Jump to content

Problema relantii -> 325i


Recommended Posts

So, ghicitoarea zilei ... ce piesa(suspectez senzor) poate sa pice asa de repede.

 

Problema : NU mai tine relatiul la cald deloc(motorul da 2 semne de disperare dupa pacientul e mort)

 

Cum s-a intamplat: masina a iesit proaspat din service si bagata in altul :). Cand a iesit am observat in zilele de dupa, ca imi oscila relantiul, dar nu ce imens de grav...si scotea un fum destul de negru(se intampla numai in primele minute de functionare) dupa isi revenea ...nicio problema. Relantii-ul incepea sa oscileze destul de nasol la cald (dupa 10 km de mers + oprit motorul + stat pe bara 5 minute + repornit). Problema s-a agravat in cateva zile... incepea sa oscileze din ce in ce mai rau la cald, pana astazi ...un drum spre service fiind :thumbsup:, pentru o verificare sumara la directie...problema mare >> Oprit motorul ...la repornire ... relantii-ul nu mai era tinut de loc...adica cheie -> acul urca pana la 100-1500 dupa cadea mort impreuna cu motorul(cu o secunda inainte de moarte palpaie becurile de baterie si ulei)

 

In service mi-a zis ca trage aer fals 1 la mana...si 2 este un senzor busit(neavand tester bmw). Ideea e ca lor le vine testerul pentru bmw intr-o saptamana...si atunci se rezolva... sper :console:.

 

Dar pana atunci avand in vedere ca a stat 3 luni in service ... abia am luat-io..iar am lasat-o acolo mi se rupe inima ...

 

Intrebarea : Miroase a problema comuna sau daca s-a mai discutat (am cautat ceva ,dar nu am gasit nimic)...daca este ceva comun pls help cu un info despre ce senzor e vorba sa nu mai stau dupa tester :drinks:... sarumainile.

 

Mentiuni: M50B25, motorul merge f bine... atata timp cat trece de etapa eliminatorie pe nume "relantii"

Link to comment
Share on other sites

Dupa cautari pe google in ambele cazuri ..tind spre senzorul ax...decat spre DISA. Vad ca senzorul e moartea pasiunii cam la toate marcile dar nimeni nu prezinta nicio garantie de ...yeeeey.

 

Inca niste hinturi care imi trec prin cap:

 

1)la rece porneste bine ...scotea fum...dupa ce se incalzeste ...merge bine dar nu mai porneste :p decat ajutata cu pedala la 2000 rpm cateva secunde (aprox vreo 10 15)...dupa relantiul e tzeapan ..nu se misca deloc.

2)In rulare pana se incalzeste are ezitari in turatie de exemplu undeva in jur de 3000 se simte exact la fel ca taiatul alimentarii pe rosu ... adica ezitari mici si dese de turatie...daca o calc = fum si isi revine.

3)Borna de la baterie a sarit de 2 ori in aceeasi zi dupa scoaterea din service(o data ca aia de la service nu au strans-o si o data ca nu aveam cu ce sa o strang decat cu degetele pana am ajuns acasa). Ideea e ca dupa ce ii sarea borna ... o puneam la loc si porneam motorul erau fix simptomele prezentate mai sus ... oscila relantii-ul pierderi in turatie..fum negru in spate... dar dupa vreo 2 minute isi revenea a.k.a s-o fi decalibrat ceva? timing issues?

 

Declaratia mecanicului: "Motorul merge bine, trage aer fals dar merge dar tie nu iti tine nimic relantii-ul"

 

P.S: nu scriu din plictiseala atat :) sa nu se intelega gresit ...dar vreau sa dau o descriere cat mai completa a problemei dupa care si solutia....

 

P.S2: mersi Robert_TAU si robytza pentru ajutorul acordat pana acum

 

P.S3: @ Robert_TAU, OFF-Topic : aftermarket sunt cam toate pentru astea mai old...si sunt ok atata timp cat nu e piesa de caroserie ...electronica, mecanica "fina" sau cam orice altceva :p, cutia e sigilata frumos cu "BMW/Mini original parts" dar in rest...pe un oilcooler tot made in china scria.

 

P.S4: Exista user in club care are un tester? care se poate deplasa(Bucuresti...zona SEMA Parc) ... biensur contra-cost :drinks: :drinks: :drinks: ma tem ca pana le vine lor testerul ...timpul este pierdut?(masina este parcata acolo in urmatoarea saptamana...trebuie schimbate tampoanele de la cutie + flansa..deci mai dureaza)

 

@alex230 motorul are vanos, am uitat sa specific

Edited by XLN
Link to comment
Share on other sites

@pyu se referea dupa ce trece de relantii, asa la ureche...nimic probat.

 

am uitat sa mentionez: check engine-ul s-a aprins doar de cateva ori(doar cand pornesc motorul)... si sta aproximativ 3-5 secunde aprins.

Link to comment
Share on other sites

So, bimmerforums /bimmerwerkz/e36blog/youtube vorbesc fix de aceleasi simptome...vinovatul in toate cazurile: IVC/IAC a.k.a "idle control valve". Maine dau o tura pana la service (DIY-ul zice ceva de aprox 1h de scos si curatat). Promit feedback ... hope for the better ...prepare for the worst.
Link to comment
Share on other sites

So, am primit raspunsul astazi de la mecanic, aparent am avut dreptate...s-a rezolvat prin curatarea IVC-ului a.k.a Idle Valve Control. Daca aveti simptomele descrise mai sus(mult prea in detaliu :p) ...recomand sa incercati rezolvarea asta...inainte sa bagati mana in portofel. Threadul se poate inchide.

 

 

Thanks guys,

 

@pyu: ulterior s-a explicat: ... el zicea ca trage aer fals ...nu dupa cum mergea ci dupa ce a scos cotul din spatele airbox-ului si care era fisurat pe raza interioara destul de bine...bine, practic e dupa debitmetru...so, a fost doar o alegere nefericita de cuvinte care am perpetuat-o si eu.

 

That's it :thumbsup:

Edited by XLN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.