Jump to content

imi bate in volan la franare 320D 2002


p3tric

Recommended Posts

Avand in vedere ce ai spus eu totusi cred ca ai putin joc si in pivoti.

Lasand asta e foarte posibil sa ai si jantele putin strambe iar acestea 2 sa iti dea in continuare bataie in volan si senzatia ca franeaza in secvente. Daca ai discurile ovalizate simti in pedala cum iti da inapoi, pe langa vibratie pe franare...

Ma tem ca ai dreptate in leg cu pivotii si jantele. Discurile sunt noi si placutele tot noi ATE au 6000 km facuti si nu simt sa imi de-a pedala deloc inapoi. Am vazut ca pivotii din interior au un pic de joc sa spun asa, nici nu prea stiu cum e de testat, doar sa ma duc la un banc ceva. Am si bucsele de la bara de torsiune putin uzate(conteaza si astea)??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma tem ca ai dreptate in leg cu pivotii si jantele. Discurile sunt noi si placutele tot noi ATE au 6000 km facuti si nu simt sa imi de-a pedala deloc inapoi. Am vazut ca pivotii din interior au un pic de joc sa spun asa, nici nu prea stiu cum e de testat, doar sa ma duc la un banc ceva. Am si bucsele de la bara de torsiune putin uzate(conteaza si astea)??

un prieten nu a scapat de trepidatii decat prin schimbarea discurilor fata cu unele originale.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Problema cu bataie in volan(vibratie) la franare (doar la franare) la orice viteza am si eu.

Si am patit in felul urmator:

Am schimbat discurile originale cu unele Zimerman (toate 4) si placute ATE acum 2 ani.

Duap approx 1 an a inceput sa vibreze la franare. Am zis ca sunt discurile ovalizate.

Asa au spus si mecanici la care am fost sa le inspecteze.

Ca urmare am schimbat discurile fata cu unele Brembo. Vibratia a disparut pentru approx 2 luni.

Cand a reinceput am fost sa verific discurile cu un aparat special sa vad daca sunt ovalizate.

Si surpriza sunt in parametri. Le-am mai lasat si vibratia s-a accentuat. Am mers iarasi la verificare si iarasi au iesit in parametri.

Am verificat tot ce se paote verifica la roti si totul pare ok.

Asa ca m-am apucat sa citesc pe net. Sa caut sa vad ce se intampla. Si am gasit:

The "Warped" Brake Disc and Other Myths of the Braking System

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml

Eu zic ca la mine e vorba de depunerile inegale pe discuri. De la faptul ca nu am facut -Break in- la discuri asa cum trebuie.

O sa incerc sa verific discurile vechi sa vad daca sunt in parametri.

Si o sa incerc sa remediaez situatia sa vad daca intradevar e ce spun astia de la Stoptech.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor de ajutor. Care a patit la fel si a avut o rezolvare rog sa isi faca timp sa scrie solutia. Asa am sa fac si eu. Am obs ca multi dupa ce rezolva problema pe forum nu pun in incheierea lui solutia fii doar bucurosi ca au rezolvat , ceea ce nu duce la nimic topicuri de n pagini. Edited by p3tric
Link to comment
Share on other sites

Imi poti explica ce inseamna faptul ca ''De la faptul ca nu am facut -Break in- la discuri asa cum trebuie''?????? ale mele au 6000 km sunt ca noi nu prea vad ce depuneri sa aiba. Ma gandesc sa nu fie si de la etriere sau lichid de frana atunci cand acesta se incalzeste. Totusi in pedala nu simt nimic. Franele raspuns prompt, tin super ok , nu ma trage stg dreapta. Oricum ........ numai o masina noua m-ar scapa de aceasta problema cred. Nu mai am curaj sa mai schimb nimic. Astept deocamdata sa se agraveze situatia apoi mai vad eu ce pot schimba. De atata dat jos rotile indata stric prezoanele si mi-am indoit si cheia de roti :p
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Problema cu bataie in volan(vibratie) la franare (doar la franare) la orice viteza am si eu.

Si am patit in felul urmator:

Am schimbat discurile originale cu unele Zimerman (toate 4) si placute ATE acum 2 ani.

Duap approx 1 an a inceput sa vibreze la franare. Am zis ca sunt discurile ovalizate.

Asa au spus si mecanici la care am fost sa le inspecteze.

Ca urmare am schimbat discurile fata cu unele Brembo. Vibratia a disparut pentru approx 2 luni.

Cand a reinceput am fost sa verific discurile cu un aparat special sa vad daca sunt ovalizate.

Si surpriza sunt in parametri. Le-am mai lasat si vibratia s-a accentuat. Am mers iarasi la verificare si iarasi au iesit in parametri.

Am verificat tot ce se paote verifica la roti si totul pare ok.

Asa ca m-am apucat sa citesc pe net. Sa caut sa vad ce se intampla. Si am gasit:

The "Warped" Brake Disc and Other Myths of the Braking System

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml

Eu zic ca la mine e vorba de depunerile inegale pe discuri. De la faptul ca nu am facut -Break in- la discuri asa cum trebuie.

O sa incerc sa verific discurile vechi sa vad daca sunt in parametri.

Si o sa incerc sa remediaez situatia sa vad daca intradevar e ce spun astia de la Stoptech.

 

There is only one way to prevent this sort of thing - following proper break in procedures for both pad and disc and use the correct pad for your driving style and conditions. All high performance after market discs and pads should come with both installation and break in instructions. The procedures are very similar between manufacturers. With respect to the pads, the bonding resins must be burned off relatively slowly to avoid both fade and uneven deposits. The procedure is several stops of increasing severity with a brief cooling period between them. After the last stop, the system should be allowed to cool to ambient temperature. Typically, a series of ten increasingly hard stops from 60mph to 5 mph with normal acceleration in between should get the job done for a high performance street pad. During pad or disc break-in, do not come to a complete stop, so plan where and when you do this procedure with care and concern for yourself and the safety of others. If you come to a complete stop before the break-in process is completed there is the chance for non-uniform pad material transfer or pad imprinting to take place and the results will be what the whole process is trying to avoid. Game over.

 

Nu am inteles bine... Daca executi procedura de brake-in, cum scrie aici, sunt sanse sa se duca depunerile alea? Asta in cazul in care ai probleme cu depunerile?

Link to comment
Share on other sites

Nu am inteles bine... Daca executi procedura de brake-in, cum scrie aici, sunt sanse sa se duca depunerile alea? Asta in cazul in care ai probleme cu depunerile?

Am obs pe disc ca placuta nu ar prinde la fel pe toata suprafata discului, la mijloc am o portiune de 3cm de alta culoare. Nu or fi discurile inca formate cu placutele sa imi prinda uniform?? Sau le-am incalzit eu tare si a suferit placutele ceva. Multe mai pot sa fie. ................

Link to comment
Share on other sites

Dar ai pus noi si discurile si placutele, nu?

Da am pus placute si discuri noi marca ATE pe fata . ieri am dat rotile fata jos. Imi pare rau ca nu am facut poze. Cu prima ocazie cand mai dau jos una din ele fac foto. Daca se inrautateste situatia am sa fac un video in mers. O sa ma apuc sa fac un break in( am inteles cum se face acuma) , sambata. Daca nu e si nu e , ca ma apuca nervii cand vad ca tot bag nou , merge un pic bine si ..... Ma face sa il vand :(

Edited by p3tric
Link to comment
Share on other sites

Salut,

-Imi poti explica ce inseamna faptul ca ''De la faptul ca nu am facut -Break in- la discuri asa cum trebuie''?????? -

 

Deci la discuri noi si placute tot noi (asa se monteaza cu placute noi) se face o operatiune de brake in si anume.

Se ruleaza la o anumita viteza (100 - 120 km/h) si se franeaza pana la 30-40 km/h de 10 ori consecutiv.

De la a 5-a faza de franare deja incepe sa miroase a frane incinse in masina si sa simti pedala tot mai moale.

Insa asa sjung discurile la temperatura optima pentru transferul de material de pe placute pe disc.

Atentie nu franati pana pe loc deoarece placutele lasa o amprenta pe discuri si nu e ok.

Si nici pe viitor nu e bine sa tineti piciorul pe frana mai ales dupa franari excesive cand discurile sunt calde, la semafor de ex.

Cand brake in nu se face corect se fac depuneri inegale pe disck.

"The driver can feel a 0.0004" deposit or TV on the disc. 0.001" is annoying"

Insa va rog cititi pe link-uil de la Stoptech http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml cap coada si o sa va lamuriti.

Eu cred in prop de 99% ca asta e problema la mine - depuneri inegale- care sper sa o pot remedia.

Nici eu nu am facut corect brake in deoarece mecanici nostri nu stiu sa zica ce sa faci cu discuri noi.

Ei zic asa mergi lejer cu ele cateva sute de km ca se incalzesc excesiv daca le fortezi din prima.

Spor la treaba si cand rezolv o sa va spun ce am reusit sa fac cu ale mele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.