai des fata decat o facea inainte,ceea ce e si normal sa faca acest lucru.
Link to comment
Share on other sites

Despre ce masina e vorba? Functionarea ventilatoarelor nu este identica pentru toate versiunile. Mai bine pui VIN-ul.

E posibil ca toate parerile de mai sus sa fie corecte, dar sa se refere la modele diferite :) .

M54 2,5 E46 compact @Calin care senzor pe motor?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.