Jump to content

Fiabilitatea BMW in scadere


MOTANUL

Recommended Posts

Exact asta este ideea. Ca am intrat pe forumuri la alte marci si e dezastru si acolo...

Oricum o sa folosesc topul asta Dekra sa aleg o marca-model cu foarte putine defecte electronice-electrice. (am remarcat ca sunt cateva cu foarte bine 2-3% din masini. La E46 teoretic ar trebui sa fie >20% din defecte electrice-electronice.

 

Ca se strica o bucsa sau un pivot nu ma deranjeaza asa mult. Sa nu apara aberatii la senzori sau computere de gestiune (motor, alimentare, etc)

Link to comment
Share on other sites

nu predomina la nimic, poate la putere/L oricand i-au un diesel de Mercedes in loc de unul de la BMW daca e vorba de fiabilitate la motoare diesel exclusiv, mai ales daca vorbim de SH..

 

Probabil si de asta tin mai mult, daca faci un calcul la putere/l diesel mercedes sunt mai slabe. Totusi nici asta nu are prea mare importanta, doar pentru fanatacii care fac comparatii pe carbible, de fapt la masini noi si sh de altfel, cumperi puteri similare sau apropiate...

De exemplu nu ma intereseaza ca 320D scoate 177 de cai din 2L daca cu aceasi bani cumpar de la merceds un C220CDi, motor ceva mai mare dar suficient de aproape..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La 70k km un X3 de asta 2.0d a ramas prin austria fara turbo si alternator... scurt 2500 euro depusi la caseria BMW.

 

Nu spune nimeni cĂŁ mașina este indestructibilĂŁ. Diesel sunt și mai pretențioase ĂŽn exploatare. Totuși ce legĂŁturĂŁ este ĂŽntre alternator și turbo?

 

De asemenea n-ar fi prima datĂŁ când se schimbĂŁ turbina, deși nu are nimic.

 

Am eu 2 drumuri ĂŽn care la Audi a crĂŁpat turbina. Mașini pe la 100k km. Dar crĂŁpat de se vedea cĂŁ e distrusĂŁ. Nu pot generaliza ĂŽnsĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

unul din motivele pt care dupa 5 ani inca nu schimb e39 este ca mi-e frica sa nu regret trecerea la ceva mai nou, implicit mai putin fiabil. nu vad ce poate fi mai frustrant decat sa pui o diferenta buna de bani pt o masina mai noua si sa stai numai prin service-uri fara sa-i dai de cap, stiind ca pentru asta ai renuntat la o batrana care inca isi facea treaba perfect dupa 315k km.
Link to comment
Share on other sites

De exemplu nu ma intereseaza ca 320D scoate 177 de cai din 2L daca cu aceasi bani cumpar de la merceds un C220CDi, motor ceva mai mare dar suficient de aproape..

 

 

pai cam conteaza , caci mercedes are motor de 2.2d si 150 cai iar bmw de 1995cc deci 2.0d si 150cai daca vorbim de cele din era e46..deci ca si bani,consum ,taxe,asigurari ,nu merita mercedes din nici un punct de vedere :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

fiabilitatea tuturor e in scadere, parca motorul de 2.0 tdi de 140cp de la VW are destule probleme.

 

Eu din cauza asta am decretat ca nu mai iau VW pana nu renunta la generatia de motoare PD. Acum in sfarsit au renuntat.

 

unul din motivele pt care dupa 5 ani inca nu schimb e39 este ca mi-e frica sa nu regret trecerea la ceva mai nou, implicit mai putin fiabil. nu vad ce poate fi mai frustrant decat sa pui o diferenta buna de bani pt o masina mai noua si sa stai numai prin service-uri fara sa-i dai de cap, stiind ca pentru asta ai renuntat la o batrana care inca isi facea treaba perfect dupa 315k km.

 

Pai cel putin la serie 3 ai toate motivele sa cumperi modelul mai nou. Eu sunt de principiu sa cumpar ori o masina non-euro (mecanica 99%) ori o masina de maxim 8 ani vechime. Intre sunt multe surprize neplacute.

 

Din cauza compromisului cu siguranta prefer una mai noua de 8 ani.

 

3-ul nou e mai fiabil decat E 46 la toate capitolele. E46 are mai multe defecte undeva intre 200% si 1000%.

Si asta comparand masini cu nr. de km echivalenti (100.000-150.000 km)

E firesc ca o masina mai noua sa fie mai fiabila ca regula. Doar ca la BMW observ ca unele modele noi au pierdut teren in fata concurentei. Altele (serie 3 si X3) raman in continuare in top.

 

Imi amintesc ca in anii trecuti si serie 1 era pe locul 1 la clasa compacta; acum nu mai este etc. Serie 5 si 7 erau si ele pe acolo, etc

 

http://img42.imageshack.us/img42/6628/bmw3db.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

pai cam conteaza , caci mercedes are motor de 2.2d si 150 cai iar bmw de 1995cc deci 2.0d si 150cai daca vorbim de cele din era e46..deci ca si bani,consum ,taxe,asigurari ,nu merita mercedes din nici un punct de vedere :)

 

diferenta aia de taxa si asigurari e mai mica decat 2 furtune de BMW...

Am mers cu prea multe 200 si 220CDI-uri. cu 500-600k km contemporane cu e46 .ca sa am vreo indoiala...

ce e drept am mers si cu un 740 d cu vreo 315k, e65 nfl, cu motorul ala V8 biturbo.. pacat ca nu il mai fac. .. cred a fost cel mai fiabil diesel de la BMW.. Ca si V8-ul diesel de pe e38, alea au fost rare tare totusi, doar vreo 1200 de bucati..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

diferenta aia de taxa si asigurari e mai mica decat 2 furtune de BMW...

 

 

 

Motor 2200 cc – 792 ron

 

Motor 1900 cc si 2000 cc – 360 LEI

 

:

 

Motor 1400 cc – 112 LEI<LI>Motor 1600 cc – 128 LEI<LI>Motor 1700 cc si 1800 cc – 324 LEI<LI>Motor 1900 cc si 2000 cc – 360 LEI<LI>Motor 2200 cc – 792 LEI<LI>Motor 2500 cc – 936 LEI<LI>Motor 3000 cc – 2160 LEI

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Pe undeva e chiar logic sa scada fiabilitatea modelelor noi, cand luam in calcul era in care traim-"era consumismului". Nu cred, totusi, ca o masina noua bmw, mert, audi s.a. o sa aiba probleme in primii 150k km daca e pe mana unui sofer responsabil.
Link to comment
Share on other sites

Pe undeva e chiar logic sa scada fiabilitatea modelelor noi, cand luam in calcul era in care traim-"era consumismului". Nu cred, totusi, ca o masina noua bmw, mert, audi s.a. o sa aiba probleme in primii 150k km daca e pe mana unui sofer responsabil.

 

O sa aiba si nu doar una. :twitch:

Link to comment
Share on other sites

Depinde de ce tragi la loz in plic :frantics:

E46-le meu a avut in primii 4 ani si 150.000 km 3 probleme minore. Toate au fost rezolvate "pe loc".

Si seatul cordoba SDI (cel mai fiabil de pana acum) a avut un releu de incalzit bujii si un pivot pana in 100.000 km.

 

Partea buna ca masina nu a fost imobilizata in decursul celor 8 ani niciodata. Cu releul defect tot a pornit (la a 3-a cheie e adevarat) si am mers cu ea pe roti la service.

 

Din punctul meu de vedere de la masinile non-euro pana in prezent e putin probabil sa ai o masina la care sa nu schimbi nimic pana la 150.000 km. Eu unul stiu un singur caz. (masina care a facut 150.000 km in 3 ani dar foarte multi facuti pe autostrada soarelui)

Link to comment
Share on other sites

Am vazut un articol intr-o revista germana, au luat si au comparat un VW golf SDi si cel mai nou blue motion. Au testat consumul in special.

Se pare ca bluemotion consuma doar cu 0.5/l % mai putin. Diferenta majora ar fi la putere bineinteles, elemente de siguranta si comfort.

 

Stiu ca un studiu al CE a arata ca in viata unei masini calculata la 8 ani intretinerea ajunge lejer cam la 45 % din costul ei de noua.

 

S-au facut progrese remarcabile.. totusi au venit cu un pret destul de mare...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

 

Stiu ca un studiu al CE a arata ca in viata unei masini calculata la 8 ani intretinerea ajunge lejer cam la 45 % din costul ei de noua.

 

 

Este cat se poate de corect. Cumperi o masina de 10.000 euro platesti in 8 ani inca 4.500. Cumperi un serie 3 de 30.000 mai platesti inca 13.500 euro sa-l intretii 8 ani.

 

Doar pe Casco am dat in 3 ani ~ 2000 euro pentru ca valoarea de nou este foarte mare. Daca pun si RCA si impozit si spalatorie si revizii si piese ajung pe acolo (22.5% din 30.000 euro). Fara sa pun combustibilul pe an; asta ajunge la ~ 900 euro la 12.000 km pe an. (adica mai putin decat fac in mod normal).

Link to comment
Share on other sites

la un logan sau orice masina low-cost, in afara de combustibil, mersul cu masina te costa 1 ron pe km, adica rca, impozit, uzura, consumabile. n-am calculat eu, altii.

 

Daca ar costa asa mult, companiile de taxi ar fi dat faliment de mult la 1,39ron/km cat practica acum :rolleyes:

 

Cu toate astea, am facut un calcul..pt cei 12.000km facuti cu masina de cand am cumparat ieseam mai ieftin daca mergeam numai cu grand taxi. :popcorn:

Edited by B-490-RZV
Link to comment
Share on other sites

Eu am facut un calcul pentru 7 ani si 200.000km (o medie de 30 000km pe an) pentru o masina cu motor de 2L diesel si pret de nou de 35.000 eur. Masina cumparata de noua in 7 ani papa cam 10.000euro pe casco (luand in considerare o dauna anuala si neaplicarea reducerilor in caz de nefolosire a politei).

 

 

rotunjind euro la 4 lei si pretul mediu de carburant la 5lei(desi nu se vad sanse de reducere a preturilor) a rezultat asta:

 

deci 40.000ron pe casco, 4200ron RCA, 2100 ron Impozit => 46.300 RON

10 revizii la 900ron una => 9.000ron [nu am pus preturi de reprezentanta aici]

4 seturi cauciucuri la 1400ron un set => 5.600

consum mediu 7% => 70.000ron combustibil

spalat la 2 saptamani 20 ron int/ext => 3.650ron spalatul

piese de 5.000 de ron (consideram un proprietar norocos.)

valoare de revanzare dupa 7ani si 200.000km = 10mii eur

 

rezulta intretinere 140.000RON si o diferenta de 100.000 ron pretul masinii => 240.000ron si un cost de 1.2 RON/km

 

 

asta in cazul fericit in care nu apar probleme foarte costisitoare.

Link to comment
Share on other sites

Daca scoti combustibilul raman cheltuieli de 70.000 lei (~17.000 euro) / 7 ani si 200.000 km.

 

Am uitat sa bag in calcul si devalorizarea masinii. Daca o pui si pe aia ajungi la sapa de lemn :thumbsup:

In 7 ani ai dat 17.000 euro cheltuieli minime + 25.000 euro (35.000 valoarea de nou - 10.000 eurocat ai mai luat pe ea) ajungi la 42.000 euro cheltuiti fara combustibil.

 

Adica peste 100% valoarea masinii.

Link to comment
Share on other sites

Calculele astea sunt ceva de genul te duci intr-o tara straina si vrei sa-ti iei o bere la o terasa de ex la un pret de 5-6e si daca faci calculul in lei aproximatix 25lei cu siguranta nu ti-ai mai lua berea :D, este valabil si la masina si la multe alte lucruri
Link to comment
Share on other sites

Eu zic genul asta de calcule sunt necesare. Altfel, iti cumperi porsche si te trezesti ca ti-l ridica societatea de leasing cand nu mai poti sa platesti ratele.

 

Multi nu isi dau seama ca achizitionarea masinii este o mica parte din cheltuiala cu o masina. Intretinerea pe 8 ani depaseste pretul de nou.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.