Jump to content

BMW 325xi e46 automata


mojorisin

Recommended Posts

cat de grava?si de ce este asa grava?

vrei sa iti spun adresa exact de unde ai luat masina?daca te-ai dus si ai luat-o de la el de acasa,bineinteles.masina asta era mereu parcata pe strada mea in targoviste.pe langa complex Diana.

Nu stiu ca nu sunt din TGV,dar parca micro 4 sta varul meu care a vandut-o.Eu spuneam ca in viata ei masina nu avut numere de spania

Link to comment
Share on other sites

Elasticitatea 80-120 in a-4-a :laugh:, are sens doar daca faci comparatie benzina vs benzina si diesel vs diesel. La benzina vs diesel valoarea spune ca diesel-ul are cuplu mai bun la turatii joase, dar asta stim deja.

Probabil 80 % din diesele sunt mai rapide ca un 325i in a-4-a dupa testele asta. Intrebarea e : cine dracu sta in a-4-a cu un motor pe benzina la 80 km/h, mai ales cand e vorba de timp cronometrat ? :goodjob:

Un Golf GT TDI de 170 are elasticitatea 80-120 - 5.3 secunde

545i are 5.8 secunde. Evident amandoua in a-4-a.

Daca privesti cifrele asa cum sant, ajungi sa vorbesti prostii de genul " Un TDI face un 545i, si umileste rau 325i pe reprize 80-120. Diesel rules :LMAO:". Evident fara nici o relevanta, in conditia in care un 545i ia 110-115 cu a-2-a.Nici n-ai cum sa testezi la o automata, chiar pe modul manual, kick-down la 80 in a-4-a , retrogradeaza singura in a-2-a.

 

adevarat si ce zici tu, dar masina de fata cred ca e steptronic, si poate schimba cand vrea el, nu?

 

si cat cantareste GT TDi si cat cantareste 545i? nu ca ar avea vreo relevanta cand TDIul e in a4a deja si 545i abia in a2a si mai are cu ce...

 

in fine scuze de off :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

adevarat si ce zici tu, dar masina de fata cred ca e steptronic, si poate schimba cand vrea el, nu?

 

si cat cantareste GT TDi si cat cantareste 545i? nu ca ar avea vreo relevanta cand TDIul e in a4a deja si 545i abia in a2a si mai are cu ce...

 

in fine scuze de off :rolleyes:

 

Pai chiar si pe modul manual de la steptronic daca o calci tare retrogradeaza singura. E "idiot proof":laugh:

1325 vs 1610 kg. Realizezi ca in a-2-a un 545i de la 80-120 trage intre 4500 si 6500 adica acolo unde ii place. Cam 3 secunde cu schimbare.

TDI-ul ala de 170 cai , nu sta langa un 325xi pe nici un interval de viteza, chiar daca are 350nm cuplu. (7.5 sec vs 8.1 sec pentru manuale)

Link to comment
Share on other sites

:) Ma bucur ca va distrati pe topicul meu, sunteti bineveniti oricand !

 

Comparatiile cu alte motoare sunt foarte complexe si au 2 componente: 1. matematica 2. practica

 

Indiferent ce rezultat iti iese comparand matematic 2 motoare, in final trebuie sa le conduci. Din punct de vedere al rafinamentului, puterii, elasticitatii, sunetului produs, acest motor de 2.5 benzina este din alta clasa fata de un dizel de 2.0, de ex. Pur si simplu te serveste prompt si inteligent cu orice ai vrea de la el. Trebuie sa il conduci ca sa intelegi. Si oricat de tentant ar fi, nu exista nici un punct unde un focus (de ex) sa depaseasca dinamic sau calitativ o masina de clasa superioara. Orice ar spune marketingul. Si inca ceva, puterea misca masina,nu cuplul. Mai multi cai putere, mai multa miscare. O masina mai puternica ,dar si mai grea tinde sa fie mai stabila ,mai confortabila si mai sigura. Normal ca nu se misca similar unei bombe de 3.5m dezbracata de greutati suplimentare si fara arcuri la aceeasi putere.Dar nici nu isi propune asta. 325 are 90% din cuplu de pe la 1800 de ture. Ce se intampla dupa aia ? uita-te pe grafic, ramane pe o dreapta de cuplu maxim pana pe la 3500 de rotatii. => confort.

 

@ Robert - da, asta e masina. e pusa la punct si merge brici.

 

@ Gimi - de la butonul ala activezi sistemul de control al coborârii , sistem care franeaza independent cele 4 roti pt a pastra o viteza constanta in cazul pantelor abrupte.

Link to comment
Share on other sites

Pai chiar si pe modul manual de la steptronic daca o calci tare retrogradeaza singura. E "idiot proof":laugh:

1325 vs 1610 kg. Realizezi ca in a-2-a un 545i de la 80-120 trage intre 4500 si 6500 adica acolo unde ii place. Cam 3 secunde cu schimbare.

TDI-ul ala de 170 cai , nu sta langa un 325xi pe nici un interval de viteza, chiar daca are 350nm cuplu. (7.5 sec vs 8.1 sec pentru manuale)

 

asta nu o stiam, ca la steptronic pe manual iti retrogradeaza daca dai kickdown. :rolleyes:

 

aici era comparat 325xi ul cu 1.6 Focus diesel... :pinch:

 

pentru cine e interesat de cuplu, si tot ce deriva

ps:

 

vedeti plaja de cuplu la un 850csi :thumbsup:

 

http://www.e31.net/torque_e.html

 

@mojorisin

 

"Si inca ceva, puterea misca masina,nu cuplul. Mai multi cai putere, mai multa miscare."

 

aici trebuie sa te contrazic, HP e rezultatul unei ecuatii dintre cuplu, rpm si o constanta.

citeste pe link-ul asta si te vei convinge.

 

"In order to know how a car accelerates, you have to have a look at the torque curve, the gearbox and take the weight of the car into account. Then - and only then can you expect a correct result. Knowing the horsepower figure is quite useless in such a case. "

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

:) Ma bucur ca va distrati pe topicul meu, sunteti bineveniti oricand !

Comparatiile cu alte motoare sunt foarte complexe si au 2 componente: 1. matematica 2. practica

 

Indiferent ce rezultat iti iese comparand matematic 2 motoare, in final trebuie sa le conduci. Din punct de vedere al rafinamentului, puterii, elasticitatii, sunetului produs, acest motor de 2.5 benzina este din alta clasa fata de un dizel de 2.0, de ex. Pur si simplu te serveste prompt si inteligent cu orice ai vrea de la el. Trebuie sa il conduci ca sa intelegi. Si oricat de tentant ar fi, nu exista nici un punct unde un focus (de ex) sa depaseasca dinamic sau calitativ o masina de clasa superioara. Orice ar spune marketingul. Si inca ceva, puterea misca masina,nu cuplul. Mai multi cai putere, mai multa miscare. O masina mai puternica ,dar si mai grea tinde sa fie mai stabila ,mai confortabila si mai sigura. Normal ca nu se misca similar unei bombe de 3.5m dezbracata de greutati suplimentare si fara arcuri la aceeasi putere.Dar nici nu isi propune asta. 325 are 90% din cuplu de pe la 1800 de ture. Ce se intampla dupa aia ? uita-te pe grafic, ramane pe o dreapta de cuplu maxim pana pe la 3500 de rotatii. => confort.

 

 

Stiu cum trage, mie mi se pare motorul perfect pentru e46. Multi au impresia ca benzina nu trage, mai ales la BMW pentru ca sunt motoare foarte bine gandite, cu cuplu constant pe plaja larga de turatie (cum ai explicat si tu) si nu simt "cocoasa" aia de cuplu pe 700 ture de la TDI care ii baga in scaun si dupa 3500 lesina.

Link to comment
Share on other sites

eu zic k pana la 120 sta chiar bine langa un 2.5xi automat. poate chiar in fata. Am avut ocazia sa merg cu un leon fr tdi 170 cai. si chiar am ramas surprins.

 

Nu te lasa pacalit de impresia data de cuplul masinii.O masina similara pe benzina aspirata tot de 170 de cai probabil ca e mai rapida din cauza turatiilor inalte la care poate ajunge. Oricum, dupa ce treci cuplul motorului de la flansa, la cutie si la roti, ramane cam aceeasi valoare ca si la o benzina etajata corespunzator. Intr-o situatie reala de mers prin oras, de ex, 325xi va porni mai bine si fara emotie de fiecare data pentru ca se misca toate rotile. Deci pana la 50 la ora nu cred ca vorbim de nu stiu ce diferente.

Link to comment
Share on other sites

Stiu cum trage, mie mi se pare motorul perfect pentru e46. Multi au impresia ca benzina nu trage, mai ales la BMW pentru ca sunt motoare foarte bine gandite, cu cuplu constant pe plaja larga de turatie (cum ai explicat si tu) si nu simt "cocoasa" aia de cuplu pe 700 ture de la TDI care ii baga in scaun si dupa 3500 lesina.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

asta nu intelege nimeni, ca ce cuplu dau aia e la volanta, si cutia demultiplica fix cum vrea ea, etajarile sunt diferite rezultatul in practica e fix cel asteptat, 99% din cazuri la masini de greutate apropiata, cea cu putere mai mare castiga indiferent ca e benzina sau diesel sau ma stiu eu ce...

Lasand astea la o parte sunt si multi natarai care au mers toata viata lor cu un 1.5 DCi maxim si vor sa stea in a IV la 80 km/h si masina sa traga...

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ca nu sunt din TGV,dar parca micro 4 sta varul meu care a vandut-o.Eu spuneam ca in viata ei masina nu avut numere de spania

exact d micro 4 vorbeam si eu...complex diana acolo este.cum spuneam masina era parcata chiar in fata blocului meu,deci o vedeam destul de des si am o memorie vizuala foarte buna.de aceea am retinut si numarul si mai ales masina,si pentru faptul ca este xi mi-a atras atentia....o conducea si o gagica masina,probabil sotia varului tau.exista foarte putin sanse sa ma insel..in fine...am inchiat offtopicul.

Link to comment
Share on other sites

Imi povestea fostul proprietar ca mai era un bmw cu numar strain in zona, poate s-a facut o asociere mentala mai putin precisa din cauza asta. In tot cazul, pe acte nu apare nimic de genul asta iar cei de la reprezentanta Pitesti pot demonstra ca masina a fost vanduta de ei. Nu doresc sa pierd prea multa vreme pe subiect.
Link to comment
Share on other sites

Imi povestea fostul proprietar ca mai era un bmw cu numar strain in zona, poate s-a facut o asociere mentala mai putin precisa din cauza asta. In tot cazul, pe acte nu apare nimic de genul asta iar cei de la reprezentanta Pitesti pot demonstra ca masina a fost vanduta de ei. Nu doresc sa pierd prea multa vreme pe subiect.

nici eu nu doresc sa iti stric topicul cu asta si sincer nu mi se pare nimic aurea si daca era inscrisa pe spania.

 

ca o ultima paranteza:fostul propietar are un e36 rosu cu numere de franta :p....cel putin e singurul bmw care mai este parcat pe strada aia si cam in acelasi loc.

Link to comment
Share on other sites

am retinut ca s-ar putea sa schimb senzoru de pe axul cu came candva in viitor. Si daca tot ma gandesc la potentiale probleme, ar mai fi ceva ce as dori sa intreb: la semafor de ex. cu frana apasata si cutia in D incepe masina sa intre in vibratie. Sigur nu e normal sa faca asa si desi nu ma supara foarte tare,as dori sa stiu care e cauza (sau ... asa fac toate?)
Link to comment
Share on other sites

azi am montat gumele de iarna. am gasit pirelli sottozero la gradul de uzura din imagine (cam la 70%) cu jante de otel si capace originale biemvu la 800 roni. Montajul inclus si o spalatura din partea casei. Let it snow.

 

post-30420-0-31090700-1319307933_thumb.jpg

 

@Acero - Multumesc de sugestie. O pastrez in backlog,adica la urmatorul bonus :)

Link to comment
Share on other sites

nici eu nu doresc sa iti stric topicul cu asta si sincer nu mi se pare nimic aurea si daca era inscrisa pe spania.

 

ca o ultima paranteza:fostul propietar are un e36 rosu cu numere de franta :p....cel putin e singurul bmw care mai este parcat pe strada aia si cam in acelasi loc.

Cred ca ai o pasiune pentru numerele straine.Fostul proprietar s-a lasat de BMW momentan.Acum are o alta marca cu numere de DB :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai o pasiune pentru numerele straine.Fostul proprietar s-a lasat de BMW momentan.Acum are o alta marca cu numere de DB :thumbsup:

a spus mai sus ca fostul propietar are un alt bmw cu nr straine si am facut legatura...nu stiu fostul propietar al masinii...in fine...sa stapaneasca sanatos masina.

 

nu stiam ca e asa deranjant ce am sus eu,oricum cedez,masina a fost cumparata de la AB si nu avea nr de spania.esti multumit fanaticule?eu am incheiat offtopicul.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am revenit de la un drum de 1000 de km prin tara, respectiv Cluj - Nordul Moldovei si retur.

 

Date: 1000 de km

Consum : 9.6%

Incarcare: 2 persoane + bagaje

Pneuri: 16' - presiune 2.2 bari

 

Impresii generale:

Masina s-a comportat impecabil. Confort absolut cu minimum de zgomote din exterior. Bun comportament la vantul din lateral. Foarte comunicativa prin volan, foarte precisa pe traiectorie. Depasirile le-am facut aproape pe toate in kick-down pentru siguranta ,dar si pentru senzatie. In marea majoritate a timpului am mers cu viteze de 90-120 km/h (de 2 ori am mers cu 150 si 180 pentru distante f. scurte, nu ma simt bine la viteze de genul acesta, nu la noi in tara). Am incercat sa merg constant, in multe locuri am pus pilotul automat intrucat am impresia ca are un consum mai mic decat pot eu sa scot din pedala). Traseul a trecut prin Tihuta si Mestecanis asa ca am avut parte de traseu virajat montan de cea mai buna calitate (asfalt si peisaj) , lat de 2 benzi si destul de liber. Pe aceasta zona , pe urcare am trecut-o in Sport si distractia a fost maxima. Pe Sport, masina ramane in ture (schimba mai rar in sus si in jos), se comporta mai mult ca o cutie manuala in regimul in care as schimba eu. Rezultatul: raspuns imediat la pedala si acces instant la cuplul maxim. In curbe sta neclintita, nu imi dau seama unde ar pierde aderenta, probabil mai tarziu decat mi-as pierde eu echilibrul si ar incepe sa imi fie rau. In rest, plaja de ture e foarte placuta, schimba undeva la 6700 daca tii pedala la fund. Si ai nevoie de toate turele mai ales in urcare pe pante foarte abrupte. Pe o panta de acest gen, am urcat la blana si eu si un Passat 2.0 TDI si diferenta nu a fost foarte mare,dar a fost. In general am avut parte de respect din partea celorlalti participanti la trafic care realizau ca voi depasi mai repede ca ei desi sunt in spatele lor si nu s-au bagat sau efectiv mi-au facut loc si m-au lasat sa ma duc. Fara lipsa de respect din partea mea, dar daca ma ajuta masina si pot depasi in deplina siguranta am sa trec de toate masinile pe care le intalnesc. Nu tin minte sa fi fost depasit (desi nu acesta era scopul calatoriei mele si oricum media orara e de absoluta cacao undeva pe la 60) dar tin minte o duba vito pe care am vazut-o in fata si apoi s-a dus de n-am mai intalnit-o :) . Imi place mult masina, imi place sistemul de ventilatie foarte inteligent - chiar daca trebuie sa dea caldura, pe Auto are sa dea cald jos la picioare si sus la parbriz ,iar la mijloc are sa dea aer rece pentru a avea aer fresh de respirat.

 

Probleme:

 

CD-ul mi-a ramas blocat cu un CD inauntru. Nu a mai vrut sa il scoata pana nu a primit 2 pumni. (de notat: trebuie sa gasesc o solutie cu sistemul media in locul CD-ului original, poate mp3 , poate multimedia cu touchscreen, bluetooth si gps, poate cablu de magazie de CD-uri pe care se monteaza sistem XData Car Link).

Intr-o dimineata, la rece, mi-a murit de 2 ori motorul la pornirea de pe loc. Am pus-o pe seama faptului ca nu era cald motorul si cutia si nu au facut fata solicitarilor de la directie si cutie. Am bagat solutie de curatat injectoarele si benzina EFix si problema nu a mai aparut.

Pana acum am cam vorbit pe langa subiect si ce era mai important nu te-am intrebat.A mai trepidat la drumul asta mai lung ?

Daca te enerveaza CD-ul poti sa pui mufa de auxiliar IN.,este cea mai ieftina solutie sau un Dynavin si ai rezolvat cazul :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Revin cu update-uri: Dupa o munca migaloasa de zece zile, a fost finalizat montajul instalatiei GPL. Mare bucurie mare. Noroc ca am avut masina veche in toata aceasta perioada, ca altfel ceream bani de taxi de la service-ul respectiv. Singurul service in apropiere care monteaza BRC (cea mai buna instalatie de pe piata) l-am gasit la Alba Iulia,desi eu sunt din Cluj. Instalatia a costat 4100 roni, instalatie secventiala, cu rezervor toroidal in locul rotii de rezerva. Instalatia are un computer propriu care comunica si cand e cazul pacaleste sistemul de injectie al masinii. Cum functioneaza: masina porneste pe benzina pana ajunge la o temperatura suficienta pentru a incalzi gazul care este foarte rece (parca -16 grade).Apoi, trece automat pe gaz. La mine sunt suficienti cam 800 de m sa treaca pe gaz, mentionez ca imi tin masina in garaj unde sunt 15 grade. Am in masina un butonel mic de unde pot sa trec de pe benzina pe gaz cand doresc, si invers. Tot pe butonel, este indicat nivelul gazului din rezervor. Desi rezervorul are cam 60 de litri, intra efectiv in el cam 48 de litri de gaz. Ulterior montajului, s-au facut reglaje ale injectiei cu ajutorul unui laptop si soft dedicat. S-au inregistrat niste date pe un grafic cu modul de functionare pe benzina si apoi s-au adaugat niste indici corectori ce au facut ca modul de functionare pe gaz sa copieze intocmai comportamentul constructiv. O data trecut pe gaz nu se simte nimic,nici la relanti ,nici la turatie maxima. by default, la turatie maxima (6500) era programat sa taie gazul si sa treaca pe benzina.Noi am scos aceasta limitare ca sa mearga mereu pe gaz indiferent de turatie. Din punct de vedere al comportamentului masinii nu am sesizat nici o diferenta buna sau rea fata de benzina. Acuma mai ramane de vazut cum se comporta la nivel de consum. Momentan am asteptat sa se termine tot gazul, apoi am bagat 15.5 litri de gaz si merg pana se termina. Numarul de kilometri parcursi ar trebui sa imi spuna care e consumul urban. Ma astept sa fie la un 17% dar ramane de vazut. Apropo, gazul costa cam 3.2 lei pe litru. Revin cu poze si detalii.
Link to comment
Share on other sites

Chiar sunt curios cum se comporta si ce consum o sa scoti.

 

De comportat,se comporta bine. Mai ramane chestiunea consumului. E drept, nu am fost pe autostrada sa ii dau 0-100 pe gaz si apoi pe benzina si sa masor timpii,dar nu e o idee rea. Insa la cei 192 de cai initiali,nu prea ma afecteaza in urban daca mi-au mai ramas 191 sau 170 sau 150, desi la feelingul meu sunt toti 192 la locul dumnealor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.