Jump to content

Cum se comanda oglinzile la E60


C_o_s_m_i_n

Recommended Posts

Urmeaza sa-mi fac mirror-down (sau Mirror kerb - coborarea/urcarea oglinzilor la mersul inapoi) si as vrea sa stiu cine comanda oglinzile la E60. Unde e modulul care le comanda? La E39 stiam ca e in usa.

Buna initiativa. Din cate stiu<, functia asta este disponibila doar la masinile cu volan electric si scaune cu memorii. Nu m_ar mira sa gasesti tu vreo solutie pt celelalte masini, la cat esti de perfectionist.

Link to comment
Share on other sites

Problema deja e rezolvata 90%.

E cablat totul si montat butoanele pentru setari.

Mai urmeaza sa montez controlerul saptamana viitoare.

 

E un volum ENORM de munca. Desfaci jumate masina (mi-a luat azi 10 ore de munca). Dar rezultatul merita.

 

Intre timp m-am ales cu o eroare frumoasa de airbag. :D Am uitat ca am scos mufa din stalp si am pus contactul.

Acum am doi martori frumosi in bord: Airbag + centura. Asa apar, in tandem?

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu mirror down eu zic ca ajuta destul de mult daca ai jante "de salvat", se vede foarte bine asa.

Nu ai reusit sa cuplezi on/off -ul pe butonul de switch mirror left/right ? La mine asa este: cand butonul e in stanga oglinda nu se misca in jos, cand e in dreapta se misca in jos (sau invers).

PS: Nu cred ca optiunea tine de scaune cu memorie sau volan electric, eu nu am scaune cu memorie, volan electric dar oglinzile sunt heliomate (nu albastrui), retractabile din cheie sau buton interior si cea din dreapta are si functia mirror down.

 

PS2: Mi-ar place sa am mirror down si la oglinda din stanga, de multe ori mi-ar folosi si pe partea aceasta :).

Edited by shimano
Link to comment
Share on other sites

E un volum ENORM de munca. Desfaci jumate masina (mi-a luat azi 10 ore de munca). Dar rezultatul merita.

 

Intre timp m-am ales cu o eroare frumoasa de airbag. :D Am uitat ca am scos mufa din stalp si am pus contactul.

Acum am doi martori frumosi in bord: Airbag + centura. Asa apar, in tandem?

 

exact, in tandem

Link to comment
Share on other sites

Da, partea cea mai importanta e controlerul. E un procesor cu memorie, programat pentru a efectua o secventa de functii. Pentru a-si putea indeplini misiunea are 4 butoane pentru a seta timpul de urcare/coborare (in trepte de 0.5 secunde) si eventual un timp de offset (in trepte de 0.05 secunde) in cazul in care urcarea dureaza mai mult decat coborarea. Pozitiile le memoreaza intern si le mentine chiar daca intrerupi alimentarea sistemului.

Impreuna cu alte elemente de comanda (optocuploare, stabilizatoare, etc) simuleaza comanda manuala de urcare/coborare a oglinzilor.

Pentru a putea face asta, la BMW e nevoie de interventii pe placa panoului de comanda cu butoane de pe usa. Cu alte cuvinte se desface totul bucati, pana ajungi la cablajul cu procesoare (unde totul e tehnologie micro SMD si lucrezi cu lupa). De acolo se scot niste comenzi externe, care se conecteaza intr-o mufa suplimentara, prinsa pe tot blocul asta de comanda langa mufa deja existenta. Astfel, oricand se umbla la fata de usa, se scot mufele ca si cum ar fi OEM si se lucreaza linistit.

Am tras o mini instalatie suplimentara cu 4 fire prin burduful si mufa dintre usa si stalp si urmeaza sa conectez totul la controlerul ce va fi pozitionat undeva sub volan.

 

Poze n-am facut ca a fost destul de stufoasa lucrarea si numai chef de poze n-am avut. Iar de desfacut nu mai desfac tapiteria.

Cum spuneam, crontrolerul respectiv e creierul. Fara el nu se poate face nimic. Eu am folosit vechiul controler ce-l montasem pe Passat, pentru ca nu mai aveam de unde altul.

 

Asa e Shimano, nu e nevoie de scaun cu memorii si nici de volan electric. Trebuie sa ai optiunea SA430 (oglinzi heliomate si retractabile electric).

Nu m-am folosit de butonul ala. Sistemul OEM avea neajunsul asta de a putea fi activ doar pe oglinda pasagerului. Eu am si pe stanga daca vreau.

Pe mine functia asta m-a scapat de multe belele cu jantele. :)

 

Intre timp am sters si eroarea de airbag. Acum e liniste.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, pe OEM exista si optiunea asta, dar e codat altfel sistemul. In plus oglinda stanga trebuie sa aiba si ea motorase pas cu pas pentru a recunoaste pozitia.

Doar ca foarte putina lume opteaza pentru varianta asta. Fiind cam scumpisoara, se multumesc doar cu dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.