Jump to content

Stie cineva un specialist BMW electrica/electronica?


Recommended Posts

Putem aplica si reciproca, in sensul in care daca e alimentat la 12V, factorul de umplere e >95% ? Daca reciproca e valabila, se aplica specificatiile MS43:

 

explicand astfel de ce ventilatorul nu porneste nici alimentat direct.

Tu la ce te referi?

Daca te referi la alimentarea directa a motorului ventilatorului, gresesti. E un simplu motor care se invarte fara probleme daca primeste direct 12 V.

Treaba cu factorul de umplere se refera la modulul de comanda, la intrarea respectiv iesirea sa.

Link to comment
Share on other sites

Nu are nicio importanta daca l-au alimentat inainte sau dupa modul ( ce e drept daca il alimentezi inainte de modul nu o sa faca nimic - nu porneste ,nu face nimic) - oricum la intrarea in modul este curent in permanenta -chiar si cu motorul oprit.

Daca nu primeste semnalul corect ,modulul de control nu o sa porneasca motorul.

Link to comment
Share on other sites

Intrarea in modulul de control - cea cu trei fire- unde firul de semnal intra in modul - iesirea ,evident partea opusa din care iese doar alimentarea pentru ventilator :))

E interpretabil ,pentru ca oricare poate fi intrare sau iesire ,dar asa la prima strigare intrarea e cea cu trei fire.

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu de 2 saptamani, nu imi mai porneste ventilatorul de clima, aer rece baga si in mers si stationat, am fost la un electrician auto mi-a facut ceva, nu stiu ce, si a mers exact 1 zi dupa care aceeasi problema, mers din nou a schimbat niste sigurante, adica in prima faza mi-a schimbat o siguranta de 100amperi, in a doua faza a schimbat-o pe cea de 100 cu 2 de 50, la fel dupa o zi nu a mai functionat. A zis ca imi trebuie ventilator nou, am cumparat unul aftermarket la 900 lei am schimbat electroventilatorul cu cel nou, dar nici acesta nu a cuplat cand am pornit clima(rece imi baga de imi ingheata mana), sa fie din cauza ca afara erau 19 grade si nu era suficient de cald sa cupleze ,s-a rezolvat temporar, era arsa siguranta de 100 amperi banuiesc, din portbagaj, cea din cutia alba deasupra bateriei in stanga(am inlocuit-o cu una de 80 nu am gasit de 100). Prima data cand am fost la electrician cu vechiul ventilator aia a schimbat-o si a mers o zi, banuiesc ca a uitat ca s-a ars din nou si nu a mai schimbat-o cand a pus noul ventilator dar aceeasi problema si la ventilatorul nou imi arde siguranta. Ideea e ca merge perfect o zi de exemplu ieri la ora 14 am schimbat-o si a mers toata ziua, azi dimineata electroventilatorul iarasi nu a pornit. Am schimbat din nou si merge, aveti cumva idee ce sa mai verific? Sau mai exista oare si alt consumator pe aceea siguranta si ala sa o arda?
Link to comment
Share on other sites

Cred ca tu ai un scurt pe instalatia electrica, ar trebui sa verifici cu un electrician.

Asta am facut si acel "electrician" m-a sfatuit sa imi iau un nou electroventilator, cata meserie stie :bashwall: , acum faza e consumata si incerc sa rezolv problema.

Link to comment
Share on other sites

Inca o descoperire, ventilatorul inca nu a ars siguranta si e pusa de ieri, am pus 2 sigurante de 50 amp ca nu am gasit una de 100, dar inainte de a porni motorul adica dupa ce pun contactul si inainte sa dau la automat opresc compresorul de clima, apas "fulgul" sa fie dezactivat, dupa ce pornesc motorul apas "fulgul" si totul este ok, nu imi arde siguranta. Azi dimineata mi-a zis masina "check voltage" posibil sa fie bateria scazuta sa fie si asta o problema?
Link to comment
Share on other sites

Astazi am luat masina acasa! Ne-am facut probleme degeaba, intrucat MHS a schimbat ventilatorul si totul a functionat perfect. Motivul pentru care a inceput nebunia asta a fost ca toata lumea refuza sa creada ca un ventilator nou OEM vine gata stricat si se cautau solutii in alta parte.

 

Am ramas foarte placut impresionat de service-ul MHS Motors despre care o sa scriu un intreg review saptamana viitoare pentru ca voi mai duce o data masina saptamana viitoare intrucat au mai descoperit ceva mici probleme ce trebuiesc remediate.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca ai rezolvat problema de la coada la cap....daca cei la care ai fost aveau un specialist in diagnoza bmw si un tester dedicat nu aveai atata bataie de cap si vedeau pe loc doar din tester daca ventilatorul e defect sau nu...bine ca ai rezolvat in final...
Link to comment
Share on other sites

1. Acul din bord functioneaza ca am facut testul in care se dau peste cap toate acele si e OK.

2. @alex230 - nu stiu daca functioneaza cand porenesc AC ca nu am instatia de climatizare incarcata. Am dat drumu la clima dar fara butonul cu fulgul de zapada (compresorul) apasat.

3. Ceva electric, daar ce? ECM este acelasi lucru cu ECU? Daca da, ma ajuta cineva sa-l identific pe realoem, ca nu-l gasesc?! Sunt curios cat costa.

4. Esti sigur ca daca nu e presurizata instalatia nu porneste ventilatorul? Pai sunt unii care nu au clima sau care merg cu clima stricata... daca e asa atunci ar trebui sa le crape motoarele ca nu porneste ventilatorul (ma gandesc si eu, daca tu esti sigur, atunci la MHS le zic ca in prima instanta sa-mi incarce instalatia cu freon).

5. @ Devil - Astept un mesaj.

 

@XXL - NU PORNESTE VENTILATORUL DE LA MOTOR (ceea ce poate duce la calarea motorului) daca nu ai presiune in instalatia de clima/freon?????????????????????????????

 

Daca chiar asa e, atunci astia de la BMW sunt niste DOBITOCI ca au proiectat masina in felul asta!

Edited by dementor
Link to comment
Share on other sites

Aici se discuta cu totul si cu totul alta problema!

Nu mai posta peste topicul altuia, nu se mai intelege nimic.

Imi cer scuze daca nu am postat in topicul corect, dar din cate am vazut si citit toate paginele se pare ca se vorbeste tot de problema cu electroventilatorul de la clima care nu porneste la E46, desi a fost inlocuit cu unul nou. Daca am gresit sau nu am inteles discutia acestui topic te rog sa ma anunti si am sa deschid un alt topic legata de problema electroventilatorului.

Link to comment
Share on other sites

Daca era un topic generic, puteai insera si tu problema ta.

 

Insa topicul aceste se refera la o problema o concreta a unui user. Iese o varza daca incep sa se intercaleze raspunsurile si sfaturile. Cu atat mai mult cu cat problemele nu au absolut nicio legatura.

 

Asa ca mai bine fa-ti un topic in care sa-ti prezinti problema ta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Imi cer scuze daca sunt offtopic! Pe masina personala am un motor m54b22 din 2003, este varianta doar cu electroventilator, fara vasc. Ma poate lamuri cineva care este diferenta, sau care dintre motoarele M54 au vasc (elice in fata)! De la unii am auzit ca doar cele automate au vasc de la altii ca s-ar fi renuntat la vasc dupa 2002-2003 (desi eu am vazut modele coupe facelift din 2003 care aveau).
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.