Jump to content

Cum se poate modifica ralanti-ul?


C_o_s_m_i_n

Recommended Posts

Stie cineva cum pot modifica ralanti-ul? E vorba de motorul 2.0d de 177 CP.

Stiu ca la VAG mergea modificat foarte usor cu interfata de diagnoza.

E posibil ceva asemanator si la BMW?

Am o vibratie suparatoare la ralanti, care dispare imediat ce maresc turatia cu 30-40 rot/min.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Nu e acelasi simptom si nu e acelasi motor.

Al meu nu tremura dupa pornire ci mai ales dupa ce se incalzeste si il las in ralanti.

Si nu oscileaza ralanti-ul. E foarte fix. Dar as vrea sa-l maresc.

 

Btw, bujiile chiar nu-l mai ajuta dupa primul minut de functionare.

Link to comment
Share on other sites

Da, stiu ca functioneaza si dupa, dar numai cateva zeci de secunde, maxim 2 minute si in niciun caz nu din cauza lor imi trepideaza la cald in ralanti.

 

Deci nu se poate modifica ralanti-ul... :(

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Cred ca am eliminat cauza vibratiilor... Fenomenul era combinat si cu o bataie de plastic in caroserie. Se auzea destul de tare.

Filtrul de aer se imbina cu o tubulatura fixa (prinsa de caroserie) ce merge spre fata masinii. Are un sistem tampit de cuplare ce nu sta fix deloc. Tubulatura dintre turbina si filtrul de aer e destul de rigida iar daca filtrul nu e fix, il misca si pe el.

Am intarit imbinarea respectiva (cuplajul) cu silicon atat intre tubulaturi cat si peste, pentru rezistenta in timp.

 

Vibratiile sunt aproape inexistente acum.

Link to comment
Share on other sites

Revin...

Nu "cred" ci confirm ca acolo a fost sursa vibratiilor in toata caroseria.

E greu de crezut ca niste plastice pot face asta.

Acum functionarea e mai silentioasa iar trepidatiile... abia sesizabile pentru un motor in 4 cilindri, atat la rece cat si la cald. Eu personal niciodata nu l-am simtit mergand asa fin.

 

E vorba de imbinarea dintre conducta 10 si filtrul de aer. Cei care aveti E60 cu motorul de 2.0d, verificati daca vibreaza carcasa filtrului de aer in ralanti. Daca da, aveti cam aceeasi problema, chiar daca nu atat de grava ca la mine. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

La mine, carcasa tremura extrem de tare.

 

Ma gandeam sa schimb tampoanele de la carcasa filtrului si sa pun ceva saibe sau altceva ca sa o pot face mai rigida.

 

Ieri pe caldura a facut groaznic. Mai ales daca dau cu spatele. Imi vine sa ma dau jos si sa-i pun o propta :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Pai asa tremura si la mine inainte.

Era din cauza ca tampoanele singure nu fac fata singure si intra in rezonanta cu tubulatura indicata de mine.

Dupa ce am rigidizat si tubulatura cu silicon, nu mai tremura nimic.

 

O fi o solutie si ce spui tu... Toata problema provine de la tubulatura de admisie inspre turbina, care e extrem de rigida. Trebuia ceva din cauciuc, nu plastic.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi-e teama sa modific acolo ceva inafara de bucse si de rigiditatea ansamblului.

 

Nu este riscant sa ai ceva care nu este etans in acea zona? Daca trage aer murdar dupa filtru, ma gandesc ca nu e deloc bine.

Link to comment
Share on other sites

Nu se pune problema de neetanseitate. :)

Daca voi inlocui cotul ala, va fi perfect etans. Altfel nu ma apuc de modificat.

Si da, daca turbina "culege" aer nemasurat de debitmetru, se da peste cap si injectia. Asta pe langa efectul prafului, mentionat de tine.

Link to comment
Share on other sites

merge modificat dar ce va face sa credeti ca voi stiti o turatie mai buna decat producatorul pentru ralanti? in general la ralanti motorul daca e in toate mintile trebuie sa se echilibreze perfect. in functie de cilindri dispunere de pistoate se alege si o turatie ideala. aceea vibratie suparatoare este cauzata de ceva iar o turatie mai mare doar ar ascunde acel ceva.

Asta imi aminteste cand m am dus sa cumpar o leganza automata si masina statea la ralanti la 1000. Curios de ce ma dau jos si slabesc cablu de la aceleratie. Si supriza se aprinde lampa de ulei. Masina avea problema la cuzineti la linie si pierdea presiune si se aprindea lampa de ulei. Genul asta de problema se manifesta doar la ralanti si omul rezolvase problema f usor.... A devenit f agitat cand am lasat ralantiul la 800 . Sa vezi ce mirat era... de lampa rosie

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

merge modificat dar ce va face sa credeti ca voi stiti o turatie mai buna decat producatorul pentru ralanti? in general la ralanti motorul daca e in toate mintile trebuie sa se echilibreze perfect. in functie de cilindri dispunere de pistoate se alege si o turatie ideala. aceea vibratie suparatoare este cauzata de ceva iar o turatie mai mare doar ar ascunde acel ceva.

Asta imi aminteste cand m am dus sa cumpar o leganza automata si masina statea la ralanti la 1000. Curios de ce ma dau jos si slabesc cablu de la aceleratie. Si supriza se aprinde lampa de ulei. Masina avea problema la cuzineti la linie si pierdea presiune si se aprindea lampa de ulei. Genul asta de problema se manifesta doar la ralanti si omul rezolvase problema f usor.... A devenit f agitat cand am lasat ralantiul la 800 . Sa vezi ce mirat era... de lampa rosie

Ai dreptate cu turatia la ralanti data de producator.

Interesanta experienta cu Leganza, bravo! thumbsup.png Nu multi si-ar fi dat seama. Desi 1000rpm turatie la ralanti e suspecta si ridica semne de intrebare.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pai asa tremura si la mine inainte.

Era din cauza ca tampoanele singure nu fac fata singure si intra in rezonanta cu tubulatura indicata de mine.

Dupa ce am rigidizat si tubulatura cu silicon, nu mai tremura nimic.

 

O fi o solutie si ce spui tu... Toata problema provine de la tubulatura de admisie inspre turbina, care e extrem de rigida. Trebuia ceva din cauciuc, nu plastic.

 

Salutare

Aceasi problema si la mine cu vibratiile de la carcasa filtrului de aer.

Am gasit si solutia cea mai rapida si foarte eficienta: un tampon de cauciuc intre carcasa si contraaripa in dreptul surubului.

Tamponul il gasiti la dedeman sau bricostore (cele folosite ca opritor pentru usi - care se prind in surub de pardosea). Fiind de cauciuc, in primul rand fixeaza carcasa si preia vibratiile.

 

Functioneaza 100 %, am ramas impresionat ce frumos suna motorul fara zgomotul de la carcasa.

 

Atasez si 2 poze (este cel alb)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

M-am ocupat acum in we de problema carcasei filtrului de aer.

 

Am dat jos carcasa si am montat intre bucsa dinspre far si carcasa, o saiba mai groasa. Saiba are o parte metalica iar cealalta parte este din cauciuc.

 

Acum carcasa sta cu 2-3 mm mai ridicata din partea din exterior si nu mai vibreaza atat de tare.

 

Imi place solutia pentru ca nu se vede nimic modificat. Nu stiu cat va tine insa pe moment nu mai aud nimic :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Totusi se mai aude ceva. Acum tubulatura sta in tensiune insa la motor rece inca mai misca si tot mai face zgomot. Slab, dar face.

 

Voi pune o mica banda in jurul tubulaturii, pe interior sa vad ce iese.

 

Oricum, imbecil sistem :no:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.