Jump to content

CE ulei sa pun?


darius_x

Recommended Posts

trebuie sa schimb uleiul la masina,...ce ulei recomandati pt acest motor?(318i 143)...in germania au pus liqui moli, dar vad ca e 50 d lei litru...e peste castrol la calitate?...cat sa pun 5-30 5-40??

Eu merg numai pe 0W-40 / 5W-30 OE BMW sau after liqui moli / MOTUL 0W-40 / 5W-30

 

Mi-am pierdut total increderea in Castrol :(

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Pentru acelasi model de masina dar din 2003 cu aprox. 140.000 KM, mi-a fost recomandat de cei de la BMW, 5W-30. Mi-am cumparat din Germania pentru urmatorul schimb care il voi face in noiembrie, 5L de Liqui Moly Longtime High Tech 5 W-30. Din ce scrie la ei pe site este un ulei spevial pentru Valvetronic. Cred ca la noi in tara, de oriunde ai cumpara, nu ai certitudinea ca este ulei original, fie el BMW, Castrol, Mobil1, Liqui Moly, Motul. Edited by mircea_novac
Link to comment
Share on other sites

2002..129.000km

Pune ulei Liqui Moli Leichtlauf High Tech 5W40 . E certificar LL 01 . Asta-ti trebuie tie , si e undeva intre 30-35 LEI / Litru . Daca iei la bidon de 5L e undeva pe la 150 LEI.

 

Si eu am pus aces ulei dupa ce am studiat mult .

 

Cei de la BMW AG mi-au spus ca mie (BMW e 39 520i , motor 2.2L benzina , 6 cilindri , 170 CP an 2001) Imi trebuie ulei LL01. LL04 e pt masinile fabricate dupa anul 2004 .

Nici uleiu BMW nu este Full Sintetic , este doar Sintetic , deci nu te uita dupa cele mai scumpe pt ca tie nu-ti fac nimic in plus . La motorul tau fac ambele acelasi lucru , doar ca cel Full sintetic e mai scump.

 

Tu probabil te-ai uitat la Liquy Moly Syn Tec . Nu e cel potrivit la tine. Cred ca LL98.

 

Eu am ales uleiul Lyqui Moli Leichtlauf 5W40 dupa ce am citi forumuri din Germania unde cei mai multi posesori BMW folosesc Lyqui Moli. Am moi citit ca anul trecut Lyqui Moli a castigat in Germania "Best oil Trusted Brand". (pana acum castiga Castrol). Aceste lucruri m-au convins.

 

Personal cred ca e la aceeasi calitate cu Motul care cred ca e cel mai tare ulei (Motul a inventat uleiul de motor sintetic) dar e mai scump si nu se justifica difernta de pret , doar daca ai masina de raliu.

Link to comment
Share on other sites

Pentru acelasi model de masina dar din 2003 cu aprox. 140.000 KM, mi-a fost recomandat de cei de la BMW, 5W-30. Mi-am cumparat din Germania pentru urmatorul schimb care il voi face in noiembrie, 5L de Liqui Moly Longtime High Tech 5 W-30. Din ce scrie la ei pe site este un ulei spevial pentru Valvetronic. Cred ca la noi in tara, de oriunde ai cumpara, nu ai certitudinea ca este ulei original, fie el BMW, Castrol, Mobil1, Liqui Moly, Motul.

 

 

la asta ma gandeasm si eu cand am vazut ca scrie, ca este special pentru motoare cu multivalve, poate din cauza asta au bagat si nemtii...cat a fost in germania liqui moly?

 

Pune ulei Liqui Moli Leichtlauf High Tech 5W40 . E certificar LL 01 . Asta-ti trebuie tie , si e undeva intre 30-35 LEI / Litru . Daca iei la bidon de 5L e undeva pe la 150 LEI.

 

Si eu am pus aces ulei dupa ce am studiat mult .

 

Cei de la BMW AG mi-au spus ca mie (BMW e 39 520i , motor 2.2L benzina , 6 cilindri , 170 CP an 2001) Imi trebuie ulei LL01. LL04 e pt masinile fabricate dupa anul 2004 .

Nici uleiu BMW nu este Full Sintetic , este doar Sintetic , deci nu te uita dupa cele mai scumpe pt ca tie nu-ti fac nimic in plus . La motorul tau fac ambele acelasi lucru , doar ca cel Full sintetic e mai scump.

 

Tu probabil te-ai uitat la Liquy Moly Syn Tec . Nu e cel potrivit la tine. Cred ca LL98.

 

Eu am ales uleiul Lyqui Moli Leichtlauf 5W40 dupa ce am citi forumuri din Germania unde cei mai multi posesori BMW folosesc Lyqui Moli. Am moi citit ca anul trecut Lyqui Moli a castigat in Germania "Best oil Trusted Brand". (pana acum castiga Castrol). Aceste lucruri m-au convins.

 

Personal cred ca e la aceeasi calitate cu Motul care cred ca e cel mai tare ulei (Motul a inventat uleiul de motor sintetic) dar e mai scump si nu se justifica difernta de pret , doar daca ai masina de raliu.

 

mersi

Edited by darius_x
Link to comment
Share on other sites

la asta ma gandeasm si eu cand am vazut ca scrie, ca este special pentru motoare cu multivalve, poate din cauza asta au bagat si nemtii...cat a fost in germania liqui moly?

 

 

 

mersi

nu va mai luati dupa toti . Uleiul 5W30 LL04 este un ulei facut pt masinile cu filtru de particule , deci diesel . Daca nu aveti masini diesel nu puneti acest ulei , daca aveti diesel puneti cu incredere . In USA unde nu exista masini de pasageri diesel , nici in reprezentanta nu se comercializeaza ulei LL04 , si acum pun LL01.

Multi pun ulei LL04 in masinile lor pe benzina si se mira ca-l consuma. E bun pt diesel pt ca motorul diesel nu functioneaza in ture inalte. Benzina merge in ture inalte si acolo LL04 5W30 cedeaza. Testati un motor BMW benzina si datii in gura pe autostrada cu ulei LL04 sa vedeti ce-l consuma .

Link to comment
Share on other sites

nu va mai luati dupa toti . Uleiul 5W30 LL04 este un ulei facut pt masinile cu filtru de particule , deci diesel . Daca nu aveti masini diesel nu puneti acest ulei , daca aveti diesel puneti cu incredere . In USA unde nu exista masini de pasageri diesel , nici in reprezentanta nu se comercializeaza ulei LL04 , si acum pun LL01.

Multi pun ulei LL04 in masinile lor pe benzina si se mira ca-l consuma. E bun pt diesel pt ca motorul diesel nu functioneaza in ture inalte. Benzina merge in ture inalte si acolo LL04 5W30 cedeaza. Testati un motor BMW benzina si datii in gura pe autostrada cu ulei LL04 sa vedeti ce-l consuma .

 

uleiul BMW, ca si alte marci/brand-uri, este atat pentru motoare diesel; cat si pentru motoare otto ;)

Link to comment
Share on other sites

Cei de la BMW AG mi-au spus ca mie (BMW e 39 520i , motor 2.2L benzina , 6 cilindri , 170 CP an 2001) Imi trebuie ulei LL01. LL04 e pt masinile fabricate dupa anul 2004 .

Nici uleiu BMW nu este Full Sintetic , este doar Sintetic , deci nu te uita dupa cele mai scumpe pt ca tie nu-ti fac nimic in plus . La motorul tau fac ambele acelasi lucru , doar ca cel Full sintetic e mai scump.

 

uleiuri LL01:

"BMW Quality Longlife-01 SAE 0W-40 (fully synthetic)

ACEA: A3/B3, EC II"

 

"BMW Quality Longlife-01 SAE 5W-30 (fully synthetic)

ACEA: A3/B3, EC II"

 

"MINI Quality Longlife-01 SAE 5W-30 (fully synthetic)

ACEA: A3/B3, EC II" - "Note: Discontinued from Parts Catalogue. Superseded by Longlife-04 SAE 5W-30"

 

nu va mai luati dupa toti . Uleiul 5W30 LL04 este un ulei facut pt masinile cu filtru de particule , deci diesel . Daca nu aveti masini diesel nu puneti acest ulei...

"Longlife-04 oils are only approved for spark-ignition engines in Europe"

 

nu inteleg de ce le place unora sa vorbeasca aiurea...

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

uleiul BMW, ca si alte marci/brand-uri, este atat pentru motoare diesel; cat si pentru motoare otto ;)

La fel si ce am recomandat eu . Dar in romania la dealer nu mai gasesti LL01 , ci doar LL04 . Repet BMW LL04 5W30 e super pt Motoere dupa anul 2004 (LL04 indica anul introducerii 04=2004). Este foarte bun si pt motoarele diesel 200-2004 cu filtre de particule. Pt acestea a fost inventat .

Daca aveti motor benzina intre anii 2001-2004 trebuie LL01 .

 

CREDETI_MA CA AM STUDIAT MULT . Si eu pune-am BMW LL04 5W30 , si ma miram ca-l papa dupa 5000 de km. Apoi am scris un mail la BMW AG Germany , si m-am lamurit .

Link to comment
Share on other sites

La fel si ce am recomandat eu . Dar in romania la dealer nu mai gasesti LL01 , ci doar LL04 . Repet BMW LL04 5W30 e super pt Motoere dupa anul 2004 (LL04 indica anul introducerii 04=2004). Este foarte bun si pt motoarele diesel 200-2004 cu filtre de particule. Pt acestea a fost inventat .

Daca aveti motor benzina intre anii 2001-2004 trebuie LL01 .

 

CREDETI_MA CA AM STUDIAT MULT . Si eu pune-am BMW LL04 5W30 , si ma miram ca-l papa dupa 5000 de km. Apoi am scris un mail la BMW AG Germany , si m-am lamurit .

nu prea ai studiat bine

LL04 este o norma superioara LL01 si o include

cum de altfel spun si alti colegi pe aici

Link to comment
Share on other sites

nu prea ai studiat bine

LL04 este o norma superioara LL01 si o include

cum de altfel spun si alti colegi pe aici

Va luati dupa vorbe sau auzite. Da LL04 include LL01 pt diesel . Daca aveti masini diesel nu-i mai sfatuiti pe cei cu benzina pt ca nu sunt la fel si nu sunt compatibile.

 

Nu stiu cum sa postez mailurile cu cei de la BMW Germania sa va conving , dar poate ma invatati voi.

 

Sa va povestesc .(eu am E39 benzina din 2001)

 

Cand am cumparat masina , tampitul care a avut-o a pus in ea castrol 10W40 (lucra la volkswagwn si aia a gasit pe la ei in service).

Am dat direct uleiul afara si am pus la recomandarea multora ulei BMW LL04 5W30 . Dupa 5000 km de la schimb a inceput sa consume 1l de ulei la 1500 km . M-am enervat si am studiat . 5W30 nu e la fel cu 5W40 , chiar daca multi spun ca e cam in aceleasi standarde . E adevarat cam in aceleasi doar ca in marja lui 5W40 , 5W30-ul e la limita inferioare (de aceea la ture inalte (cum e motorul benzina) uleiul 5w30 cedeaza.

Nemaistiind ce sa cred am scris un mail la BMW AG(SA) Germania spunandu-le ce masina am , ca am pus ulei BMW LL04 5W30 . Initial nu au vrut sa-mi raspunda spunand ca nu pot furniza astfel de informatii . Dupa ce m-am certat cu ei scriindu-le ca daca ei nu pot furniza aceste informatii atunci nu stiu cine ar putea , au spus ca daca le dau toate datele complete despre persoana mea , mi le vor furniza . Le-am oferit datele (dupa ce le-am spus ca doar ei pot furniza datele cerute , ma tineau la curent cu tot fluxul cererii mele) , au trimis un replay cu cc la mine catre BMW aftersales service , iar acestia mi-au comunicat ca uleiul potrivit pt masina mea (repet an 2001 benzina) este LL01. Am revenit cu inca o intrebare daca sa pun LL01 5W40 si mi-au spus ca e OK.

 

Gata

Link to comment
Share on other sites

Va luati dupa vorbe sau auzite. Da LL04 include LL01 pt diesel . Daca aveti masini diesel nu-i mai sfatuiti pe cei cu benzina pt ca nu sunt la fel si nu sunt compatibile.

 

Nu stiu cum sa postez mailurile cu cei de la BMW Germania sa va conving , dar poate ma invatati voi.

 

Sa va povestesc .(eu am E39 benzina din 2001)

 

Cand am cumparat masina , tampitul care a avut-o a pus in ea castrol 10W40 (lucra la volkswagwn si aia a gasit pe la ei in service).

Am dat direct uleiul afara si am pus la recomandarea multora ulei BMW LL04 5W30 . Dupa 5000 km de la schimb a inceput sa consume 1l de ulei la 1500 km . M-am enervat si am studiat . 5W30 nu e la fel cu 5W40 , chiar daca multi spun ca e cam in aceleasi standarde . E adevarat cam in aceleasi doar ca in marja lui 5W40 , 5W30-ul e la limita inferioare (de aceea la ture inalte (cum e motorul benzina) uleiul 5w30 cedeaza.

Nemaistiind ce sa cred am scris un mail la BMW AG(SA) Germania spunandu-le ce masina am , ca am pus ulei BMW LL04 5W30 . Initial nu au vrut sa-mi raspunda spunand ca nu pot furniza astfel de informatii . Dupa ce m-am certat cu ei scriindu-le ca daca ei nu pot furniza aceste informatii atunci nu stiu cine ar putea , au spus ca daca le dau toate datele complete despre persoana mea , mi le vor furniza . Le-am oferit datele (dupa ce le-am spus ca doar ei pot furniza datele cerute , ma tineau la curent cu tot fluxul cererii mele) , au trimis un replay cu cc la mine catre BMW aftersales service , iar acestia mi-au comunicat ca uleiul potrivit pt masina mea (repet an 2001 benzina) este LL01. Am revenit cu inca o intrebare daca sa pun LL01 5W40 si mi-au spus ca e OK.

 

Gata

ce spui tu are legatura cu vascozitatea uleiului nu cu normele BMW

exista si uleiuri 5W40 cu norma LL04 ( ex MOTUL SPECIFIC 5W40 LL04 )

 

L.E. si consumul de ulei mai are mare legatura cu uzura motorului in special

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

uleiuri LL01:

"BMW Quality Longlife-01 SAE 0W-40 (fully synthetic)

ACEA: A3/B3, EC II"

 

"BMW Quality Longlife-01 SAE 5W-30 (fully synthetic)

ACEA: A3/B3, EC II"

 

"MINI Quality Longlife-01 SAE 5W-30 (fully synthetic)

ACEA: A3/B3, EC II" - "Note: Discontinued from Parts Catalogue. Superseded by Longlife-04 SAE 5W-30"

 

nu va mai luati dupa toti . Uleiul 5W30 LL04 este un ulei facut pt masinile cu filtru de particule , deci diesel . Daca nu aveti masini diesel nu puneti acest ulei...

"Longlife-04 oils are only approved for spark-ignition engines in Europe"

 

nu inteleg de ce le place unora sa vorbeasca aiurea...

Dragule , stiu ca esti bine intentionat . Citeste atent primul atasament pus de tine

"Situation: The launch of the E90 and E87 with diesel particulate filter, makes a new engine oil

BMW Longlife-04 absolutely essential. The function of the diesel particulate filter and low

fuel consumption can only be guaranteed for the vehicle's entire service life if BMW

Longlife-04 engine oil is used."

 

Da este adoptet si de masinile "Spark ignition" dar dupa anul anul 2004

 

 

VEZI ACUM CA NU VORBESC PROSTII. Masinile sunt pasiunea mea , iar masina mea pt mine este cea mai mare pasiune . Deci studiez despre ea.

 

ce spui tu are legatura cu vascozitatea uleiului nu cu normele BMW

exista si uleiuri 5W40 cu norma LL04 ( ex MOTUL SPECIFIC 5W40 LL04 )

 

L.E. si mai are mare legatura cu uzura mootorului in special

Si normele indicate de BMW Germania cu ce dracu au legatura ?

Link to comment
Share on other sites

da, adica este OBLIGATORIU pentru masinile cu FP, asta nu inseamna ca nu este bun pentru cele pe benzina...in alta ordine de idei, atata timp cat nu locuiesti in USA, Canada, Australia, LL04 e cea mai buna alegere pentru tine la motorul tau...care, apropo, cu 0w30 castrol edge sau bmw 0w40 LL04 o sa functioneze cel mai bine, si asta nu e din auzite :)

 

Si normele indicate de BMW Germania cu ce dracu au legatura ?

 

citeste BMW TIS si vezi exact ce indica normele BMW Germania

Link to comment
Share on other sites

 

 

Si normele indicate de BMW Germania cu ce dracu au legatura ?

 

 

hai sa-ti explic altfel ca poate intelegi

tu ai un motor fabricat in 2001, corect?

motoarele de generatie mai veche ( gen 2001 ) au alte tolerante la pisele de motor decat cele de generatie noua ( dupa 2003 )

atunci se folosea ulei cu vascoziate la cald W40 nu W30 ca la cele mai noi

conteaza foarte mult vasozitatea la cald - daca un motor a fost conceput sa merga cu w40 si tu pui w30 normal ca il papa + ca s-a mai adaugat si uzura motorului intre timp -

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.