Jump to content

E 34 520i Ceva probleme...


DYC88

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Sunt proaspat posesor al unui E34 - 520i 24V din 1992 cu doar 140.000km (inscrisa de noua in ROMANIA , ceea ce ma face sa cred ca sunt si reali). In schimb are cateva mici defectiuni pe care sper sa le pot remedia cu ajutorul dumneavoasta Mentionez ca am cunostinte auto dar nu sunt familiarizat cu acest model.

Pai sa incepem :

1. Tremurat volan la franarea usoara in jurul vitezei de 80km/h; am gasit un topic asemanator in care se spunea despre bucsile bascula, la ITP nu s-a vazut nimic in neregula dar cred ca a fost facuta superficial verificarea; de asemenea la ovalitatea discurilor nu a iesit nimic rau la ITP, cu toata ca se simte un pic si in pedala ca nus chiar drepte.

Poate aparea acel trepidat si din cauza unui joc f mic in caseta de directie? Am inteles ca ar avea 2 suruburi de reglaj, dar din pacate nu stiu care din ele este pt. jocul stanga-dreapta.

 

2. Nu merge rotund la relanti dupa ce se incalzeste, debitmetrul l-am schimbat pt. ca cel vechi nu era bun; in rest merge f bine motorul, nu intrerupe si nu da fum.Am vazut ceva referitor la un tub de pe sub galeria de admisie care ar trebui curatzat , insa nu am reusit sa inteleg la ce se refereau.

 

3. Afisazul nu merge decat dimineatza, am inteles ca este vb. despre panglica, stie cineva de unde o pot achizitiona?

 

4. Manerul interior de care tragi sa inchizi usa nu este fix, pare nestrans, insa nu am vazut nici un surub sau ceva sa-mi dau seama cum se desface manerul/panoul etc... presupun ca are ceva cleme insa nu stiu de pe unde sa incep. ( geamuri manuale)

 

De asemeni o recomandare pt. un mecanic priceput la acest model in Bucuresti este bine venita.

 

Cu speranta ca nu v-am plictisit cu "romanul" meu, va multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

bine ai venit pe forum in primul rand, in al 2lea rand iti poti prezenta masina, daca vrei sa ne bucuri si noua privirea, la sectiunea "Masina mea", mai ales ca E34 e un model deosebit si nu asa des intalnit. Referitor la probleme, eu o sa raspund la ce am habar, mai multe detalii iti poate da userul Domi, are tot un E34 si e mult mai in tema, ii poti da un PM.

 

1. daca simti in pedala trepidatia atunci problema este de la discurile de frana, sunt ovalizate!

2. poate fi un furtun de vacuum, tinand cont ca are ceva ani, verifica-le pe toate!

3. cauta la "mica publicitate" era un user care vindea asa ceva.

4. nu stiu, Domi cu siguranta stie :) .

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

bine ai venit pe forum in primul rand, in al 2lea rand iti poti prezenta masina, daca vrei sa ne bucuri si noua privirea, la sectiunea "Masina mea", mai ales ca E34 e un model deosebit si nu asa des intalnit. Referitor la probleme, eu o sa raspund la ce am habar, mai multe detalii iti poate da userul Domi, are tot un E34 si e mult mai in tema, ii poti da un PM.

 

1. daca simti in pedala trepidatia atunci problema este de la discurile de frana, sunt ovalizate!

2. poate fi un furtun de vacuum, tinand cont ca are ceva ani, verifica-le pe toate!

3. cauta la "mica publicitate" era un user care vindea asa ceva.

4. nu stiu, Domi cu siguranta stie :) .

 

Bafta!

Salut,

Am avut si eu E34 520i. Trepidatia la 80KM/H este de la discuri(ovalizate). Schimba intai fata si vezi cum se prezinta. Legat de probl cu balbaiala la relanti, exact asa facea si a mea si nu am reusit sa ii dau de cap. Exact asa am vandut-o . Verificasem tot ce inseamna futume de aer sau vacuum si erau ok. Cineva imi spusese ca poate fi o problema interna motor sau chiulasa(ceva supape care nu inchid perfect etc.). Trebuie sa cercetezi la un mecanic ff bun si care are rabdare. Bafta

Link to comment
Share on other sites

fata de usa are suruburi mascate cu capacel in locasul unde este clapeta de deschidere a usii,respectiv sub butonul de reglaj al oglinzilor

 

daca vrei sa dai jos fata scoti intai butonul de blocaj al usilor din interior, se dezfileteaza,apoi scoti surubele mascate,tragi usor sa iasa din capsele de pe margini si ridici fata in sus ca are o clema pe interior

 

caseta de directie se mai poate regla/strange dar daca deja ai joc prea mare la melcul ala de la caseta trebuie schimbata

 

mai poate fi joc si de la semicaseta,pivoti etc trebuie ridicata pe elevator si vazut

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pt. raspunsuri.

 

Totusi tind sa cred ca nu sunt discurile pentru ca prezinta o uzura f mica, au fost schimbate de curand, la ITP la testul de ovalitate au iesit la 5-6 fiecare ( 15 bataie maxim admisa); Cred ca o sa trebuiasca ridicata si verificat fiecare bucsa in parte pentru a elimina toate cauzele;

 

Referitor la caseta de directie am urmarit un topic aici pe forum al unei persoane care repara casete de directie si spune ca un pic de joc este normal sa fie cu motorul oprit, eu am verificat miscand stanga-dreapta cu motorul oprit si se aude un cloncanit mic, totusi nu este mare cu motorul oprit; cu el pornit nu se mai simte nimic.

 

 

Acum am descoperit alta problema: scartie cand iau de volan cred ca un rulment care vine chiar sub volan; am incercat sa scot plasticul care acopera coloana de directie dar nu am reusit; are ceva cleme sau cv. de genul exact sub volan de unde nu vrea sa se desfaca sub nici o forma(in rest s-a declipsat usor). Oare trebuie sa scot volanul pt. a avea acces la acel rulment ?

 

@mik15: din pacate nu va pot delecta privirea pentru ca masina necesita vopsire/colantare, este ok mecanic, electric, interior , etc , nu are rugina dar vopseaua este matuita si zgariata; poate peste cateva luni sper sa ma pot lauda cu niste poze :p

Link to comment
Share on other sites

schimba perechea aia mare de brate mari de pe fata, cele cu suruburi de 22. Daca discurile sunt ovalizate se simte in PEDALA la orice viteza, nu doar la 80 de km/h.

In anumite cazuri mai pot aparea vibratii de la palcute montate prost, uzate aiurea.

Discuri ovalizate la e34 tin de lgendele toamnei, nu am intalnit nici un caz...

 

BMW e34 are 2 perechi de brate tocmai ca sa nu se lase de bot la franare, sa fie transferul maselor lin, si bratul ala mare e cel solicitat la franare in mod deosebit.

Nu au ce sa vada la inspectie , ca sunt complet ascunse de urechile alea de care sunt prinse (uzura e in capat, nu in pivot) . Joc daca nu trage de ele cu un levier de 1m si nu stie cum trebuie sa fie ea cand e teapana nu isi da seama nimeni. Dar cand o sa le dai jos, cu o lampa UV (desfaci doar surubul ala mare din capat) o sa vezi niste crapaturi fine care radiaza din centru.

 

MAi poti schimba si capetele de bara, iti mai atenueaza din jocul din caseta.

 

Piesele sunt ieftine, eu am luat kit complet cu 170 de euro.. scapi cel putin 3 ani de probleme, eu le-am montat singur in vreo3-4h, dar iti trebuie ceva scule, presa etc..

 

http://www.ebay.de/i...#ht_1608wt_1130

ceva de genul ast. Ai toate bratele, capete de bara etc, sunt care trimit si in ROmania, sunt tot felul de variante, eu am luat cu o pereche de brate din aluminiu, mai bune si bucsele mari din capete lemforder. Daca te zgarcesti si iei doar buse separat montate cu presa faci un rahat cu perje, in 10k km daca mergi pe drumuri mai proaste esti inapoi la service.

Eu am deja cam 40k km cu un set dinasta, nu e rau de loc avand in vedere cat a costat.

 

 

2. Relanti neregulat 99 % inseamna aer fals. Verifica vacuum, furtune, furtunase, coliere etc. In special furtunul ala mare, gros care vine de la debitmetru. Da-l jos si ia-l la puricat, mai crapa pe unde intra cele 2 furtune mici care vin in el..

 

Piesa de care ti s-a spus se numeste regulator de relanti, se poate da jos si inspecta, curata, dar e mai complicat, ca sa ajungi la ea dai jos toata admisia.

Unii sustin ca au reusit si fara sa dea admisia jos, probabil ca au pianisti in familie, eu nu am.....

Cu ocazia asta o cureti si pe aia.

O operatie simpla care o poti incerca e sa schimbi toate bujiile. Dureaza putin, vei fi multumit de rezultat, o sa mearga mai rotund, o sa traga mai bine si iti reduce consumul, la un benzinar sunt foarte importante, nu e ca la diesel, le schimbi cand nu mai porneste masina iarna.. Costa putin, eu am luat cu vreo 4-5 euro originale, normal sunt modelul Bosch F7 LDCR, nu lua altceva. alde platinum etc.. ca sunt abureli.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Multumesc f mult pentru raspuns, se pare ca pe tine te cautam :drinks:

 

Te referi la bratele din extremitatile pozei de pe ebay, cele negre? Arata foarte bine acest kit iar pretul este f bun, dar tinand cont ca inca nu troncane nimic as prefera sa schimb decat ce este de vina pentru acea vibratie in volan deocamdata.

 

http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P238&cMegnNr=6001 oare daca schimb doar asa risc ceva, in situatia in care restul sunt bune bineinteles?

 

Intr-adevar, la "furtunul" cel gros de admisie aer sunt cele 2 intrari de la epurator, ceva idei de remediere? sau vreun cod de comanda/site unde l-as putea gasi?

 

Vechiul propritar a schimbat bujiile de curand dupa felul in care arata, sunt BOSCH cu 2 electrozi, le-am demontat si verificat pe toate , lucreaza OK.

Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

da, alea sunt.

Pentru coduri de piese mergi pe

www.realoem.com

bagi ultimele 7 cifre cifre din VIN si acolo gasesti toate codurile posibile.

 

E in mai multe limbi. Mi se pare ca au si romana.

 

Daca vrei sa schimbi doar bucsele din capat faci o prostie, se inlocuiesc bratele cu totul, si in pereche intodeauna, din foate multe motive, nu are rost sa mai scriu aici.

Altfel arunci bani si manopera de pomana, nu iese treaba, in 10-15k km esti inapoi in service. Daca faci treaba buna, cativa ani de zile si macar un 40k km, chiar si pe minunatele drumuri ale patriei stai linistit.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

 

2. Relanti neregulat 99 % inseamna aer fals. Verifica vacuum, furtune, furtunase, coliere etc. In special furtunul ala mare, gros care vine de la debitmetru. Da-l jos si ia-l la puricat, mai crapa pe unde intra cele 2 furtune mici care vin in el..

 

[/size][/font]

 

Din pacate am remediat acele crapaturi, am curatzat regulatorul de relanti care era imbacsit, dar tot la fel face; cineva spunea de senzorul turatie axa cu came, o sa merg sa-l verific si pala... Verificat bobine ok, injectoare curate, alte variante?

Link to comment
Share on other sites

Scz pt double post...

 

Relantiul de unde se regleaza? am incercat de la surubelul care regleaza clapeta dar nu ramane stabil, adica are momente cand creste la 1000 daca in mod normal sta la 800, cumva se face din calculator reglajul?

Link to comment
Share on other sites

nici sa nu incerci sa umbli la ala, nu e dacie. O faci praf. La modul cel mai serios, o sa ajungi sa strici corpul clapetei si costa ceva.

Relanti-ul nu se regleaza, iar avans-ul este electronic, nu ai ansamblu bobina-ruptor -distribuitor.

CUm ai remediat cu furtunele, daca nu ai luat altele si doar ai pus niste banda izolatoare pe ele...

 

mergi la un tester si vezi ce iti zice

Regulatorul de relanti catodata nu poate fi salvat doar prin curatare.

Eu zic sa mai verifici poate iti scapa ceva.

MAi poti sa verifici/cureti senzorul de poztie al clapetei de acceleratie, aka TPS..

Link to comment
Share on other sites

nici sa nu incerci sa umbli la ala, nu e dacie. O faci praf. La modul cel mai serios, o sa ajungi sa strici corpul clapetei si costa ceva.

Relanti-ul nu se regleaza, iar avans-ul este electronic, nu ai ansamblu bobina-ruptor -distribuitor.

CUm ai remediat cu furtunele, daca nu ai luat altele si doar ai pus niste banda izolatoare pe ele...

 

mergi la un tester si vezi ce iti zice

Regulatorul de relanti catodata nu poate fi salvat doar prin curatare.

Eu zic sa mai verifici poate iti scapa ceva.

MAi poti sa verifici/cureti senzorul de poztie al clapetei de acceleratie, aka TPS..

 

 

Furtunele le-am remediat cu niste mastic rezistent la temperatura pus in crapatura, apoi banda izoliera peste; masticul a ramas pe ambele parti deci nu cred ca mai poate trage aer pe acolo. regulatorul lucreaza , l-am probat alimentandu-l direct cand l-am curatzat. Acel senzor TPS este pozitia 3?

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/fuel_preparation_system/throttle_housing_assembly/

Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

nu, e pozitia 2,

Ala cand e defect se manifesta altfel totusi, dar poti incerca. Adica ai variatia de turatii si in mers cand e defect.

Furtunele trebuie inlocuite, din pacate ce solutie ai ales tu nu merge.

Sa iti spun de ce, daca cauciucul e imbatranit nu etanseaza la imbinari intre ele. Daca el e crapat de batran ce e, va crapa imediat in alta aprte. Nici mcar nu trebuie sa fie foarte vizibile.

Gandeste ca furtunele alea au macar un 16 ani.

 

In al doilea rand daca masticul ala se cojeste si ajunge in admisie ce se intampla ? cat te costa toata miscarea asta ?, cand ai catamai filtrul de praf inainte sa nu intre un gram macar si n-spe senzori care iti calculeaza si urmaresc amestecul ?

 

MAjoritatea costa 2 lei si se cumpara la metru, din orice mazagin de piese auto, sa mergi cu ele in mana sa iti dea diametrul potrivit.

in afara de cel mare dintre debitmetru si corpul clapetei, care costa ceva, eu am dat pe el vreo 18 euro original, il gasesti si mai ieftin probabil pe producator.

. Toata treaba nu cred ca ajunge la 100 de RON .

Daca la astea te zgarcesti care sunt chestii simple si esentiale in functionarea corecta.. nu o sa o scoti la capat cu un e34. Sunt masini bune si fiabile dar au varsta, si e nevoie si nitica intretinere preventiva si o sa iti ia ceva bani sa o pui la punct. Pe de alta parte cand merg bine esti cu gura pana la urechi cand mergi cu ele..

 

In al doilea rand gandeste ca aer fals inseamna si consum super mare de aiurea, iti scoti banii pe reparatie numai din consum intr-o luna..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

O sa tin cont de asta si o sa caut sa le inlocuiesc, oricum trebuie mai devreme sau mai tarziu, ai dreptate; tre sa vad si de unde pleaca cele 2 de la epurator daca am acces la ele fara sa demontez toata admisia. Am curatzat acum si senzorul temperatura aer si poz 2 (nu 3, am tastat gresit), dar nu am reusit sa-l desfac pe jumate, mi-a fost frica sa fortez; am folosit un spray pentru contacte electrice de la valvoline, astept acum sa plec cu ea si sa o vad cand e calda bn cum se comporta.
Link to comment
Share on other sites

La mine la 525i M50B25 (motorul e la fel) dupa ce am rezolvat cu furtunele, si am curatat regulatorul de ralanti si clapeta de admisie, se imbunatatise un pic stabilitatea ralantiului, dar tot imi mai facea probleme. Numai dupa ce am schimbat regulatorul am avut liniste. Costa insa foarte mult. Singura varianta sa vezi daca e stricat regulatorul e sa il schimbi cu unul nou si sa vezi daca se inlatura defectul, verificarea cu el dat jos de pe masina nu prea e relevanta.

 

Trepidatia la franare de care vorbesti este de la bucsile bratelor cu nr 7 din poza asta:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/front_axle/cross_member_wishbone_rod/

Asta e cauza numarul 1.

 

Cel mai sanatos e sa schimbi ambele brate cu totul si ai liniste (se schimba in pereche). Atentie, bratul trebuie montat cu masina sustinandu-si toata greutatea pe roti, daca se monteaza cu o roata suspendata, cand lasi masina pe roti, bratul isi schimba pozitia si bucsa se va strica foarte repede.

 

Schimba si bujiile, cum a spus colegul @DOMI, sunt foarte ieftine cele originale:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/engine_electrical_system/ignition_coil_spark_plug/

Variantele sunt Bosch F7 LDCR si NGK BKR 6 EK, eu am folosit pe ultimele.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca va trebui sa ajung la un tester pentru problema cu relantiul, nu fluctueaza turatia in bord dar se simte o vibratie cand si cand... poate avea prea multe cauze.

 

Stie cineva vreun tester cu interfata de e34 1992 in Bucuresti?

Link to comment
Share on other sites

Carsoft nu vedea nici la mine decat foarte putine chestii. Mai sunt niste testere profesionale multi marca (care costa cateva mii de euro) care vedeau totul pe E34, am intalnit pana acum 2 persoane care aveau asa ceva, din pacate am pierdut datele de contact ale primului si nu mai stiu de unde sa-l iau, iar pe cel de-al doilea l-am cunoscut prin intermediul unui user de pe forum, dar n-am mai vorbit de 2 ani cu el... Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Am incercat ieri la cineva cu un tester profesional (monteaza GPL pe orice auto) si NU a vrut sa se conecteze sub nici o forma la ECU. Poate fi o problema cu mufa, vreun fir pe undeva....

Dar totusi am reusit sa ajung ieri la un mecanic pasionat in special de BMW-uri, pe care il cunosc de f mult timp; concluzia lui a fost urmatoarea:

 

Vibratiile se simt mai rau inauntrul masinii decat la motor; se simte motorul din interior si cand dai la automat pana sa porneasca; schimbatorul de viteze are o trepidatie mica iar motorul merge bine pt. unul care in ultimii 10 ani a facut 10.000 km; -> CONCLUZIE tampoane motor+cutie+esapament care s-au intarit f tare.

 

Oricum mie turatia in bord imi sta constanta, nu se misca acul deeloc cand e la relanti, mai mult se simte cum la 2-3 secunde intra intr-o rezonanta asa.

 

De asemenea mi-a spus ca de la prea mult stat pot aparea urme de rugina pe cilindri/scaune supapa etc si va mai dura ceva pana se vor reaseza cum trebuie (am apucat sa fac cateva sute de km cu ea ), uleiul trebuie sa-l schimb urgent pt ca dupa parerea lui are un mic zgomot de la tacheti (sunt hidraulici nu?) si e posibil sa imi influenteze mersul rotund al motorului.

 

Va tin la curent oricum cu mersul lucrurilor si va multumesc inca odata! :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Nu stiu daca postez unde trebuie dar intreb,am un e34 1.8i M43 / 1995,la fel avea un relanti foarte ciudat de cateva zile,trepida oarecum,am desfacut galeria,am verificat fiecar furtun si furtunel,nimic,in acelasi timp se auzea si un zgomot de aer foarte insistent..mi-a sarit in ochi un fel de valva(oare epuratorul de gaze,nu stiu daca e corect)piesa asta se afla langa galerie,spre parbriz,si intra in ea un furtun din chiulasa,eh sigur aia e problema am desfacut-o astazi si inauntru avea o garnitura rosie rupta,alta garnitura neagra foarte larga..problema e ca nu stiu nici cum se numeste sigur piesa,iar masina e in garaj,nu o pot duce la un mecanic,iar piesa aia as putea sa o schimb singur.

Acum astept oarece pareri,daca cineva s-a mai lovit de asta?sau ma insel eu si alta e problema?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Nu stiu daca postez unde trebuie dar intreb,am un e34 1.8i M43 / 1995,la fel avea un relanti foarte ciudat de cateva zile,trepida oarecum,am desfacut galeria,am verificat fiecar furtun si furtunel,nimic,in acelasi timp se auzea si un zgomot de aer foarte insistent..mi-a sarit in ochi un fel de valva(oare epuratorul de gaze,nu stiu daca e corect)piesa asta se afla langa galerie,spre parbriz,si intra in ea un furtun din chiulasa,eh sigur aia e problema am desfacut-o astazi si inauntru avea o garnitura rosie rupta,alta garnitura neagra foarte larga..problema e ca nu stiu nici cum se numeste sigur piesa,iar masina e in garaj,nu o pot duce la un mecanic,iar piesa aia as putea sa o schimb singur.

Acum astept oarece pareri,daca cineva s-a mai lovit de asta?sau ma insel eu si alta e problema?

Multumesc!

 

Fa un topic separat mai bine deoarece este vorba si despre alt model de masina, vei fi mai vizibil. :thumbsup: Cat despre piesa de care spui u, poate fi vacuumul de la climatizare, incearca pe http://bmwfans.info/parts/catalog/ si gaseste piesa in schema explodata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.