Jump to content

care i diferenta tiptronic bmw-vw


vlupu

Recommended Posts

Salutari,

 

1. it's a feature not a bug: demarorul este dezactivat in toate pozitiile selectorului de voteza in afara de N si P din motive de siguranta - pentru ca la pornirea motorului masina sa nu porneasca pe neasteptate.

 

2. Apasarea pe frina pentru cuplarea D sau R din N (si din P) a fost introdusa tot ca masura de siguranta dupa ce in USA (se putea altfel?) au fost probleme (cele mai mediatizate le-a avut Audi, dar si de exemplu Jeep) cu asa-zisa "unsolicited acceleration" - masini despre care se spunea ca accelereaza dintr-o data ca nebunele, fara sa mai poata fi oprite cu frina. Ceea ce se intimpla de fapt era ca lumea apasa acceleratia crezind ca apasa pe frina. Mda... (oficial, povestea a capatat numele de "pedal misapplication"). Apasarea pe frina este necesara (la unele modele) numai daca masina nu se deplaseaza deja cu o viteza mai mare de X (la masina mea, X=10km/h), Cu alte cuvinte, daca in mers maneta selectorului se deplaseaza din greseala in N, ea poate fi repusa in D fara sa apesi frina.

 

3. blocarea in pozitia P este un pic altfel (aici presupun ca se incadreaza si patania lui ihearto): in P se aduce mecanic in contact un cuplaj canelat care blocheaza CV, la manevrarea manetei (P->R) acest cuplaj se desface prin culisare. Daca masina este oprita in panta/rampa si nu este asigurata cu frina de mina, rostogolirea masinii va fi impiedicata de cuplajul P. Asta are ca efect faptul ca ghearele (respectiv canelurile) sunt in tensiune (pe romaneste: apasate unele pe altele), ceea ce da nastere la forte de frecare mari intre ele. Din aceasta cauza este uneori posibil ca selectorul sa nu mia poata fi manevrat - nu e nimic defect, ci "doar" un efect lateral al constructiei. Remediu: cineva trebuie sa impinga masina in contra pantei pentru a elimina/reduce eforturile din cuplajul P.

 

Evitare: la oprire - se tine masina cu frina de serviciu (de picior), se asigura cu frina de stationare (de mina) si abia apoi se trece selectorul in P si se elibereaza frina de serviciu. In scris pare o manevra ciudata, dar in fapt e fireasca.

 

4. N-am auzit vreodata ca CV sa "inteleaga" accidentele. In opinia mea, nici n-ar avea rost.

Edited by osa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.