Jump to content

BMW 325xi e46 automata


mojorisin

Recommended Posts

Salutari tuturor,

 

Deschid acest topic in primul rand pentru a avea un loc unde sa ma sfatuiesc cu altii in ceea ce privesc lucrarile de intretinere sau service la o masina de acest tip. De aceea voi incepe cu o scurta descriere a masinii si a felului in care am intrat in posesia ei.

 

BMW e46 325xi

tractiune integrala

motor: 2500cmc

putere: 192 cp

cuplu: 245 Nm

transmisie automata

greutate: 1530 kg

rulaj: 113.000 km

an fabricatie: 2004

 

alte dotari:

 

geamuri ionizate (de catre cineva, nu stiu de cine - vechiul proprietar sau din fabrica)

clima auto

xenon

geamuri electrice fata

tapiserie piele neagra

volan M-Sport cu comenzi

scaune incalzite

asistent la coborâre in panta

jante 16'

roata rezerva marime normala

 

 

Starea masinii este buna ,in sensul ca motorul merge normal, cutia schimba bine, iar suspensiile nu sunt obosite. Estetic arata bine in proportie de 95%.

Am luat-o din Bucuresti,dar familia respectiva o conducea in DB unde era si inmatriculata. Am tinut-o 2 ore in service la Robert (_TAU) care a verificat tot ce era de verificat. Kilometrii au parut a fi reali - pe 3 senzori aveau aceeasi valoare, pe cutie erau cu vreo 4000 mai putini. Ciudat,dar nu alarmant. Robert mi-a facut o lista cu tot ce ar urma de schimbat si din memorie amintesc: bucsa, tampon pt diferential, scut motor, senzor capota pt alarma, spalator far, ulei si filtre, oglinda stanga, role si curea accesorii, senzor leveling pt faza scurta. O mare parte din aceste piese au fost schimbate deja. Maine o duc pt spalatorul de far, rolele si cureaua de accesorii, senzorul de xenoane (resetat). Restul sunt deja rezolvate.

 

Impresia mea despre masina: Mult mai confortabila decat ma asteptam, impinge inainte ca o limuzina mare, bine antifonata, cuplu bun la turatii mici (3500?)

 

Am sa revin pt partea 2 si cu niste poze

Link to comment
Share on other sites

pe 3 senzori aveau aceeasi valoare, pe cutie erau cu vreo 4000 mai putini. Ciudat,dar nu alarmant.

 

cum adica pe 3 senzori aveau aceiasi valoare? cum verifici km pe cutie??? e prima data cand aud ca verifici km pe 3 senzori si pe cutie :twitch: ...

 

asteptam pozele oricum :)

Link to comment
Share on other sites

Exista un senzor care inregistreaza kilometri cutiei. Meseriasii priceputi au softuri sa citeasca toti senzorii ,inclusiv pe acesta. Deocamdata mai astept o zi doua pana la poze. Azi masina e in service la a 2-a ei vizita din cele 2 programate.Azi se rezolva:

- schimb de role pt cureaua de accesorii

- schimb bec pt farul de ceata

- reparat senzorul de temperatura

- reparat spalatorul de far stanga

- reparat senzorul de ridicare a farurilor cu xenon

- schimbat o clema de plastic care tine bara fata

 

Am dus cartea service la ei sa imi scrie acolo toate lucrarile efectuate, in special schimbul de ulei si filtre de tura trecuta. Am de gand sa pastrez masina in conditiile initiale de functionare si vreau sa se poata verifica acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Ieri am scos masina din service de la a-2 vizita programata.

-au fost schimbate rolele itinzatoare pt cureaua de accesorii

-s-a observat ca spalatorul de far stanga e defect iremediabil si trebuie schimbat cu totul

- (farul de ceata era in regula)

-s-a facut diagnoza si nu exista nici o eroare pe senzorul de faruri (de leveling) Farurile bat in continuare jos de tot si nu le ridica nici un senzor. Am sa ma duc la un service unde se face calibrarea farurilor sa mi le ridice mecanic. Sper ca nu stric ceva facand asta ! (vreo idee?)

-s-a mai schimbat o clema de plastic care tine partea din jos a barii fata aliniata cu caroseria.

-s-a curatat senzorul de temperatura (acuma indica mai putin de 50 de grade, dar am impresia ca e sub valoarea reala)

 

La urmatoarea vizita am sa dau cu spuma in sistemul de ventilatie sa ii fac o curatenie teapana.

Si am sa inlocuiesc senzorul de pozitie a capotei (pt alarma)

 

In rest, toate bune, am ajuns cu consumul urban la 12.3 si inca mai poate urca linistit :)

Edited by mojorisin
Link to comment
Share on other sites

sau are bratul care se prinde de bascula dreapta fata ( te poti uita sa vezi daca este ceva rupt pe acolo)

 

Senzorul este curatat si functional (teoretic). Am renuntat la povestile electronice, am ridicat farurile din rotita de sub capota. Daca stiam de la inceput ca se pot regla asa, nu ma mai stresam cu ele...

 

post-30420-0-14036500-1316777433_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Absolut intamplator am dat peste graficul de putere/cuplu pt motorul de 2.5 cod M54

post-30420-0-58979600-1316784720_thumb.png

 

Si incepe sa devina clar de ce acest motor este atat de placut in utilizarea urbana:

 

Aproape tot cuplul disponibil de la 1500 de ture. Respectiv undeva la 225Nm la 1500 rpm. Asta,in comparatie, ar fi cam cat are vestitul 1.9 TDI la acelasi numar de ture. (si la dizel mai creste vreo 20Nm pana la 2000 de unde se duce in jos) . Nu stiam ca datele pe hartie arata atat de bine. Ce pot face 2 cilindri in plus la o benzina aspirata !

Edited by mojorisin
Link to comment
Share on other sites

Absolut intamplator am dat peste graficul de putere/cuplu pt motorul de 2.5 cod M54

post-30420-0-58979600-1316784720_thumb.png

 

Si incepe sa devina clar de ce acest motor este atat de placut in utilizarea urbana:

 

Aproape tot cuplul disponibil de la 1500 de ture. Respectiv undeva la 225Nm la 1500 rpm. Asta,in comparatie, ar fi cam cat are vestitul 1.9 TDI la acelasi numar de ture. (si la dizel mai creste vreo 20Nm pana la 2000 de unde se duce in jos) . Nu stiam ca datele pe hartie arata atat de bine. Ce pot face 2 cilindri in plus la o benzina aspirata

 

dar tot putin e comparativ cu dieselu....are cuplu ca un ford focus diesel de 1.6.....asta e benzina, eu cand aveam 116 caluti diesel(300nm) intram cu mult mai mult curaj in depasiri, fata de cei 143 cai benzinari(200nm)......apropo overboost numai cele turbo au??

Edited by darius_x
Link to comment
Share on other sites

volanul arata un pic cam rau mai ales in partea de sus, in rest masina pare a fi intr-o conditie foarte buna. Ce-i cu lumina aia puternica in interior? ai schimbat becurile sau aveai si lampile de citit aprinse?

 

Volanul e putin ros in partea de sus, uzura normala de folosire, arata mai grav in poze decat este in realitate (in poze arata mancat). Probabil ca proprietarul anterior tinea mana sus pe mijloc si s-a tocit de la verigheta. (sau alte bijuterii). Luminile erau toate aprinse si datorita timpilor lungi de expunere par si mai puternice. Dar oricum, lumineaza sanatos.

 

faina masina arata bine

nici nu vreau sa ma gandesc ce distractie va fi la iarna :thumbsup:

La iarna o sa imi ajut vecinii care nu pot iesi din garaj :)

Link to comment
Share on other sites

Astazi mi-am scos masina si prietenii la o mica plimbare (Cluj-Turda-autostrada-Gilau-Cluj) si vestea proasta este ca vibratia resimtita pe accelerare la viteze de peste 100km/h s-a pastrat si dupa schimbarea bucsei dreapta. Primul gand e ca si bucsa stanga ar trebui schimbata (se pare ca e o problema intalnita la x-drive),dar se prea poate sa fie si alte piese de vina,poate rulmentii. Am sa o duc maine la service sa le fac un test drive de vreo 20 de km ca sa identificam problema in miscare.

 

Am o mica intrebare pt cei mai cunoscatori: Ce este acea mica consola de plastic in 4 laturi de pe plafonul masinii ? Ma gandesc ca e ceva senzor de aer ?

Link to comment
Share on other sites

Astazi mi-am scos masina si prietenii la o mica plimbare (Cluj-Turda-autostrada-Gilau-Cluj) si vestea proasta este ca vibratia resimtita pe accelerare la viteze de peste 100km/h s-a pastrat si dupa schimbarea bucsei dreapta. Primul gand e ca si bucsa stanga ar trebui schimbata (se pare ca e o problema intalnita la x-drive),dar se prea poate sa fie si alte piese de vina,poate rulmentii. Am sa o duc maine la service sa le fac un test drive de vreo 20 de km ca sa identificam problema in miscare.

 

Am o mica intrebare pt cei mai cunoscatori: Ce este acea mica consola de plastic in 4 laturi de pe plafonul masinii ? Ma gandesc ca e ceva senzor de aer ?

 

 

jantele si anvelopele le ai verificat?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.