Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

incalzeste motorul


Recommended Posts

Salutari la toti. Sunt nou pe acest forum ca urmare a achizitiei ce abia am facuto: un BMW 524 TD E34 din 1989 impecabil dar se pare ca mam tepuit.

Cand am cumparat masina sau facut probe prin oras si totul era ok. Cand am scos masina la drum sa intamplat urmatorul fenomen: pana la 60 km/h sa comportat normal doar ca era putin cam puturoasa...cand am efectuat cateva depasiri cam pe la 90-100 km/h a inceput sa se ridice temperatura la apa si sa curga pe sub motor.

Ami baga apa in borcan, se umplea borcanul si dadea afara ramanind radiatorul gol si prin urmare incalzea. Am obturat furtunele si mia format presiune in instalatie foarte mare. Am presupus ca e _chiulasa_ sau garnitura

(intre timp am dat termostatul jos care era nou si aceiasi problema). Vascocuplajul era defect si lam blocat sa mearga direct. Pompa de apa e cu paleti metalici si e ok. furtunele sunt curate stranse etc. Radiatorul se incalzeste peste tot constant, nu e infundat. Am dat _chiulasa_ jos, am gasit suruburile foarte slabite, aproape se desfaceau cu mana. Am verificat _chiulasa_ la 3 meseriasi si totul e k. Doar ca la _chiulasa_ am niste fisuri intre supapa de admisie si cea de evacuare fara sa atinga scaunele supapelor. Toti au zis ca e ceva normal la motoarele diesel. Semnele de pe garnitura de _chiulasa_ indicau faptul ca ar fi pierdut compresie pe langa garnitura acolo unde nu era stransa _chiulasa_, confirmat de toti meseriasii la care am aratat garnitura. Am pus garnitura noua, am curatat tot ce era de curatat, am tras motorul la punct dupa manual procurat de la un service, am strans _chiulasa_ cu dinamometrica dupa schema din manual confirmata de 2 mecanici buni, cu pauze si tot ce trebuie.

Am aproximativ aceeasi problema, sufla in borcan, nu am scos masina pe drum la teste, doar ca nu mai umple borcanul cu apa. caldura nu baga in masina aeroterma indiferent de temperatura apei. A mai aparut o problema: nu mai sta motorul pornit, porneste greu tare si chiar daca tin la 2000 ture dupa cateva secunde moare, se opreste.

As vrea un manual de reparatii daca are cineva, o carte tehnica, o schema a instalatiei de racire. Vasul de expansiune are doua furtune subtiri care duce unul in radiator si unul in borcan, unul are gaura mica unul gaura mare, nu sunt sigur cum vin puse furtunele respective. Nu sunt sigur daca am aerisit bine instalatia, poate stie careva vreun secret sau cum se face aerisirea corect. Nu sunt sigur daca racirea se face mai bine cu termostat sau fara. Ma intereseaza sa-mi stea apa in radiator.

Alta problema e ca pe partea stanga si partea dreapta pe aripile interioare sunt atasati doua chestii ce arata ca niste senzori cu 2 cabluri electrice fiecara si care au un furtun ce pleaca de dedesupt, se cupleaza la mijloc intre ele printr-un teu de plastic care nu e cuplat nicaieri. habar nu am la ce foloseste si unde se cupleaza.

Pompa de motorina din rezervor cred ca este defecta dar nu sunt sigur, daca poate cineva sa-mi spuna cum sa verific ar fi ok.

Edited by Gohones
Link to comment
Share on other sites

Salutari la toti. Sunt nou pe acest forum ca urmare a achizitiei ce abia am facuto: un BMW 524 TD E34 din 1989 impecabil dar se pare ca mam tepuit.

Cand am cumparat masina sau facut probe prin oras si totul era ok. Cand am scos masina la drum sa intamplat urmatorul fenomen: pana la 60 km/h sa comportat normal doar ca era putin cam puturoasa...cand am efectuat cateva depasiri cam pe la 90-100 km/h a inceput sa se ridice temperatura la apa si sa curga pe sub motor.

Ami baga apa in borcan, se umplea borcanul si dadea afara ramanind radiatorul gol si prin urmare incalzea. Am obturat furtunele si mia format presiune in instalatie foarte mare. Am presupus ca e _chiulasa_ sau garnitura

(intre timp am dat termostatul jos care era nou si aceiasi problema). Vascocuplajul era defect si lam blocat sa mearga direct. Pompa de apa e cu paleti metalici si e ok. furtunele sunt curate stranse etc. Radiatorul se incalzeste peste tot constant, nu e infundat. Am dat _chiulasa_ jos, am gasit suruburile foarte slabite, aproape se desfaceau cu mana. Am verificat _chiulasa_ la 3 meseriasi si totul e k. Doar ca la _chiulasa_ am niste fisuri intre supapa de admisie si cea de evacuare fara sa atinga scaunele supapelor. Toti au zis ca e ceva normal la motoarele diesel. Semnele de pe garnitura de _chiulasa_ indicau faptul ca ar fi pierdut compresie pe langa garnitura acolo unde nu era stransa _chiulasa_, confirmat de toti meseriasii la care am aratat garnitura. Am pus garnitura noua, am curatat tot ce era de curatat, am tras motorul la punct dupa manual procurat de la un service, am strans _chiulasa_ cu dinamometrica dupa schema din manual confirmata de 2 mecanici buni, cu pauze si tot ce trebuie.

Am aproximativ aceeasi problema, sufla in borcan, nu am scos masina pe drum la teste, doar ca nu mai umple borcanul cu apa. caldura nu baga in masina aeroterma indiferent de temperatura apei. A mai aparut o problema: nu mai sta motorul pornit, porneste greu tare si chiar daca tin la 2000 ture dupa cateva secunde moare, se opreste.

As vrea un manual de reparatii daca are cineva, o carte tehnica, o schema a instalatiei de racire. Vasul de expansiune are doua furtune subtiri care duce unul in radiator si unul in borcan, unul are gaura mica unul gaura mare, nu sunt sigur cum vin puse furtunele respective. Nu sunt sigur daca am aerisit bine instalatia, poate stie careva vreun secret sau cum se face aerisirea corect. Nu sunt sigur daca racirea se face mai bine cu termostat sau fara. Ma intereseaza sa-mi stea apa in radiator.

Alta problema e ca pe partea stanga si partea dreapta pe aripile interioare sunt atasati doua chestii ce arata ca niste senzori cu 2 cabluri electrice fiecara si care au un furtun ce pleaca de dedesupt, se cupleaza la mijloc intre ele printr-un teu de plastic care nu e cuplat nicaieri. habar nu am la ce foloseste si unde se cupleaza.

Pompa de motorina din rezervor cred ca este defecta dar nu sunt sigur, daca poate cineva sa-mi spuna cum sa verific ar fi ok.

 

 

Tin minte ca si tacamiu a avut pronleme masive cu un 524td din 92. Problema? Aceeasi. Din cate imi amintesc(eram destul de mic pe atunci si detalii tehnice complexe imi scapau) era vorba despre o serie de fisuri in chiulasa. Arunca lichidul de racire, se supra incalzea si pierdea din compresie. In depasire stiu ca abia se chinuia cu ea. Apoi a aflat ca mai toate motoarele de pe acest model (524td) ajung la aceasta boala. Din 4 masini(a lui taicamiu si inca 3 prieteni) toate faceau la fel. Chiulasa face reale probleme la acest model si din cate mi-a fost lasat sa inteleg, nu este deloc un model reusit. Parerea mea...fugi de acest motor. Fie incearca sa o vinzi, fie sa ii schimbi motorul, pentru ca nu o sa ai zile usoare cu prezentul.

Link to comment
Share on other sites

Tin minte ca si tacamiu a avut pronleme masive cu un 524td din 92. Problema? Aceeasi. Din cate imi amintesc(eram destul de mic pe atunci si detalii tehnice complexe imi scapau) era vorba despre o serie de fisuri in chiulasa. Arunca lichidul de racire, se supra incalzea si pierdea din compresie. In depasire stiu ca abia se chinuia cu ea. Apoi a aflat ca mai toate motoarele de pe acest model (524td) ajung la aceasta boala. Din 4 masini(a lui taicamiu si inca 3 prieteni) toate faceau la fel. Chiulasa face reale probleme la acest model si din cate mi-a fost lasat sa inteleg, nu este deloc un model reusit. Parerea mea...fugi de acest motor. Fie incearca sa o vinzi, fie sa ii schimbi motorul, pentru ca nu o sa ai zile usoare cu prezentul.

Ce alt motor as putea sa pun ? de BMW sau alt model...as avea unul de mercedes de 2200 diesel in 4 cilindri dar nu stiu daca sar potrivi..ce parere avet?, as fi vrut totusi sa repar motorul original...

Link to comment
Share on other sites

Motorul de 2.5 Tds este un motor foarte bun deci cred ca este cel mai potrivit sa il pui pe acesta!

 

Si eu sunt de parere sa pui TDS doar ca si astea au probleme cu chiulasa, incearca sa cauti o masina intreaga pe care poti porni si proba motorul inainte de a-l plati. Atentie la tds si la pompa de injectie. Pe la 500 de euro cred ca iti gasesti motor cu toate anexele+ calculator si instalatie de tds

 

 

 

 

_______________________________________

Dezintoxicarea organismului

Link to comment
Share on other sites

Am gasit _chiulasa_ foarte slab stransa. Se pare ca sufla in instalatia de racire. Am pus garnitura noua si am strans dupa manual cu dinamometrica.

Furtunele de la vasul de expansiune erau puse invers.

Electrovalvele care directionau lichidul prin aeroterma erau infundate cu silicon.

Vascocuplajul era defect. Iam dat 4 gauri si am bagat suruburi sa se invarta 1/1 continuu.

Momentan caloriferul este suspendat cu tot cu electrovalve, vascocuplajul blocat, termostatul scos si nu am difuzor pe radiator (nu am deloc)

Dupa 100 km de probe in forta si in sarcina si in viteza de 140 km/h, nu creste temperatura indicand maxim la finalul indicatorului albastru de rece si prima linie la relanteu. Deci nu am nici _chiulasa_ sparta nici blocul motor fisurat. Urmeaza sa iau instalatia de racire marunt sa pun la loc tot ce trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Litrometrul lam schimbat cu unul second de la dezmembrari, 35 lei (850 lei in magazin) si functioneaza perfect.

Pompa electrica de motorina din rezervor e defecta si am gasito suspendata, am aranjat un sorb in loc de pompa, am eliminat sistemul de incalzire al motorinei din bateria de filtru cu tot cu senzorii care nu stiu pt ce sunt, sa usurez transferul de motorina din rezervor catre pompa de injectie, am montat pompa manuala de amorsare sa pot scoate aerul din instalatie. Am schimbat bujiile incandescente cu unele noi originale Bosh. Motorul porneste sfert fara sa tin bujiile. Urmeaza sa trag furtun intreg de la rezervor la pompa de injectie pt tur si sa montez o baterie de filtru de Mazda sau Peugeot cu pompa de amorsare in cap. Trebuie sa mai avansez putin pompa sa fie mai nervos motorul.

Turbina pierde ulei si are joc la ax, probabil si bulbul care actioneaza clapeta e defect, bulb gasesc la dezmembrari, turbina o so demontez sa vad daca pot confectiona bucse noi sau ceva....nu stiu pana nu vad ce e inauntru :blink:

O sa mai pun un filtru de aer sport din ala conic...nu stiu de ce i se spune sport dar arata bine :)

Link to comment
Share on other sites

La instalatia electrica...

Am un soi de alarma cu telecomanda care blocheaza contactul si nu pot porni masina. Telecomanda e cam defecta si trebuie sa frec butoanele alea pana nimeresc. Se aude cum pocneste un releu pe sub bord, nu lam identificat dar il voi gasi...muhahaha. O sa elimin tot sistemul asta cu telecomanda sa ramana pornirea clasic.

Nu-mi functioneaza sistemul electric la geamul dreapta fata la portiera, nu stiu ce are... trebuie sa demontez.

Nu functioneaza turometrul in bord...cred ca o sa schimb bordul cu totul.

Mi-ar fi de folos o schema a instalatiei electrice pentru ca are doua galeti de relee si habar nu am la ce folosesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.