Jump to content

senzor temperatura motor


Recommended Posts

salutare tuturor...dupa o documentare ampla pe net in legatura cu turatia mare dupa incalzirea motorului la o pisicuta 318 i motor m40,asta dupa ce am pus sonda lambda noua, furtun intre filtru aer si admisie nou, curatat debitmetru aer si valva icv am gasit ca problema ar avea rezolvare prin schimbarea senzorului (senzorilor cica ar fi 2) de temperatura al motorului...rugamintea mea ar fi ca daca cineva poate sa puna o poza cu situarea celor 2 senzori care se afla sub admisie si daca e credibila varianta asta....m-as apuca eu sa dau admisia jos dar ultima data am etansat cu GASKET si ma gandesc ca poate are totusi cineva vreo poza sau macar sa imi zica exact unde se afla si daca masina mea are acest (acesti) senzori fiind printre primele modele de e36 din 1991 ca sa nu desfac degeaba...va multumesc
Link to comment
Share on other sites

Ce turatie are la relanti cu motorul cald?

 

2000 rot/min si daca stau cu motorul pornit pe liber 2-3min de exemplu la un semafor coboara la 1200 ...cand pornesc prima data masina (dimineata) daca nu o ajut un pic cu aceleratia se opreste...daca o ajut un pic 5-10 secunde oscileaza un pic si se mentine la 800-900 rot/min...dupa ce merg aprox 10 min incep figurile descrise....

Link to comment
Share on other sites

Inainte sa schimbi sonda lambda se comporta la fel? Ce marca ai ales?

 

O diagnoza cu tester ai facut?

 

 

diagnoza nu am facut...sonda e ceva pe original made in germany am dat 360 lei pe ea

inainte sa ii pun sonda ca aveam o sonda lambda dar firele erau rupte...deci ca si cum nu era...statea la 2000 de ture si nu mai revenea deloc turatia...dar tind sa cred ca nu e de3 la lambda deoarece am masina de vreo 3 luni si de cand am luato nu mi-aq facut deloc probleme cu relantiu...pornea ok se mentinea ok si cam dupa vreo luna a inceput "dansul"

Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul nu inteleg de ce l-ai curatat, din cate stiu nu ar avea nevoie, in plus sunt sanse mari sa se strice daca il desfaci.

Cu mufa lui scoasa cum se comporta motorul?

 

Senzorii de temp sunt piesele 11 si 13 din link

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/318i-M40/LHD/M/1991/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Ai incercat debitmetrul?

 

 

daca ai citit ce am scris (no ofense) ai vazut ca am curatat debitmetrul cu alcool si am verificat si furtunurile de la el...oricum multi au problema asta si am auzit doar la o persoana de chestia cu senzoru de temperatura...m-am uitat acum sub admisie si intradevar sub imbinarea dintre admisie si _chiulasa_ se vad doua mufe care intra in motor...deci mai mult ca sigur sunt senzori...cat de cat ma pricep la mecanica asa ca nu vorbesc aberatii...voiam doar o poza cu cei doi senzori daca sunt intradevar de temperatura si daca a mai patit cineva asa ceva ca sa nu ma mai chinui sa demontez _chiulasa_ ca ultima data am schimbat electomotorul si m-am chinuit vreo cateva ore bune si cand am pus admisia inapoi la toate garniturile am etansat cu kit siliconic GASKET care rezista pana la 300 grade celsius si nu as mai vrea sa umblu decat daca e absolut necesar....multumesc

 

Debitmetrul nu inteleg de ce l-ai curatat, din cate stiu nu ar avea nevoie, in plus sunt sanse mari sa se strice daca il desfaci.

Cu mufa lui scoasa cum se comporta motorul?

 

 

ca sa ne intelegem...prin curatat ma refer la o carpa din bumbac inmuiata in alcool pusa pe o surubelnita si usurel curatat prin cele 2 orificii ...nu ai cum sa il desfaci ...nu ai vrea sa stii cata negreata a iesit de acolo...daca ai sa cauti pe net ai sa vezi ca foarte multi au curatat debitmetrele si merge un pic mai bine...cat despre mufa debitmetrului motorul meu e m40 si debitmetrul se afla sub admisie...cum pot sa ii dau mufa jos fara sa desfac admisia??dau o naveta de bere daca tu reusesti :thumbsup: ...

Link to comment
Share on other sites

 

aaaaa scuzele mele...am confundat cu regulatorul de relanti...uite acum ma duc sa verific si revin cu raspunsul...

 

aaaaa scuzele mele...am confundat cu regulatorul de relanti...uite acum ma duc sa verific si revin cu raspunsul...

 

am verificat acum..deci am pornit motorul relantiul sa stabilit la 900 si cand am scos mufa de la debitmetru motorul a dat sa se opreasca dar socul nu a lasat-o a accelerato putin cred ca cam la 1200 rot/min si apoi a scazut la 900 si a inceput sa oscileze usor +/- 50 rot/min cand am pus mufa inapoi a dat sa se opreasca dar s-a turat la 1200 dupa care s-a stabilizat la 900 constant...concluzia iti apartine... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

am uitat sa mentionez ca temperatura motorului la bord (apa) indica ok,pleaca de la albastru si nu trece niciodata de jumate , iar cel de-al doilea senzor din cate am inteles duce la computer si daca e defect iti da eroare considerand ca motorul e prea rece drept urmare actionand socul de unde vin turatiile mari deci eu zic ca e destul de PLAUZIBIL mai ales dupa ce am pus sonda lambda noua ,schimbat furtunul de la admisie si curatat regulatorul de relanti...banuiesc ca senzorul de la motor lucreaza numai cand isi aminteste de mai am si eu momente fericite la semafor cand mai coboara turometrul si nu se mai uita lumea la mine de parca as sta cu piciorul pe acceleratie....mai am si toba finala bulita (nu mai are sita) asa ca mai si huruie un pic...offf o placere sa conduci asa o masina....sa mor daca nu cateodata era mai bine cu dacia 1300 o legam cu sarma si tot ajungeam acasa fara sa mai aiba milioane de senzori :D

 

mai astept pareri totusi inainte sa ma apuc sa dau jos admisia si galeria...asa ca cei care ma puteti ajuta PLEASEEEE HELLLLP :hmm:

Link to comment
Share on other sites

eu zic sa o pui si pe-un tester... E mai simplu. Si mai ieftin, inainte sa te pui sa dai bani pe piese asa.. pe nimerite. De unde esti?

 

sunt din iasi...stiu ca e mai simplu cu tester dar cei care au aceeiasi problema au zis ca la tester iti da eroare numai pe sonda lambda...am sa o pun si eu pe tester dar cred ca am sa ii schimb si senzorul ...e vreo 50 lei am inteles asa ca nu e un capat de tara...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

hai sati spun eu fenomenul ... cand ai schimbat sonda landa nu ai scos borna de la baterie 5-10 min ca sa se reseteze ecu ... asadar eroarea tia ramas scrisa ... ea sa reglat automat dupa ce ai facut cativa km ... de aia acum nu mai face figuri .

precizez in cazul schimbarii oricarui senzor este recomandat sa scoti borna la beterie timp de 5-10 min... sper ca am fost de ajutor pt viitor .

Link to comment
Share on other sites

hai sati spun eu fenomenul ... cand ai schimbat sonda landa nu ai scos borna de la baterie 5-10 min ca sa se reseteze ecu ... asadar eroarea tia ramas scrisa ... ea sa reglat automat dupa ce ai facut cativa km ... de aia acum nu mai face figuri .

precizez in cazul schimbarii oricarui senzor este recomandat sa scoti borna la beterie timp de 5-10 min... sper ca am fost de ajutor pt viitor .

15-20 minute

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.