Jump to content

Black Sapphire


MuscleMike

Recommended Posts

Intrebam pt ca un stiu ca tractiunea spate + automat - nu este combinatie deloc buna iarna...o sa vedem cum trece prima iarna :p

 

Felicitari pentru bijuteria de masina pe care ai ales-o, sa o stapaniti sanatosi si sa va poarte multi km fara probleme!

Referitor la tinuta de iarna, sunt absolut convins ca nu vei intampina nici o problema daca o vei echipa cu pneuri de sezon. Eu am un E39 automat cu ASC, nu DSC, si nu am avut nici o problema (am trecut deja prin doua ierni cu ea), iar tinand cont ca tu ai cele mai noi sisteme disponibile la ora actuala nu cred ca ai de ce sa iti faci griji.

 

Felicitari inca odata!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Felicitari pentru bijuteria de masina pe care ai ales-o, sa o stapaniti sanatosi si sa va poarte multi km fara probleme!

Referitor la tinuta de iarna, sunt absolut convins ca nu vei intampina nici o problema daca o vei echipa cu pneuri de sezon. Eu am un E39 automat cu ASC, nu DSC, si nu am avut nici o problema (am trecut deja prin doua ierni cu ea), iar tinand cont ca tu ai cele mai noi sisteme disponibile la ora actuala nu cred ca ai de ce sa iti faci griji.

 

Felicitari inca odata!

 

 

Multumesc pt aprecieri si pt sfat...alta solutie la mine nu este decat anvelopele, lanturile si lopatica :p

 

 

 

 

Felicitari pt masina, mai ales pentru motor!

 

In ce sens pornesti procesul pentru taxa, inainte sa o platesti, sau dupa, pentru recuperare?

 

 

Multumesc mult pt aprecieri, pt taxa la fel ca si in cazul Touareg-ului, am fost la politie unde am spus ca vreau sa inmatriculez masina iar ei mi-au cerut chestia aceea de plata a taxei, nu am avut-o iar avocata fiind langa mine le-a cerut o hartie cum ca refuza sa-mi inmatriculeze masina, pe baza hartiei respective a inceput procesul, a durat cam 6-7 luni am castigat si am inmatriculat masina, am umblat cu 3 luni numere zoll si 3 luni cu numere provizorii de Romania.

 

mama cum este :X:X:X :DDDDDD cred ca o sa dau o tura pana la CJ sa o vad live :X:XX :*

 

sa o stapanesti sanatos :*

 

 

Multumesc printisor :*, eu is "prin preajma" poti veni oricand, poate mergem la Oktoberfest impreuna daca totusi vrei :)

Edited by MscleMike
Link to comment
Share on other sites

Superba masina!

Daca vad prin Cluj un F01 cu numere de Germania, am sa-i fac cu farurile. Sper doar sa fie al tau :laugh:

Ai o masina superba,sa te poarte sanatos 1000000000000000000 de km !

 

PS: Stai linistit Adrian M ca eu am m-ai vazut un F01 in cluj.......si acela era cu nr de bucuresti :)) asa ca...

Link to comment
Share on other sites

Ai o masina superba,sa te poarte sanatos 1000000000000000000 de km !

 

PS: Stai linistit Adrian M ca eu am m-ai vazut un F01 in cluj.......si acela era cu nr de bucuresti :)) asa ca...

 

Multumesc ;)

Superba masina!

Daca vad prin Cluj un F01 cu numere de Germania, am sa-i fac cu farurile. Sper doar sa fie al tau :laugh:

 

Ok, o sa fiu mai atent la trafic :p

 

Grozava masina, sa te poarte sanatos !

 

 

Multumesc pt apreciere.

 

 

O mica intrebare din nou, daca merg putin mai tare cu ea 3500-4000rpm si asta pe distante scurte: 7-8km e bine sa las motorul 1-2min dupa ce am ajuns sa mai mearga sau il pot opri linistit? Stiu clar ca la distante lungi 700-1000km e bine sa-l mai las putin inainte pt turbine dar acum? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Pentru turbine e recomandat sa mergi din cand in cand mai tare si sa o lasi sa se racoreasca inainte sa opresti motorul. Eu citisem ca se recomanda cam 30 secunde - 1 minut. Adica nu trebuie sa pierzi vremea prin masina prea mult, doar sa nu il opresti imediat.

Asta e valabil daca mergi mai tare sau daca mergi cu ea cand e foarte cald afara (cum e vara). Indiferent ce-ti zice acul de temperatura, turbinele se incalzesc foarte tare si le trebuie putin mers la relanti ca sa evacueze gazele, scade boost-ul (adica presiunea in turbo) si sa se raceasca putin.

Link to comment
Share on other sites

Pentru turbine e recomandat sa mergi din cand in cand mai tare si sa o lasi sa se racoreasca inainte sa opresti motorul. Eu citisem ca se recomanda cam 30 secunde - 1 minut. Adica nu trebuie sa pierzi vremea prin masina prea mult, doar sa nu il opresti imediat.

Asta e valabil daca mergi mai tare sau daca mergi cu ea cand e foarte cald afara (cum e vara). Indiferent ce-ti zice acul de temperatura, turbinele se incalzesc foarte tare si le trebuie putin mers la relanti ca sa evacueze gazele, scade boost-ul (adica presiunea in turbo) si sa se raceasca putin.

 

Asta nu am inteles-o niciodata:

 

daca opresti motorul imediat, turbina se raceste. Daca il mai lasi pornit, turbina se raceste. deci orice ai face, ea se raceste.

 

Deci, ce sens are sa racesti turbina daca ea oricum se raceste???

 

Hai ca sa nu-i dai talpa dimineata pe frig pana nu se incalzeste da, pentru ca va avea un soc termic dar racirea??? Care ar fi explicatia.

 

Se raceste diferit fata de racirea la relanti dar.... explicatia care este ???

Link to comment
Share on other sites

Sunt complet habarnist in chestii dinastea mecanice, dar ma gandesc ca elicea din turbo se invarte,la relanti, intr-un ritm la care nu lucreaza sau un e supusa la unui ritm normal de lucru dar elicea creeaza astfel un curent de racire al intregului ansamblu turbo la relanti... Edited by MscleMike
Link to comment
Share on other sites

Se recomanda sa nu opresti imediat motorul la cele cu turbina intrucat aceasta se...invarte mult mai repede cand e turat motorul, decat la relanti, sa-i permiti sa ajunga la o turatie...normala.

cam asa-mi aduc eu aminte c-am citit pe forum. In orice caz, chiar daca am zis vreo prostie, nu-mi pasa, in realitate am postat pentru ca voiam sa zic asta: MSCLEMIKE, AI O MASINA DE VIS!

 

Propun sa-l propunem :D pe proprietar pe postul de cel mai insuportabil user de pe forum :p

Link to comment
Share on other sites

In principiu e vorba de ungere, nu este deloc ok atata timp cat turbina este f. incinsa sa-i "tai" uleiul. ;)

 

Tot nu pricep. Au ajuns materialele care stau fixe dar incinse sa se defecteze daca nu au ulei??? Pai pe principiul asta, cine are acoperis de tabla, vara ar trebui sa-i dea un ulei asa din cand in cand...

 

In fine, hai sa nu mai continuam discutia. Suntem offtopic si oricum nu pricep principiul asta.

Link to comment
Share on other sites

Asta nu am inteles-o niciodata:

 

daca opresti motorul imediat, turbina se raceste. Daca il mai lasi pornit, turbina se raceste. deci orice ai face, ea se raceste.

 

Deci, ce sens are sa racesti turbina daca ea oricum se raceste???

 

Hai ca sa nu-i dai talpa dimineata pe frig pana nu se incalzeste da, pentru ca va avea un soc termic dar racirea??? Care ar fi explicatia.

 

Se raceste diferit fata de racirea la relanti dar.... explicatia care este ???

http://www.turbosafeplus.com/news_clips.html

 

O turbina se invarte la muuulte rpm. Cand opresti motorul, ea se invarte in continuare din inertie pana se opreste la un moment dat. Eh, toata miscarea asta din inertie se intampla fara sa aiba ulei si fara sa fie racita (am inteles ca la unele masini mai noi au racirea cu apa care functioneaza o perioada si dupa ce ai oprit motorul). Piese din metal, fara ungere, fara racire... se va forma uzura daca faci asta tot timpul.

Daca o tii la relanti 1 minut sau ultimii 1-2 Km ii conduci mai incet, la turatii cat mai mici inainte sa opresti motorul turbo-ul nu mai functioneaza in sarcina maxima (cand se invarte cel mai repede si la temperaturile cele mai mari). La relanti ai boost-ul cel mai mic, adica n-ai presiune in turbo, turbo nu se invarte asa tare in timp ce ungerea si racirea normala a turbo-ului inca functioneaza, astfel incat mai scade temperatura pana la una acceptabila.

Cu alte cuvinte una e sa faca trecerea de la 800+ grade la cea a mediului inconjurator si alta e sa faca asta de la 500 sau mai putin.

 

 

Scuze pentru offtopic. MscleMike, ai o masina superba! Una dintre cele mai bune masini facute de BMW vreodata si cu siguranta o masina din top 1% de pe sosele. Felicitari pentru achizitie si s-o stapanesti sanatos si fericit!

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

http://www.turbosafeplus.com/news_clips.html

 

Daca o tii la relanti 1 minut sau ultimii 1-2 Km ii conduci mai incet, la turatii cat mai mici inainte sa opresti motorul turbo-ul nu mai functioneaza in sarcina maxima (cand se invarte cel mai repede si la temperaturile cele mai mari). La relanti ai boost-ul cel mai mic, adica n-ai presiune in turbo, turbo nu se invarte asa tare in timp ce ungerea si racirea normala a turbo-ului inca functioneaza, astfel incat mai scade temperatura pana la una acceptabila.

 

Scuze pentru offtopic. MscleMike, ai o masina superba! Una dintre cele mai bune masini facute de BMW vreodata si cu siguranta o masina din top 1% de pe sosele. Felicitari pentru achizitie si s-o stapanesti sanatos si fericit!

 

 

Deci nu am fost foarte departe nici eu de explicatia tehnica...multumesc mult pentru urari...ar cam trebui sa o mai pornesc si eu...de duminica nu am mai pornit-o. :)

Link to comment
Share on other sites

Pfuuuui ce traznet e !!!

De curand a inceput sa mai apara cate unul pe ici-colo. E unul in Bistrita pe care il vad des pe langa parc. Fix aceeasi culoare.

Modelul asta de 7-ar e o masina senzationala, cred ca visul multor "posesori" de masini. E mult mai dinamic, mai frumos.

Trec des prin Cluj, poate chiar si vineri dupa masa. Daca ai oleaca de timp liber, mi-ar placea s-o savurez cateva minute. Chiar as fi curios cum e iluminat semnul de BMW de pe praguri.

 

ce sens are sa racesti turbina daca ea oricum se raceste???

... Se raceste diferit fata de racirea la relanti dar.... explicatia care este ???

Sunt 2 motive principale:

- Daca se raceste in timpul functionarii (la turatii mici, in ralanti), racirea va fi uniforma si nu exista riscul sa se deformeze geometria sau insasi corpul turbinei.

Acelasi principiu sta si la baza demontarii chiulasei. Nu se executa NICIODATA cu motorul cald. Exista riscul sa se contorsioneze in procesul de racire.

- Cum s-a mai spus, daca opresti motorul in timp ce ea inca e in turatii mari, pompa de ulei nu mai "furnizeaza" uleiul necesar ungerii pana la oprirea ei, in timp ducand la o uzura prematura a axului sau lagarelor.

 

800 de grade ??? :turned:

Putin chiar peste. Depinde de talpa. :D

 

Muuuuuuulti kilometri fara probleme si... fara urme de roman pe ea !

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Nu e nici un fel de problema...daca vrei sa ne intalnim lasa-mi un PM sau daca mergi la intalnirea BMW de joi seara ne putem vedea acolo 10-15min, ii vad in fiecare seara pe baieti dar deobicei o "tai" la tenis joi seara la terenurile de langa Iulius Mall...

 

Multumesc colegilor de forum pentru clarificarilor cu opritul motorului...macar acuma stiu ca sa il las 1-2min inainte sa opresc motorul...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.