Jump to content

Mi-a dat-o si mie in E34


Piovra

Recommended Posts

Anul acesta, intr-o frumoasa si calduroasa noapte de la sfarsitul lui iulie, mergeam linistit prin Bucuresti pe o strada cu prioritate pana am trecut prin dreptul unei strazi laterale de pe care iesea un Polo condus de o domnisoara neatenta. Aveam vreo 60 km/h si am realizat ca nu mai pot evita impactul, domnisoara se uita fix in fata, deloc inspre mine, si intra incet dar sigur in intersectie. Din fata nu venea nimic, am incercat sa o ocolesc si deja previzualizam accidentul, cum intru cu "bolidul" in saracul Polo. N-a fost sa fie asa, am reusit sa trec prin fata lui, si m-a lovit in roata spate, masina s-a invartit 180 de grade, nu mai aveam nici un control si ma uitam cum ma indrept cu laterala stanga spre un stalp gros de iluminat. M-am oprit insa inainte sa-l ating. M-am speriat foarte tare, pentru ca ma asteptam sa lovesc eu masina cealalta si nu sa fiu lovit si invartit.

 

Cand m-am dat jos din masina, am realizat ca mai lovisem cu un colt si o masina parcata, un E46.. deci 2 BMWuri dintr-o lovitura. Nu mai povestesc discutia cu domnisoara, cum ca nu vrea la politie, oare de ce? ( pentru ca bause ), vroia sa faca amiabila, ceea ce nu prea se putea avand in vedere ca fusesera 3 masini avariate. Sa declaram cumva sa nu-i ia si permisul, si sa faca cinste cu un suc. :wacko: I-am lasat un bilet in geam celui avariat, pe care domnisoara l-a luat dupa ce am plecat, in fine pana la urma am reusit sa iau legatura si cu el. Domnisoara conducea masina de la firma (ceva partener Vodafone), care erau asigurati RCA la Carpatica. Grozav.

 

Avariile, constatate la politie, au fost:

 

Polo: distrus total in fata pana la motor, a necesitat platforma

 

E46-le parcat, pe care l-am lovit cu un colt spate al masinii: o aripa fata putin zgariata si roata stramba (i se rupsesera ceva brate), de asemenea a necesitat platforma

 

E34 al meu:

din impactul cu Polo:

- usa spate dreapta infundata rau, bandoul indoit

- aripa dreapta spate deformata rau, mai ales inspre usa

- janta dreapta spate sparta pe dinauntru

- cauciucul dreapta spate taiat

- daune si la bascula sau punte, intrucat roata nu mai statea vizibil cum trebuie

- bara spate zagariata, bandoul zgariat

 

din impactul cu E46 parcat:

- bara spate crapata ( are o gaura mare )

- lampa stop stanga spate sparta

- bandourile spate si stanga spate de pe bara indoite

 

Nu am fost inspirat sa fac poze cu celelalte masini avariate.. Pe moment la accident se stransesera vreo 20 de persoane, baieti tineri majoritatea si fiind singur, eram cu ochii pe ei sa nu fure ceva de pe masina, dar s-au dovedit foarte de treaba, m-au ajutat sa schimb roata cu pana cu rezerva si am plecat pe roti.

 

Am fost toti 3 a doua zi la ghereta, pardon ghena Carpatica din curtea autogarii Atlassib din Rahova. Inainte sa merg am rascolit netul, si am citit zeci de povesti de groaza. S-au deschis dosare de dauna pentru E34 al meu si E46-le parcat. Nici unul din noi nu a primit decat un numar de dosar si ni s-a zis placa pe care am tot citit-o pe net ca investigheaza si ei cauza si o sa primiti un SMS de la Carpatica. Inspectorul, un baiat tanar, mi-a sugerat ca s-ar putea sa o scoata dauna totala si i-am zis ca ar fi bine.

 

Baiatul cu E46 cunostea pe cineva la 2 dintre servisurile de cartier care au contract cu Carpatica, am fost intai la unul din ele si pana la urma la al 2lea unde am discutat acolo cu cineva care cunostea si pe inspector si le-am lasat de inteles ca daca rezolvam prieteneste, eu sunt baiat de treaba, a ramas ca o sa-mi spuna cei de la service cat imi da la dauna totala si cat ar urma sa-i cinstesc eu. Au trecut 1 saptamana, 2 nimic.. am plecat in concediu. Cand m-am intors, baiatul cu E46, un tip foarte de treaba de altfel, mi-a zis ca aia n-au reusit sa se inteleaga cu inspectorul la dauna totala si ca n-au cum sa ma ajute, ca ii pare rau, ca daca vreau mergem la servisul alalalt, unde avea cunostinte mai bune, ceva rude si imi pot repara masina acolo. OK, dar nu aveam la mana nici o foaie de la Carpatica. El mi-a zis ca lui i-au reparat masina primul servis (cei care nu au putut sa rezolve cu dauna totala), dar reparatia a fost vreo 25 mil si Carpatica a zis ca da doar 15 si ca el si-a luat masina si a ramas problema servisului sa se certe cu Forta capitalului romanesc. Bine ca macar el si-a facut-o, ramanea sa vad ce fac si eu.

 

Am mers la sediul Carpatica din Bd Unirii sa imi dea foaia cu care sa pot baga masina in servis si acolo o fata mi-a zis ca mi s-au aprobat 2516 lei, daca vreau banii pot sa ii primesc sau poate sa imi dea foaia. I-am zis ca e prea putin, a ridicat din umeri si mi-a dat foaia cu urmatoarele:

 

- usa dreapta spate: reparat 5 ore, in conditiile in care nu se poate repara

- aripa dreapta spate: reparat 5 ore, nici asta nu se poate repara

- bara spate: reparat 5 ore, asta e crapata cu ditamai gaura, cum dracu sa o repari???

- lampa stop stanga spate: de inlocuit, corect

- bandou dreapta bara spate: reparat 0,5 ore (el se poate vopsi, dar asta nu e reparatie oficiala)

- bandouri mijloc si stanga bara spate: de inlocuit

 

Lipsesc:

- jeanta dreapta spate sparta

- cauciucul dreapta spate taiat

- bandoul de pe usa dreapta spate

 

Domnisoara a strambat din umeri si a zis ca ea atat vede in calculator, l-am sunat pe inspector, care a raspuns la al 4lea apel si mi-a zis ca asa a hotarat comisia de la Sibiu. Ca el n-are ce sa faca, ca aia e suma pe care o iau ori la regie proprie, ori la reparatie in servis. I-am zis ca mai vedem noi, stiind ca am "relatii" la unul din servisurile lor, unde ma trimisese cel cu E46. Am fost acolo si mi-au zis ca s-ar incadra in 25 de milioane, cu usa si bara second hand (pe care mi le gasise cu 600 ron, dar a zis ca mi le pot aduce si io), aripa urmand sa se indrepte (ceea ce e imposibil, confirm altui servis unde mi-am vopsit masina mai demult), dar nici vorba de janta si cauciuc. Mi-a zis du-te si ia-ti banii aia 2500 ron si vii si o facem. Pai bine, d-aia esti servis cu contract cu Carpatica, sa-mi iau io banii, pai asa ma duc unde vreau eu. L-am intrebat si de janta si de cauciuc si a zis ca da, ar mai trebui vreo 4-5 milioane, sa-l sun pe inspector si sa-l dau si pe el la telefon eventual, sa le zic sa mai puna 500 ron macar, ca sa poata repara masina. Halal servis cu contract.

 

M-am intors acasa si mi-am analizat optiunile. La cate povesti horror cu Carpatica am citit pe net si fiind foarte ocupat, m-am gandit chiar sa iau cei 2500 ron si sa nu mai pierd timpul cu cearta, CSA etc, dar mi-am dat seama ca nu pot face asta, chiar daca e sa pierd timp mult mai pretios, nu ii pot lasa sa-si bata joc de mine. Alta dilema, daca sa mai repar sau sa vand masina. Eventual o recarosare cu una din afara si sa-mi mut pe ea toate piesele noi. Oricum 2500 ron nu-mi ajung clar. Tinichigeria + vopsitoria mi-a zis cine mi-a vopsit masina mai demult cu totul ca mi-o poate face cu 2000 ron, daca vin cu bara, usa si o bucata din aripa taiata de pe o masina dezmembrata. Mi-ar mai trebui in plus lampa spate, janta, cauciuc si punte spate de pe alta masina nelovita. Am deschis si topic la mica publicitate, poate reusesc sa adun piesele necesare, dar e mai greu cu puntea spate sa gasesc una sa fiu sigur ca e dreapta si cu janta, ca trebuie sa iau un set care ar fi cam 300 euro.

 

Am facut si o reclamatie online, la CSA, dar datele pe care le poti introduce sunt foarte limitate, si ma mir sa aiba ceva efect. O sa ma duc luni cu scandal la Carpatica si cu o reclamatie scrisa si cu copii dupa toate documentele la CSA.

 

Urmeaza poze imediat.

 

Masina este deplasabila, dar am 3 roti pe 16 si o rezerva pe 15 care mai sta si stramb, am deplasat-o numai catre servisuri. Mi-e sa nu fi stricat si diferentialul, autoblocant, care nu se gaseste pe toate drumurile.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nasoala intamplare

 

poate mai bin cadeai la o intelegere amiabila cu tipa.acum nu stiu cum arata.glumesc

 

revenind,personal n am prea auzit de carpatica astia.par cam amatori

o poveste tipica pt romania

 

sper sa rezolvi,am si eu ceva piese de e34 daca te ajuta.si nu caut foloase :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

pai crezi ca toanta aia avea bani sa plateasca 2 masini? Ce nu pricep e de ce inca se mai permite unor firme de asigurari gen Carpatica sa mai existe pe piata cand evident incalca drepturile pagubitilor. Piovra, daca tot ai intrat in hora mergi pana la capat si nu ii lasa sa scape doar cu 2500Ron mai ales ca nici nu ti-au trecut toate piesele avariate pe lista...
Link to comment
Share on other sites

Niste jegosi imputiti aia de la Carpatica.

 

Daaaar, pe de alta parte, si astia cu service-uri fraudeaza la greu asigurarile, idem clientii. La 10 povesti cu probleme cu asigurarile, aud si alte 10 povesti cu "faruri sparte cu ciocanul" despagubite, hai sa lovim si aripa si bara ca si asa sunt zgariate anterior si sa le facem moca pe asigurare etc. etc. Si uite asa oamenii cinstiti acopera pagubele facute de altii.

 

Zilele trecute mi-a dat cineva la trecerea de pietoni una in bara spate (noroc ca nu eram cu Alfa). La asigurator (Generali) era agent un "prieten" vechi, aidoma agentului din povestirea de mai sus, care acum 7 ani in loc sa imi dea 55 de milioane despagubire, m-am trezit cu 27 de milioane doar si cu sugestia, pai ia-ti si tu bara de M second hand, ca nu iti putem da noua. Mi-a venit sa il strang de gat atunci, pot face pariu ca si acuma imi va face figuri.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Piovra din pacate la ce ai tu acolo nu cred ca nici in cel mai pesimist deviz obtii dauna totala,acolo era fun ca puteai scoate mai multi bani. Eu as zice sa citesti regulamentele CSA,vezi cam cat ai putea obtine maxim,si s-o repari,ca nu e cazul s-o vinzi la ce ai tu acolo plus ca ai bagat o caruta de bani in masina. Daca vrei iti pot recomanda pe cineva unde costa 250 ron un element cu vopsea nemetalizata si 300 vopsea metalizata,fara factura, dar care are mana buna. Multa bafta!
Link to comment
Share on other sites

2500??? bataie de joc. mergi cu nota de constatare de la ei, la MHS, sa iti faca un deviz, te costa 1% din totalul devizului, cat o iesi. apoi il duci la carpatica si le spui ca vrei banii, ei ar trebui sa iti dea 60%, desi il recalculeaza.

 

 

 

 

 

"Urmare adresei dumneavoastra inregistrata la CSA sub. nr. 25424/30.08.2011, privind modul de stabilire a despagubirilor in baza asigurarii RCA, va comunicam urmatoarele:

 

In toate cazurile in care solicitarea de despagubiri din partea persoanei pagubite isi gaseste temeiul in acoperirea data de o polita de asigurare RCA, prevederile legislative aplicabile sunt cele date de Normele privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule ce sunt puse in aplicare la data prezentei prin Ordinul 5/2010 al CSA, care reglementeaza atat modul de incheiere al asigurarilor RCA cat si modul de avizare si constatare al daunelor si stabilire a despagubirilor.

 

In cazul de fata consideram necesar sa evidentiem urmatoarele prevederi ale normelor mai sus mentionate:

 

“Despăgubirile pentru vehicule nu pot depăşi cuantumul pagubei, valoarea vehiculului la data producerii accidentului şi nici limita de despăgubire prevăzută în poliţa de asigurare RCA. “

 

Cuantumul pagubei la vehicule este egal cu costul reparaţiilor părţilor componente sau ale pieselor avariate ori cu costul de înlocuire a acestora, inclusiv cheltuielile pentru materiale, precum şi cele de demontare şi montare aferente reparaţiilor şi înlocuirilor necesare ca urmare a pagubelor produse prin respectivul accident de vehicul, stabilite la preţurile practicate de unităţile de specialitate, la care se adaugă cheltuielile cu transportul vehiculului, precum şi cele efectuate pentru limitarea pagubelor, dovedite cu documente justificative, potrivit art. 55. Prin unităţi de specialitate se înţelege persoanele juridice legal autorizate, care au în obiectul lor de activitate comercializarea de vehicule, părţi componente, piese înlocuitoare şi de materiale pentru acestea, cu excepţia celor în regim de consignaţie, şi/sau executarea de lucrări de întreţinere şi reparaţie la vehicule.”

În cazul în care pentru reparaţiile vehiculului se solicită plata despăgubirii înainte de efectuarea reparaţiilor, cuantumul pagubei se stabileşte luându-se în calcul preţurile practicate de către unităţile de specialitate sau prevăzute în sistemele de specialitate pentru evaluarea daunelor auto, pentru manopera aferentă reparaţiei/înlocuirii pieselor avariate, precum şi pentru părţi componente, piese înlocuitoare noi şi materiale.

 

In conditiile in care oferta asiguratorului nu este acceptata, aveti posibilitate de a proceda la repararea autovehiculului intr-o unitate de specialitate, cuantumul prejudiciului urmand a fi evaluat dupa depunerea la dosarul de dauna a cererii de despagubire si respectiv a documentelor fiscale de reparatie, costurile de reparatie neputand insa depasii valoarea vehiculului la data accidentului calculata in conformitate cu prevederile Normei RCA pusa in aplicare prin Ordinul 5/2010 al CSA."

CAPITOLUL V

Despagubirea

Art. 35. — Persoana prejudiciata are dreptul sa inainteze cererea de despagubire catre asiguratorul RCA, in cazul producerii unui risc acoperit prin asigurarea obligatorie RCA, potrivit prezentelor norme, sau catre Asociatia „Fondul de protectie a victimelor strazii”, in cazul producerii unui risc acoperit din acest fond, potrivit art. 251 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, ori catre BAAR, in calitatea sa de birou gestionar.

Art. 36. — (1) Despagubirea se plateste de catre asiguratorul RCA in maximum 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei, solicitat in scris de catre asigurator, sau de la data la care asiguratorul a primit o hotarare judecatoreasca definitiva cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca.(2) Asiguratorul RCA poate desfasura investigatii privind producerea accidentului, in termen de cel mult 3 luni de la data avizarii producerii evenimentului asigurat, in conditiile in care respectivul accident nu face obiectul unor cercetari efectuate de autoritatile publice.

(3) Asiguratorul RCA are obligatia sa comunice in scris asiguratului si pagubitului intentia de a desfasura investigatii privind producerea accidentului, in termen de maximum 10 zile de la data avizarii daunei.(4) In termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de catre partea prejudiciata ori de catre asigurat, asiguratorul RCA este obligat:

a) fie sa raspunda cererii partii solicitante, formuland oferta de despagubire potrivit propriilor investigatii cu privire la producerea evenimentului asigurat, in cazul in care se dovedeste indeplinirea conditiilor de asigurare si producerea riscurilor acoperite prin asigurarea obligatorie RCA;

B) fie sa notifice partii prejudiciate motivele pentru care nu a aprobat, in totalitate sau partial, pretentiile de despagubire.

(5) Asiguratorul RCA este obligat sa elibereze asiguratului/utilizatorului, in termen de 15 zile de la inregistrarea solicitarii acestuia, un certificat privind daunele inregistrate, pe parcursul ultimilor 5 ani de relatii contractuale, sau absenta acestor daune.

Art. 37. — Daca asiguratorul RCA nu isi indeplineste obligatiile in termenele prevazute la art. 36 sau si le indeplineste defectuos, inclusiv daca diminueaza nejustificat despagubirea, la suma de despagubire cuvenita, care se plateste de asigurator, se aplica o penalizare de 0,1%, calculata pentru fiecare zi de intarziere.

 

 

eu am dauna la uniqa, ptr capota, masca, far, bara/vopsit, si niste plastice.devizul la MHS a facut 7300 ron, astia mi-au aprobat 2700. la tine cred ca sari de 10000, deci si despagubirea ar fi mai mare.

 

fa reclamatie la CSA, mie mi-au raspuns f repede, si aia de la uniqa si-au schimbat abordarea apoi.

 

NU TE LASA PROSTIT, TOT CE E CRAPAT, SPART SE SCHIMBA. FA-TI DEVIZ CU PIESE OEM.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

@sly06, tipa nu-mi placea, E34 imi place mult mai mult :rolleyes: Ai cumva ceva din lista de aici: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/107315-cumpar-piese-caroserie-e34/ ? Iti dau si un PM.

 

De mizeria de carpatica nici eu n-am auzit decat tangential, pana ce am citit pe net inainte sa ma duc sa declar accidentul si deja imi pusesem mainile in cap. Ne-a zis si gaborul de la accidente: "Carpatica.. nasol.. astia nu preau dau banii.. noroc ca ca e pe firma masina care v-a lovit, puteti da in judecata firma si va luati toti banii" Aici cred ca se cam inseala, din cate stiu eu, nu raspunde firma, ci cel ce a condus, si fata n-avea de unde sa dea banii.. i-a platit totusi platforma baiatului cu E46 parcat sa duca masina la politie. Vroia apoi sa ne invite la un suc sa declaram ceva sa nu-i ia permisul. Desi nu prea vad ce puteam declara i-am zis ca sunt de acord, dar nu sunt prostul ei, sa dea ceva bani ca stiam dinainte ce va urma cu Carpatica. N-a mai vrut nimic. Cred ca daca o dau in judecata sa plateasca diferenta de la ce da Carpatica pana se acopera paguba o sa faca stop cardiac.

 

Am citit pe net ca Carpatica (cacofonia e intentionata), care face parte din grupul de firme ale lui Ilie Carabulea (Atlassib) ar avea pile destul de puternice si in CSA si mai sus. Ramane sa vedem. Mai stiu cazul cuiva care cica se judeca de 2 ani cu ei si inca nu s-a terminat.

 

Daca imi trec toate piesele pe lista, adica janta, cauciuc, bandou, plus bara de inlocuit nu de reparat, as putea sa ma incadrez sa o repar sau sa nu ies prea mult pe minus. Problema e si cu puntea, roata nu mai sta cum trebuie si alta solutie nu vad decat sa iau o punte cu bascule de pe alta masina si sa-i pun iar bucsi si bielete noi.

 

Am citit in mare ordinul CSA nr 5 / 2010, o sa-l recitesc mai atent, nu vad cum as rezolva ceva fara cel putin o reclamatie la CSA.

 

Masina as repara-o singur la servis, dar mi-e scarba de judecata si de cat ar putea dura. Nici nu stiu cum e mai bine, dupa ce repar masina pe banii mei, sa nu iau cei 2500 ron si sa dau in judecata Carpatica? Sau sa iau cei 2500 ron si sa dau in judecata fata? Banuiesc ca firma proprietara a masinii nu are nici o treaba, nu?

 

@WLF, tu ce ai rezolvat atunci? Au mai plusat cu bani?

 

O sa-mi fac si deviz. Am facut unul doar pe ce mi-au dat ei la despagubire si iese 2,850 + tva = 3,535 dar asta numai la ce mi-au dat ei (in service cu ora de manopera 60 lei/ora) Devizele astea am inteles ca se fac de catre niste programe (Audatex, System DAT etc) care calculeaza oricum la piese pretul de original.

 

Oare ajunge un deviz pentru reclamatie la CSA, sau mai bine sa ma pregatesc cu mai multe, de la service-uri diferite?

 

@max83, pe ce cale ai facut reclamatia la CSA? Formularul de la ei de pe site, email, scrisoare cu confirmare, in persoana la registratura ?

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

stiu ca e mult prea putin, eu zic ca si bascula e stricata care si aia e $840

bara spate e 442$

aripa e 384$

lampa stop e 134$

 

janta e de E39 si e pe 16, si nu apare in talon. Poate fi acesta un motiv sa nu includa janta si cauciucul in despagubire?

janta vad ca nu mai apare in catalog

pe cauciuc dadusem cam 400 ron deci inca 120$

 

ar fi ceva bani cu piese pe original. mi-ar fi placut sa iau dauna totala.. i-as fi facut recarosare.

dar m-as multumi sa o pot repara si cu piese originale second hand si sa nu scot bani din buzunar

 

dupa ce masinile celelalte au avut nevoie de platforma in urma accidentului, mi-e greu sa renunt la masina asta.. si am oricum prea multe piese schimbate pe ea, nu merita sa renunt

Link to comment
Share on other sites

@hitman1234, acum vad si oferta ta. ramane sa vad ce bani scot intai, sa fac rost de piese si apoi sa ma hotarasc unde s-o repar. asa mie mi-a placut unde am vopsit masina integral acum 3 ani, a iesit chiar bine. tinichigiul care facea si montajul si demontajul a fost cam neatent, a pierdut niste garnituri si a rupt niste chestii si nici n-a montat cum trebuie fetele de usa, dar de vopsitorie am fost chiar satisfacut.

 

ce parere aveti de 2000 lei, demontat montat usa spate + sudat bucata din aripa spate + demontat montat bara spate + vopsitul elementelor, e mult, e putin, e ok?

Link to comment
Share on other sites

N-au mai plusat cu nimic, eu asteptam o suma in cont, cand colo ma trezesc cu alta suma. Am facut scandal si degeaba, pe vremea aia, in 2004, nu auzise nimeni de CSA sau alte metode de a ii reclama undeva. Ma rog, oricum mi-am facut masina cu jumatate din banii care mi i-au dat ei. :) Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

da, erau alte vremuri. cu tot cu CSA vad ca insa mizeria de Carpatica rezista eroic. am citit pe net ca la orice dauna dau cam 30-50% din cat face reparatia sau daca faci prostia sa faci amiabil spun ca au cercetat ei si ca a fost manevra.

 

eu n-am cum s-o fac cu 2500 lei, mai ales ca tre sa schimb si bascula sigur, roata lovita are unghiul cu deschiderea foarte mare

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

eu am dauna la uniqa, ptr capota, masca, far, bara/vopsit, si niste plastice.devizul la MHS a facut 7300 ron, astia mi-au aprobat 2700. la tine cred ca sari de 10000, deci si despagubirea ar fi mai mare.

 

fa reclamatie la CSA, mie mi-au raspuns f repede, si aia de la uniqa si-au schimbat abordarea apoi.

 

am citit si topicul tau si pana la urma vad ca tot la 2700 au ramas, ce ai mai rezolvat pana la urma?

Link to comment
Share on other sites

asta tine cu cine merge. Pe asta se bazeaza.

Un coleg al fratelui meu a avut o patanie asemanatoare. Si a facut deviz la reprezentata si impreuna cu o scrisoare de la un expert auto si un jurist, a scos banii imediat. Scrisoarea a fost catre Carpatica cu CC si la cel care a facut accidentul.

E si asta o metoda, ca presiunea vine in momentul ala si din partea celui asigurat. Poate asa deschid astia ochii inainte sa faca un RCA la o firma de kko de ajungi sa platesti si tu despagubiri desi esti asigurat.

 

UN asfel de proces nu dureaza mult, treburile sunt clare, problema in Bucuresti e cu termenele lungi.

IN mod normal ce nu acopera asigurarea acopera ala de a facut paguba.

Daca de CSA poate li se rupe ca e platit de ei, de asiguratori, de OPC nu li se rupe, aia ii pot arde, poti incerca si acolo.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Va spune Stan Patitu: slabe sanse sa castigi ceva daca dai tipa in judecata atata timp cat avea RCA valabil. Am fost intr-o situatie asemanatoare in urma cu multi ani, eu fiind vinovat, cu RCA valabil. M-am trezit dupa cateva luni cu citatie la proces, ma daduse cel pe care-l lovisem in judecata fiindca firma de asigurari la care aveam RCA nu a vrut sa-i acopere toata suma si vroia sa platesc eu diferenta. Nici nu m-am stresat, la primul termen i s-a respins cererea si gata. Mi se pare si normal asa, ca doar de aia si platim RCA, numai ca se ajunge in situatii din astea din cauza nenorocitilor de la asigurari. Cel mai bine e sa mergi la reprezentanta sa-ti faca un deviz ca lumea si dupa faci sesizare la CSA si te duci si peste Carpatica cu un avocat.
Link to comment
Share on other sites

Pai ce conteaza avocatul ? Din moment ce i-am dat RCA valabil, cum naiba sa-i platesc eu reparatia ? Pai ce pagube sa nu acopere asigurarea ? Lovisem un Matiz care sa fi fost si dauna totala si tot nu avea cum sa nu acopere RCA-ul meu intreaga valoare, cu atat mai mult cu cat avea doar usa si aripa spate lovite. Putea sa fie nevoie sa le si inlocuiasca pe ambele, ce mama naibii de RCA nu acopera inlocuitul unei usi si a unei aripi la un Matiz ? Nu e asta tocmai rolul RCA-ului ? Pentru ce dracu mai platim RCA ? Genul asta de intamplari sunt doar incercari tupeiste si nesimtite ale asigurarilor, ptr a deconta cat mai putin cu putinta !
Link to comment
Share on other sites

eu am acceptat 2700, nu am nici timpul nici nervii necesari ca sa ma tiganesc cu ei.acum astept banii pe card, eu ma asteptam la cel putin 3000, dar ma descurc si asa.

 

referitor la ce ziceau colegii anterior, parcalimita de despagubire pe 2011 ptr pagube materiale era 700.000e.ce nu acoperea asigurarea la un matiz? sau oricare alta masina?

Link to comment
Share on other sites

pai uite, ca in cazul colegului. Normal trebuie sa acopere o reparatie facuta intr-un service autorizat cel putin cu piese de origine. Daca depaseste valoarea masinii, cum se poate intampla la o masina mai veche, sa iti dea valoarea masinii cum e ea in cataloage. E simplu.

Iar daca in urma unei expertize se stabileste ca valoarea acordata nu acopera nici mcar pretul unor piese noi, cineva trebuie sa plateasca.

 

In normele CSA nu se spune nimic de negocieri, piese din dezmembrari etc....

 

 

IAr cum e in cazul lui 25 mil nu acopera, cat ii da asigurarea, te constitui in parte civila si dai in judecata sa iti scoti banii.

In mod normal RCA trebuie sa acopere si valoarea inchirierii unei masini pe perioada repratiei, stiai asta ?

Daca la masina pe persoane juridice se face oarecum automat, la persoane fizice, fiind tara de kkt in care suntem, e mult mai dificil sa scoti si banii astia.

SI in cazul asta poate ar aproba si sumele astea mai repede., ca fiecare zi in care se targuie ei ca la piata, platesc si o inchiriere.

 

IAr daca tie un astfel de asigurator iti face probleme, tu find asigurat la el, poate te gandesti de 2 ori sa te mai asiguri la el.

 

Cam asta e. Daca CSA are normele astea si e platita de ei.. sanatate.

Ce e adevarat e ca in ROmania asigurarea e cam de 15 ori mai mica decat prin vest, si nu ai cum sa ai despagubiri si batai de cap putine ca in vest, cand e prea mica diferenta la preturi de piese si service, iar inchirierea de masini costa dublu.

 

E bine asa cand o dai mica, dar nu cand ai tu probleme.

E si asta un aspect.

Dar o dam in filozofii deja.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa nu mai asculti parerile cu "suntem in Romania, asta e". Pe topicul meu daca te uiti sunt tot felul de pareri, care mai de care mai pesimiste (ca iei doar cateva sute de euro, ca te judeci cu ei pana-n 2012 samd). Nu e asa. Legea e de partea ta, foloseste-te de ea si apara-ti drepturile!

 

Parerea mea de nespecialist, uitandu-ma pe pozele alea, e ca nu prea are cum s-o scoata dauna totala. Tot parerea mea de nespecialist e ca poti s-o repari cu 25 milioane cu schimbat usa si bara, indreptat aripa si schimbat punte.... doar cu piese SH. Insa nu e normal sa te oblige sa faci aceste reparatii asa. Tu mergeai legal, n-ai avut nicio vina, aia era asigurata deci trebuie sa te despagubeasca cu o suma care sa-ti permita sa-ti repari masina cum trebuie.

 

Pasii pe care trebuie sa-i urmezi dupa accident sunt asa:

 

1) Te duci la politie sa-ti dea RCA-ul aluia, copie dupa talon si procesul verbal din care reiese vina lui.

2) Cu actele masinii, cartea ta de identitate si procesul verbal te duci la asigurator, la Carpatica si deschizi dosarul de dauna. Era bine daca faceai poze de la locul accidentului. De asemenea, cauta toaaaaate facturile pe care le ai pentru reparatii la masina si du-te cu ele sa le arati ca n-aveai vreo gioarsa de masina si ca aveai grija de ea.

3) Vine inspectorul de la Carpatica sa vada masina, ii face poze samd.

4) Te duci intr-un service sa-ti faca un deviz. Folosind Audatex se obtine o suma corecta, pentru schimbat piese originale samd. Acest deviz trebuie sa ajunga la Carpatica si pe baza lui o sa negociezi (tiganesti) cu ei.

5) Mi se pare ca iti vor cere sa completezi o cerere de despagubire.... completeaza-o, dar NU o semna!!! Sa nu o semnezi pana nu cazi de acord cu ei asupra despagubirii. Adica sa nu o semnezi in alb si sa-ti completeze ei acolo 2500 lei. Ai mare grija ce semnezi cand vine vorba de asiguratori!

6) Suna-i, du-te la ei la sediu.... preseaza-i sa se miste mai repede sa-ti proceseze dosarul! Aminteste-le de termenele mentionate clar in Ordinul 5.

 

Intre timp, citeste bine de tot Ordinul 5, in special in ceea ce priveste reparatia in regie proprie.

 

Bafta! Si nu te lasa fraierit!

Link to comment
Share on other sites

@filon si @DOMI, multumesc de ajutor si de sfaturi.

 

Nu ma las fraierit, dar cu astia e mai complicat decat cu Uniqa. Aia macar e firma de asigurari, astia sunt firma de dat teapa si ii tine cineva in brate, ce fac ei nu e asigurare. Ce fac ei e dumping si concurenta neloiala, pun pretul cel mai mic la polite, angajeaza persoane de 18-25 de ani pe post de agenti si inspectori de daune si directori pe care probabil nu ii platesc prea mult, care au ordine sa reziste presiunii si injuraturilor clientilor, sa despagubeasca 0 sau 30% din dauna, si cand nu mai rezista si se satura, la revedere, angajam alt inspector de daune de 20 de ani cu liceul terminat la seral.

 

Dupa parerea mea, nu pot sa o repar cu 25 milioane cu schimbat usa si bara, indreptat aripa si schimbat punte, si ramane problema jantei si a cauciucului. Usa am deja prin bunavointa unui coleg de forum, pe care ii multumesc pe aceasta cale. Bara, aripa si punte am gasit la altcineva si m-ar costa 700 lei. Sa zicem ca renunt la rotile de 16, ca mai am unele pe 15, pe care aveam cauciuri de iarna. Dar aveam cauciucuri foarte bune mai ales pe fata pe cele de 16. Oricum o dau ies cam jumulit. N-are cum sa iasa reparatia in 2500 lei. Si problema mare e ca nu sunt sigur ca mai iese cum trebuie dupa ce schimb puntea. Deci oricum va fi o reparatie la risc. S-ar putea sa fie nevoie si de amortizor, adica de 2 pentru ca se schimba in pereche, deci costurile pot creste destul de mult.

 

Am pierdut cateva zile cu deplasari la Carpatica la sediu, la service-uri agreate cu care sa incerc ceva amiabil, cu mutat cauciucuri si jante in asa fel incat sa pot tari masina (de mers nu se poate spune ca merge cu roata aia total stramba). Sunt sanse sa fi stricat diferentialul pentru ca am facut ceva drumuri cu roti pe spate de marimi de inaltime mult diferita, pana sa pun 2 egale. Inspectorul de daune a recunoscut ca nu am cum sa repar masina in banii astia, dar a zis ca n-are cum sa ajute. Directorul lipsea din agentie. Mi-e scarba de toata povestea dar asta ma ambitioneaza sa nu-i las sa scape asa cu una cu doua.

 

Maine voi lua legatura cu un avocat care cica s-ar ocupa de chestii din astea, sa vad ce ma sfatuieste. Deja am facut si la CSA si la Carpatica la sediu o plangere (cu numar de inregistrare) argumentata cu articole din ordinul CSA, in care solicit, sa imi treaca toate elementele din accident pe nota de constatare, si sa mentioneze in scris de ce au fost initial omise. Termenul legal in care trebuie sa raspunda in scris la plangere este de maxim 30 de zile. Dar nu mai astept. Maine sunt deja la avocat si voi face si un deviz Audatex frumos si complet cu constatare a tuturor avariilor tocmai la un service agreat Carpatica (unul din cele 2 de mai sus), al carui patron era si el satul de porcariile lor. ( Ca o paranteza, boii de la Carpatica trecusera in listele lor sediul social al service-ului si nu punctul de lucru, si inspectorul meu mi-a spus ca de fapt service-ul ala nu exista, ca a incercat el sa ajunga acolo si l-a cautat ca prostul intr-o zi si nu era nimic, fapt care l-a facut pe patron sa turbeze cand i-am spus, mi-a cerut numarul lui, si l-a sunat si l-a injurat in ultimul hal. Deci cam asta inseamna Carpatica si service-uri agreate de ei. :smile: )

 

De semnat, se pare ca am semnat la inceput o pagina in alb (spatele copertei dosarului) unde ar fi trebuit sa fie nota de constatare. De altfel nu mi-a fost inmanat nimic la deschiderea dosarului, decat mi s-a spus numarul lui. E bine macar ca acum am studiat ordinele CSA si stiu ca trebuie eliberata pe loc nota de constatare. Dupa indelungi discutii la sediu cu diversi angajati care ma aprobau dar imi spuneau ca nu au cum sa ajute, in timp ce asteptam directorul care nu mai venea, un inspector de daune incerca sa ma convinga din rasputeri ca 2500 lei e o despagubire mare pentru Carpatica si ar trebui sa fiu fericit, ca imi fac tinichigeria in banii aia cu piese SH si asta e, de punte ma ocup mai incolo cand o aparea una pe la dezmembrari, apoi ca daca vreau ei pot sa o duca la Sibiu in reprezenta Peugeot (care face parte tot din grupul Atlassib al lui Carabulea) si ca acolo mi-o repara complet, si tot felul de alte abureli, pana cand le vine lor ideea ca eu deja am semnat in alb nota de constatare si ca nu prea mai am ce face, nici in cazul unui proces. Stiau si de reclamatia la CSA. La rugamintea mea sa imi dea o copie dupa ce am semnat, au zis intai ca nu se poate, documente interne etc, pana la urma la insistentele mele, baiatul a disparut dupa niste usi, zicand ca se intoarce cu o copie. Trece 1 minut, trec 2, trec 5, ma intrebam ce dureaza atat sa copieze o pagina, stiam ca dosarul il avea cu el, si apare pana la urma cu o nota de constatare trasa la xerox, in care apareau numarul dosarului si semnatura mea trase la xerox si avariile scrise cu pixul, deci ei de fapt aveau foaia aceea in alb pe care eu semnasem si completase el atunci avariile cu pixul si semnase. Dupa parerea mea, mare greseala ca mi-au dat copia aia, pentru ca pe foaia respectiva se vede ca ceea ce semnasem eu era o pagina alba.

 

Deci, aveti mare grija ce semnati la inceput sau pe parcurs.

 

Oricum voi vedea maine ce zice avocatul. Daca e sa aleg calea instantei, procedura presupune o conciliere premergatoare procesului. Partea proasta e ca primul termen in Bucuresti va fi intr-adevar undeva in a doua jumatate a anului 2012 si ca Carpatica (cacofonia este intentionata) va incerca sa-l tergiverseze cat de mult poate, probabil pana da faliment.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.