Jump to content

BMW 320D E90 - sfaturi


slefbb

Recommended Posts

Asta e un topic in care s-au cerut sfaturi pentru achizitionarea unei masini. Muta-ti aroganta pe aria tehnica si lamureste-te acolo ce salturi prin alfabet face cutia ta automata cand opresti la stop. :good:

Deci daca veau tractor tot aici intreb ? Mai bine schimba-ti tu atitudinea cool si reciteste cele 24 de pagini si spune-mi cate posturi despre e90 320d.

 

Daca simti ca te agasez, te rog anunta un moderator, eu nu am atacat pe nimeni, doar am constatat niste lucruri. In fine... peace off, nu mai fac nicio remarca depsre topic, daca mi se raspunde zic bogdaproste, daca nu tot asa zic :)

 

Omule, ai gresit topic-ul ! :poke:

 

Da-mi pls link unde se discuta ce ma doare pe mine. Sarmana si dau o bere :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa par cool si nici nu ma simt agasat in vreun fel de nimeni, cu atat mai putin de tine. Reciteste primul post al topic-ului si o sa intelegi ca asta nu s-a vrut a fi un topic tehnic despre e90 si nici nu s-a dorit o contorizare a punctelor slabe/tari ale modelului. De aia nici nu o sa primesti cine stie ce raspuns la intrebarile tale aici. Nu am fost ironic cand ti-am recomandat sa mergi in aria tehnica. Nu am ce link sa-ti dau. Cauta si tu acolo iar daca nu gasesti nimic relevant sau asemanator doleantelor tale, deschide chiar tu un topic. Edited by KIP
Link to comment
Share on other sites

1. Chederele de la usi se uzeaza si scartaie.

2. Manerul usii se uzeaza.

3. Termstatul pica si ramane blocat pe deschis, nu se atinge temperatura normala de operare a mororului de 88-92 grade C. Problema e ca, din cate am inteles e90 nu afiseaza temperatura motorului decat intr-un meniu special din OBC. Cauzeaza consum marit si problema de mai jos...

4. pica DPFul care costa circa 1000 euro. Problema e ca din cauza ca termostatul pica, nu mai intra in regenerare, conditiile de regenerare implica si o temperatura a motorului de peste 85 grade C.

5. Cauciucurile RFT Bridegstone din dotare sunt foarte rigide. Pe drumurile din Romania sunt o problema si mai mare cand ai viraje cu denivelari si masina nu mentine contactil cu solul. Cica se schimba cu nonRFT sau michelin ps2 care cica sunt mai moi.

6. Se blocheaza sistemul electronic al coloanei de directie. Da o perioasa eroare cu galben in OBC apoi devine rosie si la modelel pana in 2007 presupune schimbarea coloanei de directie. Modelele dipa 2007 au rezolvata problema.

7. Scurgeri de combustibil din rezervor prin conducta de aerisire cand rezervorul e plin.

8. Clapele de admisie se defecteaza si intra in motor, distrugand galeria de admisie si/sau motorul. Problema rezolvata la modelel dupa 2007.

9. Turbina pica prea des si prea repede, cu calitatea motorinei din Ro, e cu atat mai grav.

 

Cred ca pui problema cam agresiv, cauza pt care, primesti si raspunsuri in consecinta! Si, culmea, TU nu intrebi nimic; sunt doar intrebari luate de pe forumuri de "afara"!

Incerc sa-ti raspund la fiecare punct:

1. Nu am auzit nimic despre chedere; se uzeaza la fel ca si la alte masini/modele

2. Manerele nu sufera deloc; sau, eu nu am auzit (poate in State se uzeaza mai repede!!)

3. Termostatul e ok si-daca pica-se schimba. Nu trebbuie sa mergi cu el defect, ca sa ajungi la consum marit si altele.

4. PDF-ul se regenereaza ca si la alte modele; dar , regenerarea, nu este TOTALA (il face ca si nou); deci, in timp, va trebui schimbat (la fel se intampla la toate masinile/modelele)

5. Anvelopele RFT sunt mai rigide decat cele non-RTF(am descoperit apa calda!!). Dar asta e valabil la TOATE modelele BMW, nu doar la E90. Si, daca talonul este de la 55 la 30, poti sa-ti imaginezi cum e sa rulezi in Romania cu talon de 30. Si, fireste, le poti schimba cu unele non-RFT. Daca ai bani, iei Michelin PS2; daca nu ai, ia Barum

6. Nu am auzit sa se blocheze directia!!!

7. Nici combustibil nu curge, desi am facut plinul de zeci de ori

8. Problema clapetei a fost rezolvata

9. Turbina are legatura cu calitatea motorinei? La a mea, cel putin, nu ajunge motorina in turbina. Poate in ale colegilor,ajunge (fabricate inainte de 2007, nu?)

Link to comment
Share on other sites

6. Nu am auzit sa se blocheze directia!!!

Au fost probleme la modelele mai vechi, se strica sistemul care deblocheaza volanul cand pui contactul. La E90-urile mai noi a fost rezolvata problema.

Restul din lista lui sunt pseudo-probleme sau probleme deja rezolvate la LCI-uri.

 

@c.sainz - de curios, masina ta are senzor electronic pt nivel ulei? Poti vedea nivelul in meniu? Ai martor pt ulei in bord? (eu n-am vazut sa se aprinda asa ceva cand pun contactul)

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

@c.sainz si lym: Cititi va rog urmatorul articol http://www.audiworld.com/news/00/zf/content.shtml

 

Spune clar ca cutiile ZF cu 6 trepte au o inovatie care le permite sa decupleze automat convertizorul cand stai pe loc. E confirmat si de alti colegi de ai nostri de sectiunea dedicata seriei 5 si care spun ca cutiile de acest tip sunt si pe e90 dupa 2007.

 

Deci scuze de exprimare cu saritul in N, nu eram sigur ce se intampla, de fapt se decupleaza convertizorul.

 

L.E. Mai cititi si asta (pag. 6) http://www.europeantransmissions.com/Bulletin/DTC.BMW/6HP19bmw.pdf

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

Da, e corect. Doar ca levierul nu "sare" in N in momentul cand te opresti la semafor! La semafor (de exeplu) trebuie sa stai cu piciorul pe frana, daca ai levierul in D. Chiar daca convertizorul de cuplu nu se mai "opune", tu nu simti nimic in sensul asta; se comporta ca orice cutie automata.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da, e corect. Doar ca levierul nu "sare" in N in momentul cand te opresti la semafor! La semafor (de exeplu) trebuie sa stai cu piciorul pe frana, daca ai levierul in D. Chiar daca convertizorul de cuplu nu se mai "opune", tu nu simti nimic in sensul asta; se comporta ca orice cutie automata.

 

Eu nu am spus nici o secunda ca levierul sare in N, e logic ca nu are cum. Nefiind specialist in cutii automate mai noi, m-am exprimat doar taraneste ca "sare in N cutia" dar apoi am rectificat si am spus ca "se decupleaza cutia". Tam-tam pe o exprimare nefericita cand ai inteles ce vreau sa spun.

 

Referitor la opunere, te contrazic. La masina mea se simte foarte puternic ca cutia trage la semafor, fiind si motorul destul de puternic trepideaza usor masina. Initial am crezut ca sunt probleme tehnice, dupa verificari am constatat ca asa e normal la cutii automate de acest tip pe un motor puternic.

 

Nu stiu daca ai avut o cutie automata model mai vechi sa vezi ca se simte si se simte si la consum. In traficul din Cluj, sa nu mai vb de Bucuresti, sa stai in D si convertizorul sa fie cuplat iti consuma foarte mult. De la un consum mediu de 14% in oras (la a mea), consumul intr-o zi cu multe trasee prin oras si cu oras congestionat poate sa ajunga si la 17%-18%.

 

De aceea eram f interesat de subiectul cu cutia automata, unul din motivele pt care aleg diesel acum e consumul mare la benzina avand in vedere ca fac 25000-30000 km pe an in medie (multe delegatii). Din acesti km, 30%-40% sunt in oras, daca si cutia automata de pe e90 ar fi fost la fel ca a mea pe e39 (m-a pus pe ganduri avand in vedere ca levierele arata identic la cele doua modele) cutia automata pe e90 ar fi fost un dezavantaj in mediul urban, dar afland cele de mai sus, se pare ca e ok :)

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

Km conteaza mai putin daca masina e intretinuta...tu ce ai vrea o gioarsa cu km putini sau una intretinuta dar cu 200k km?Oricum 90 % din masinile sh au km manariti.

Referitor la optiuni fiecare stie de ce are nevoie..

Edited by bitz
Link to comment
Share on other sites

@c.sainz si lym: Cititi va rog urmatorul articol http://www.audiworld.com/news/00/zf/content.shtml

 

Spune clar ca cutiile ZF cu 6 trepte au o inovatie care le permite sa decupleze automat convertizorul cand stai pe loc. E confirmat si de alti colegi de ai nostri de sectiunea dedicata seriei 5 si care spun ca cutiile de acest tip sunt si pe e90 dupa 2007.

Probabil vorbeau despre convertorul de cuplu. Cert este ca trebuie sa tii piciorul pe frana la stop!

Si eu ce-ti spusesem deja?

Ideea este ca tu tot trebuie sa tii apasata frana la stop! tu asta tot intrebai. Decuplarea convertizorului de cuplu ajuta la economia de combustibil.

 

O functie frumoasa am intalnit-o la un Passat CC cu DSG: la stop se activa singur autohold-ul si tinea masina infranata; daca apasai usor acceleratia ii dadea drumul. Eu nu am asa ceva, din pacate.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

ce ati alege?

 

km mai putini(80-110), dar si mai putine optiuni sau mai multi km (150-170) si mai multe optiuni (trapa, scaune sport, piele, pachet M, etc)?

Eu as lua-o pe aia cu km putini. De fapt aia am si facut cand am luat masina mea. La banii aia luam 320d cu 160.000km+, cutie automata, navi mare, piele, sunet hifi, chiar si 330d mai slab dotat. Dar am ales 318d cu 44.000km si mai slab la dotari.

 

Eu sunt de parere ca daca face figuri pe partea mecanica, te ... in ele de dotari ;)

Link to comment
Share on other sites

In urma celor spuse de andrei27, am verificat si am ajuns la concluzia ca si eu am defect termostatul EGR. Masina are 112.500km.

Se incalzeste pana la 65 de grade si asa moare in oras. Iar dupa mai multi km in afara orasului, ajunge la 75, dar apoi incepe sa scada.

 

In weekend schimb termostatul EGR cu unul Behr [e 80 lei]. Cel OEM e 150 lei, dar nu stiu de cine e facut de fapt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.