Jump to content

Presiune corecta cauciucuri


Acero99

Recommended Posts

Astazi am observat ca gumele de pe spate parca sunt putin cam moi , specific ca au 6 luni vechime , asa ca merg pana la o vulcanizare sa verific presiunea , acolo surprize surprize pe stanga spate mai aveam 1.5 bari si pe dreapta spate mai aveam 1 bar presiune , e posibil ca intrun timp atat de scurt sa piarda atata presiune cauciucurile , initial au avut 2.2 bari , pe stalpul usii de la sofer dupa cum bine stiti exista un tabel cu indicatii cu presiunea corecta a cauciucurilor , in cazul meu 225/45/17 fata si 245/40/17 pe spate BMW da 4 presiuni din pacate eu nu inteleg mare lucru din tabelul respectiv , daca cineva imi poate spune exact ce presiune trebuie sa am in cauciucuri as fi recunoscator , atasez o poza facuta cu telefonul cu tabelul .

post-32021-0-88270500-1314021661_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu bag tot timpul exact cat e indicat de producator.

Iti recomand sa faci la fel.

 

Chiar nu sunt adeptul ... baga frate 2.2 ca e prea mult cat scrie pe usa acolo (astia sunt aia de la toate vulcanizarile de pe la noi ... care habar n-au)...

 

presiunea aia nu este mult daca mergi cu peste 100km/h daca baga 2,2 si fata si spate sarputea si faca explozie la viteza deoarece se incalzesc cauciucurile

Link to comment
Share on other sites

Presiunea in pneuri se face in primul rand in functie de drumul/drumurile pe care mergi. So, daca mergi prin Germania sau pe cele doua autostrazi ale noastre, merge cat e indicat poate de producator. Dar daca mergi printr-un oras plin de gropi, e bine cat mai mica, gen 1,8 ...2,0 ...sa nu te zdruncine ca dracu...
Link to comment
Share on other sites

Oameni buni, recomanda bmw presiune mai mica in pneuri pt Romania si nu stiu eu? Terminati cu prostiile. Te zdruncina mai putin dar distanta de franare creste, handlingul are de suferit etc... E o dif intre "mie imi place asa" si ceea ce este bine sa faci. Vrei siguranta, mergi pe ce e pe usa, vrei altceva, faci altceva...
Link to comment
Share on other sites

Presiunea in pneuri se face in primul rand in functie de drumul/drumurile pe care mergi. So, daca mergi prin Germania sau pe cele doua autostrazi ale noastre, merge cat e indicat poate de producator. Dar daca mergi printr-un oras plin de gropi, e bine cat mai mica, gen 1,8 ...2,0 ...sa nu te zdruncine ca dracu...

 

la 1.8 s-ar putea sa se strice cauciucul fiind spre pana.. ?! unsure.png plus ca poti lovi janta la gropi..

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

daca presiunea este mica

+ Creste rezistenta la inaintare = Demaraj mai slab + Consum ridicat. :rolleyes:

 

+ tragi mai greu de volan

 

+ pericol mai mare de strambat jantele

 

+pericol de ezplozie la viteze mari

 

cu presiune mare nu risti mai nimic inafara de faptu ca strici toate articulatiile masinii

 

recomand 2,4 fata si 2,8 spate

Link to comment
Share on other sites

Alex o sa incerc sa ii pun 2,4/2,8 pt cateva zile, pana acum nu am avut mai mult de 2,4 pe spate. Si asa masina e foarte, foarte rigida, o sa fie o experienta interesanta cu 2,8 pe spate. :rolleyes:

 

pe spate nu este recomandat sa bagi sub 2,5 pentru ca este tractiunea si poti sa ovalizezi cauciucurile, cunosc cazuri de genu de i sa ovalizat cauciucurile si nu stia de ce vibreaza la viteza

Link to comment
Share on other sites

Conteaza mai mult ce cauciuc ai si cat e de vechi decat presiunea;) asta apropo de zdruncinat ...

 

Pirelli, au vreo 2-3 ani si 15.000km. Chiar nu am incercat mai mult de 2,4 niciodata, nu stiu daca e diferenta mare intre 2,8 si 2,4 in ceea ce priveste zdruncinatul. O sa incerc cu siguranta :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nu e de speriat, am mers eu mai bine de 700km pana am ajuns la destinatie, cu 3.2/3.8 si nu era chiar tragic. Asa se intampla cand se angajeaza Dorel la vulcanizare si confunda ceasul de pe perete cu un manometru. :frantics:

 

Baiatul de la vulcanizarea pe care o frecventez ( :rolleyes: ) mi-a recomandat 2,2fata si 2,4spate si asa a ramas de cand am cumparat masina. P.s. Il cheama Doru :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni, recomanda bmw presiune mai mica in pneuri pt Romania si nu stiu eu? Terminati cu prostiile. Te zdruncina mai putin dar distanta de franare creste, handlingul are de suferit etc... E o dif intre "mie imi place asa" si ceea ce este bine sa faci. Vrei siguranta, mergi pe ce e pe usa, vrei altceva, faci altceva...

 

Iti dai seama, ca doar pe aia de la BMW ii intereseaza ca-ti faci tu masina praf :) Referitor la siguranta, voi posta la alt reply, mai jos :)

 

Cuvantul instabilitate iti spune ceva ?

 

@B-490-RZV : Cum am spus, stalp usa sofer. Azotul se comporta altfel la variatii ale t, se mentine presiunea, cu variatii mai mici, o perioada mai indelungata. Personal, nu vad rostul, diferentele sunt insesizabile.

 

Da, cuvantul instabilitate imi spune multe, imi tot spune de cam 130 000 km facuti din 2008 si pana acum, cu aceasta presiune in pneuri. A fost foarte instabila masina in acesti ani si atatia km, incat am facut 0 accidente. :) Si chiar am rulat cu viteza mare si/sau foarte mare. Gen 2,5 h intre Buc-Sev (adevarat, asta doar o data, restul in 3 ore :). Nemaivorbind de alte zeci de drumuri pe tot felul de sosele. Si pe cuvant daca am simtit vreodata masina instabila, dar poate n-am rulat cu vitezele unor profesionisti de aici :). Voi va luati doar dupa ce scrie pe usa. Sau in carti. Sau faceti calcule matematice. Mai scriau unii parca tot pe aici, ca-n curba, calculezi nu stiu ce unghiuri...viteza...etc...mai calculezi pe dracu :) Cand ti-a fugit spatele, ori o simti si-o redresezi, ori nu :) Ce drac sa mai calculezi :)

 

Ah, nu neg ca avand o presiune mai mica creste consumul si se uzeaza mai rpd pneurile, dar pe mine acest aspect nu ma intereseaza, ci comfortul meu si al masinii. De instabilitate nici nu poate fi vorba cand ai 2.0 in ele. Daca ai avea 1,5 as mai zice :)

 

la 1.8 s-ar putea sa se strice cauciucul fiind spre pana.. ?! unsure.png plus ca poti lovi janta la gropi..

 

Dupa cum ziceam, pneul nu ma intereseaza. Iar cu 1,8, in cazuri rare. Eu o schimb des presiunea, in functie de pe unde merg. De obicei insa, 2.0 fata si 2.2 spate. Cel mult. Jantele nu le-am lovit sau strambat niciodata si n-am unele originale, ci niste replici. Si chiar merg...si-am mai luat si gropi :D

 

Whatever :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.