Jump to content

Racire motor


Cedry2k_crdl

Recommended Posts

are dreptate colegul.

nu stii ce a bagat fostul proprietar.

antigelul e bun in ORICE anotimp, nu are doar rol anti-freeze, unge motorul si astfel eviti depunerile de calamina.

Asa cred ca si voi face! Radiator + motor am inteles ca intra cam 6-6,5 l ?!Pot sa il fac si singur sau trebuie sa merg la un service?

Link to comment
Share on other sites

Desigur ca poti, numai ca trebuie sa-i faci si aerisirea.

Uite cum se face:

 

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.

___-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.

2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator.

3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie).

4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.

5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.

___-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.

___-nota2: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.

Capacitatea sistemului de racire este:

6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri

10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri

10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

 

 

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):

___-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Edited by andrei™
Link to comment
Share on other sites

Daca te pricepi,poti sa-l faci si singur. App,ce model de bmw ai?

Am un e36 316i din 93 !Am gasit un tutorial cat de cat explict si ma va ajuta si un prieten! Sper sa reusesc!

 

Desigur ca poti, numai ca trebuie sa-i faci si aerisirea.

Uite cum se face:

 

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.

___-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.

2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator.

3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie).

4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.

5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.

___-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.

___-nota2: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.

Capacitatea sistemului de racire este:

6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri

10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri

10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

 

 

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):

___-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. Vezi poza. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Mersi! Il gasisem si eu acum dar mersi oricum!

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca ai vasul de expansiune integrat in radiator. Am facut si eu aerisirea,insa cu motorul pornit; am desfacut surubul acela de pe radiator,am pornit motorul si am bagat apa pana cand au iesit toate bulele de aer si curgea doar lichid,apoi am strans surubul si am completat cu apa in vas pana sus. App,e vreo problema daca am umplut vasul cu apa? pt ca,dupa un timp cand mai controlam nivelul,il vedeam mereu golit cam pana la jumate si tot spuneam ca am pierderi de lichid,dupa care iarasi completam cu apa vasul,si tot asa.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.