Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

care i diferenta tiptronic bmw-vw


vlupu

Recommended Posts

tiptronicul ala are niste pozitii in plus... pentru ca e mai vechi. cele mai noi mai au o "poarta" in plus in care poti muta schimbatorul si pe urma ai + si - si poti pune manual in ce treapta vrei. si la BMW (steptronic) e la fel la cele mai vechi.

 

pozitiile acelea in plus la schimbator sint pentru ca sa poti face frina de motor, ca pe vremea aia softul nu era suficient de destept sa stie face asta). sau ca sa poti pleca iarna/noroi de pe loc (cu a 2-a, de exemplu), fortind o treapta in care cuplul este redus si "reusesti" mai greu sa rupi/pierzi aderenta. e un fel de mod manual mai rudimentar. si e si limitat, in sensul ca, la cele mai noi, daca tu pui manual intr-o anumita treapta de viteza, dar turatia motorului e prea mica/mare pentru treapta aia, softul cutiei va schimba automat pentru tine (desi la limita, ca deh... sa iti lase cit mai mult control daca ai vrut manual, nu?). la cele mai vechi la care pui mecanic intr-o anumita treapta, acolo ramine.

 

din cite stiu eu (nu am experienta decit cu un steptronic nou, si relativ putin cu un smg pe un passat nou), butonul de pe schimbator trebuie apasat tot timpul la schimbare, mai putin intre N <-> D (dar frina trebuie sa fie calcata, totusi).

Link to comment
Share on other sites

pozitiile acelea in plus la schimbator sint pentru ca sa poti face frina de motor, ca pe vremea aia softul nu era suficient de destept sa stie face asta). sau ca sa poti pleca iarna/noroi de pe loc (cu a 2-a, de exemplu), fortind o treapta in care cuplul este redus si "reusesti" mai greu sa rupi/pierzi aderenta. e un fel de mod manual mai rudimentar. si e si limitat, in sensul ca, la cele mai noi, daca tu pui manual intr-o anumita treapta de viteza, dar turatia motorului e prea mica/mare pentru treapta aia, softul cutiei va schimba automat pentru tine (desi la limita, ca deh... sa iti lase cit mai mult control daca ai vrut manual, nu?). la cele mai vechi la care pui mecanic intr-o anumita treapta, acolo ramine.

 

 

 

La mine E39 (2002) - model vechi cum spui tu - daca sunt pe manual si am turatia prea mare schimba automat viteza intr-o treapta superioara ..........cand turatia e prea mica la fel schimba automat in treapta inferioara .........asa ca din punctul asta de vedere nu prea ai dreptate

Link to comment
Share on other sites

Conduc tiptronic de vreo luna si ceva. Are 2,3 (parca si 4!?). Fata de un steptronic, e mult mai filozof, ii faci kickdown si sta sa se gandeasca cam mult. Iar pe manual, schimba singur cand ajungi spre turatia maxima sau cand incetinesti. Cam enervanta piedica de la schimbator, mult mai misto la steptronic, ca un tragaci.

 

O intrebare am, nu m-am riscat sa verific desi ma tenta. :blink: Poti baga in R in timp ce mergi inainte? Mi s-a mai intamplat sa uit de ea ba pe manual, ba pe N. Cred ca la un moment dat daca o uit pe N si dau in fata fara sa realizez, ar merge inspre R. Oare si cupleaza? Nu de alta dar masina e de imprumut, risc sa ma ruinez cumparand alta cutie.

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE

tre sa apesu butonul numai cand iesi din Parking si cand vrei sa intrii in Reverse

@Wolf la mine ca sa intru in Reverse tre sa apas frana....cand apas frana se aude un TAC(numai in N) care e releu la cutie si astfel imi deblocheaza maneta ca sa schimb in R....altfel nu merge,pur si simplu nu poti pozitiona maneta in R,implicit P

Edited by IulianE
Link to comment
Share on other sites

...la cele mai noi, daca tu pui manual intr-o anumita treapta de viteza, dar turatia motorului e prea mica/mare pentru treapta aia, softul cutiei va schimba automat pentru tine...

La mine E39 (2002) - model vechi cum spui tu - daca sunt pe manual si am turatia prea mare schimba automat viteza intr-o treapta superioara ..........cand turatia e prea mica la fel schimba automat in treapta inferioara .........asa ca din punctul asta de vedere nu prea ai dreptate

152349[/snapback]

Si eu ce-am spus? La tine, din cite stiu, manual inseamna sa muti maneta schmbatorului in stinga, in pozitia marcata M/S (manual/sport). Daca citeai mai atent, ma refeream la cele care au pozitia 4, 3, 2 ca odata ce pui intr-una din pozitile astea, acolo ramine. Poate ma insel, dar...

Link to comment
Share on other sites

La mine E39 (2002) - model vechi cum spui tu - daca sunt pe manual si am turatia prea mare schimba automat viteza intr-o treapta superioara ..........cand turatia e prea mica la fel schimba automat in treapta inferioara .........asa ca din punctul asta de vedere nu prea ai dreptate

 

Si eu ce-am spus? La tine, din cite stiu, manual inseamna sa muti maneta schmbatorului in stinga, in pozitia marcata M/S (manual/sport). Daca citeai mai atent, ma refeream la cele care au pozitia 4, 3, 2 ca odata ce pui intr-una din pozitile astea, acolo ramine. Poate ma insel, dar...

 

Nu e important daca am inteles sau nu..........ideea de baza este cum e mai bine .......steptronic sau tiptronic?

Link to comment
Share on other sites

O intrebare am, nu m-am riscat sa verific desi ma tenta. :)  Poti baga in R in timp ce mergi inainte? de alta dar masina e de imprumut, risc sa ma ruinez cumparand alta cutie.

152393[/snapback]

colegul de test in zilele portilor deschise a incercat s-o "lase pe liber": din D a impins spre N si a huruit de a venit gealatu' la noi si ne-a spus ca manetei nu i se poate schimba pozitia decat daca masina este oprita iar soferul cu piciorul pe frana... :blink:

Link to comment
Share on other sites

colegul de test in zilele portilor deschise a incercat s-o "lase pe liber": din D a impins spre N si a huruit de a venit gealatu' la noi si ne-a spus ca manetei nu i se poate schimba pozitia decat daca masina este oprita iar soferul cu piciorul pe frana... :blink:

152412[/snapback]

Iti spun eu sigur, sigur, ca un E60 din D trece in N, la o frina violenta, cind iti pleaca o doza de Cola (pe care ai pus-o doar asa provizoriu pe cotiera) si loveste maneta schimbatorului. Noroc ca nu era inca desfacuta. :)

Link to comment
Share on other sites

Iti spun eu sigur, sigur, ca un E60 din D trece in N, la o frina violenta, cind iti pleaca o doza de Cola (pe care ai pus-o doar asa provizoriu pe cotiera) si loveste maneta schimbatorului. Noroc ca nu era inca desfacuta. :blink:

152444[/snapback]

e un caz particular al situatiei din postul meu... :)

Link to comment
Share on other sites

"O intrebare am, nu m-am riscat sa verific desi ma tenta. Poti baga in R in timp ce mergi inainte?"

 

Nici nu te risca... :) asta-i ca in bancul cu moldoveanul (din Republica, desigur :blink: ) care conducea Mercedes hidramat pentru prima oara si, la un moment dat a zis "si acum...rachetaaaa!!!!"

In prima zi cand am luat masina, in drum spre casa, am fost nevoit sa trag repede pe dreapta - i se facuse cuiva rau. Nu eram invatat cu steptronicul si nu mai stiu exact ce manevra am facut, banuiesc ca ceva asemanator, am si oprit motorul concomitent cu tragerea de maneta schimbatorului...Ideea este ca, atunci cand am vrut sa pornesc, cutia fiind in R, nu mai puteam porni motorul, refuza cheia sa se invarta pina la capat in contact. Am stat si-am fumat amarat o tigara. Dupa - si nu-mi explic de ce, parca am facut-o "la rece" cu motorul oprit, contactul pus, am reusit sa o imping in P, am pornit motorul, dar...nu mai puteam s-o scot di P. Am mai fumat cateva tigari si am dat telefoane...am incercat din nou si a pornit. Explicatia pe care am primit-o era ca ar avea cutia ceva protectie care ar fi sesizat oprirea mea "intempestiva" si ar fi blocat preventiv cutia...

Oricum, mi-am blestemat atunci zilele...ma intrebam ce dumnezeu mi-a trebuit mie cutie automata?!

 

Dupa asta am inceput sa o iubesc... :) . Nu mai are farmec pentru mine o cutie manuala. Daca vreau scartait, o dau in S/M, retrogradez pina in treapta 1, decuplez ASC-ul (care, in paranteza fie spus, la mine lucreaza dar habar n-am cand, ca nu mi aprinde nimic in bord) si plec cu scartait. Daca vreau consum mai redus, o conduc tot in S/M, si schimb singur treptele...am constatat ca scot o medie de cca 9,5 - 10 l la suta de km.

Din fericire, nu sint o persoana care tine la consum. Ma mai apuca din cand in cand damblaua si accelerez in programul sport (asa, de fun), pt ca motorul suna ...deosebit (de 3000 diesel) si senzatiile sunt pe masura.

 

Ce am constatat "negativ" sa zic asa...cutia asta nu prea "stie" sa faca frana de motor. Chiar in cazul in care, aflat pe programul "manual", retrogradez cateva trepte...frana e, oarecum, tardiva...nu m-as baza pe ea. Am inteles (vorbind cu cineva care are Audi tiptronic) ca, in comparatie cu Audi, cutia de la BMW are timpi mai buni de schimbare a treptelor dar nu stie atat de bine frana de motor.

 

Si, cat despre trecerea din D in N...la mine trece foarte usor, de fapt asa stau cu masina la stop. Era un topic pe chestia asta undeva pe forum, din care rezulta ca nu ar fi asa de bine, ca nu s-ar face, parca, "ungerea", dar eu ma intreb de ce mai exista atunci punctul neutru? Plus ca, tinand apasata frana si masina in D, la semafor, am senzatia ca masina sta... "in tensiune"

 

a, masina e un e 39.

Link to comment
Share on other sites

Da, si pe mine ma enerveaza rau cand stau la stop cu ea in viteza, si toata masina sta asa in tensiune. M-am obisnuit sa o pun in N, chiar si in P, pentru ca ma enerveaza si sa stau cu piciorul pe frana. Deobicei in oras, cand vad ca urmeaza sa franez, o scot pe liber si o las in pace sa mearga singura. Asta e momentul critic cand pot din greseala sa dau in R, cand o las sa mearga asa liber, si apoi tre sa bag in D ca sa continui.
Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE
Da, si pe mine ma enerveaza rau cand stau la stop cu ea in viteza, si toata masina sta asa in tensiune. M-am obisnuit sa o pun in N, chiar si in P, pentru ca ma enerveaza si sa stau cu piciorul pe frana. Deobicei in oras, cand vad ca urmeaza sa franez, o scot pe liber si o las in pace sa mearga singura. Asta e momentul critic cand pot din greseala sa dau in R, cand o las sa mearga asa liber, si apoi tre sa bag in D ca sa continui.

152496[/snapback]

nu prea te-ai obisnuit cu transmisia automata....:blink:

e indicat sa stai cu piciorul pr frana decat sa o tot freci mereu D-N , N-D....

oricum eu decat imi las greutatea piciorului pe frana si e suficient ca masina sa stea blocata,sogurata

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE
Am inteles (vorbind cu cineva care are Audi tiptronic) ca, in comparatie cu Audi, cutia de la BMW are timpi mai buni de schimbare a treptelor dar nu stie atat de bine frana de motor.

 

a, masina e un e 39.

152485[/snapback]

buna bluma... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Da, buna...Ce sa zic...

persoana in cauza conduce Audi de cativa ani, inainte a avut BMW si a condus si masina mea din Germania pina la Bucuresti...pe zapada.

Pacat ca nu e o fire glumeata.

Si, ca sa pastram tonul glumet... mie mi-e teama s-o las in P la semafor...ma uit tot timpul in oglinda... sint stan patitul, mai de mult a intrat cineva in mine si mi-a replicat tremurand cu un zambet sfios ca nu si-a dat seama. Noroc ca pe vremea aia aveam Dacia! :blink:

Link to comment
Share on other sites

intrebarea mea era alta.

ce face cutia si masina ( vw ) cand maneta la tiptronic este in pozitia 2.dar in 3. si binenteles ce se intampla sau cand se foloste 4.

am inteles din topic ce face la P,R,N si D .

dar celelalte functii nu mi le a explicat nimeni.

tot astept.oricum pana imi repar masina poate aflu.

sper sa nu fie nevoie sa schimb toata cutia.

apropo site cineva un meserias bun in cutii tiptronice.

daca se supara administratorul ca vorbesc aici de un passat imi cer scuze

si il rog sa mi stearga replay ul.

dar eram curios daca tiptronicul de la vw e mai inventiv decat cel de la bmw

Link to comment
Share on other sites

Explicatia pe care am primit-o era ca ar avea cutia ceva protectie care ar fi sesizat oprirea mea "intempestiva" si ar fi blocat preventiv cutia...

152485[/snapback]

 

Te rog frumos sa detaliezi daca poti. Cum functioeaza mai exact chestia asta cu blocatul preventiv? Si dupa ce criterii o deblocheaza la loc? Adica mie unul ideea de cutie blocata imi provoaca arsuri in podul palmei. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Te rog frumos sa detaliezi daca poti. Cum functioeaza mai exact chestia asta cu blocatul preventiv? Si dupa ce criterii o deblocheaza la loc? Adica mie unul ideea de cutie blocata imi provoaca arsuri in podul palmei. :blink:

152711[/snapback]

 

Pai nu poate stii nici el, din moment ce i-a explicat altcineva astfel.

 

Daca maneta nu este in P, nu poti sa pornesti si nici nu poti sa scoti cheia din contact. Daca ai pornit si maneta este in P, nu o poti muta decat daca apesi frana. Deci pana la urma tot se blocheaza ceva, maneta. :)

 

Pentru cineva care n-a mai avut automata, e problema la inceput.

Link to comment
Share on other sites

era primul meu drum cu masina, prima cutie automata pe care pusesem mana vreodata. Explicatia pe care am primit-o viza o situatie legata de un posibil accident, oprirea mea brusca si anapoda fiind "citita" de cutie ca un posibil accident. Nu am exagerat cu nimic...inchipuiti-va ce mutra aveam pe lapovita, in mijlocul campului, la gandul ca mareata mea masina luata fara istoric de verificari s-a stricat aiurea prin Buzau...

M-ai pus pe ganduri...recunosc ca am mai oprit de cateva ori motorul cu maneta in D, cu masina oprita si piciorul asezat pe frana.

Link to comment
Share on other sites

M-ai pus pe ganduri...recunosc ca am mai oprit de cateva ori motorul cu maneta in D, cu masina oprita si piciorul asezat pe frana.

152844[/snapback]

Asta nu e nici o problema. Daca o sa calci frina, o sa poti muta maneta in P. Si o sa iti fie clar ca trebuie sa faci asta, ca altfel nu iti iasa cheia. Sau daca ai oprit-o cu maneta in D si vrei sa o pornesti din nou, tot asa, o sa te prinzi pentru ca nu porneste (a mea mai si scrie un mesaj pe display ca daca vreau sa o pornesc sa calc frina si sa o pun in P).

Link to comment
Share on other sites

Am probat astazi treptele 3 , 2 si 1. Intr-adevar, daca pui pe 1, ramane in treapta 1 si chiar daca accelerezi la maxim, nu se mai schimba cand ajunge la linia rosie.

 

Face o super frana de motor, era sa dau cu capu in volan.

 

Probabil ca fiecare treapta in parte e ca o frana de motor de la diverse viteze. Evident ca de la 120 la ora nu poti cupla pe 1, ca s-ar sparge cutia, sigur are ceva protectie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.