Jump to content

Ajutor incepator - Marsarier + Rampa


warp

Recommended Posts

Salut!

Am carnet de cateva zile, masina la fel. Un E36 - M43B16. E a doua oara cand o conduc. Buuun.

 

Aseara am gasit un loc de parcare mai ciudat, in sensul ca era putin in panta. Am intrat OK ocolind un obstacol, dar ca sa o potrivesc cu spatele in fata obstacolului (gard jos) a trebuit sa dau cu spatele.

Practic a trebuit sa fac o pornire din rampa mergand cu spatele, masina fiind pe benzina si avand tractiune pe spate(eu facand scoala pe un diesel/tractiune fata). Asta in timp ce trebuia sa rotesc si volanul ca sa o potrivesc unde trebuie.

Am incercat sa ma folosesc de frana de mana, sa accelerez si sa dau drumul la ambreiaj pana la cuplu.. dar nu cred ca mai trebuie sa mentionez ca mi s-a oprit motorul de vreo 4-5 ori :sorcerer:

Cum ar trebui procedat intr-o astfel de situatie? Pareri? Sugestii? Reclamatii? :wacko:

 

Multumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

nu se mai fac opriri si porniri din rampa la scoala?

 

Am incercat sa ma folosesc de frana de mana, sa accelerez si sa dau drumul la ambreiaj pana la cuplu.. dar nu cred ca mai trebuie sa mentionez ca mi s-a oprit motorul de vreo 4-5 ori
Dai si drumul usor la frana de mâna când faci manevra asta? Sper sa nu te jignesc, dar ma Întreb, pt ca nu scrii si ca dai drumul la frâna.
Link to comment
Share on other sites

Asta cu frana de mana nu mi se pare ok, mai ales ca esti incepator, iti da inca un lucru la care sa fii atent. Cel mai bine e sa lasi ambreiaju pana in punctu in care scade putin turatia, apoi accelerezi usor si cand esti gata sa pornesti, lasi usor ambreiaju pana in punctu in care o ia masina din loc si nu mai mult, daca il lasi mai mult de atat ori iti moare motorul ori iti sare masina de sub tine si te trezesti in cel din spate.

Oricum nu-ti fa griji ca toti am trecut prin asta ;) , gaseste un loc mai pustiu si exerseaza pana iti cunosti masina.

 

Succes :good:

 

 

Am uitat sa iti spun sa nu faci ca la scoala unde te invata sa mergi cu spatele numai din ambreiaj ca la motoru de bmw nui place sa fie subturat si chinuit asa ca ajuta-te usor din acceleratie sa nu scada turatia pana trepideaza.

Edited by Stanky
Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate, am uitat sa mentionez! Dau drumul la frana de mana! :) Intr-un final am pus-o cum trebuie, dar m-am chinuit ceva, si de-asta cer sfaturi.

 

La scoala majoritatea masinilor sunt diesel, iar instructorii nu-si mai bat capul decat cu minimum-minimorum de manevre cat sa iei examenul.. De exemplu pe mine instructorul m-a invatat plecarea din rampa doar din ambreiaj si frana, ceea ce la masina mea nici nu se pune problema.

 

Am citit pe net cum se face cu frana de mana si imi iese fara probleme atunci cand o urc cu fata.. dar cu spatele se schimba povestea, aici as avea nevoie de ajutor.

 

Multumesc pentru raspuns!

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi sa exersezi fara frana de mana, doar din ambreiaj. Ridici piciorul de pe ambreiaj pana ajungi la punctul mort, adica masina nu pleaca de pe loc, dupa care virezi volanul asa cum vrei tu si dai drumul usor la ambreiaj astfel incat masina sa se porneasca usor din loc in directia dorita de tine.

 

Asta cu frana de mana mi se pare o tampenie in zilele noastre fiindca sunt o gramada de masini care nici nu mai au clasica frna de mana si manevra asta e practic imposibila.

Link to comment
Share on other sites

Lasa`l cu frana de mana ,ca ia baiatul piciorul de pe frana si se mai duce 3m in spate,cum fac unele soferite si se proptesc in altii!

 

De ce sa nu invete bine de la inceput? Sunt convins ca nu e el material de astfel de "soferita" :thumbsup: ii lipseste doar antrenamentul pe care il va face in zona lui linistita, nu in trafic.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu ii inteleg pe oamenii cu frana de mana la plecari...mie unul mi se pare ca iti da mai multa treaba de facut + la bmw oricum e praf rau de tot sistemul acesta, iar dupa 30-50 de chinuieli vei avea o frana de mana ca la dacia lui bunicu. Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

subscriu la chestia cu frana de mana,e o tampenie ar trebui scoasa

 

motorul de 1,6 fiind mai slabut ca putere trebuie ambalat mai serios spre deosebire de dieselul cu care te ai obisnuit si care probabil moare mai greu

 

asta imi aminteste de examenul practic,maniacul ala de militian m a pus sa fac parcare laterala in rampa,am chinuit o putin dar mi a iesit

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Am exersat si ieri si azi dimineata pana am ramas fara transpiratie. Mi-a mai venit inima la loc, imi ies ambele metode, cu mentiunea ca DA! e mai OK fara frana de mana (unde uneori, probabil din lipsa de experienta) are tendinta sa o zbugheasca. Totul e sa inveti unde tine ambreiajul, cat de mult si unde sa ii dai drumul plus cat trebuie sa apesi acceleratia.

Evident m-am mai inecat, dar incepe sa iasa..

 

In plus (si offtopic) m-am plimbat fix 73 km prin Bucuresti si deja stapanesc plecarile foarte lente (bara la bara) si cele mai vioaie (de la semafor).

Am mai invatat ca cel mai bine se simte condusa turata (in treapta a II-a @3500 ture se misca lin si consumul, urmarit din curiozitate, fiind undeva intre 9-10 cu clima pornita).

 

S-auzim de bine si multumesc inca o data pentru sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Vai s-amar de ele scoli auto. Ma bucur ca am fost ultima serie care au mai prins poligonul si conducerea pe timp de noapte.

Se faceau plecari din rampa, jaloane, parcari cu spatele 'la chibrit' toate astea cand se dadea examenul. Pacat ca au scos toate probele astea. Sa nu va mai zic cate masini de scoala era sa pocnesc din vina lor, si astea doar cu instrucorul in ele, fara elevi.

Am un prieten care e instructor auto, baiatul habar n-are pe ce lume traieste.

Un taximetrist e de o suta de ori mai versat.

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Pai orice benzina are cuplul maxim sus, dar in nici un caz nu o sa scoti consumul bun la turele alea, iar in oras nu prea ai de ce sa mergi cu a2a. Nu cred ca esti sofer de raliu, sa ai nevoie mereu de cuplu. Nu stiu, si eu am tog benzina dar nu vad nici un motiv sa nu schimb pe la 3000.
Link to comment
Share on other sites

 

Un taximetrist e de o suta de ori mai versat.

 

lasa ca si aia , strada lor, regulile lor , trebuie sa-i intelegem si sa-i toleram toti de parca ma doare pe mine undeva ca el nu a fost in stare sa faca altceva in viata si trebuie neaparat sa ajunga la comenzi . Cand se grabesc si nu numai nu exista reguli .

Link to comment
Share on other sites

poligonul si mersul pe timp de noapte s-au scos de mult din examinare, eu am permis din '99 si nu am avut probele astea, le-am facut la scoala dar nu au facut parte din examen....ideea cu frana de mana e foarte buna pentru incepatori, e mai sigur intrucat nu risti sa iti scape ambreiajul si sa o smucesti cativa metri in spate sa mai lovesti alta masina, dupa ce mai exersezi te vei invata fara...poate ai probleme si cu ambreiajul si iti patineaza daca zici ca trebuie turata prea tare. Poti de asemenea, cu ambreiajul tinut la limita unde patineaza, sa o controlezi din acceleratie, din ''sprituri'' cum se spune, asa chiar daca nu o accelerezi suficient nu iti moare nici motorul si nici nu risti sa o proptesti in alta daca o accelerezi prea tare sau cel mai simplu iti iei o automata si gata :) !
Link to comment
Share on other sites

Ideea cu frana de mana e buna. Trebuie sa mergi ceva de unul singur prin oras pana inveti sa pleci in rampa cum trebuie. Sunt unele strazi in rampa destul de nasoale de mi s-a intamplat sa ma duc inapoi putintel pana sa apuc sa plec (daca prinzi si o ploaie mai zdravana sa vezi cum dai in gol). Cand am luat E39, deoarece are un pic de cursa moarta in pedala de acceleratie (in special la plecarea de pe loc), mi-a murit si mie motorul o data la iesirea din pasajul unirii. Si eu atunci am plecat cu frana de mana ca sa nu ma fac de ras sa mi se opreasca si a doua oara. :rolleyes:

 

Oricum, la tractiune spate nu te ajuta la fel de mult frana de mana. Deoarece rotile motoare sunt infranate ai sanse si mai mari sa ti se opreasca motorul daca incerci sa pleci incet, din ambreiaj. Trebuie s-o turezi binisor.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Operatiunea se face in modul urmator:

- se tine apasata pedala de frana, se apasa ambreiajul si se cupleaza in treapta dorita(marsarier in cazul de fata);

- cu piciorul apasat pe pedala de frana se ridica usor pedala de ambreiaj pana la punctul de lucru al acestuia(care se recunoaste prin faptul ca motorul isi schimba tonalitatea ingrosandu-se, turatia o sa scada putin si masina va incepe sa vibreze foarte usor- NU TREBUIE SA VIBREZE FOARTE TARE!);

- se mentine pedala de ambreiaj nemiscata la punctul de lucru(nu se misca deloc piciorul);

- acum se poate lua piciorul de pe pedala de frana si se va muta pe pedala de acceleratie unde se va accelera usor pana la 1200-1400 rot/min(in tot acest timp piciorul de pe pedala de ambreiaj o sa ramana nemiscat);

- dupa ce s-a apasat pedala de acceleratie se poate jongla cu pedala de ambreiaj in jurul punctului de lucru al acestuia(pentru viteza mai mica se apasa pedala de la punctul de lucru in jos, pentru viteza mai mare se ridica pedala la punctul de lucru).

 

Toate aceste lucruri merg garantat, insa trebuie exersat, bafta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.