Jump to content

525 D sau I E39?


Cosminas

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ca un mic offtopic, eu am si benzinar si diesel din aceeasi generatie, aceeasi cilindree, acelasi model. Dupa 2 ani cu ambele pot spune clar ca urmatoarea va fi diesel. Ca mic add-on, intretinerea la benzinar in 2 ani m-a costat lejer triplu fata de diesel in 3. Cu acei bani, schimbam turbina si injectoare si mai aveam si de o inghetata. Ambele au fost cumparate din Germania si ambele se prezentau si se prezinta intr-o stare foarte buna si cum ambele s-a mers in acelasi regim relaxat, usor sportiv, fara abuzuri. Insa am aflat ca si benzinarele de azi au destule neajunsuri. La benzinar am schimbat distributia(datorita patinei ce se crapa usor), bujii, tot felul de garnituri si supape(care am invatat ca se duc din cauza temperaturilor mai ridicate, si pentru schimbarea carora manopera ajunge la un cost destul de ridicat). Am incercat sa intretin ambele masini cat mai "ca la carte" si nu m-am dat inapoi de la cheltuieli cand a fost cazul. La fel ca si colegul de mai sus, din experienta mea, ajung la concluzia ca benzinar se merita doar daca nu te deranjeaza consumul la buzunar si iti permiti ceva cu cilindree mare. Sunetul si rafinamentul unui benzinar mare nu se compara cu nimic din gama diesel. In rest, pentru motoare sub 2500 eu nu as mai apela la benzinar. Poate cineva a trait experienta invers insa la mine asta sunt datele si din ele mi-am tras concluziile.

 

Ontopic: Am avut E39 525d timp de 2,5 ani si m-am simtit superb cu el. Motorul este placut si are destula energie si putere(163 cp mi se par rezonabili pentru greutatea ei). Daca poti, arunca-te la un 530d care este net superior. Insa cu 525d nu vei avea dezamagiri. Momentan a mea este la un amic, are peste 250k km si nu pare sa se razvrateasca asupra bugetului proprietarului :goodjob: .

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Am condus astazi cateva zeci de km un 525d din 2002 al unei cunostinte si vreau sa spun ca m-a impresionat foarte placut...cu toate ca masina are 278000 km merge asa de frumos de nu-mi vine sa cred...cred ca incep sa inclin serios catre un diesel...mersi de posturi
Link to comment
Share on other sites

Incearca sa conduci si 525i-ul,are si el calitatile lui.Intr-adevar la consum e diferenta mare intre 2,5d si 2,5i.

Sunt sigur ca mi-ar placea sa am la talpa 192 de cai in orice moment, dar ca actual proprietar de benzinar incep sa cred ca investitia este prea mare, totusi...

Link to comment
Share on other sites

PoĂži sĂŁ iei un 525d, ĂŽl resoftezi Âşi ai aceiaÂşi cai ca la benzinĂŁ, ĂŽnsĂŁ un cuplu mult mai mare Âşi consum de diesel....

La un drum de cluj-mare ºi retur, 4 persoane În maºinã ºi bagaje pe o sãptãmânã, aveam un consum mediu de 5,7 afiºat pe display ºi nu m-am dus la consum. Pe autostradã Între piteºti-bucureºti-constanÞa pilotul automat era pus pe 170 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea cu 525d e39 pota sa spun ca nu au fost probleme la motor deloc exceptand un senzor axa cu came 250 ron.Poate si km au de spus ceva.Masina despre care vorbesc a fost luata la 100 k km si acum are 230 k km.Parerea mea este sa te risti sa o iei dar daca esti sigur pe km si are in jur de 200-250 k km.La km astia nu cred ca ai probleme cu turbina sau injectoarele.Am un prieten in germania care a tinut un e39 530d pana la 530 k km.La 350 k km a schimbat injectoarele si turbina.

Sper ca cele postate de mine i-ti vor fii de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

de fapt totul se rezuma la cati km faci pe an, daca e vorba numai de costuri. Faci peste 25k, multi din ei in oras, si singurul ta problema e consumul, ia 520D, daca vrei cu adevarat sa faci economie.

http://www.capital.r...ina-152806.html

uite aici un articol cu ce si cum se calculeaza ... e facut mai mult pentru masini noi.

Faci km preponderent in oras ? drumuri scurte ? gandeste iarna cam in cat timp se incalzeste motorul. Gandestete cam cat consuma un diesel de 2.5 6L rece..s.a.m.d...

 

 

 

Mie cel mai mult imi plac astia care se plang ca schimba bujiile la o masina.. :)

 

In al doilea rand cand schimbi o masina sh schimbi o belea pe care o cunosti pe alta care nu o cunosti. . Ori faci un salt semnificativ, gen mai sari o generatie etc. iei ceva cu adevarat diferit ca generatie, motor, an de fabricatie ori mai bine stai cu ce ai.

Daca problema ta in momentul asta la ce e39 ai e consumul, pune un GPL infinit mai ieftin decat costurile schimbarii unei masini si strangi bani sa faci un progres real...

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

de fapt totul se rezuma la cati km faci pe an, daca e vorba numai de costuri. Faci peste 25k, multi din ei in oras, si singurul ta problema e consumul, ia 520D, daca vrei cu adevarat sa faci economie.

http://www.capital.r...ina-152806.html

uite aici un articol cu ce si cum se calculeaza ... e facut mai mult pentru masini noi.

Faci km preponderent in oras ? drumuri scurte ? gandeste iarna cam in cat timp se incalzeste motorul. Gandestete cam cat consuma un diesel de 2.5 6L rece..s.a.m.d...

 

 

 

Mie cel mai mult imi plac astia care se plang ca schimba bujiile la o masina.. :)

 

In al doilea rand cand schimbi o masina sh schimbi o belea pe care o cunosti pe alta care nu o cunosti. . Ori faci un salt semnificativ, gen mai sari o generatie etc. iei ceva cu adevarat diferit ca generatie, motor, an de fabricatie ori mai bine stai cu ce ai.

Daca problema ta in momentul asta la ce e39 ai e consumul, pune un GPL infinit mai ieftin decat costurile schimbarii unei masini si strangi bani sa faci un progres real...

problema mea nu este consumul de 12-13 mixt pe care-l am la acutala masina ci faptul ca din acelasi consum as vrea mai mult cuplu si putin mai multa putere .eu numesc asta eficienta...nici de cum nu ma plang de consum si doar de faptul ca am ajuns sa constientizez faptul ca vreau ceva mai eficient si de ce nu cu mult mai multe optionale, la un pret rezonabil:9000-10000 E...nu exclud si varianta de a mai strange niste banisori si de a trece la cealalta generatie...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce e60 in mintile lui poate sa ia la 12k EUR.

Tocmai parca ajunsese la o concluzie: diesel se cumpara daca este bine intretinut....si tu ii recomanzi exact inversul.

 

Ia o masina intretinuta bine daca vrei diesel sau ia una praf si sa mai ai 3k EUR pusi pentru diferite cand o sa pice...

 

Eu am luat un diesel f bine intretinut si chiar si asa, circuland in RO, am bagat cam 3k EUR in ea in un an (bine, sunt si obsedat, la orice mic cacat schimb piesa).

 

Nu e nimic mai urat decat un BMW cazut, mai ales generatie mai veche (e39, e36...chiar si e46)...

Link to comment
Share on other sites

E clar cat de bine a fost intretinut dieselul respectiv dc a avut nevoie de investitii de 3K in primul an.

Nu vreau sa incep o alta discutie ca iar se basica Stefan :frantics:

Masina a fost f bine intretinuta, crede-ma. Trenul de rulare si alte chestii sunt consumabile. Alte chestii le-am schimbat pt ca am vrut sa fiu safe la drumuri lungi. Ideea e ca si asa s-au adunat multe in un an. Daca era praf nici nu vreau sa ma gandesc (asta vroiam sa subliniez de fapt).

 

Iar masina asta e in stare tehnica perfecta si asa vreau sa o tin. Dupa toate pe care le-am schimbat la ea ar trebui ca 3 ani de acum inainte sa nu mai fie nevoie de altceva in afara de revizii (fingers crossed).

Edited by Tudor NTD
Link to comment
Share on other sites

Sincer,decat 10k euro pe e39,mai bine mai pui un pic si iti iei e90 in mintile lui.

 

Poate nu le am eu, dar o masina care necesita investitie de 1/4 din valoarea ei, e in alta categorie.

+1

 

Nu e adevarat. Intr-o pisica de 2000eur, 500 e mult? E aproximativ normal sa bagi atata, considerand ca tii la masina, si schimbi toate consumabilele (poate si cate o piesa care a picat si nu fusese niciodata schimbata, deci ajungi la 500)

 

Intr-o masina de 20k euro ar fi normal sa bagi 5k euro ?

Link to comment
Share on other sites

Eu am fost posesor de E46, 316i cu motorul 1.9L si 105CP benzina. Am dus-o de la 150.000 km pana la 250.000 km. De-a lungul perioadei am cam bagat bani in ea (debitmetru, unitate centrala airbag, piesa cu tepi, valva PCV si altele). Parerea mea e ca e o masina grozava dar cam mult m-a costa intretinerea. Consumul era pe undeva pe la 10.5 in oras si 6.5 afara. Ce m-a impresionat cel mai mult la seria aia era stabilitatea, incredibila.

Can am vandut-o era intr-o stare foarte buna iar motorasul tragea foarte bine pentru kilometrii aia.

 

Din cauza ca s-a marit familia, din februarie anul acesta am trecut la seria 5, mai precis E61 din 2005 cu motorasul 525d cu 160.000km si 163CP [Fleet edition]. Referitor la confort, mi se pare ca e distanta destul de lunga intre astea doua serii si ca abia de aici se poate spune ca e o masina premium. Feeling-ul de vaca grea este mai accentuat, desi e mult mai rapida. Ma simt mai protejat in seria 5 si mai in siguranta datorita cuplului care te ajuta enorm in depasiri si pante.

Consumul este mai mic decat la benzinar, undeva pe la 9.5 in oras si 6 afara.

Ca imi place iar foarte mult este senzatia care ti-o da 6L longitudinal, cand sta pe loc la relati si accelerezi cate putin... se misca masina pe axa longitudinala :hyper: .

Probleme... am schimbat bateria (originala), iar in viitor... discuri de frana.

 

Nu mai are rost sa explic diferentele simtite de mine intre benzina si motorina, pentru ca deja s-a spus in posturile precedente si sunt de acord cu ele.

 

Probabil din atatea idei, iti formezi o parere despre masinutele astea. Parerea mea e ca... daca poti treci de la E39 la E60 chiar daca-s mai urate (deh, mana lu Chris Bangle cica). Tehnologic e mult mai avansata.

Link to comment
Share on other sites

Am un e39 525d 2002 cu suspensie M cu aprox. 192 000 km reali de mai mult de 3 ani de zile si pe langa consumabile(filtre, ulei, bujii etc. ) am schimbat: pompa de motorina (cea de sub scaun sofer), un injector, turbina, amortizoare fata, insa nu imi pare rau deloc, stabilitatea masinii fiind ceva de vis iar puterea este suficienta pentru Romania. Mai conduc si un passat 1.9tdi 101 cai si de fiecare data cand urc dupa aceea in Bmw, ma indragostesc din nou de el. Nu stiu cum e 525i, nu am avut ocazia sa-l conduc desi sunt curios, insa consider ca un 525d corect exploatat si ingrijit cu piese de calitate este o masina care va duce mult si bine. Eu sunt foarte multumit de el momentan desi am investit ceva in piese de-a lungul timpului. As mai vrea sa mentionez ca referitor la feeling e ceva deosebit, pur si simplu te simti un intreg cu masina. Ca minus ar fi manevrabilitate putin mai redusa in locuri stramte si garda la sol nu foarte mare, fiind dotata cu suspensie sport insa lucrurile se schimba in bine cand iesi din oras si prinzi o portiune cu curbe :cool:
Link to comment
Share on other sites

Sincer,decat 10k euro pe e39,mai bine mai pui un pic si iti iei e90 in mintile lui.

 

 

+1

 

 

 

Intr-o masina de 20k euro ar fi normal sa bagi 5k euro ?

 

 

bagi foarte usor, iei un e60 si busesti bara fata cu senzorul ACC = cam 10-12k..

sau ma rog, incepi sa anulezi tot incepand cu DPF si terminand cu senzorii de parcare. Asa nu mai bagi nimic.

ce mare smecherie sa bagi 500 de euro.. pai 500 de euro sunt un set de cauciucuri si nu vorbesc de 19 inch aici.. si alea le iei si la o masina de 18 si ani si la una de 3 ani..

sau sa luam fix 5k.. un dpf si un CIC sau CCc care se mia arde si ala.. se pot intampla intr-un an 2 de cand ai luat-o.. fara altele

NU e greu de loc.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Intr-o masina de 20k euro ar fi normal sa bagi 5k euro ?

 

Nu e normal dintr-un singur motiv, masina aia nu are 20 de ani (ca e36) ca sa necesite nu stiu ce capital, e o masina relativ noua.

 

Pe de alta parte cine da 20000eur, isi mai permite un 5000 de-a lungul unui an (cel putin asa ar fi normal, doar nu da 20000 si dupa aia se uita la ea)

Edited by increatul
Link to comment
Share on other sites

Eu am fost posesor de E46, 316i cu motorul 1.9L si 105CP benzina. Am dus-o de la 150.000 km pana la 250.000 km. De-a lungul perioadei am cam bagat bani in ea (debitmetru, unitate centrala airbag, piesa cu tepi, valva PCV si altele). Parerea mea e ca e o masina grozava dar cam mult m-a costa intretinerea. Consumul era pe undeva pe la 10.5 in oras si 6.5 afara. Ce m-a impresionat cel mai mult la seria aia era stabilitatea, incredibila.

Can am vandut-o era intr-o stare foarte buna iar motorasul tragea foarte bine pentru kilometrii aia.

 

Din cauza ca s-a marit familia, din februarie anul acesta am trecut la seria 5, mai precis E61 din 2005 cu motorasul 525d cu 160.000km si 163CP [Fleet edition]. Referitor la confort, mi se pare ca e distanta destul de lunga intre astea doua serii si ca abia de aici se poate spune ca e o masina premium. Feeling-ul de vaca grea este mai accentuat, desi e mult mai rapida. Ma simt mai protejat in seria 5 si mai in siguranta datorita cuplului care te ajuta enorm in depasiri si pante.

Consumul este mai mic decat la benzinar, undeva pe la 9.5 in oras si 6 afara.

Ca imi place iar foarte mult este senzatia care ti-o da 6L longitudinal, cand sta pe loc la relati si accelerezi cate putin... se misca masina pe axa longitudinala :hyper: .

Probleme... am schimbat bateria (originala), iar in viitor... discuri de frana.

 

Nu mai are rost sa explic diferentele simtite de mine intre benzina si motorina, pentru ca deja s-a spus in posturile precedente si sunt de acord cu ele.

 

Probabil din atatea idei, iti formezi o parere despre masinutele astea. Parerea mea e ca... daca poti treci de la E39 la E60 chiar daca-s mai urate (deh, mana lu Chris Bangle cica). Tehnologic e mult mai avansata.

Cred ca motorul tau are 177 cp nu 163 cp.E39 525d avea 163 cp.

Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

bagi foarte usor, iei un e60 si busesti bara fata cu senzorul ACC = cam 10-12k..

sau ma rog, incepi sa anulezi tot incepand cu DPF si terminand cu senzorii de parcare. Asa nu mai bagi nimic.

ce mare smecherie sa bagi 500 de euro.. pai 500 de euro sunt un set de cauciucuri si nu vorbesc de 19 inch aici.. si alea le iei si la o masina de 18 si ani si la una de 3 ani..

sau sa luam fix 5k.. un dpf si un CIC sau CCc care se mia arde si ala.. se pot intampla intr-un an 2 de cand ai luat-o.. fara altele

NU e greu de loc.

 

Cu 20k euro iei o masina aproape noua,fie ea e90,e60,o poti lua si cu garantie.daca si intr-un bmw de 2-3 ani bagi 5k euro in primelee luni mai bine iti cumperi masina noua.

 

In e46,pe parcurusl a 3 ani si 57k km nu cred ca am bagat 1000e si aici nu ma refer la ulei,filtre si placute.

 

Adica o pers care da 40k euro pe un sh,ar fi normal sa bage un sfert din val. intr-un an ? Eu i-as da foc !

 

Nu e normal dintr-un singur motiv, masina aia nu are 20 de ani (ca e36) ca sa necesite nu stiu ce capital, e o masina relativ noua.

 

Pe de alta parte cine da 20000eur, isi mai permite un 5000 de-a lungul unui an (cel putin asa ar fi normal, doar nu da 20000 si dupa aia se uita la ea)

 

Ar fi normal sa-si permita insa anormal sa pice atat de repede,asta daca nu si-a luat cine stie ce 7er cu 250k km.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.