Jump to content

Upgrade Turbo bmw 320d facelift '03 fara DPF


DEVIL's Style

Recommended Posts

Eu stiu de un e39 530d care se tinea dupa un M ,binteles fiind resoftat, modificata admisia , evacuarea, turbo hybrid. Atingea undeva la 320 de cai la roata si un cuplu imens. Problema era ca pur si simplu rupea cardanele. Am de gand pe viitor sa fac si eu un astfel de proiect pe un e39 nu de alta dar am deja motor f bun, cutie, ambreaj, injectoare , pompa de inalta samd. Turbina o modific la un baiat la Suceava de care eu am fost foarte multumit ce a facut la e38 ul meu. Pe langa toate astea este important sa ai un motor cu compresie foarte buna. Eu cand am schimbat motorul am vazut o diferenta enorma intre un motor de 300000 de km si unul de 80000. Acum mi am mai cumparat unul care are pana 60000 de km complet cu tot cu cutie manuala. Cu ajutorul lui vreau sa incep acest proiect. Asa ca acum caut un e39 530d care sa aiba motorul cazut sau probleme la cutie .... sa fie ieftin

Ideea e ca o astfel de modificare trebuie facuta cu cap si cap coada. De la turbo la furtune siliconice la intercooler la alta admisie. Mie noua turbina imi distugea admisia. Am pus una de e65 care e ceva mai bine gandita nefiind lipita pe mijloc. apropo de tinut ... eu ma tin lejer dupa 750i din generatia mea pana la 150 la ora. Dupa 150 la ora cei 12 cilindri in V isi fac numarul. E38 meu dupa ce l am modificat atunci cand pleaca dupa loc pierde aderenta chiar daca are cutie automata. Daca as modifica cum vreau eu un e39 ar fii cu totul altceva.

Acum ca e liniste pe forum am de gand sa fac si un topic cand ma apuc de treaba sa arat pas cu pas ce fac

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Eu stiu de un e39 530d care se tinea dupa un M ,binteles fiind resoftat, modificata admisia , evacuarea, turbo hybrid. Atingea undeva la 320 de cai la roata si un cuplu imens. Problema era ca pur si simplu rupea cardanele. Am de gand pe viitor sa fac si eu un astfel de proiect pe un e39 nu de alta dar am deja motor f bun, cutie, ambreaj, injectoare , pompa de inalta samd. Turbina o modific la un baiat la Suceava de care eu am fost foarte multumit ce a facut la e38 ul meu. Pe langa toate astea este important sa ai un motor cu compresie foarte buna. Eu cand am schimbat motorul am vazut o diferenta enorma intre un motor de 300000 de km si unul de 80000. Acum mi am mai cumparat unul care are pana 60000 de km complet cu tot cu cutie manuala. Cu ajutorul lui vreau sa incep acest proiect. Asa ca acum caut un e39 530d care sa aiba motorul cazut sau probleme la cutie .... sa fie ieftin

Ideea e ca o astfel de modificare trebuie facuta cu cap si cap coada. De la turbo la furtune siliconice la intercooler la alta admisie. Mie noua turbina imi distugea admisia. Am pus una de e65 care e ceva mai bine gandita nefiind lipita pe mijloc. apropo de tinut ... eu ma tin lejer dupa 750i din generatia mea pana la 150 la ora. Dupa 150 la ora cei 12 cilindri in V isi fac numarul. E38 meu dupa ce l am modificat atunci cand pleaca dupa loc pierde aderenta chiar daca are cutie automata. Daca as modifica cum vreau eu un e39 ar fii cu totul altceva.

Acum ca e liniste pe forum am de gand sa fac si un topic cand ma apuc de treaba sa arat pas cu pas ce fac

 

 

si eu st curios tare, mai ales de partea cu turbina :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Turbina a fost putin alezata si dupa s au instalat paleti dubli . S a folosit un kit original de Garret folosit pe 3.0 d pe Audi urile noi.

Uite asta e turbina dupa e38 ul meu.

 

https://www.farcebook.com/photo.php?fbid=145327135586867&set=pb.132445886874992.-2207520000.1382814775.&type=3&theater

 

Pe e39 as pune mai mari si ar fii pale provenite din industria aeronautica.

 

Tu ai vrea sa faci vreo modificare la a ta?

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Interesanta idee si merge incercata. Pur parerea mea este ca m47n este un motor slabut. Intradevar, se stie ca un diesel are internele mai fiabile decat un benzinar deci rezista la mai mult stres. Anyway, go for it ;)
Link to comment
Share on other sites

Un diesel este mai "fiabil" pentru ca lucreaza la turatii mai mici . La diesel insa, ansamblu piston, biela , arbore este supus la o sarcina mult mare din cauza compresiei. Dieselul este un motor ce functioneaza prin compresie de aer (firbinte) si "detonatie" si daca nu este bine echilibrat poate oricand sa se topeasca un piston. Unde mai pui ca daca sistemul de injectie are probleme grave poate distruge usor motorul. Este mai fiabil un diesel care functioneaza la maxim 2500 rpm si are in jur de 1300 1400 turatia medie de functionare si mai ales un diesel non turbo. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Aici deja vorbim de motoare de camioane.

Am avut si eu 320d FL, ma batea gandul sa-i fac soft , de frica sa nu termin motorul am lasat-o in pace...

EXACT. un motor de camion este mai fiabil pentru ca lucreaza in parametri expusi mai sus

Link to comment
Share on other sites

softul agresiv e acel soft care forteaza limitele motorului in functie de configuratie... de exemplu.. un motor resoftat la 190 200 de cai si el e stock.. il putem numi soft agresiv... cand schimbi insa anumite componente gen turbo , senzor intercooler si el scoate 205 cai... e doar soft normal.
Link to comment
Share on other sites

Corect dar nu trebuie sa uitam si pistoanele care preiau toate modificările. Ele sunt cele care pot ceda la o resoftare prea puternica mai ales dacă posesorul exagerează cu acceleratia . Nu trebuie neglijata nici răcirea .

Orice motor diesel CR are potențial de resoftare mai ales dacă e in 6 sau 8 pistoane. Un 3.0 d a rămas cam la fel din punct de vedere mecanic de la apariția lui. S au schimbat sistemul de injectie, turbinelor, si softul. Calitatea materialelor doar a scăzut.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@Devils_Style Ceva noutati? Ai reusit sa faci ceva?

 

 

Astept sa ajunga masina acasa si dupa aia sa ma apuc de montat turboul pe ea si intercoolerul ! trebuie si evacuarea ! mai am facut un 320d in aceeasi configuratie si scoate pe dyno momentan 205 cai din cauza intercoolerului si a evacuarii care il limiteaza momentan ! masina are deja parcursi vreo 30 de mii de km cu ambreiajul stock ! o sa revin cu mai multe detalii , dupa ce iau masina in primire !

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ca tot am urmarit discutia voastra, as avea si eu niste intrebari legate de anumite tolerante ale pieselor stock.

1) Pana la ce presiune rezista intercoolerul stock si furtunele de pe 320d NFL ?

2) Pana la ce prestiune maxima exista fiabilitate pentru turbina de pe 320d nfl(cred ca e un Garret 1749V, elice 49 cm)

3) Dupa o simpla resoftare, s-ar putea sa se simta o diferenta notabila daca se face o evacuare cap-coada fara catalizator? Sau pur si simplu eliminare catalizator. Poate fi afectata fiabilitatea turbinei pentru simplul fapt ca evacuarea e inca cea stock si catalizatorul inca pe masina ?

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

Ca tot am urmarit discutia voastra, as avea si eu niste intrebari legate de anumite tolerante ale pieselor stock.

1) Pana la ce presiune rezista intercoolerul stock si furtunele de pe 320d NFL ?

2) Pana la ce prestiune maxima exista fiabilitate pentru turbina de pe 320d nfl(cred ca e un Garret 1749V, elice 49 cm)

3) Dupa o simpla resoftare, s-ar putea sa se simta o diferenta notabila daca se face o evacuare cap-coada fara catalizator? Sau pur si simplu eliminare catalizator. Poate fi afectata fiabilitatea turbinei pentru simplul fapt ca evacuarea e inca cea stock si catalizatorul inca pe masina ?

 

pai nu ziceai cumetre ca o lasi stock ca iarna e belea cu atatia cai putere? o faci iar avion?:popcorn:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.