Jump to content

relanti e36 316i


Recommended Posts

Salut! Ma confrunt cu o dilema de cand am luat masina... am relantiul cam la 900, chiar peste 900 si mi se pare cam mare... la service mi sa spus ca e normal, insa am mai vazut un 316i din 92 intradevar cu motor m40 ( distributia pe curea) la care statea la 750-800... Mentionez si ca simte in interior la relanti o mica trepidatie...se simte puuutin de tot in scaun si se observa la schimbatorul de viteze aceasta trepidatie cu ochiul liber ( ceva gen un logan diesel)...

E normal sau intradevar are ceva?Parerea mea este ca trage aer fals.... dar am verificat burduful acela de la admisie la debitmetru si futunasul acela mic de 10 cm din stanga...sunt ok

 

Mentionez ca am toate filtrele schimbate de curand, uleiul si bujiile, motor M43 de 1.6 din 96 luna a11a.

Cand o pornesc indiferent de temperatura invarte motorul cam de 3 ori , uneori de 4 ori pana sa porneasca, dar nici carbunii de la electromotor nu mai sunt la prima tinerete -- mi-a marait de vreo 3 ori in 6 luni electromotoru la prima cheie si na pornit--

 

 

Am scos mufa de la debitmetru in timp ce era motorul pornit, a scazut turatia pana la 500 apoi a crescut si a ramas tot pe aceeasi valoarea fara vreo modificare considerabila ... parca mergea mai bine cu mufa la debitmetru...deci debimetrum functioneaza normal (cred). ma gandesc ca ori trage aer fals, ori valva ( am uitat cum se numeste) sau regulatorul de relanti

 

Voi ce ziceti? astept sfaturile voastre!

post-45617-0-72009600-1313859296_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva...la relanti scoate un zgomot ciudat... caraie... am inteles de la service ca nu tre sa-mi fac griji in privinta acelui carait ca este de la valva ( nu stiu care) si ca asa face la majoritatea, dar totusi nu cred ca ar trebui sa "caraie"

 

 

Need help boys ! :download:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Scuze ca ma bag peste topicul tau, dar am si eu o problema cu relantiul tot la E36 316i.

 

Daca ar putea cineva sa ma indrume ce ar putea fi, pornesc masina totul okey, circul cu ea 2-3 minute si apoi cand stau la semafor, turatia sta undeva intre 2500 si 3000. Scade doar dupa 1-2minute, daca vreau sa accelerez brusc, mi se ineaca si da in bot. Am fost la o citire de erori si mi-a dat eroare la senzor temperatura motor ars, am sters eroarea si mi-a functionat bine aprox. 1 sapt., dupa care a apucat-o din nou.

 

Intrebarea mea: pot sa am incredere 100% ca poate fi acel senzor de temperatura?

 

Ieri am aruncat o privire la motor si am vazut un furtun care iese din debitmetru, cel subtire, este crapat, poate avea vreo influenta? atasez poza.

 

E greu de schimbat acel senzor? nu vreau sa merg la mecanic, vreau sa-l schimb eu.

 

Stima, Raul.

post-48819-0-57057300-1316325300_thumb.jpg

post-48819-0-56442900-1316325361_thumb.jpg

Edited by r4ulik
Link to comment
Share on other sites

Scuze ca ma bag peste topicul tau, dar am si eu o problema cu relantiul tot la E36 316i.

 

Daca ar putea cineva sa ma indrume ce ar putea fi, pornesc masina totul okey, circul cu ea 2-3 minute si apoi cand stau la semafor, turatia sta undeva intre 2500 si 3000. Scade doar dupa 1-2minute, daca vreau sa accelerez brusc, mi se ineaca si da in bot. Am fost la o citire de erori si mi-a dat eroare la senzor temperatura motor ars, am sters eroarea si mi-a functionat bine aprox. 1 sapt., dupa care a apucat-o din nou.

 

Intrebarea mea: pot sa am incredere 100% ca poate fi acel senzor de temperatura?

 

Ieri am aruncat o privire la motor si am vazut un furtun care iese din debitmetru, cel subtire, este crapat, poate avea vreo influenta? atasez poza.

 

E greu de schimbat acel senzor? nu vreau sa merg la mecanic, vreau sa-l schimb eu.

 

Stima, Raul.

 

 

de la crapaturile alea sigur nu este. Eu am avut mansoul ala de la debitmetru crapat si tragea aer pe acolo si nu facea altceva decat sa-mi trepideze putin relantiul.

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca ma bag peste topicul tau, dar am si eu o problema cu relantiul tot la E36 316i.

 

Daca ar putea cineva sa ma indrume ce ar putea fi, pornesc masina totul okey, circul cu ea 2-3 minute si apoi cand stau la semafor, turatia sta undeva intre 2500 si 3000. Scade doar dupa 1-2minute, daca vreau sa accelerez brusc, mi se ineaca si da in bot. Am fost la o citire de erori si mi-a dat eroare la senzor temperatura motor ars, am sters eroarea si mi-a functionat bine aprox. 1 sapt., dupa care a apucat-o din nou.

 

Intrebarea mea: pot sa am incredere 100% ca poate fi acel senzor de temperatura?

 

Ieri am aruncat o privire la motor si am vazut un furtun care iese din debitmetru, cel subtire, este crapat, poate avea vreo influenta? atasez poza.

 

E greu de schimbat acel senzor? nu vreau sa merg la mecanic, vreau sa-l schimb eu.

 

Stima, Raul.

 

 

 

in bord iti arata temperatura apei ok? daca da, inseamna ca e senzorul de temp ptr DME, si daca ti-a iesit pe tester, trebuie schimbat. degeaba ii stergi tu eroarea daca ala ramane acolo defect.DME-ul nu mai citeste temperatura motorului.

 

si da, schimba toate furtunurile crapate.

 

on : aer fals sau ICV-ul infundat (regulator relanti), merge curatat.

Link to comment
Share on other sites

In bord, eu consider ca arata okey, dupa ce se incalzeste putin motorul temperatura e fix la jumate. Acolo ramane oricat circul cu ea, eventual mai creste fff putin, insesizabil aproape.

Acel senzor de care spui tu, e cel care intra in blocul motor, undeva mai in spate(spre caroserie, spre parbriz) nu?

 

Multumesc mult pt. ajutor, Raul.

Link to comment
Share on other sites

S-ar putea sa fie si un vacum pe undeva, intai schimba senzorul ala vezi cum se prezinta, daca si dupa aia face pe nebuna incearca o curatare de ICV ( regulatoru de relanti ) ....si ma mai gandesc si la debitmetru, din cate am citit pe forumuriri trebuie doar clapeta aia din debitmetru sa culiseze cursiv fara sa agate si ar merge curatata cu un wd-40 ( la fel si ca ICV-ul si lasat sa se usuce bine )

 

Eu cat de curand tre sa merg la service sa dau electromotoru jos sa schimb bendixu ca patineaza uneori si se pare ca din ce in ce mai des, si cred ca o sa cer si o curatare la ICV ... asa sa fie ca nu strica :D '

 

Numai bine! anuta-ne si pe noi cum ai rezolvat problema.

Link to comment
Share on other sites

Multam frumos, sunt comandate piesele, de maine intru la lucru :D :frantics:

 

Furtunul e 40 lei pe original, senzorul pt. computerul de bord tot 40 de lei, dar nu l-am luat pe original pt. ca depasea 120 lei, iar senzorul care indica temperatura in bord, am decis sa nu-l schimb, deoarece in bord imi arata okey.

 

Dupa schimbare, merg la un tester, sa vedem daca mai apare eroarea si daca am rezolvat problema.

Link to comment
Share on other sites

beemer, valva aia o poti curata singur cu spray de curatat carburatorul sau ceva asemanator....

2 suruburi si o mufa de scos.....e fix in fata, mai mult decat accesibila.

 

 

Da dar imi e scarba sa dau admisia jos si daca tot o duc sa-mi repare electromotoru ori ma apuc eu acolo la service de el ori le zic lor sa se ocupe si de ICV... in orice caz nu face figuri nu da semne de oboseala... e obsesia mea mai mult :))) . Mersi fain ! Numai bine !

Link to comment
Share on other sites

Neata!

 

Am reusit sa desfac totul, am scos senzorul cu pozitia nr. 11 de pe realoem si am constatat ca nu e acelasi cu cel comandat de mine. Adica cei 2 senzori de pe realoem sunt pusi fix invers. Senzorul din pozitia 11 comandat pe cod oem, l-am instalat in locul senzorului 13, iar acum astept pana maine celalalt senzor ca nu mai inteleg nimic. Ii schimb pe amandoi si cu asta basta. Oricum multa bataie de cap cu destrangerea/insurubarea senzorilor.

 

Poza:

post-48819-0-94992500-1316927458_thumb.png

 

 

Stima, Raul.

 

ps. voi atasa cat de curand un DIY pt. schimbarea senzorilor de temperatura de pe blocul motor.

Link to comment
Share on other sites

Concluzie: am schimbat amandoi senzorii de temperatura (ce-i sigur e sigur), acel furtun care eu l-am gasit crapat, am sters eroarea din computerul de bord cu senzor temperatura ars, iar dupa primii 50 km parcursi cu ea (ieri si luni) masina se comporta excelent, relantiul sta undeva la 950, probabil isi va reveni, nu am fluctuatii, merge perfect rotund, iar pornirea e la sfert de cheie.

 

Ma bucur daca am scapat doar cu atat: 75 lei cei 2 senzori, 40 de lei acel furtun, 10 lei stergerea erorii de bord si vreo 8 ore de munca, insa satisfactia finala e de nepretuit!

 

Stima, Raul.

 

ps. pot sa ajut cu orice informatie despre schimbarea senzorilor de temperatura, pozele sunt pregatite pt. DIY, urmeaza sa-l postez cat de curand! :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.